Kontrola samochodu firmowego

Data: 2009-02-25 16:27:25
Autor: Marta
Kontrola samochodu firmowego
Witam. Dziś natknęłam się na jakąś akcję przy wyjeździe z miasta, policja przeszukała mi samochód. Nie chcieli powiedzieć z jakiej okazji, "standardowe działania operacyjne". Trwało to trochę ponad godzinę bo przedemną stały jeszcze 2 inne auta, jedno identyczne jak moje, drugie bardzo podobne. Kwestia jest taka że auto, którym się poruszałam należy do firmy, w której pracuję i ja nie jestem jego właścicielem - czy w takiej sytuacji można odmówić kontroli do czasu przyjazdu właściciela / szefa? Czyli zamykamy auto i kontrola następuje dopiero w jego obecności.

Data: 2009-02-25 19:40:26
Autor: SQLwysyn
Użytkownik "Marta" <marta_5000.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go3rhc$5sd$1inews.gazeta.pl...

Kwestia jest taka że auto, którym się poruszałam należy do firmy, w której
pracuję i ja nie jestem jego właścicielem - czy w takiej sytuacji można
odmówić kontroli do czasu przyjazdu właściciela / szefa?

Dziecko, kto ci dał prawo jazdy  jak  nie znasz prawa o ruchu drogowym?? To taka mała książeczka, warto od czasu do czasu ją przeczytać.  Szczególnie artykuł 129 i następne.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-02-25 19:42:32
Autor: *piotr'ek*
Kontrola samochodu firmowego
> odmówić kontroli do czasu przyjazdu właściciela / szefa?

Nie! Nie jest ważny właściciel, a użytkownik, bo co jeśli właściciel jest 500 km od miejsca kontroli?

*

Data: 2009-02-25 20:09:16
Autor: Robert Tomasik
[...]

Można, tym nie mniej w przeważajacej większości wypadków to niczego nie zmieni :-)

Data: 2009-02-28 11:56:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Feb 2009, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Znaczy ostatnia część zdania (od "i kontrola") niekoniecznie podpadnie
pod "można"? :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-25 20:38:17
Autor: Piotr [trzykoty]
Kontrola samochodu firmowego

"Marta" <marta_5000.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
z miasta, policja
przeszukała mi samochód. Nie chcieli powiedzieć z jakiej

Jaki to był samochód, osobowy?
-Sprawdzenie _ładunku_ jest dozwolone na podstawie PoRD, w każdej rutynowej kontroli. Bez protokołu. Piszę wyraźnie "ładunku", bo jak mnieniem w osobowych takiego nie ma.
-Kontrola bagażu, jeśli istniej uzasadnione podejrzenie czynu karalnego, art. 15 Ust. o Policji. Protokoł na życzenie.

Data: 2009-02-25 20:49:35
Autor: *piotr'ek*
Kontrola samochodu firmowego
Protokoł na życzenie.

I protokoł szefowi przed nos, żeby się nie czepiał spóźnienia.

*

Data: 2009-02-26 08:19:02
Autor: Icek
Kontrola samochodu firmowego
> Protokoł na życzenie.

I protokoł szefowi przed nos, żeby się nie czepiał spóźnienia.

a tak z ciekawosci kto za to placi ??

Pracownik wraca do firmy na zakonczenie pracy., Gdyby nie kontrola to
przyjechalby na czas.Po kontroli okazuje sie ze jest godzine po czasie.
Pracodawca wyplaca za takie cos nadgodziny ??

Rozumiem, ze wladza moze zatrzymac obywatela do przeprowadzenia czynnosci
ale w czasie pracy pracownik ma za to placone ???

Icek

Data: 2009-02-26 16:45:45
Autor: Piotr [trzykoty]
Kontrola samochodu firmowego

"Icek" <icek@do.pl> wrote
Rozumiem, ze wladza moze zatrzymac obywatela do przeprowadzenia czynnosci
ale w czasie pracy pracownik ma za to placone ???

Władza może zatrzymać obywatela i wykonać inne czynności prawem dozwolone, bez względu na to czy pracownik jest w pracy czy nie. Kwestia rozliczeń to osobna bajka.

IMHO to zależy czy kontrola miała jakiś związek z pracą, co było przyczyną, itp. Jeśli pracownik występował tam jako przedstawiciel firmy (bo np. sprawa dotyczyła w zasadzie interesów firmy czy ich samochodu, i stąd podejrzenie się wzięło) to powinien mieć zapłacone. Jesli został wytypowany bez niejako nie w roli pracownika, a po prostu zwykłego Kowalskiego to co ma do tego firma...? Swoją drogą jeśli czynności były bezzasadne lub zasdadne, lecz nietrafione i spowodowały jakieś szkody to zawsze można wytoczyć powództwo przeciw Skarbowi Państawa. Może to zrobić pracownik lub pracodawca, w zależności kto poniósł stratę.
Wiesz, tu ciężko powiedzieć, bo to niby tylko taka zwykła kontrola itp. Ale gdyby np. chodziło o przeszukanie pomieszczeń firmy, w związku z jej dzialalności i pracownik by musiał zostać dłużej, to bezsprzecznie powinno mu się zapłacić nadgodziny.

Kontrola samochodu firmowego