Data: 2015-10-26 23:04:09 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
Witam!
W mojej Fronterze A z silnikiem C20NE, 2.0l benzyna kontrolka oleju świeci ok. 15 sekund po zapaleniu na zimno, po czym gaśnie. Frontera ma podwójny czujnik ciśnienia- ma też zegar ciśnienia i ten także przez ok. 15 sekund pokazuje "0" po czym wskakuje na wolnych obrotach nieco ponad połowę skali. Tak się dzieje TYLKO na zimnym silniku, tj. kiedy auto postoi co najmniej 1,5-2 godziny, a przy zapalaniu po krótkim postoju np. po 30 minutach lampka gaśnie natychmiast i wskaźnik wskazuje ponad połowę skali, przy większych obrotach ciśnienie odpowiednio rośnie. Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara. Tak się działo na starym oleju i filtrze, 2 dni temu zmieniłem olej i filtr i niestety jest tak samo... Przeglądając podobne wątki wywnioskowałem że może to być kwestia: 1. zacierającego się tłoczka w zaworze nadmiarowym/regulacji ciśnienia pompy oleju 2. mocno zanieczyszczonego czujnika ciśnienia oleju 3. urwanego/zatkanego smoka pompy Co moglibyście doradzić w tym temacie ? pzdr! Tida |
|
Data: 2015-10-26 15:33:07 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Ile ten złom ma przejechanie kilometrów?
|
|
Data: 2015-10-26 23:42:44 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-26 o 23:33, Zenek Kapelinder pisze:
Ile ten złom ma przejechanie kilometrów?To terenowe auto i nie ma dużo nastukane.. raptem 200.000km, co przy tym silniku c20NE nie jest dużo... Silnik jest w dobrym stanie, ciśnienie sprężania na wszystkich garach > 9,5 bar, oleju nie bierze. Dziwne jest to, że ciśnienie po odczekaniu tych 15 s. jest i to dobre, nawet na nagrzanym silniku... pzdr! |
|
Data: 2015-10-26 16:26:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Zawór przelewowy w pompie może nie być szczelny i przez noc spływa olej z za pompy i pompa się zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wału od strony sprzęgła i kola pasowego?
|
|
Data: 2015-10-27 09:10:11 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-27 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
Zawór przelewowy w pompie może nie być szczelny i przez noc spływa olej z za pompy i pompa się zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wału od strony sprzęgła i kola pasowego? To jest ten zawór ( różnie nazywają- nadmiarowy lub regulacji ciśnienia lub przelewowy) ze sprężyną, który ma za zadanie puścić część oleju by-pass kiedy ciśnienie pompy wzrośnie powyżej normy ? Mogę podłożyć pod sprężynę dystans / na wyczucie, na razie powiedzmy 3-4mm/ i zaobserwować czy jest ok ? pzdr |
|
Data: 2015-10-27 09:13:55 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-27 o 09:10, Viola pisze:
W dniu 2015-10-27 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze: Nie, tu nie gubi nic :) |
|
Data: 2015-10-27 01:08:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 23:04:09 +0100, Viola napisał(a):
Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara. A jakie ciśnienie jest na wolnych obrotach? Przeglądając podobne wątki wywnioskowałem że może to być kwestia: Moim zdaniem to jest nieszczelność jeszcze przed pompą, albo na samej pompie. Bo tak jak piszesz to zachowuje się silnik po wymianie oleju, czyli jak smok zostanie zapowietrzony - wtedy nim pompa zaciągnie powietrze ze smoka żeby wciągnąć do góry olej, a potem znowu wypchnie to powietrze przez układ smarowania żeby zbudować tam ciśnienie to chwila mija. I wydaje się, że u Ciebie to może być właśnie coś takiego. Miską gdzieś nie przywaliłeś? 2. mocno zanieczyszczonego czujnika ciśnienia oleju Teoretycznie tak, ale czy te dwa wskaźniki które masz nie korzystają z dwóch osobych czujników? Chociaż oba mogą być zasyfione. Łatwo sprawdzić - odkręcić, zobaczyć, można też podłączyć do ciśnienia. 3. urwanego/zatkanego smoka pompy Może być też delikatnie pęknięty. Można szukać ciśnieniowo - zatykasz miejsce którym smok ciągnie olej, a od strony wyjścia pompujesz powietrze (ale nie tyle żeby uruchomić zawór upustowy) no i patrzysz gdzie syczy. |
|
Data: 2015-10-27 13:31:41 | |
Autor: sirapacz | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
ja mialem zblizony objaw podczas jazdy także. u mnie objaw byl taki ze jak byl zimny to w ogóle nie mógł załapać ciśnienia, jak byl cieply to bylo w miare ok. po pewnym czasie takze na cieplo cisnienie spadalo. wymiana pompy w fiacie 1.3multijet. W ASO w ktorym kupowalem pompę oleju nie słyszeli zeby kiedykolwiek ktokolwiek ją wymieniał:)
wymienilem cala pompe ze wsazystkimi bzdurami jakie w niej sa wiec jesli to byl zawor z ktorego schodzil olej i zapowietrzal pompe to razem z pompą był wymieniony. nie wiem jak u ciebei. mgut |
|
Data: 2015-10-28 16:34:49 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-27 o 13:31, sirapacz pisze:
ja mialem zblizony objaw podczas jazdy także. u mnie objaw byl taki ze W sumie to ten zawór może być winny, żeby go "uszczelnić" chcę podłożyć pod sprężynę dystans ok 4 mm, czyli zwiększyć docisk tłoczka... Dziś będę próbował :) pzdr |
|
Data: 2015-10-28 12:04:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Napisz co wyszło z naprawy.
|
|
Data: 2015-10-29 09:28:06 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-28 o 20:04, Zenek Kapelinder pisze:
Napisz co wyszło z naprawy. Pierwszy raz podłożyłem pod sprężynę dystans 2mm, za drugim razem jeszcze 2 mm czyli razem 4mm, oraz lekko przeszlifowałem tłoczek papierem wodnym 2000 ( miał małe wzdłużne ryski) Efekt? Lampka gaśnie zdecydowanie szybciej - ok. 4-5 sekund... To już jakiś efekt jest, ale do pełni szczęścia dalej brakuje, bo powinna gasnąć natychmiast... Czy to znaczy że "zapowietrzanie" jest nadal tylko znacznie mniejsze ? Co jeszcze mógłbym zrobić ? pzdr |
|
Data: 2015-10-29 04:45:12 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Teraz zmierzyć ciśnienie manometrem. Ciśnienie w układzie nie może być za duże bo olej będzie wyplukiwal panewki.
|
|
Data: 2015-10-29 13:13:39 | |
Autor: sirapacz | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 12:45, Zenek Kapelinder pisze:
Teraz zmierzyć ciśnienie manometrem. Ciśnienie w układzie nie może być za duże bo olej będzie wyplukiwal panewki.wypłukiwał? jak to? |
|
Data: 2015-10-29 05:33:53 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Tak jak woda wyplukala kanion rzeki Kolorado. Pomijam drobny szczegół ze w filtrze oleju jest zawór który otwiera się jak w filtrze jest za duże ciśnienie. Filtr w czasie pracy zapycha się i trudniej przez niego olej leci. Przy za dużym ciśnieniu obudowa by się rozszczelnila. Jak się ten zawór otworzy bo jest za duże ciśnienie w filtrze to do układu leci nie filtrowana olej i przyspiesza zużycie współpracujących części. Ktoś kto miał 125p albo 126p w których były filtry odśrodkowe i rozbieral taki filtr wie co tam było.
|
|
Data: 2015-10-29 15:48:47 | |
Autor: sirapacz | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 13:33, Zenek Kapelinder pisze:
Tak jak woda wyplukala kanion rzeki Kolorado. Pomijam drobny szczegół ze w filtrze oleju jest zawór który otwiera się jak w filtrze jest za duże ciśnienie. Filtr w czasie pracy zapycha się i trudniej przez niego olej leci. Przy za dużym ciśnieniu obudowa by się rozszczelnila. Jak się ten zawór otworzy bo jest za duże ciśnienie w filtrze to do układu leci nie filtrowana olej i przyspiesza zużycie współpracujących części. Ktoś kto miał 125p albo 126p w których były filtry odśrodkowe i rozbieral taki filtr wie co tam było. dobrze wiedziec:) nie wiedzialem ze tak moze nabroic olej przez dajmy na to 10000h pracy, a kanion byl wyplukiwany raczej dluzej:)))))))))))) zmotywowales mnie do wymiany filtra oleju:) |
|
Data: 2015-10-29 14:11:43 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 13:13, sirapacz pisze:
W dniu 2015-10-29 o 12:45, Zenek Kapelinder pisze: Racja, wiem :) Tak dokładnie to olej ze zbyt dużym ciśnieniem mógłby wypłukać warstwę poślizgową panewek,nie same panewki, no ale na jedno wychodzi :) Ponieważ pisałem wcześniej że mierzyłem ciśnienie -cytuję: "Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara" To już teraz nie muszę chyba powtórnie mierzyć, skoro analogowy wskaźnik ciśnienia wskazuje mniej więcej te same wartości przed naprawą i po niej. Zmierzyłem teraz dokładnie czas po którym teraz lampka gaśnie- jest to 3,3 - do 4 sekund i pytanie: zostawić to w takim stanie, czy walczyć dalej ? pzdr |
|
Data: 2015-10-29 07:03:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Sam decyduj. Jak wiesz o wyplukiwaniu to pewno wiesz ze w pełnosprawnym kontrolka gaśnie jak rozrusznik zaczyna kręcić silnikoem. Ja bym zmierzył ciśnienie. To w samochodzie ze wskazówką to tylko wskaźnik.
|
|
Data: 2015-10-31 11:36:02 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 15:03, Zenek Kapelinder pisze:
Sam decyduj. Jak wiesz o wyplukiwaniu to pewno wiesz ze w pełnosprawnym kontrolka gaśnie jak rozrusznik zaczyna kręcić silnikoem. Ja bym zmierzył ciśnienie. To w samochodzie ze wskazówką to tylko wskaźnik. Racja, dzięki za wszystkie podpowiedzi! Myślę że mógłbym sprawę ciśnienia na zimnym zamknąć na 100%, wygląda na to że "zawór" czyli styk tłoczka z jego gniazdem jest odrobinę nieszczelny... Czy jest możliwość "dotarcia" gniazda zaworu bez ściągania pompy ? Kanał w którym pracuje tłoczek jest wąski i długi, dojście kiepskie... pzdr! |
|
Data: 2015-10-29 10:11:23 | |
Autor: sirapacz | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest usyfione i nie przylegają dokładnie te podkładki/powierzchnia zamykająca odpływ oleju
|
|
Data: 2015-10-29 10:35:04 | |
Autor: Nix | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 10:11, sirapacz pisze:
jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze Tak, różnica na plus jest znaczna. Ta sprężyna mimo wszystko jest silna... oczywiście nie jestem w stanie ocenić jej siły w stosunku do nowej, ale po różnych forach wyczytałem że 2-3 mm taka sprężyna potrafi się ścisnąć i tyle jej brakuje, tyle ludzie podkładają ... Sprężyna jest na tyle silna ( a dojście kiepskie) że zakręcenie korka ( czyli napięcie sprężyny) musieliśmy robić we DWIE osoby- jedna napięła korek, druga w tym momencie "złapała gwint" Ten tłoczek tak wygląda: http://www.mickey-garage.com/aktualnosci/41/nylonowy-tloczek-do-pomp-oleju-do-silnikow-c20xelet Rozumiem, że przylgnia - czoło tłoczka to część zamykająca zawór/trzymająca szczelność/ Ta przylgnia jest naciskana przez sprężynę i ma być szczelna w gnieździe w pompie. Ponieważ przylgnia wygląda na nieuszkodzoną, to mogę jedynie podejrzewać nieszczelność na gnieździe wewnątrz pompy? No ale tam się normalnie nie da zajrzeć, chyba że kamerką inspekcyjną, bo kanał zaworka ma ok 9-10 cm długości i średnicę rzędu 12mm... pzdr! Nix |
|
Data: 2015-10-29 11:32:11 | |
Autor: Viola | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
W dniu 2015-10-29 o 10:35, Nix pisze:
W dniu 2015-10-29 o 10:11, sirapacz pisze: Po zastanowieniu... myślę że powinno pomóc dotarcie gniazda zaworu ( gniazdo chyba jest aluminiowe jak i cała pompa?) Bo to przyleganie tłoka do gniazda jest nieszczelne, skoro tłok jest z utwardzaną powierzchnią ( jak tłoczek hamulcowy w zacisku tarczowego) to raczej "zużyte " jest gniazdo... Musiałbym mieć odpowiednio dobrany trzpień dokładnie o średnicy tłoczka i z jakimś materiałem ściernym ( jakim?) na powierzchni czołowej... Tyle że pozostałyby zanieczyszczenia wewnątrz, które trudno byłoby usunąć... CZy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł jak to zrobić bez ściągania pompy? Np. nowy zaworek, choćby ten NYLONOWY może uszczelnić lepiej ? pzdr |
|
Data: 2015-10-29 12:50:38 | |
Autor: sirapacz | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
daj se siana....
http://allegro.pl/pompa-oleju-opel-ascona-c-astra-f-calibra-frontera-i5089598449.html koszt nie jest powalający więc IMO można zaryzykować (łatwo ryzykować cudzą kasę;)) wiecej czasu zmarnujesz niż to warte mam wrażenie a sukces niepewny:) |
|
Data: 2015-10-28 18:50:38 | |
Autor: Janusz | |
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem | |
Użytkownik "Viola" <violison1@gmail.com> napisał w wiadomości news:n0m80k$gl3$1mx1.internetia.pl... Witam! Jaki jest filtr oleju, zmień na dobrej firmy. Janusz __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 12479 (20151028) __________ Wiadomoć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |