Data: 2011-02-27 17:51:49 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych. | |
Peak wrote:
Kto nad terytorium Polski odpowiada za ewentualną separację Ja się nie znam, ale generalnie zależy to od typu przestrzeni, a nie typu statku powietrznego. W przestrzeni cywilnej (czyli całej, z wyjątkiem wydzielonych stref wojskowych), obowiązują normalne cywilne przepisy, kontroler odpowiada za separację IFR od IFR w C i tak dalej. |
|
Data: 2011-02-28 01:29:47 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych. | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
Peak wrote: A w p[rzestrzeni wojskowej zależy to czy lot jest lotem w ramach zadań NATO i podlega zintegrowanemu dowództwu (wwczas pilot dowolnego państwa NATO w polskiej przestrzeni powietrznej podlega służbowo polskiemu dowództwu w zakresie zarządzania lotami) czy też nie - bo w tym przypadku obcy samolot wojskowy czy rządowy w przestrzeni wojskowej (nie ma takiej na stałe poza bezpośrednimi otoczeniami lotnisk wojskowych...) będzie traktowany jak każda maszyna nie podlegająca dowództwu polskich sił powietrznych - czyli identycznie z cywilnymi. AF1 nie wykonuje ani zadań szkoleniowych ani bojowych - nie ma więc powodów aby uznać że wykonuje zadanie w ramach zintegrowanego dowództwa NATO - czyli będzie traktowany na zasadach ogólnych, kontroler, czy to cywilny czy wojskowy nie ma władzy nad pilotem i co najwyżej może raport napisać. -- Darek |
|