Kontroler SATA na PCI - nie widzi DVD

Data: 2012-06-29 10:21:59
Autor: radekp@konto.pl
Kontroler SATA na PCI - nie widzi DVD
Kontroler włożony do płyty zainstalował się poprawnie (tak mi się wydaje - dwa
urządzenia widać w menedżerze, w tym jedno to RAID).

Jednak Win (ogólnie komp) nie widzi podpiętej nagrywarki.

Kontroler to 4World, a nagrywarka to Sony.

Czy trzeba wykonać jakieś sztuczki, by to zadziałało? (Nie widzę możliwości
wejścia do biosu kontrolera).

Data: 2012-06-29 12:43:43
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2012-06-29 10:21, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie każdy kontroler wykrywa napędy. Z dyskami nie było problemów, ale często napędów już nie widział. Może ten kontroler to jest typowy raid??

Data: 2012-06-30 11:32:09
Autor: JDX
On 2012-06-29 10:21, radekp@konto.pl wrote:
[.....]
Czy trzeba wykonać jakieś sztuczki, by to zadziałało? (Nie widzę możliwości
wejścia do biosu kontrolera).

Poczytaj dokumentację tego kontrolera. Kiedyś w przypadku jakiegoś
taniego kontrolerka widziałem, że jasno było napisane, że kontroler nie
obsługuje urządzeń ATAPI (czyli chyba przede wszystkim napędów optycznych).

Data: 2012-07-03 16:37:43
Autor: radekp@konto.pl
Kontroler SATA na PCI - nie widzi DVD
Sat, 30 Jun 2012 11:32:09 +0200, w <jsmh2s$2g36$1@news2.ipartners.pl>, JDX

On 2012-06-29 10:21, radekp@konto.pl wrote:
[.....]
> [...]
obsługuje urządzeń ATAPI (czyli chyba przede wszystkim napędów optycznych).

Napęd DVD to SATA.

A dokumentacja... to broszurka nic nie wnosząca :). Chipset na kontrolerze to
Promise.

Kontroler SATA na PCI - nie widzi DVD