Kontrola ZUS i kontrola dokumentów finansowych

Data: 2010-01-11 23:08:33
Autor: Paul.PS
Kontrola ZUS i kontrola dokumentów finansowych
Witam!

Ze względu na posiadane zadłużenie mojej małej firmy wobec ZUS mam kontrolę. Jednym z punktów tej kontoli jest ustalenie składników majątkowych.

Czy inspektor kontrolujący może żądać okazania wystawionych przeze mnie faktur VAT lub wgląd do książki przychodów i rozchodów? Znalazłem informację, że "Zgodnie z art. 87 oraz art. 88 ustawy o s.u.s. podczas przeprowadzania kontroli inspektor ma prawo do badania wszelkich ksiąg, dokumentów finansowo-księgowych i osobowych oraz innych nośników informacji ZWIĄZANYCH z zakresem kontroli oraz dokonywania oględzin składników majątku dłużników". Czy jeśli inspekot zarząda pokazania faktur sprzedaży mogę odmówić argumentując, że jest to dokumentacja dotycząca sprzedaży i kontrola moich faktur nie jest związana z zakresem kontroli?

Nie chciałbym, aby w moje rozliczenia z ZUS zostali wplątani kontrahenci.

Liczę na Wasze porady

--
Paul

Data: 2010-01-12 00:12:33
Autor: Tomek
Dnia 11-01-2010 o 23:08:33 Paul.PS <paul.ps@gazeta.pl> napisał(a):

Witam!

Ze względu na posiadane zadłużenie mojej małej firmy wobec ZUS mam  kontrolę. Jednym z punktów tej kontoli jest ustalenie składników  majątkowych.

Z ciekawości i dla statystyki - wsiedli Ci już na konto (i po jakim  czasie) ?

--
Tomek

Data: 2010-01-12 00:23:26
Autor: Paul.PS

Użytkownik "Tomek" napisał:

Z ciekawości i dla statystyki - wsiedli Ci już na konto (i po jakim
czasie) ?

Tak, mam zajęty rachunek, ale ze względu na wielkość firmy i charakter działalności większość transakcji rozliczam z klientami gotówkowo. Zajęcie nastąpiło po 6-8 miesiącach.

--
Paul

Data: 2010-01-12 01:01:39
Autor: Tomek
Dnia 12-01-2010 o 00:23:26 Paul.PS <paul.ps@gazeta.pl> napisał(a):

Użytkownik "Tomek" napisał:

[...]

A przyszło upomnienie przed zajęciem?

--
Tomek

Data: 2010-01-12 13:19:57
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" napisał:

[...]

u mnie tak , ale dobrze bo wlasnie chcialem placic w tym miesiacu zalegly zus,
a dzieki temu ze mi zajeto konto nie bede musial liczyc odsetek i meczyc sie
z przelewami :)

Przy okazji mam pytanie czy zus zaplacony w tym roku za kilka miesiecy zeszlego roku
normalnie moge odliczac tak jak bym to robil w zeszlym roku z tym ze w tym na biezaco

Data: 2010-01-12 13:33:43
Autor: Tomek

Użytkownik "Tomek" napisał:

[...]

Tzn upomnienie przyszło po zajęciu, czy je wyrzuciłeś do kosza?

Przy okazji mam pytanie czy zus zaplacony w tym roku za kilka miesiecy  zeszlego roku
normalnie moge odliczac tak jak bym to robil w zeszlym roku z tym ze w  tym na biezaco

Jeśli nic się ostatnio nie zmieniło to tak.

--
Tomek

Data: 2010-01-12 13:40:06
Autor: wspolna-flaszka.pl
Kontrola ZUS i kontrola dokumentów finansowych

Tzn upomnienie przyszło po zajęciu, czy je wyrzuciłeś do kosza?

najpierw przyszlo wezwanie do zaplaty w listopadzie dali mi termin do ktoregos grudnia, wczoraj przyszly pisemka
o zajeciu prawa majatkowego skierowane do brebanku, wiec pierwsze co zrobilem, tel do bre czy do nich dotarlo, nie dotarlo wiec szybko splacilem karte :)

i teraz - innym sie przyda- jak przyjdzie zajecie dzwoni sie do bre i sklada dyspozycje odnosnie kwoty wolnej od zajecia oraz na rachunek techniczny do kk, zeby ni ebylo sytuacji ze kazda kwota jaka przelejemy na rachunek idzie na zajecie i w rezultacie nie mozemy splacic karty co powoduje kolejne oplaty.

Data: 2010-01-12 14:21:26
Autor: Tomek
Dnia 12-01-2010 o 13:40:06 wspolna-flaszka.pl  <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Czyli w miarę kulturalnie, czekają kilka tygodni do kilku miesięcy,
wysyłaja wezwanie i dopiero wtedy atakują - mimo że mogliby od razu
wchodzić na konto. Co ciekawe mają lepsze statystyki ściągalności
niż US-y.

Data: 2010-01-12 14:35:16
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

dla mnie bomba, przerazala mnie mysl liczenia odsetek i bawienia sie w przelewy bo nie wiedzialem jak to wszystko teraz puszczac :)
a tak bank ma sam liczyc dalej odsetki

Data: 2010-01-12 14:36:21
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2010-01-12 14:21, Tomek pisze:
[...]

Bo ZUS się chce dogadać, zależy mu na spłacie a nie na uwaleniu firmy/osoby

--
Systemy kominowe http://twojkomin.pl

Data: 2010-01-12 15:02:00
Autor: jureq
Dnia Tue, 12 Jan 2010 13:33:43 +0100, Tomek napisał(a):

[...]

Oczywiście bez odsetek.

Data: 2010-01-12 01:00:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 11 Jan 2010, Paul.PS wrote:

[...]

[...]
Czy jeśli inspekot zarząda pokazania faktur sprzedaży mogę odmówić argumentując, że jest to dokumentacja dotycząca sprzedaży i kontrola moich faktur nie jest związana z zakresem kontroli?

  Doświadczenia nie mam, ale sądząc z wszelkich opisów na .prawo (czytuję,
polecam), owo "związanie" właśnie wykazałeś.
  Wierzytelności (czyli to co kontrahenci są Tobie winni) są jedną
z części "składników majątkowych".

Nie chciałbym, aby w moje rozliczenia z ZUS zostali wplątani kontrahenci.

  Tego może się nie dać uniknąć... "zajęcie wierzytelności" polega na tym,
że zobowiązany do zapłaty dostaje nakaz, aby zamiast zapłacić Tobie
wpłacić na konto "egzekutora".
  Przejrzyj archiwa .prawo (na okoliczność "zajęcie wierzytelności").

Liczę na Wasze porady

  To nie porada, jakby co :>, tylko "dyskusja luzem".

pzdr, Gotfryd

Kontrola ZUS i kontrola dokumentów finansowych