Kontrola graniczna / celna

Data: 2012-06-30 17:02:14
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
Czesc!

Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac  walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge  powiedziec "auto jest Wasze"?

Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po dach i  kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-06-30 19:31:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kontrola graniczna / celna
RadekNet, Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, pl.misc.samochody:
Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po dach i  kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

Z mojego doświadczenia wynika, że takie ponowne pakowanie sprawia, że nagle
jest jakby więcej miejsca... :P

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-30 21:14:12
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 18:31:29 +0100, Marek 'marcus075' Karweta  <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

[...]

Nie jak pakujesz ubrania w worki odsysane odkurzaczem ;)

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-03 19:27:39
Autor: Rafał Grzelak
Kontrola graniczna / celna
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

RadekNet, Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, pl.misc.samochody: > Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po
> dach i kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

Z mojego doświadczenia wynika, że takie ponowne pakowanie sprawia, że
nagle jest jakby więcej miejsca... :P

Bo zabrali kontrabande? :>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-06-30 20:22:22
Autor: J.F.
Kontrola graniczna / celna
Dnia Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, RadekNet napisał(a):
Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac  walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge  powiedziec "auto jest Wasze"?

Ale angielski celnik nie kontroluje obywateli Unii :-)

J.

Data: 2012-06-30 21:14:34
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 19:22:22 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

??

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-06-30 21:30:40
Autor: Szymon Machel
Kontrola graniczna / celna

Użytkownik "RadekNet" <radeknet@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości

Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge powiedziec "auto jest Wasze"?

A co to jest "angielski celnik"? :)
Jak wpływałem jachtem kiedyś (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od Danii),
się zwał Fraseburg (albo coś podobnego) to nikogo podobnego nie uświadczyłem:)
Fakt, na Heathrow, parę lat wcześniej, w moim podręcznym bagażu prześwietlenie
wykryło NÓŻ. Qrna zapomniałem o nim. Ruski nożyk do chleba. Byłem na delegacji,
czasami trzeba było jakąś bułkę przekroić. Co się działo! Ale to już inna historia.

Szymon

Data: 2012-06-30 21:13:20
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 20:30:40 +0100, Szymon Machel <smachel@interia.pl>  wrote:

Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
powiedziec "auto jest Wasze"?

A co to jest "angielski celnik"? :)
Jak wpÂływaÂłem jachtem kiedyÂś (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od
Danii),
siĂŞ zwaÂł Fraseburg (albo coÂś podobnego) to nikogo podobnego nie
uÂświadczyÂłem:)

Plywam odkad zyje i tylko raz mnie w Danii na poczatku lat 90 trzepali.  Ale przy wjezdzie do UK autem za kazdym razem. Ale nie w tym rzecz -  angielski czy niemiecki, pytam o zasade. Moga mi kazac wyciagac  wlasnorecznie bagaze z samochodu czy moga sie cmoknac i niech se sami  wyciagaja i wkladaja jesli maja potrzebe kontroli?

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-06-30 20:41:43
Autor: kogutek
Kontrola graniczna / celna

 =

[...]

Jak chcesz wjechać na teren innego państwa musisz przestrzegać przepisów jakie
na jego terenie obowiązują. Jeśli w ich przepisach stoi że Ty masz im pokazać
co wieziesz to Ty pokazujesz. Jak napisali że celnik sam bierze i rozpakowuje
to Ty nie musisz. Wiesz co oni napisali? Że Ty pokazujesz. Jak nie chcesz
pokazać to nie wpuszczają. Dokąd nie będą mieli uzasadnionego podejrzenia że
przewozisz coś czego nie wolno przewozić sami nie sprawdzą. A jak by wiedzieli
że masz 200 kilo narkotyków albo materiały do zbudowania bomby atomowej to Cie
wpuszczą. Będą chcieli wiedzieć dla kogo wieziesz. --

Data: 2012-06-30 22:32:18
Autor: J.F.
Kontrola graniczna / celna
Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:30:40 +0200, Szymon Machel napisał(a):
[...]

HM Custom Officer :-)

Jak wpływałem jachtem kiedyś (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od Danii),
się zwał Fraseburg (albo coś podobnego) to nikogo podobnego nie uświadczyłem:)

Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.
W zwiazku z czym nie ma kontroli celnej pomiedzy granicami dwoch panstw
unijnych. Ale jest na "zewnetrznych granicach unii" .. czyli np na lotnisku
miedzynarodowym w Berlinie :-)

No i w portach morskich jest "zewnetrzna granica". Plynac z Danii do UK w
zasadzie nie zmieniacie obszaru celnego ... ale ktoz moze wiedziec skad
przyplyneliscie ? Oczywiscie kontrolowac nadal trzeba, ale z rzadka, celnicy maja teraz
uprawnienia na caly kraj, nie musza na granicach. Nawiasem mowiac to ciekaw jestem jak to wyglada - np jedziemy sobie w 4
osoby na Ukraine, kupujemy 4 flaszki wodki, wracamy, flaszki zostaja w
samochodzie i na drugi dzien celnicy kontroluja samochod ... ale teraz jest
tylko jedna osoba, bo np kierowca jedzie zatankowac paliwo ..

A z ciekawostek - w portach sa strefy wolnoclowe, a przy wyjezdzie z nich
kontrole celne :-)

[...]

Ale to chyba nawet nie celnicy. Kogos tam jeszcze moga narkotyki interesowac.

J.

Data: 2012-06-30 21:45:35
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 21:32:18 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Patrz Wiki: strefa Schenen ;)

Oczywiscie kontrolowac nadal trzeba, ale z rzadka, celnicy maja teraz
uprawnienia na caly kraj, nie musza na granicach.

Widac, ze nigdy nie byles promem w UK ;) Zjezdzasz z promu to mijasz  posterunek sluzb celnych/granicznych i - to nie tylko moje wrazenie - jak  masz polski (czy inny wschodni) paszport to na 99% bedziesz sciagniety do  kontroli. Na szczescie nigdy nie kazali mi auta wypakowywac, ale  szczegolowy wywiad oraz zagladanie pod samochod zawsze.

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-06-30 22:56:25
Autor: J.F.
Kontrola graniczna / celna
Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:45:35 +0100, RadekNet napisał(a):
On Sat, 30 Jun 2012 21:32:18 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.

Patrz Wiki: strefa Schenen ;)

Nie mylic ze wspolnym obszarem celnym !

Oczywiscie kontrolowac nadal trzeba, ale z rzadka, celnicy maja teraz
uprawnienia na caly kraj, nie musza na granicach.

Widac, ze nigdy nie byles promem w UK ;)

Bylem :-)

Zjezdzasz z promu to mijasz  posterunek sluzb celnych/granicznych i - to nie tylko moje wrazenie - jak  masz polski (czy inny wschodni) paszport to na 99% bedziesz sciagniety do  kontroli.

Ja tam pamietam ze od promu droga sie rozdzielala - obywatele uniijni na
lewo, reszta holoty na prawo. Ale to jeszcze przed Schengen bylo.

J.

Data: 2012-06-30 22:03:47
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 21:56:25 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.

Patrz Wiki: strefa Schenen ;)

Nie mylic ze wspolnym obszarem celnym !

Ale o kontrole graniczna chodzi, wiec o "Schengen" by trza pogadac a nie  unii celnej. Tak mi sie zdaje ;)

[...]

Wszyscy jada jedna trasa, az do wyjazdu z portu (mowie o Dover).

No dobra ... ale wracajac do tematu - trzeba wyciagac wlasnorecznie czy  nie trzeba?

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-01 00:14:26
Autor: J.F.
Kontrola graniczna / celna
Dnia Sat, 30 Jun 2012 22:03:47 +0100, RadekNet napisał(a):
[...]

Ale w ramach kontroli granicznej to sie dokumenty sprawdza, a nie bagaze
:-)

No dobra ... ale wracajac do tematu - trzeba wyciagac wlasnorecznie czy  nie trzeba?

Nie wiem, ostatnio wzbudzilem podejrzenia wiele lat temu, ale chyba wyczuli
moja niechec bo ograniczyli sie do rzucenia okiem :-)

J.

Data: 2012-06-30 23:32:33
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sat, 30 Jun 2012 23:14:26 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

Ale o kontrole graniczna chodzi, wiec o "Schengen" by trza pogadac a nie
unii celnej. Tak mi sie zdaje ;)

Ale w ramach kontroli granicznej to sie dokumenty sprawdza, a nie bagaze
:-)

Najwyrazniej oni o tym nie wiedza ;)

[...]

Tez _jeszcze_ nie wyciagalem, ale tym razem jade zaladowany po dach i wole  znac swoje prawa - czy to w UK, czy w Niemczech...

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-06-30 23:39:36
Autor: kogutek
Kontrola graniczna / celna
> [...]

Tez _jeszcze_ nie wyciagalem, ale tym razem jade zaladowany po dach i wole  znac swoje prawa - czy to w UK, czy w Niemczech...

A Anglii nie masz żadnych praw bo tam nie ma konstytucji. To monarchia
parlamentarna. Jak tam jesteś to jesteś podwładnym królowej. Właściwym
miejscem do zadania pytania o wyładowywanie tobołów jest sekretariat królowej.
Jak będzie miała kaprys to Cie zwolni z wyładowywania. --

Data: 2012-07-01 09:35:01
Autor: J.F.
Kontrola graniczna / celna
Dnia Sat, 30 Jun 2012 23:39:36 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
[...]

Ale jest Magna Carta Libertatum :-)

J.

Data: 2012-07-01 10:43:32
Autor: Tomasz Finke
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-07-01 09:35, J.F. pisze:

Ale jest Magna Carta Libertatum :-)

Ale prawo do odmowy otwarcia bagażnika przyznawała tylko panom
feudalnym ;-)

T.

Data: 2012-07-01 22:36:32
Autor: Trzeci
Kontrola graniczna / celna
[...]

Lub ześle Cię do Tower i rozkaże ściąć. --
To mądry człowiek, pomyślał Iwan. Trzeba przyznać, że wśród inteligentów
także trafiają się wyjątkowo mądrzy ludzie, nie da się temu zaprzeczyć.
"Mistrz i Małgorzata"

Data: 2012-07-02 09:49:05
Autor: kogutek
Kontrola graniczna / celna
Trzeci <nie@ma.pl> napisał(a):
> [...]

.
> Jak będzie miała kaprys to Cie zwolni z wyładowywania.
Myślisz że o parę tobołów tyle zachodu by sobie robiła. Na pewno by jątrzył i
wysłał prośbę o ułaskawienie. Od razu na miejscu kamień do szyi i do kanału. --

Data: 2012-07-02 08:30:59
Autor: LEPEK
Kontrola graniczna / celna
wrote:

Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.

Patrz Wiki: strefa Schenen ;)

Nienienie.
Unia Europejska to m. in. unia celna (ale nie podatkowa).
A Schengen to układ o swobodnym przepływie osób pomiędzy państwami, które go podpisały. Owszem - w dużej części się to pokrywa, ale np. Norwegia nie jest w UE, a podpisała Schengen; a GB jest w UE, a w Schengen nie do końca...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-07-02 20:25:53
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Mon, 02 Jul 2012 07:30:59 +0100, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

[...]

Nie wiem co masz na mysli piszac nienienie, ale moim zdaniem jesli mowimy  o kontroli granicznej to nalezy to wiazac z Schengen.

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-03 10:38:17
Autor: LEPEK
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-07-02 21:25, RadekNet pisze:
[...]

Mam na myśli to, że UE/unia celna to trochę co innego, niż Schengen.
A kontrolować to mogą i służby celne i graniczne.

Pozdr,

Data: 2012-07-02 23:38:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kontrola graniczna / celna
J.F., Sat, 30 Jun 2012 22:32:18 +0200, pl.misc.samochody:
[...]

Na potrzeby wątku, wydaje mi się, możemy spokojnie napisać "Serbia" zamiast
"UK". I już. ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-02 23:59:13
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Mon, 02 Jul 2012 22:38:29 +0100, Marek 'marcus075' Karweta  <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

[...]

Dzieki za zrozumienie :)
Napisalem do polskiej SG ... jak odpisza to wrzuce na grupe.

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-03 12:52:03
Autor: Bydlę
Kontrola graniczna / celna
On 2012-07-02 22:59:13 +0000, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> said:

Napisalem do polskiej SG ... jak odpisza to wrzuce na grupe.

Podadzą podstawę prawną żądania przez brytyjskich celników wyjęcia walizki i otworzenia jej?
Dzielne są te nasze straże.

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 12:38:36
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Tue, 03 Jul 2012 11:52:03 +0100, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> wrote:

Napisalem do polskiej SG ... jak odpisza to wrzuce na grupe.

Podadzą podstawę prawną żądania przez brytyjskich celników wyjęcia  walizki i otworzenia jej?
Dzielne są te nasze straże.

Nie myslalem, ze jestes az takim matolem... od samego poczatku pytanie  bylo o generalna zasade a UK to tylko przyklad byl...

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-03 14:45:20
Autor: Bydlę
Kontrola graniczna / celna
On 2012-07-03 11:38:36 +0000, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> said:

[...]

Taka ocena w twoich ustach to komplement.
(pewnie też nie zrozumiesz)

 od samego poczatku pytanie
bylo o generalna zasade

Generalna zasada jest taka, że jeśli celnik prosi cię o wyjęcie walizki i jej otwarcie, to ją wyciągasz i otwierasz.

 a UK to tylko przyklad byl...

Czemu nie Chiny kontynentalne?
Bo wybranie grupy o samochodowach do zadania pytania o podstawę prawną nie wzbudziło u ciebie żadnych wątpliwości?
;>

Ale OK - na chwilę zapomnijmy o twych wpadkach - dlaczego o sprawy celne pytas straż graniczną, a nie celników?
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 15:02:50
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Tue, 03 Jul 2012 13:45:20 +0100, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> wrote:

[...]

Wybacz, nie znize sie do Twojego poziomu.

 od samego poczatku pytanie
bylo o generalna zasade

Generalna zasada jest taka, że jeśli celnik prosi cię o wyjęcie walizki  i jej otwarcie, to ją wyciągasz i otwierasz.

Bo?

Ale OK - na chwilę zapomnijmy o twych wpadkach - dlaczego o sprawy celne  pytas straż graniczną, a nie celników?
;>>>

Heh... Ty naprawde nie rozumiesz o czym mowa...

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-04 13:49:46
Autor: Bydlę
Kontrola graniczna / celna
On 2012-07-03 14:02:50 +0000, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> said:

[...]

Wybaczam.

[...]

Ależ wiem! Na grupie samochodowej pytasz o podstawy prawne pracy celnika.
I o to, czy musisz wykonać polecenia brytyjskiego celnika, gdy chcesz wjechać do UK, a celnik prosi cię o wyciągnięcie walizek i ich otwarcie.
Anwet dostałeś odpowiedź, że tak, musisz, jeśli chcesz wjechać do UK i nie, nie musisz, jeśli nie chcesz.
Potem jeszcze zeznałeś, że o prawo celne zapytasz Straż Graniczną (no bo niby skąd celnicy mieliby o tym coś wiedzieć.

Kochany - to wszystko jest w archiwum, więc bez względu na to jak będziesz kombinował, ślad zostanie...
--
Bydlę

Data: 2012-07-04 18:20:13
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Wed, 04 Jul 2012 12:49:46 +0100, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> wrote:

 Nie myslalem, ze jestes az takim matolem...
 Taka ocena w twoich ustach to komplement.
(pewnie też nie zrozumiesz)
 Wybacz

Wybaczam.

Ufff.

[...]

O dzialanie alternatora bedziesz pytal na "elektryka"? ;>

Anwet dostałeś odpowiedź, że tak, musisz, jeśli chcesz wjechać do UK i  nie, nie musisz, jeśli nie chcesz.
[cut]
Potem jeszcze zeznałeś, że o prawo celne zapytasz Straż Graniczną (no bo  niby skąd celnicy mieliby o tym coś wiedzieć.

Ty naprawde masz jakies braki...uazasz, ze domysly kogutka, czy innego  trola to zadowalajaca odpowiedz?

Kochany - to wszystko jest w archiwum, więc bez względu na to jak  będziesz kombinował, ślad zostanie...

Kartek na walenynki mi nie wysylaj.

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-04 19:26:12
Autor: Artur Maśląg
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-07-04 19:20, RadekNet pisze:
(...)
Kochany - to wszystko jest w archiwum, więc bez względu na to jak
będziesz kombinował, ślad zostanie...

Kartek na walenynki mi nie wysylaj.

To nie ma większego sensu - obłożą najpierw akcyzą, a jak zobaczą
adres to odeślą na koszt nadawcy. No, ale prawdą jest, że zdarzenie
będzie odnotowane i ślad zostanie :)

Data: 2012-07-04 18:36:08
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Wed, 04 Jul 2012 18:26:12 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Pelna inwigilacja ;)

Dobra, koniec karmienia troli, trza sie za robote wziac ;>

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-07 13:35:40
Autor: Bydlę
Kontrola graniczna / celna
On 2012-07-04 17:20:13 +0000, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> said:

[...]

Zapytałbyś na rowerowej, gdybyś miał walizkę na rowerze?
A gdybyś wiózł w tej walizce komputer, to na komputerowej?

Ale cieszę się, że ponownie się przyznałeś.

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 14:50:52
Autor: LEPEK
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-07-03 13:38, RadekNet pisze:

Nie myslalem, ze jestes az takim matolem... od samego poczatku pytanie
bylo o generalna zasade a UK to tylko przyklad byl...

Ty jesteś jednak odporny na wiedzę...
Inne przepisy mają zapewne polskie służby graniczne, inne brytyjskie (nie są w Schengen), inne Ukraińskie, Chińskie, Tajlandzkie, Serbskie... Nasza SG posiada wiedzę na temat własnych uregulowań (tj. krajowe + Schengen).
To samo tyczy się służb celnych - jest Wspólnotowy Kodeks Celny + tzw. RWKC obejmujący UE i jest polskie Prawo Celne uszczegóławia... które doprecyzowuje ;) pewne kwestie - ale to nie obowiązuje celnika w Serbii, Gwatemali, czy Czarnogórze.
Jeśli interesują cię uregulowania dot. służb celnych, to:
http://www.mf.gov.pl/index.php?const=2&dzial=425&wysw=14&sub=sub18
a w szczególności WKC (2913/92):
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&id=33730
i RWKC (2454/93):
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&id=152335
i polskie Prawo Celne:
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&id=33683&typ=news

Jeśli chodzi o przepisy dot. Straży Granicznej, to na pewno tu coś będzie:
http://u.42.pl/2IK3 (link jest jakiś nieludzko długi)

Pozdr,

Data: 2012-07-03 15:04:16
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Tue, 03 Jul 2012 13:50:52 +0100, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

Nie myslalem, ze jestes az takim matolem... od samego poczatku pytanie
bylo o generalna zasade a UK to tylko przyklad byl...

Ty jesteś jednak odporny na wiedzę...

No nie, nastepny ... tak trudno zrozumiec slowo "analogia"?

[...]

Dzieki, zaraz sie wezme za ten linki i mam nadzieje rozwieja moje  watpliwosci.

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-02 10:03:24
Autor: Artur M. Piwko
Kontrola graniczna / celna
In the darkest hour on Sat, 30 Jun 2012 21:30:40 +0200,
Szymon Machel <smachel@interia.pl> screamed:
[...]

Gdy wpływałem do Visby na Gotlandii to policja sprawdziła wszystkim
dowody (zawsze mogliśmy przemycać Turków...). Inna sprawa, że dzień
później...

Popraw sobie kodowanie, wysyłasz śmieci.
http://grush.one.pl/mime

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 10:02:06 user up 13217 days, 21:57,  1 user, load average: 0.09, 0.61, 0.45 ]

              And damn'd be him that first cries, 'Hold, enough!'

Data: 2012-07-02 11:57:54
Autor: Chris
Kontrola graniczna / celna
Szymon Machel nabazgrał(a):

[...]

Mi kazali kiedyś rozpakować się bo wykryli baterię od laptopa, ja głupia zapasową schowałem do głównego a lapek z jedną baterią był w podręcznym i tu szybko poszło ale z głównym się namęczyłem żeby spakować to na szybko na lotnisku :)

Data: 2012-07-01 12:49:46
Autor: WildS
Kontrola graniczna / celna
On 2012-06-30, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> wrote:
Czesc!

[...]

Mi w Dover calej naczepy nie kazali rozladowywac ;) Sami weszli z psem
do srodka a wszystkie zewnetrzne skrzynki sami sobie otwierali.
Wewnetrzne schowki w kabinie zreszta tez. --
WildS

Data: 2012-07-02 20:32:10
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Sun, 01 Jul 2012 11:49:46 +0100, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

[...]

To mi sie znowu kloci z zachowaniem przy kontoli na granicy na lotniskach  - walizke musisz sam otworzyc i pokazac zawartosc.
Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-02 21:48:33
Autor: Artur Maśląg
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-07-02 21:32, RadekNet pisze:
[...]

Odróżniasz kontrolę ciężarówki w porcie przeładunkowym od kontroli walizki na lotnisku?

Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

Nie. Część przedstawia opinie, a część fakty.

Data: 2012-07-02 20:53:54
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Mon, 02 Jul 2012 20:48:33 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Przeczytaj jeszcze raz co kolega napisal.
(pomoge Ci - jest czesc o naczepie, jest czesc o kabinie).

Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

Nie. Część przedstawia opinie, a część fakty.

Taaaa ... paragrafy lataly az milo. He he he. Ale i za opinie dziekuje -  zawsze to szerszy oglad na sprawe.

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-02 22:01:50
Autor: Artur Maśląg
Kontrola graniczna / celna
wrote:

[...]

Może lepiej nie pomagaj, ponieważ nic mądrego z tego nie wynika.
Ciężarówka została skontrolowana w całości. Twoja walizka nie ma
tutaj nic do rzeczy.

Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

Nie. Część przedstawia opinie, a część fakty.

Taaaa ... paragrafy lataly az milo.

Kolejny błąd - nie pisałem nic o paragrafach, tylko o tym, że
niektórzy przekazali fakty w tej materii, a nie opinie.

Data: 2012-07-02 21:06:11
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Mon, 02 Jul 2012 21:01:50 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Zastanow sie jeszcze raz nim odrzucisz pomoc.
(ladunek to jedno, Twoja prywata przestrzen to drugie)

[...]

Ehhh chyba mam dzis zbyt dobry humor na dyskutowanie na tym poziomie :)

--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-02 22:19:26
Autor: Artur Maśląg
Kontrola graniczna / celna
wrote:

[...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ciężarówka została skontrolowana w całości. Twoja walizka nie ma
tutaj nic do rzeczy.

Zastanow sie jeszcze raz nim odrzucisz pomoc.

Może tylko powtórzyć to co napisałem wcześniej.

(ladunek to jedno, Twoja prywata przestrzen to drugie)

Jaka prywatna przestrzeń? Kabina ciężarówki?

To nie dyskutuj i skup się na faktach.

Data: 2012-07-02 22:17:43
Autor: kogutek
Kontrola graniczna / celna
RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> napisał(a):
Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

Pozwolisz że tak mało dyplomatycznie spytam. Czy Ty czasami pierdolnięty nie
jesteś? Mało kto zna polskie przepisy. A Ty chcesz angielskie paragrafy czy
trzeba na granicy pokazywać czy nie trzeba. I nawet jak nie trzeba i będziesz
to wiedział. A celnik każe Ci pokazać to na chuj Ci się ta informacja przyda.
On do Ciebie żebyś tą walizkę ze spodu pokazał. A ty że paragraf taki a taki.
I zanim skończysz to Ci powie żebyś wypierdalał skąd przyjechałeś. I co mu
zrobisz? Na kant dupy będziesz mu mógł skoczyć. A jak będziesz podskakiwał to
Cie zdrutują dwa robokopy i kto wie czy nie wpierdolą po drodze do aresztu.
Zażalenie będziesz mógł wysłać na Berdyczów. --

Data: 2012-07-02 08:51:28
Autor: LEPEK
Kontrola graniczna / celna
W dniu 2012-06-30 18:02, RadekNet pisze:
Czesc!

Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
powiedziec "auto jest Wasze"?

Mi zdrowy rozsądek podpowiada, że póki to możliwe (póki jest się w stanie fizycznie toboły udźwignąć) lepiej to zrobić własnoręcznie. Wiesz co gdzie masz, jak upakowałeś, gdzie może się coś rozlać, a gdzie słoik zbić, że jak wyciągniesz tą torbę, to ci tamta poleci... No ja bym nie chciał, żeby mi ktoś obcy bagaże z samochodu wywalał, a potem jeszcze upychał byle jak (no bo jaki interes ma to robić dobrze?). A co do zasady kontrola celna jest dokonywana na koszt kontrolowanego, co oznacza, że trzeba udostępnić towary, bagaże organom celnym do kontroli. Zapewne od konkretnego funkcjonariusza zależy, czy otwarcie bagażnika jest wystarczające, czy zażyczy sobie wypakowania części bądź całości o pootwierania. Np. przy kontroli kontenerów to dysponent towaru płaci za wystawienie kontenera z bloku, otwarcie i ewentualny rozładunek oraz wszystko po kolei z powrotem.

Pozdr,

Data: 2012-07-02 20:30:10
Autor: RadekNet
Kontrola graniczna / celna
On Mon, 02 Jul 2012 07:51:28 +0100, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

[...]

Czasami lepiej wiedziec co jest w przepisach niz stosowac do do polecen  zdroworozsadkowo.

A co do zasady kontrola celna jest dokonywana na koszt kontrolowanego,  co oznacza, że trzeba udostępnić towary, bagaże organom celnym do  kontroli.

Ups... no to moje nadzieje na "robcie z autem co chcecie" polegly.
Moral taki, ze na granice wjezdzamy swiezo ogoleni, pod krawatem i  usmiechnieci ;)

Pozdr.
--
Radoslaw Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2012-07-03 13:10:55
Autor: karbar
Kontrola graniczna / celna

<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BEJo8DuQO88#t=2065s> ;) MSPANC

Data: 2012-07-02 12:06:18
Autor: Bydlę
Kontrola graniczna / celna
On 2012-06-30 16:02:14 +0000, RadekNet <radeknet@rejsy-czartery.com> said:

Czesc!

Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac  walizki?

Otworzyć bagażnik i wyjąć walizki.

Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod

Nie, możesz polecić wykonanie tego swojemu służącemu ("Niech Jan otworzy bagażnik i wyładuje walizki na prośbę tego uprzejmego oficera").

czy moge  powiedziec "auto jest Wasze"?

Możesz, ale służby celne mogą nie chcieć twojego auta lub uznać to za żałosną próbę przekupstwa.

Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po dach i  kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

Nie. Problem robi się wtedy, gdy jedziesz zapakowany aż do granicy, po czym robisz wszystko, by jej nie przekroczyć.

--
Bydlę

Kontrola graniczna / celna