Kontrolka ABS podczas jazdy - Fiesta

Data: 2009-03-30 23:04:45
Autor: Norpheusz
Kontrolka ABS podczas jazdy - Fiesta
Witam,
w Fiescie 1,25 16v (1998 r.) podczas jazdy zaswieca sie kontrolka ABS-u. Nie swieci sie ona jednak caly czas tylko okresowo, ze podczas trasy potrafi sie swiecic pol godziny, pozniej gasnie. Sa nieraz trasy, ze wogole sie nie swieci. Nie wiem jednak, czy ABS dziala poprawnie, poniewaz ja nie jezdze wspomnianym samochodem. Czy jest to cos powaznego i trzeba szykowac sie na wieksze wydatki? Czy wizyta w serwisie i podpiecie komputera wskaze przyczyne swiecenia kontrolki? Pytam wczesniej, zeby mechanicy w serwisie pozniej nie zgolili za robote calego ukladu hamulcowego i innych rzeczy.
Pozdrawiam

Data: 2009-03-30 23:27:46
Autor: Tomasz Pyra
Norpheusz pisze:
[...]

Raczej nikt nie zgadnie - może nie kontaktuje kabelek, może czujnik do wymiany, może pada centralka.
Ale kabelek jest IMO całkiem prawdopodobny.

Czy wizyta w serwisie i podpiecie komputera wskaze przyczyne swiecenia kontrolki?

Pokaże, kwestia jeszcze interpretacji wyniku.
Tzn. komputer powie np. że nie ma sygnału od prawego przedniego koła, ale już nie powie czy to czujnik, kabelek czy wtyczka.

Pytam wczesniej, zeby mechanicy w serwisie pozniej nie zgolili za robote calego ukladu hamulcowego i innych rzeczy.

No to już jak nie będziesz patrzył na ręce to i tak powiedzą co będą chcieli jeżeli zakład nieuczciwy.

Data: 2009-03-31 09:55:51
Autor: Slv

Użytkownik "Norpheusz" <tylko_nie_spam@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqrcmm$371$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
 W moim Audi podobne objawy powodował uszkodzony czujnik. Podpięcie komputera pozwoliło zdiagnozować problem w kilkanaście sekund. Nie wiem jak jest w tym konkretnym modelu ale w starszych modelach Forda nie było możliwości ustalenia za pomocą komputera który czujnik jest uszkodzony.

Data: 2009-04-02 20:29:18
Autor: Piotrek
Kontrolka ABS podczas jazdy - Fiesta
Nie wiem jak jest w tym konkretnym modelu ale w starszych modelach Forda nie było możliwości ustalenia za pomocą komputera który czujnik jest uszkodzony.

za pomoca komputera to nie wiem, mozliwe ale kumaty mechanik/elektryk mogl zlokalizowac czujnik bez problemu za pomoca miernika w pare min.
w 20 letnim Scorpio nawet to sprawdzalem kiedys i bez problemu lokalizowalo sie uszkodzony czujnik.

wiem wiem, teraz mechanik to tylko w komputer patrzy co wymieniac, a na mechanice sie znac nie musi :)

--
pzdr
piotrek

Kontrolka ABS podczas jazdy - Fiesta