Data: 2015-10-27 01:08:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kontrolka ciĹnienia oleju gaĹnie z opĂł Ĺşnieniem | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 23:04:09 +0100, Viola napisał(a):
Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara. A jakie ciśnienie jest na wolnych obrotach? Przeglądając podobne wątki wywnioskowałem że może to być kwestia: Moim zdaniem to jest nieszczelność jeszcze przed pompą, albo na samej pompie. Bo tak jak piszesz to zachowuje się silnik po wymianie oleju, czyli jak smok zostanie zapowietrzony - wtedy nim pompa zaciągnie powietrze ze smoka żeby wciągnąć do góry olej, a potem znowu wypchnie to powietrze przez układ smarowania żeby zbudować tam ciśnienie to chwila mija. I wydaje się, że u Ciebie to może być właśnie coś takiego. Miską gdzieś nie przywaliłeś? 2. mocno zanieczyszczonego czujnika ciśnienia oleju Teoretycznie tak, ale czy te dwa wskaźniki które masz nie korzystają z dwóch osobych czujników? Chociaż oba mogą być zasyfione. Łatwo sprawdzić - odkręcić, zobaczyć, można też podłączyć do ciśnienia. 3. urwanego/zatkanego smoka pompy Może być też delikatnie pęknięty. Można szukać ciśnieniowo - zatykasz miejsce którym smok ciągnie olej, a od strony wyjścia pompujesz powietrze (ale nie tyle żeby uruchomić zawór upustowy) no i patrzysz gdzie syczy. |
|