Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Data: 2010-07-03 14:54:31
Autor: Endriu
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

Samochód Peugeot 307 2003r.

Ogólnie to ciężko jeżeli chodzi o jakąkolwiek serwisówkę to tego
samochodziku:

W "Sam naprawiam"

http://www.wkl.com.pl/oferta.php?szukaj=peugeot+307

null odpowiedzi, a schemat elektryczny do rocznika 2003 też kiepskawo:

Autoelektro Nr 116
http://tiny.pl/h7qww

roczniki powyżej 2005 roku...

Pomóżcie panowie.

Data: 2010-07-04 12:16:25
Autor: Icek
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

=======================

to bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje.

ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki


Icek

Data: 2010-07-04 12:44:58
Autor: Endriu
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki

Klego Icku, a jak stwierdzić że ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to diabelstwo się diagnozuje ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 14:17:15
Autor: Czarek Daniluk
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
W dniu 2010-07-04 12:44, Endriu pisze:
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
kontrolka zapalic

Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale
dawal
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
wiedziala ze nastapila awaria zarowki

Klego Icku, a jak stwierdzi� �e ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
diabelstwo siďż˝ diagnozuje ?.


Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-07-04 14:47:14
Autor: Endriu
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 15:23:03
Autor: CUT
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
W dniu 2010-07-04 14:47, Endriu pisze:
Wciska peda� z ca�ej si�y - najlepiej na jakim� �wirku/piasku - jak dzia�a
to b�dziesz czu�. W przypadku tego uk�adu awaria jednego z jego element�w
powoduje niedzia�anie ca�o�ci - czytaj wy��cza si� ca�y uk�ad.

Czyli normalnie b�dzie hamowa� "jak bez ABS" ?.



Tak. Nie będzie pulsacji. Przy mocnym hamowaniu koła się zablokują.

Data: 2010-07-04 16:10:09
Autor: J.F.
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
On Sun, 4 Jul 2010 14:47:14 +0200,  Endriu wrote:
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

J.

Data: 2010-07-04 16:38:04
Autor: Endriu
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 17:10:40
Autor: J.F.
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote:
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.

Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.

J.

Data: 2010-07-04 23:05:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5v7136ljnf5uduc77ucp691v0aqgau58ls4ax.com...
On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote:
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

Czyli jak ?.

Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.


nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-07-05 08:24:53
Autor: J.F.
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
On Sun, 4 Jul 2010 23:05:31 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Czyli jak ?.
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
No ale jemu kontrolka sie nie palila.

nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe

Mozna rzec ze widzialem osobiscie. Choc mechanikowi na rece nie
patrzylem.

J.

Data: 2010-07-05 08:41:32
Autor: Karolek
Kontrolka ABS pytanie. Opcje
Kuba (aka cita) pisze:

nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)


Powinienes jednak uwierzyc.
Mialem to samo w Alfie, ABS Boscha 5.3 juz z magnetycznymi pierscieniami.
Sam ABS dziala juz w zasadzie od 0km/h (nie tak jak w starych wersjach od kilku km/h).
Uszkodzenia: pierscien magnetyczny w przednim lozysku i czujnik w tylnym kole.
Efekt: Kontrolka ABS nie swieci, bledow brak, ABS niby dziala, ale podczas hamowania czuc delikatne pulsowanie na pedale, a w koncowej fazie hamowania dosc mocne odbijanie i praktycznie zerowa sila hamowania i problemy z zatrzymaniem (wyjatkowo niebezpieczne).
Diagnoza i wymienienie uszkodzonych elementow chwile trwala :/


--
Karolek

Data: 2010-07-04 22:57:30
Autor: nom
Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Użytkownik "Endriu" <andrewgolotnik@gmail.com> napisał w wiadomości news:9fb249e1-b470-472f-9418-2a20c838c89cc10g2000yqi.googlegroups.com...
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

Najprościej to sprawdzić czujniki przy każdym kole, wypiąć z kostki, pokręcić kołem. Powinno być napięcie, a dokładnie fala prostokatna, ale to zobaczysz na oscyloskopie, na mierniku bedzie uśrednione.
Myślę, że to któryś z przewodów ma przerwę, one są specjalne na zginanie, ale mimo to czasami ulegają przerwom.

Kontrolka ABS pytanie. Opcje

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona