Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Kontrolerem byc

Kontrolerem byc

Data: 2021-03-19 08:45:57
Autor: J.F.
Kontrolerem byc
https://businessinsider.com.pl/firmy/uklad-z-wiezy-lotniska-chopina-zarobki-kontrolerow-ruchu-lotniczego/8lkdljg

"
Z naszych informacji wynika, że wśród prawie 600 kontrolerów lotów jest 7 osób, które rocznie wraz z dodatkami zarabiały ponad 1 mln złotych

Skąd takie kwoty? Przez lata na wieży Okęcia rządził nieformalny układ, który "ustawiał" grafiki dyżurów - przekonuje nasz informator

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdza nasze informacje. Związkowcy twierdzą, że chcieliby tyle zarabiać

Dotarliśmy do tajnego raportu, z którego wynika, że polscy kontrolerzy lotów należeli do najlepiej opłacanych i najkrócej dyżurujących na świecie"

Cos mi sie tu nie zgadza ... albo tak ukladali grafik, ze mieli duzo godzin i duze zarobki, albo najkrocej dyzuruja.

J.

Data: 2021-03-19 09:20:34
Autor: PiteR
Kontrolerem byc
in <news:605456b6$0$520$65785112news.neostrada.pl>
user J.F. pisze tak:

Z naszych informacji wynika, że wśród prawie 600 kontrolerów lotów jest 7 osób, które rocznie wraz z dodatkami zarabiały ponad 1 mln złotych

Skąd takie kwoty? Przez lata na wieży Okęcia rządził nieformalny układ, który "ustawiał" grafiki dyżurów - przekonuje nasz informator

"Jak masz dobry fach i łeb na karku to i w Polsce mozna zarobić
Zrób studia, zainwestuj w siebie. Nie stój nie czekaj. Samo nie przyjdzie"


--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2021-03-19 20:28:21
Autor: Robert Tomasik
Kontrolerem byc
W dniu 19.03.2021 o 08:45, J.F. pisze:

Cos mi sie tu nie zgadza ... albo tak ukladali grafik, ze mieli duzo
godzin i duze zarobki, albo najkrocej dyzuruja

Jak czytam w artykule, że jego podstawą jest "tajny raport", to w
zasadzie od razu zaczynam podejrzewać, że w artykule napisano takie
bzdury, ze nikt mający choć trochę szacunku dla siebie nie chciał tego
potwierdzić. Tajny raport udostępniony dziennikarzom po prostu nie jest
już co najmniej tajny, a i mam poważne wątpliwości, czy jest raportem.

Zaczne od tego, o co chodzi z tymi 600 kontrolerami. Tpo ilu ich tam na
jednej zmianie siedzi? Mam tak przeliczone, że do zapewnienia 1
"żołnierza" całodobowo trzeba faktycznie 5 etatów. Kontrolerzy chyba
krócej pracują, więc może trochę więcej. To uwzględnia urlopy, wolne dni
itd. Nie mam  pojęcia ilu ich tam siedzi, ale w 100 jednocześnie
normalnie nie uwierzę.

WIKI podaje, ze mamy w Polsce 14 lotnisk pasażerskich. Zdaje się, że nie
wszystkie całodobowe, ale może musi być obsada, przykładowo na wypadek
awarii. W tym wykazie jest przykładowo Radom, a tam zdaje się nic nie
ma. Też chyba na tej grupie ktoś pisał, ze kontrolerzy siedzieli po
dwóch, a teraz siedzą pojedynczo. To daje mi 28 kontrolerów jednocześnie
w Polsce, więc teoretycznie potrzeba dla całodobowego zapewnienia ich
168. Uczniowie, półetatowcy. Niech bedzie 200. Co robi pozostałe 400?

Wracaj ąc do OKĘCIA. Ilu tam tak naprawdę jest tych kontrolerów?
Przecież, by zapłacić pracownikowi milion złotych, trzeba mieć około
dwóch - ZUS, NFZ i reszta. Czyli 14 milionów na tych siedmiu. NA stronie
https://www.pasazer.com/news/42409/raport,wyniki,finansowe,polskich,lotnisk,2018.html
są wyniki finansowe portów lotniczych. Warszawa podaje koszty na
poziomie 33,30 zł/pasażera i 17.737.231 pasażerów. To daje koszty
590 649 792,30 zł rocznie. 2% kosztów generuje 7 pracowników?

--
Robert Tomasik

Data: 2021-03-27 17:24:43
Autor: Silver Dream !
Kontrolerem byc
On 19.03.2021 20:28, Robert Tomasik wrote:

WIKI podaje, ze mamy w Polsce 14 lotnisk pasażerskich. Zdaje się, że nie
wszystkie całodobowe, ale może musi być obsada, przykładowo na wypadek
awarii. W tym wykazie jest przykładowo Radom, a tam zdaje się nic nie
ma.

,,Zdaje się" jest tutaj bardzo słusznym stwierdzeniem. Tam jest PRZYSZŁOŚĆ [niektórych wybrańców narodu i ich rodzin]. A my tą przyszłością otwieramy oczy niedowiarkom!

Ale przy liczeniu należy dodać jeszczze, że lotniska to nie wszystko a może nawet mniejsza część całej służby kontroli lotów. Obszary, zbliżanie. Nie wiem czy FIS się wlicza ale też jest.

Data: 2021-03-29 20:23:20
Autor: J.F.
Kontrolerem byc
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6054fb56$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 19.03.2021 o 08:45, J.F. pisze:
Cos mi sie tu nie zgadza ... albo tak ukladali grafik, ze mieli duzo
godzin i duze zarobki, albo najkrocej dyzuruja

Jak czytam w artykule, że jego podstawą jest "tajny raport", to w
zasadzie od razu zaczynam podejrzewać, że w artykule napisano takie
bzdury, ze nikt mający choć trochę szacunku dla siebie nie chciał tego
potwierdzić.

Skoro tajny, to nie mogl.
Ale przeciez napisano "PAŻP potwierdza".

Tajny raport udostępniony dziennikarzom po prostu nie jest
już co najmniej tajny, a i mam poważne wątpliwości, czy jest raportem.

A juz zapomniales jak to we Wroclawiu policjancji torturowali aresztowanego?
Albo jak to z trotylem w Smolensku bylo ..

Ale widac mala demagogie - polscy kontrolerzy zarabiaja najwiecej ... srednich krajowych.
I to jeszcze z 2015 roku.

Zaczne od tego, o co chodzi z tymi 600 kontrolerami. Tpo ilu ich tam na
jednej zmianie siedzi?

Po dwoch co najmniej, dla zapewnienia przerwy, bezpieczenstwa itp ?

A jak to niedawno pytalem ... jesli tych kontrolerow jest wiecej ... to ilu rozmawia przez radio z pilotami ?
Przeciez nie dwoch naraz ...

Mam tak przeliczone, że do zapewnienia 1
"żołnierza" całodobowo trzeba faktycznie 5 etatów.

Jesli nie wiecej.
A tu dodatkowo masz podane, ze pracuja 30h tygodniowo ... tydzien ma 168h, to 5.6 potrzeba :-)

Kontrolerzy chyba
krócej pracują, więc może trochę więcej. To uwzględnia urlopy, wolne dni

No wlasnie - czy przypadkiem ten sredni czas pracy nie uwzglednia wolnych, urlopow i chorob ..

itd. Nie mam  pojęcia ilu ich tam siedzi, ale w 100 jednocześnie
normalnie nie uwierzę.

WIKI podaje, ze mamy w Polsce 14 lotnisk pasażerskich. Zdaje się, że nie
wszystkie całodobowe, ale może musi być obsada, przykładowo na wypadek
awarii.

Jak widziales - godz 22 i kontroler skonczyl prace i nie moze pana prezydenta wystartowac.

W tym wykazie jest przykładowo Radom, a tam zdaje się nic nie
ma. Też chyba na tej grupie ktoś pisał, ze kontrolerzy siedzieli po
dwóch, a teraz siedzą pojedynczo. To daje mi 28 kontrolerów jednocześnie
w Polsce, więc teoretycznie potrzeba dla całodobowego zapewnienia ich
168. Uczniowie, półetatowcy. Niech bedzie 200. Co robi pozostałe 400?

Na innych lotniskach? W jakiejs kontroli wyzszego poziomu ?
Czy nawet do szkolenia praktykantow :-)

Wracaj ąc do OKĘCIA. Ilu tam tak naprawdę jest tych kontrolerów?

Duze lotnisko, duzy ruch, to moze wiecej trzeba.

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/spor-zbiorowy-na-okeciu-kontrolerzy-protestuja-pazp-uspokaja-7361.html

No i widzisz - kontrolerzy, kierownik wiezy ..

Przecież, by zapłacić pracownikowi milion złotych, trzeba mieć około
dwóch - ZUS, NFZ i reszta. Czyli 14 milionów na tych siedmiu. NA stronie

Powyzej 2.5 sredniej krajowej ZUS nie placisz.
A moze sa na wlasnej dzialalnosci.
Co prawda zwiazek maja - to chyba nie :_)

https://www.pasazer.com/news/42409/raport,wyniki,finansowe,polskich,lotnisk,2018.html
są wyniki finansowe portów lotniczych. Warszawa podaje koszty na
poziomie 33,30 zł/pasażera i 17.737.231 pasażerów. To daje koszty
590 649 792,30 zł rocznie. 2% kosztów generuje 7 pracowników?

Jak siedza po 2, to juz 12, a z kierownikiem to 13 :-)

2% to na tyle malo, zeby sobie d* nie zawracac oszczednosciami, i pewnie wiecej osob pracuje.
.... ale czy kontrolera lotniska nie zatrudnia PAŻP ?


J.

Kontrolerem byc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona