Kontrast i zawory klimatyzacji

Data: 2012-05-10 00:07:55
Autor: Tomasz Pyra
Kontrast i zawory klimatyzacji
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje wła¶ciwo¶ci ¶wiecenia UV w warunkach jakie s± pod mask±?

Bo mam samochód z którego prawdopodobnie czynnik uciekł  (wygl±da na brak
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie ¶ladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemno¶ci.

Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to
nikt tego nie zauważyl i dlatego zastanawiam się czy po takim czasie
powinny być jakie¶ ¶lady czy nie.

Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naci¶nięcie wystaj±cego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkę?
Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ci¶nienie się nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiego¶ dodatkowego zabezpieczenia.

Data: 2012-05-10 00:11:31
Autor: anacron
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje wła¶ciwo¶ci ¶wiecenia UV w warunkach jakie s± pod mask±?

U mnie po tygodniu od zaprzestania działania klimatyzacji znaleĽli
wyciek. Wiec tydzień według mnie wytrzyma, choć pewno¶ci nie mam.

Data: 2012-05-10 00:25:57
Autor: Olo
Kontrast i zawory klimatyzacji
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje właściwości świecenia UV w warunkach jakie są pod maską?

Bo mam samochĂłd z ktĂłrego prawdopodobnie czynnik uciekĹ‚  (wyglÄ…da na brak
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie śladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemności.

Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to
nikt tego nie zauwaĹĽyl i dlatego zastanawiam siÄ™ czy po takim czasie
powinny być jakieś ślady czy nie.

Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie
byłby czynnik, to czy naciśnięcie wystającego bolca w zaworach
spowodowałoby jego ucieczkę?
Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ciśnienie się nie wydostaje.
Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien
czy tam nie ma jeszcze jakiegoĹ› dodatkowego zabezpieczenia.

Jeśli nie masz śladu kontrastu na rurkach czy skraplaczu od klimy a do tego po naciśnięci zaworów nic nie słychać (że jest ciśnienie i coś ucieka) jest to widoczny znak, iż czynnik powiedział Ci pa pa już kilka miesięcy temu. Jest jeszcze możliwość, iż masz dziurę w klimie ale nie pod maską tylko w kabinie gdzie jest parownik a ponieważ jest zasłonięty kokpitem teraz nic nie widać.

Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2012-05-10 08:34:09
Autor: Robson
Kontrast i zawory klimatyzacji
miesięcy temu. Jest jeszcze możliwo¶ć, iż masz dziurę w klimie ale nie
pod mask± tylko w kabinie gdzie jest parownik a ponieważ jest zasłonięty
kokpitem teraz nic nie widać.

¦więte słowa! U mnie tak było. Pożyczyłem kamerkę na giętkim ¶wiatłowodzie i sobie obejrzałem parownik. Był cały wysmarowany zielonym olejem i oklejony kurzem. dokładnie to było widać jak rozkręciłem pół samochodu i wymieniłem go.

Data: 2012-05-10 09:09:09
Autor: Ukaniu
Kontrast i zawory klimatyzacji

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:1e898kmjm6w0a$.1x5g4pulxkict$.dlg40tude.net...
sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak
nie ¶ladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemno¶ci.

Po zimie i dużych deszczach bywa, że się spłuka albo straci wła¶ciwo¶ci.
One nie s± zbyt trwałe na zewn±trz. St±d nie zawsze mamy parownikowy armagedon.

[...]

Zaworek wygl±da prawie jak zwykły wentyl do koła działa tak samo.
(W mojej instalacji R12 jest identyczny wymiarowo :-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-05-10 10:07:03
Autor: Agent
[...]

Może byc tak że czynnik wyciekł i się wypłukał. Najczęstsze przypadku nieszczleno¶ci to chłodnica klimatyzacji więc czynnik może się zmyć podczas pierwszej jazdy w deszczu lub na myjni. jak nieszczelno¶ć jest duża to widziałem że nieraz diagnostykę robi± poprzez napełnienie układu cyba azotem i obserwowanie gdzie ucieka albo też ponowne napełnienie z kontrastem, potem uruchomienie auta z klim± na ok 30 minut i obserwacja. Wtedy czynnik można wypompować i tym samym zaoszczędzisz trochę kasy za ponowne napełnienie (zapłacisz pewnie za sam± usługę diagnostyki lub nie zapłacisz za ponowne napełnienie po naprawie)

Kontrast i zawory klimatyzacji