Data: 2012-05-10 00:07:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo
utrzymuje swoje wła¶ciwo¶ci ¶wiecenia UV w warunkach jakie s± pod mask±? Bo mam samochód z którego prawdopodobnie czynnik uciekł (wygl±da na brak sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak nie ¶ladu kontrastu - sprawdzane nawet w zupełnej ciemno¶ci. Tylko czynnik pewnie mógl uciec nawet pół roku temu i póki było chłodno, to nikt tego nie zauważyl i dlatego zastanawiam się czy po takim czasie powinny być jakie¶ ¶lady czy nie. Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie byłby czynnik, to czy naci¶nięcie wystaj±cego bolca w zaworach spowodowałoby jego ucieczkę? Bo bolec daje się naciskać lekko, żadne ci¶nienie się nie wydostaje. Mogłoby to jasno wskazywać na to że czynnika nie ma, ale nie jestem pewien czy tam nie ma jeszcze jakiego¶ dodatkowego zabezpieczenia. |
|
Data: 2012-05-10 00:11:31 | |
Autor: anacron | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo U mnie po tygodniu od zaprzestania działania klimatyzacji znaleĽli wyciek. Wiec tydzień według mnie wytrzyma, choć pewno¶ci nie mam. |
|
Data: 2012-05-10 00:25:57 | |
Autor: Olo | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
W dniu 2012-05-10 00:07, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo Jeśli nie masz śladu kontrastu na rurkach czy skraplaczu od klimy a do tego po naciśnięci zaworów nic nie słychać (że jest ciśnienie i coś ucieka) jest to widoczny znak, iż czynnik powiedział Ci pa pa już kilka miesięcy temu. Jest jeszcze możliwość, iż masz dziurę w klimie ale nie pod maską tylko w kabinie gdzie jest parownik a ponieważ jest zasłonięty kokpitem teraz nic nie widać. -- Pozdrawiam Olo Mój adres zakodowany ROT13. |
|
Data: 2012-05-10 08:34:09 | |
Autor: Robson | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
miesięcy temu. Jest jeszcze możliwo¶ć, iż masz dziurę w klimie ale nie ¦więte słowa! U mnie tak było. Pożyczyłem kamerkę na giętkim ¶wiatłowodzie i sobie obejrzałem parownik. Był cały wysmarowany zielonym olejem i oklejony kurzem. dokładnie to było widać jak rozkręciłem pół samochodu i wymieniłem go. R |
|
Data: 2012-05-10 09:09:09 | |
Autor: Ukaniu | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:1e898kmjm6w0a$.1x5g4pulxkict$.dlg40tude.net... sygnału z presostatu czego skutkiem jest brak sygnału na sprzęgło), jednak Po zimie i dużych deszczach bywa, że się spłuka albo straci wła¶ciwo¶ci. One nie s± zbyt trwałe na zewn±trz. St±d nie zawsze mamy parownikowy armagedon. Drugie pytanie o te zaworki do napełniania klimy - czy jeżeli w układzie Zaworek wygl±da prawie jak zwykły wentyl do koła działa tak samo. (W mojej instalacji R12 jest identyczny wymiarowo :-) -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-05-10 10:07:03 | |
Autor: Agent | |
Kontrast i zawory klimatyzacji | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:1e898kmjm6w0a$.1x5g4pulxkict$.dlg40tude.net... Pytanie numer jeden jest takie czy kontrast używany w klimie długo Może byc tak że czynnik wyciekł i się wypłukał. Najczęstsze przypadku nieszczleno¶ci to chłodnica klimatyzacji więc czynnik może się zmyć podczas pierwszej jazdy w deszczu lub na myjni. jak nieszczelno¶ć jest duża to widziałem że nieraz diagnostykę robi± poprzez napełnienie układu cyba azotem i obserwowanie gdzie ucieka albo też ponowne napełnienie z kontrastem, potem uruchomienie auta z klim± na ok 30 minut i obserwacja. Wtedy czynnik można wypompować i tym samym zaoszczędzisz trochę kasy za ponowne napełnienie (zapłacisz pewnie za sam± usługę diagnostyki lub nie zapłacisz za ponowne napełnienie po naprawie) |