Data: 2011-03-24 11:21:28 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max. Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak. Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;) Zmienić olej na 10W40 ? |
|
Data: 2011-03-24 10:37:41 | |
Autor: Myjk | |
Kontrolka oleju. | |
2011-03-24 11:21:28 MMS
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu. Oryginalnego, czy "drugi" właściciel? Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju po odkręceniu korka? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-03-24 11:44:47 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 11:37, Myjk pisze:
2011-03-24 11:21:28 MMS Drugi właściciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje się bardzo dobrze. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Żadnych wycieków itp. Teraz porównałem sobie oleje, bo do tej pory był zalewany Selenią 20K, a meches miesiąc temu zalał mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może to właśnie jest powodem ? |
|
Data: 2011-03-24 13:25:28 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Kontrolka oleju. | |
Użytkownik "MMS" elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle, że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2 pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się jeszcze nigdy |
|
Data: 2011-03-24 13:54:46 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 14:25, Przemysław Czaja pisze:
No to szukam dalej ;) |
|
Data: 2011-03-24 11:51:40 | |
Autor: PH | |
Kontrolka oleju. | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imf6tl$i9t$1news.onet.pl... 2011-03-24 11:21:28 MMSa jak dmucha to co? |
|
Data: 2011-03-24 11:19:57 | |
Autor: Myjk | |
Kontrolka oleju. | |
2011-03-24 11:51:40 PH
a jak dmucha to co? Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami s± wybite i trzeba je wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego wła¶ciwo¶ci powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest smok olejowy, na poczatku s± to gluty, póĽniej twardniej± na skorupę: http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030no0.jpg Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to wła¶nie migaj±ca kontrolka przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do ¶mieci (a z pewno¶ci± czwarty cylinder dostaje ostro w ko¶ć). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-03-24 12:27:06 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH Wła¶nie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po zmianie oleju wła¶nie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha. |
|
Data: 2011-03-24 13:23:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:
Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to wła¶nie migaj±ca kontrolka Ale chyba pomiar ci¶nienia oleju powinien rozstrzygn±ć czy faktycznie przepływ jest przytkany? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-24 13:56:39 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 14:23, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze: ¦ci±gnę misę i będzie wszystko jasne. To parę ¶rubek. Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcze¶niej sprawdzę kable. |
|
Data: 2011-03-24 14:00:34 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ? Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem dobrym stanie (cokolwiek to oznacza). |
|
Data: 2011-03-24 10:53:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kontrolka oleju. | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu. sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić jeszcze raz. A póĽniej zmniejszyć prędko¶ć w zakrętach ;-) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-24 12:00:08 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 11:53, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby bł±d w ECU. Niska lub wysoka warto¶ć. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego. Jednak sprawdzić warto. A póĽniej zmniejszyć prędko¶ć w zakrętach ;-)Jest to wyj¶cie ale ten pusty plac parkingowy co wieczór gdy wracam z pracy mówi do mnie "Dawaj! Jeszcze ten jeden raz ;)" |
|
Data: 2011-03-24 11:05:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kontrolka oleju. | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:00:08 +0100, MMS napisał(a):
Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby bł±d w ECU. Niska czujnik zwiera kabel do masy albo do drugiej żyły. Jeżeli jest przetarty, ale wisi, to nie będzie zwarcia, natomiast siła od¶rodkowa może dopchn±ć go do metalu i zadziała jak normalne zadziałanie czujnika. Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza. Inna możliwo¶ć to możesz mieć co¶ z pomp±/smokiem oleju, że zasysa powietrze, może miska zgięta? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-24 12:10:50 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 12:05, Waldek Godel pisze:
Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.Dla tego też sprawdzę. Inna możliwo¶ć to możesz mieć co¶ z pomp±/smokiem oleju, że zasysa Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła. Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40. Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się gło¶niejszy ale stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak. |
|
Data: 2011-03-24 11:13:50 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kontrolka oleju. | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):
Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła. chyba, że się waln±ł i zalał czym¶ w stylu 5w30 -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-24 12:19:58 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 12:13, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):Nie, dał mi litrówkę w której zostało 0,6 l, więc zalał 4,4 litra. Na pewno jest to 5W40. W sumie, to nie wielkie pieni±dze i mogę wrócić na Selenię. Tylko czy istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że to może być powodem ? Czy tak duża byłabby różnica między elfem 5w40 i seleni± 10w40 ? Gęsto¶ci± się różni± tak w 15 stopniach jak i w 100. Większa gęsto¶c jest seleni. |
|
Data: 2011-03-24 13:29:32 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Kontrolka oleju. | |
Użytkownik "Waldek Godel" chyba, że się waln±ł i zalał czym¶ w stylu 5w30 Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkuj±c i zalewaj±c notorycznie te silniki 5W30 ;-) |
|
Data: 2011-03-24 12:38:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kontrolka oleju. | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 13:29:32 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):
Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkuj±c i zalewaj±c notorycznie te silniki 5W30 ;-) A Citroen pewnie wie lepiej od ZF, że oleju w skrzyniach ZF się nie wymienia... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-24 13:59:22 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Kontrolka oleju. | |
Użytkownik "Waldek Godel"
Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek marki, jak mniemam wystrzały słyszałe¶ wyraĽnie? |
|
Data: 2011-03-24 13:01:47 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kontrolka oleju. | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 13:59:22 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):
Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek marki, jak mniemam wystrzały słyszałe¶ wyraĽnie? Inżynierowie już dawno s± na bezrobociu, od wielu lat auta produkuj± księgowi i marketingowcy. Tylko ciężki frajer my¶li, że producentowi zależy na trwało¶ci auta. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-24 14:29:00 | |
Autor: szufla | |
Kontrolka oleju. | |
Tylko ciężki frajer my¶li, że producentowi zależy Do 2 lat zalezy :) Ciezki "frajer" tez czesto nie wie, ze ma np. w innej marce silniki fiata, albo wahacze: Saab 1800zl, Opel 1200, Fiacisz 700 w ASO, jakos tak :) sz. |
|
Data: 2011-03-24 11:34:24 | |
Autor: WOJO | |
Kontrolka oleju. | |
Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)Dolać do górnego znacznika... WOJO |
|
Data: 2011-03-24 11:46:46 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze:
Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)Dolać do górnego znacznika... Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje książka. Jak jest wlany do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według książki, to kierunek ASO i odciąganie nadwyżki ;) Swoją drogą, to ciekawe jak to robią ? Przez bagnet ? |
|
Data: 2011-03-24 12:49:07 | |
Autor: szufla | |
Kontrolka oleju. | |
Swoj± drog±, to ciekawe jak to robi± ? Przez bagnet ? Oczywiscie. sz. |
|
Data: 2011-03-24 23:22:24 | |
Autor: MarcinJM | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 11:46, MMS pisze:
W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze: Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie stanie. Prawdopodobnie smok wylazi poza lustro oleju. Zsada opisywal kiedys, nie pamietam w ktorej ksiazce, ze na nurburgringu, na dlugim luku jechal go na "kwadratowo", zeby nie pozbawic silnik smarowania. On dojechal, sporo konkurencji wykonczylo silniki. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-25 07:36:45 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-25 00:22, MarcinJM pisze:
Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie Jak dolałem do max i zrobiłem test. Objaw pokazał się tylko raz na cztery przejazdy. Więcej nie chciałem próbować. Zaznaczam, że to nie jest długi ostry zakręt tylko jazda na granicy przyczepno¶ci. Więc siła od¶rodkowa musi być do¶ć znaczna. Podczas normalnej jazdy nie ma najmniejszych objawów aby co¶ było z ci¶nieniem oleju. |
|
Data: 2011-03-24 14:05:03 | |
Autor: sth | |
Kontrolka oleju. | |
Zmienić olej na 10W40 ? dostales juz kupe przyglupawych odpowiedzi, czyli jak zwykle na pms. a teraz sprawdz kabelek o czym juz wiesz, nastepnie organoleptycznie sprawdz czy miski nie masz wgniecionej. |
|
Data: 2011-03-24 22:59:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu. Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego połączenia z pompą oleju. |
|
Data: 2011-03-25 07:39:30 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze: Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam. |
|
Data: 2011-03-25 09:47:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-25 06:39, MMS pisze:
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze: Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak poziom oleju spadnie. Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu - musiałbyś podłączyć manometr. Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym niż właściwe. |
|
Data: 2011-03-25 12:54:20 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-25 10:47, Tomasz Pyra pisze:
Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego No masz rację. Nic mi nie pozostało jak ściągnąć misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok. |
|
Data: 2011-03-26 13:57:05 | |
Autor: Grzexs | |
Kontrolka oleju. | |
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest nie tak. -- Grzexs |
|
Data: 2011-03-26 14:29:16 | |
Autor: sth | |
Kontrolka oleju. | |
Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest nie tak. chlopie co ty gadasz. jaka obejma na jakim przewodzie... |
|
Data: 2011-03-27 10:46:19 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-26 14:57, Grzexs pisze:
obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach Mniej więcej w którym miejscu ? |