Konto wspólne i Vincent ?

Data: 2012-09-24 10:53:48
Autor: SQLwiel
Konto wspólne i Vincent ?
Pewno było...
Jak to jest?
Czy jeśli mam np. k.w. z kolegą, to musimy pilnować które złotówki są czyje, bo Vincent się nam wp..i do podziału?
A jak, jeśli to jest konto np. matki i syna?
(Męża i żonę pomijam - wspólność ustawowa i Vincent na drzewo... ech, pomarzyć... Zobaczyć go powiewającego - priceless! )

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-09-24 04:24:34
Autor: krzysztofsf
Konto wspólne i Vincent ?
On 24 Wrz, 10:53, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
Pewno by³o...
Jak to jest?
Czy je¶li mam np. k.w. z koleg±,

A czy mozesz prawnie miec takie wspolne konto?
Sadze, ze najwyzej moze byc wlasciciel udostepniajacy swoje srodki
dodatkowa karta debetowa.
W ktoryms banku jest mozliwosc zakaldania wspolnych niefirmowych kont
przez osoby nie posiadajace wspolnosci ustawowowej?

Data: 2012-09-24 04:26:12
Autor: krzysztofsf
Konto wspólne i Vincent ?
On 24 Wrz, 13:24, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
> [...]

W ktoryms banku jest mozliwosc zakaldania wspolnych niefirmowych kont
przez osoby nie posiadajace wspolnosci ustawowowej?

Wygooglalem, ze jednak mozna

http://inteligo.pl/aktualnosci/gdy-laczy-was-konto/

Data: 2012-09-24 19:12:02
Autor: Darek
Konto wspólne i Vincent ?
W dniu 2012-09-24 13:24, krzysztofsf pisze:
On 24 Wrz, 10:53, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
Pewno by³o...
Jak to jest?
Czy je¶li mam np. k.w. z koleg±,

A czy mozesz prawnie miec takie wspolne konto?

W sumie zwi±zki nieformalne nie s± zakazane :P

Darek

Data: 2012-09-24 14:56:57
Autor: ikarek
Konto wspólne i Vincent ?
Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
[...]

Tak samo, jak sądzę - czyli wspólne jest tylko konto, a nie
pieniądze na nim. Więc w przypadku b. szczegółowej kontroli
US zapewne mógłby się przyczepić o podatek od pożyczki czy
darowizny - gdyby zaobserwował zbyt dużą dysproporcję wypłat
współwłaściciela w stosunku do jego wypłat :)

Natomiast w praktyce nie będzie to chyba zbyt duże zagrożenie.
Na pewno nie przy drobnych kwotach, bo podpadnÄ… pod
ustawowe zwolnienie. Jeśli współwłaściciele mieszkają razem
(co jest chyba dość typową sytuacją), to obojętnie, kto wypłaca
pieniÄ…dze potrzebne na utrzymanie gospodarstwa domowego
(ktoś przecież musi). Podobnie zakupy sprzętów do domu -
wystarczy powiedzieć, że meble czy TV są wspólne.

Zatem wydaje mi się, że problemem mogły by być tylko zbyt
duże wypłaty jednego ze współwłaścicieli (w stosunku do jego
wpłat) - których nie można by obronić jako zakupów wspólnych.
Ale expertem nie jestem, więc mogę się mylić :)

Konto wspólne i Vincent ?