Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi

Data: 2011-11-18 15:13:17
Autor: Emil
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
Witam,

Chciałbym móc internetowo handlować EUR/PLN, bez prowizji. Sam już
dużo szukałem i porównywałem, ale może wy coś wiecie czego ja nie
wiem.
Szukam więc konta które będzie obsługiwane przez jakiś internetowy
kantor (cinkciarz, walutomat, internetowykantor.pl, etc.) które:
- Jest bezpłatne
- Ma bezpłatne przelewy SEPA przychodzące z zagranicy
- Ma bezpłatne przelewy z/do internetowego kantoru
- (Najlepiej, choć nie koniecznie, darmowe wpłaty i wypłaty waluty w
oddziale)

Do tej pory jedyne co znalazłem to Alior bank + internetowykantor.pl.
Znacie może coś jeszcze? Handluje to ktoś internetowo w EUR/PLN?
mBank jest problemem bo żadna firma nie może tam założyć konta (tylko
w BRE i jest od razu opłata za przelew). BZ WBK ma opłatę za
przychodzące...

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Data: 2011-11-19 02:20:33
Autor: Gieniu
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
millenium bank, najpierw zakładasz konto internetowe w oddziale,
później samemu w panelu zakładasz sobie bezplatne konta walutowe, a
propos ja zamieniłem internetowykantor na topfx.pl - nieco lepszy
spreed

Data: 2011-11-19 17:13:08
Autor: wromek
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
propos ja zamieniłem internetowykantor na topfx.pl - nieco lepszy
spreed

jest jeszcze walutomat, z ktorego korzystam i polecam. konto mam w wbk, wysylka do walutomatu free ale przychodzace z obcych bankow platne.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-11-19 18:02:53
Autor: Emil
On 19 Lis, 11:20, Gieniu <dat...@interia.eu> wrote:
[...]

Dzięki za podpowiedź, faktycznie opłata za prowadzenie nie jest
pobierana jeśli się zamówi przez internet.
Tylko pozostaje pytanie - czy przychodzące przelewy SEPA zewnętrzne (z
zagranicy)  są darmowe? Bo tego nie ma chyba w cenniku? :/

Data: 2011-11-20 08:24:12
Autor: MichalL
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
Jeszcze chyba ING.
A waluty można też kupic w Akcenta.
Generalnie - kazda forma handlująca walutami ma umowy z częścią banków do/z których przelewa się waluty. W kazdym z nich trzeba sprawdzić warunki.

MichalL

Data: 2011-11-20 02:47:18
Autor: Emil
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
On 20 Lis, 08:24, "MichalL" <michall1...@NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote:
Jeszcze chyba ING.

Też pozostaje pytanie - czy przychodzące przelewy SEPA zewnętrzne (z
zagranicy)  są darmowe? Bo tego nie ma w cenniku? :/

Data: 2011-11-20 07:09:59
Autor: Marcin
On 20 Lis, 11:47, Emil <emilvandi...@gmail.com> wrote:
> [...]

Też pozostaje pytanie - czy przychodzące przelewy SEPA zewnętrzne (z
zagranicy)  są darmowe? Bo tego nie ma w cenniku? :/

zdaje się, że wszystkie przychodzące SEPA (z kraju i z zagranicy) są
zawsze darmowe.
Tak przynajmniej jest w mBanku, MultiBanku, ING.
Za to przelewy wychodzące (wewnętrzne, krajowe i za granicę) są ZAWSZE
płatne. Najczęściej ok. 1,5E.

Najgorzej to chyba mimo wszystko jest z czasem realizacji. O ile z
banku niemieckiego do ING/BRE
przelew idzie 24h (czasem nawet poniżej 6h) to pomiędzy bankami w
Polsce może to trwać i 3-5 dni.
Nawet przelewy "wewnętrzne" SEPA (MultiBank->mBank) idą tylej.
Porażka...

Po za tym ważne jest jeszcze przewalutowywanie - standardowo banki
robią automatyczne
przewalutowywanie przy przelewach złotówkowych na konto EUR i
przelewach SEPA na konto w PLN.
Niestety kurs jest mało korzystny, a do uzyskania lepszego trzeba
włączać specjalne opcje (np. w ING - przewalutowanie negocjowane).

Marcin

Data: 2011-11-20 07:47:39
Autor: Emil
On 20 Lis, 16:09, Marcin <pl.biznes.ba...@comarch.net> wrote:
zdaje się, że wszystkie przychodzące SEPA (z kraju i z zagranicy) są
zawsze darmowe.

No właśnie nie są. Np. w BZ WBK. Ale w innych bankach w ogóle nie
znajduje tego w cennikach - czy wtedy mogę spokojnie zakładać że jak
nie ma w cenniku to będzie za darmo? (Np. w ING i Milenium)

Po za tym ważne jest jeszcze przewalutowywanie - standardowo banki
robią automatyczne
przewalutowywanie przy przelewach złotówkowych na konto EUR i
przelewach SEPA na konto w PLN.

Ja właśnie zakładam konto walutowe żeby tego uniknąć :) Jak prześle
EUR z zagranicy i wymienię przez jakiś rozsądny kantor to żadnych
bankowych przewalutowań nie będzie :)

Data: 2011-11-20 16:39:45
Autor: Krzysztof

"Marcin" <pl.biznes.banki@comarch.net> wrote in message news:07a32386-0396-4d0a-a5f8-b0e690548237o5g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

Niestety kurs jest mało korzystny, a do uzyskania lepszego trzeba
włączać specjalne opcje (np. w ING - przewalutowanie negocjowane).

SEPA- przelew w EUR, oplata za wyslanie zalezy od banku, przewaznie ok. 5zl, natomiast odebranie przewaznie darmowe, albo moze byc i platne, oplata tez 5-8zl w zaleznosci od banku.
Inne waluty- czasami bank odbierajacy tez pobiera za przyjecie np. BZWBK, chyba 5 albo 10zl za inne waluty .

Polecam Alior, na razie konta sa darmowe, za przyjecie przelewu sie nie placi a i wyslanie w razie czego, EUR-5zl, inne waluty-30zl+40 zl za OUR.
Jak ktos przedaje wiecej waluty to moze uruchomic atodealing za 7zl/mies. No i wplaty/wyplaty sa w kasach czego nie ma w bankach wirtualnych.

Data: 2011-11-20 18:59:10
Autor: MichalL
Konto walutowe z darmowymi przelewami przychodzącymi
Mnie w ING nie obciązyli.

MichalL