Kontroler RAID na PCI 32bit

Data: 2010-02-12 04:13:15
Autor: X-rye
Kontroler RAID na PCI 32bit
Witam serdecznie.

Czy moze mi ktos udzielic informacji na temat kontrolera AXAGO PCIS-60
RAID na zlaczu PCI 32 bit.
Chodzi mi o to, czy sa do niego sterowniki pod Window 7.

I jeszcze jedno pytanie. Jest to kontroler 4 portowy. Czy podlaczajac
do niego 4 identyczne dyski i tworzac 2 macierze Raid 0, predkosc
odczytu i zapisu na tych macierzach bedzie identyczna z predkosciami
uzyskanymi poprzez podlaczeni dwoch dyskow do dwoch osobn ych
kontrolerow (oczywiscie oba kontrolery beda chodzily na tej samej
plycie gl.)?

Pozdrawiam, Piotr.

Data: 2010-02-12 14:46:48
Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro
Kontroler RAID na PCI 32bit
On Fri, 12 Feb 2010 04:13:15 -0800 (PST)
X-rye <do_mi@interia.pl> wrote:

Czy moze mi ktos udzielic informacji na temat kontrolera AXAGO PCIS-60
RAID na zlaczu PCI 32 bit.
Chodzi mi o to, czy sa do niego sterowniki pod Window 7.

ZaczynajÄ…c, to po pierwsze nie jest to kontroler RAID, tylko
zwykły 4 portowy kontroler SATA, który udaje, że jest kontrolerem RAID.

Jeżeli zadałeś sobie chociaż odrobinę trudu googlując, to byś zobaczył,
że jest on na SI3124, jeden z najpopularniejszych chipsetów SATA.
Będzie obsługiwany w wirtualnie każdym systemie.

[...]

Jeżeli wszystkie 4 dyski będą pracowały w tym samym czasie, to na pewno
nie. To, że jest to ta sama płyta główna nie ma tu za bardzo znaczenia.

Pytanie co chcesz osiągnąć i jakie masz zastosowanie dla tych dwóch
macierzy RAID0.

Konrad 'd3viCe' Pióro

Data: 2010-02-12 06:08:58
Autor: X-rye
Kontroler RAID na PCI 32bit

Je¿eli wszystkie 4 dyski bêd± pracowa³y w tym samym czasie, to na pewno
nie. To, ¿e jest to ta sama p³yta g³ówna nie ma tu za bardzo znaczenia.

Pytanie co chcesz osi±gn±æ i jakie masz zastosowanie dla tych dwóch
macierzy RAID0.

Wiec jedna macierz bedzie przeznaczona na system - Win 7,
natomiast druga na smietnik lub tymczasowy "magazyn" danych, ktre
kiedys wypale na plytach.

To w takim razie jaki zaproponowalbys kontroler Raid na zlaczu PCI 32
bit, skoro w/w jest tylko pseudo Raidem?

Data: 2010-02-12 15:10:24
Autor: Mariusz Kruk
Kontroler RAID na PCI 32bit
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "X-rye"
[...]

Pytanie tylko czy faktycznie potrzebujesz AID-0, czy lecisz za
popularnym ostatnio memem "bêdzie szybciej". Zw³aszcza w kontek¶cie
tego, co napisa³e¶ powy¿ej.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-02-12 21:28:38
Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro
Kontroler RAID na PCI 32bit
On Fri, 12 Feb 2010 06:08:58 -0800 (PST)
X-rye <do_mi@interia.pl> wrote:

> [...]

To w takim razie jaki zaproponowalbys kontroler Raid na zlaczu PCI 32
bit, skoro w/w jest tylko pseudo Raidem?

Ten + dobry software raid. A jeżeli chcesz czegoś więcej to polecam
Areca lub 3WARE (obecnie LSI) pod PCIe lub PCIx.

A backup na płytach jest prawie tak bezpieczny jak backup na RAID0 ;)
Szczególnie na DVD. I tyczy się to praktycznie wszystkich producentów
(technologiczna trwałość nośnika).

Co do systemu: nie rozważałeś może VelociRaptora? Wyjdzie i szybciej, i
bezpieczniej niż RAID0 z dwóch "zwykłych" dysków. No chyba, że
potrzebujesz większej pojemności, ale to wtedy nie decydowałbyś się na
RAID0.

Konrad 'd3viCe' Pióro

Data: 2010-02-12 15:37:35
Autor: maX
Kontroler RAID na PCI 32bit

U¿ytkownik "Konrad 'd3viCe' Pióro" <xbaenq.cvbeb@mnfx.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl3m9u$gtl$1atlantis.news.neostrada.pl...

Je¿eli wszystkie 4 dyski bêd± pracowa³y w tym samym czasie, to na pewno
nie. To, ¿e jest to ta sama p³yta g³ówna nie ma tu za bardzo znaczenia.

Ma znaczenie o tyle ¿e na p³ycie jest tylko jedna magistrala PCI o przepustowo¶ci (teoretycznej) 133 MB/s, do której sa pod³±czone wszystkie urzadznia PCI w komputerze. Wiec jak bêdzie mia³ 4 dyski o prêdko¶ci kazdy 50 MB/s, to nie ma znaczenia czy pod³±czy je do jednego kontrolera czy do dwóch ró¿nych, bo w ¿aden sposób nie uzyska sumarycznego transferu 200 MB/s. Oczywi¶cie to w przypadku gdy wszystkie 4 naraz bêd± pracowaæ; jesli tylko jedna para bêdzie w danej chwili pracowaæ to to ograniczenie nie ma znaczenia (i wystarczy oczywi¶cie 1 kontroler).

Data: 2010-02-12 18:49:34
Autor: Robek
Kontroler RAID na PCI 32bit
maX pisze:
[...]

W praktyce PCI sie zapcha od transferu z jednego dobrego dysku.

Rob

Data: 2010-02-12 19:20:51
Autor: maX
Kontroler RAID na PCI 32bit

U¿ytkownik "Robek" <lopr321@nospam.onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl44c8$90r$1news.onet.pl...

W praktyce PCI sie zapcha od transferu z jednego dobrego dysku.

Fakt, teraz nawet low-endowe dyski miewaj± po 100 MB/s.
I dlatego nale¿y stosowaæ albo zintegrowane kontrolery RAID (czasem maj± w³asn± liniê do chipsetu, niezale¿n± od PCI), albo kontrolery na PCI-Express (znacznie wiêksza przepustowo¶æ od PCI).
No chyba ¿e kto¶ chce zRAIDowaæ jakie¶ stare klamoty, wtedy przepustowo¶æ PCI starczy nawet i na 4 dyski pracuj±ce jednocze¶nie. No ale to chyba lepiej sie ich pozbyæ i kupic jeden szybki dysk.

Kontroler RAID na PCI 32bit