Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych.

Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych.

Data: 2011-02-27 17:51:49
Autor: Delfino Delphis
Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych.
Peak wrote:

Kto nad terytorium Polski odpowiada za ewentualną separację
sojuszniczych samolotów wojskowych podczas misji o charakterze bojowym
(albo ćwiczebnym) od lotów cywilnych? Jak wygląda łańcuch decyzyjny?
Czy i jak cywilny kontroler lotu może zareagować w sytuacji zagrożenia
- na przykład - zderzeniem?


Ja się nie znam, ale generalnie zależy to od typu przestrzeni, a nie typu statku powietrznego. W przestrzeni cywilnej (czyli całej, z wyjątkiem wydzielonych stref wojskowych), obowiązują normalne cywilne przepisy, kontroler odpowiada za separację IFR od IFR w C i tak dalej.

Data: 2011-02-28 01:29:47
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych.
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
Peak wrote:

Kto nad terytorium Polski odpowiada za ewentualną separację
sojuszniczych samolotów wojskowych podczas misji o charakterze bojowym
(albo ćwiczebnym) od lotów cywilnych? Jak wygląda łańcuch decyzyjny?
Czy i jak cywilny kontroler lotu może zareagować w sytuacji zagrożenia
- na przykład - zderzeniem?


Ja się nie znam, ale generalnie zależy to od typu przestrzeni, a nie typu
statku powietrznego. W przestrzeni cywilnej (czyli całej, z wyjątkiem
wydzielonych stref wojskowych), obowiązują normalne cywilne przepisy,
kontroler odpowiada za separację IFR od IFR w C i tak dalej.

A w p[rzestrzeni wojskowej zależy to czy lot jest lotem w ramach zadań NATO i podlega zintegrowanemu dowództwu (wwczas pilot dowolnego państwa NATO w polskiej przestrzeni powietrznej podlega służbowo polskiemu dowództwu w zakresie zarządzania lotami) czy też nie - bo w tym przypadku obcy samolot wojskowy czy rządowy w przestrzeni wojskowej (nie ma takiej na stałe poza bezpośrednimi otoczeniami lotnisk wojskowych...) będzie traktowany jak każda maszyna nie podlegająca dowództwu polskich sił powietrznych - czyli identycznie z cywilnymi.

AF1 nie wykonuje ani zadań szkoleniowych ani bojowych - nie ma więc powodów aby uznać że wykonuje zadanie w ramach zintegrowanego dowództwa NATO - czyli będzie traktowany na zasadach ogólnych, kontroler, czy to cywilny czy wojskowy nie ma władzy nad pilotem i co najwyżej może raport napisać.

--
Darek

Kontrola ruchu obcych samolotów wojskowych.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona