Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki

Data: 2009-05-14 09:38:36
Autor: dzuk
Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki
Moje pytanie gdzie to jest notowane? Gdzie można to kupić/sprzedać.
Dałoby się zabezpieczyć przed zmianami oprocentowania złotwówki? Jest
to realne?

Data: 2009-05-14 23:08:17
Autor: Dombrek
Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki
Moje pytanie gdzie to jest notowane? Gdzie można to kupić/sprzedać.
Dałoby się zabezpieczyć przed zmianami oprocentowania złotwówki? Jest
to realne?
 FRA możesz handlować w bankach, np. w BRE (na ich stronie znajdziesz ofertę i chyba nawet gdzieś kwotowania podają). Da się tym zabezpieczyć przed zmianami oprocentowania złotówki, ale moim zdaniem są lepsze instrumenty - ten jest dobry dla firm pod konkretną potrzebę.
Lepiej zainteresuj się kontraktami na WIBOR handlowanymi na Warszawskiej Giełdzie Towarowej. Nie wiem czy potrzebujesz zabezpieczać realne środki, czy trochę zabezpieczać a trochę spekulować, bo to istotne ze względu na nominał kontraktu - na WIBOR to jest zdaje się 500.000zł.
FRA jest pozagiełdowy i niestandaryzowany, więc parametry możesz dowolne dogadać, ale wtedy z reguły jest trochę drożej.
Dombrek

Data: 2009-05-15 01:51:41
Autor: dzuk
On 14 Maj, 23:08, "Dombrek" <domb...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

FRA jest pozagiełdowy i niestandaryzowany, więc parametry możesz dowolne
dogadać, ale wtedy z reguły jest trochę drożej.

To co jest na WGT to swapy na wibor 1M i 3M z zapadalnością do pół
roku. To trochę za krótki okres. Dodatkowo obrót tym jest chyba
zerowy.
Potrzebuję tego to zabezpieczenia transakcji realnej. Doczytałem w
międzyczasie że do długoterminowych transakcji tego typu służą
kontrakty IRS. Mają to chyba jednak tyko wybrane banki, chyba że
czegoś nie wiem.
Kto może tym jeszcze handlować?

Data: 2009-05-15 12:26:58
Autor: kigam

Użytkownik "dzuk" <andrzej.milewski@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

międzyczasie że do długoterminowych transakcji tego typu służą
kontrakty IRS. Mają to chyba jednak tyko wybrane banki, chyba że

Tylko do banku.

Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki