Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kontrolka oleju.

Kontrolka oleju.

Data: 2011-03-24 11:21:28
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?

Data: 2011-03-24 10:37:41
Autor: Myjk
Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-03-24 11:44:47
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 11:37, Myjk pisze:
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?


Drugi właściciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje się bardzo
dobrze. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Żadnych
wyciekĂłw itp.
Teraz porównałem sobie oleje, bo do tej pory był zalewany Selenią 20K, a
meches miesiąc temu zalał mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten
elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Data: 2011-03-24 13:25:28
Autor: Przemysław Czaja
Kontrolka oleju.

UĹĽytkownik "MMS"

elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle, że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2 pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się jeszcze nigdy

Data: 2011-03-24 13:54:46
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 14:25, Przemysław Czaja pisze:

UĹĽytkownik "MMS"

elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
ĹĽe u mnie sÄ… dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi siÄ™
czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
jeszcze nigdy

No to szukam dalej ;)

Data: 2011-03-24 11:51:40
Autor: PH
Kontrolka oleju.

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imf6tl$i9t$1news.onet.pl...
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" wła¶ciciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?

a jak dmucha to co?

Data: 2011-03-24 11:19:57
Autor: Myjk
Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami s± wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
wła¶ciwo¶ci powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku s± to gluty, póĽniej twardniej± na skorupę:

http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030no0.jpg

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to wła¶nie migaj±ca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
¶mieci (a z pewno¶ci± czwarty cylinder dostaje ostro w ko¶ć).

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-03-24 12:27:06
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami s± wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego

Wła¶nie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po
zmianie oleju wła¶nie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha.

Data: 2011-03-24 13:23:24
Autor: Jakub Witkowski
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to wła¶nie migaj±ca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
¶mieci (a z pewno¶ci± czwarty cylinder dostaje ostro w ko¶ć).

Ale chyba pomiar ci¶nienia oleju powinien rozstrzygn±ć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-24 13:56:39
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 14:23, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to wła¶nie migaj±ca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
¶mieci (a z pewno¶ci± czwarty cylinder dostaje ostro w ko¶ć).

Ale chyba pomiar ci¶nienia oleju powinien rozstrzygn±ć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?


¦ci±gnę misę i będzie wszystko jasne. To parę ¶rubek.
Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcze¶niej sprawdzę kable.

Data: 2011-03-24 14:00:34
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami s± wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
wła¶ciwo¶ci powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku s± to gluty, póĽniej twardniej± na skorupę:

A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ?
Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem dobrym stanie (cokolwiek to oznacza).

Data: 2011-03-24 10:53:15
Autor: Waldek Godel
Kontrolka oleju.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i do¶ć szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ci¶nieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygl±da na działanie siły od¶rodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędko¶ci w zakrętach ? ;)

sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
jeszcze raz.
A póĽniej zmniejszyć prędko¶ć w zakrętach ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-24 12:00:08
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 11:53, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:21:28 +0100, MMS napisał(a):

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i do¶ć szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ci¶nieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygl±da na działanie siły od¶rodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędko¶ci w zakrętach ? ;)

sprawdzić kabel do czujnika czy nie jest przetarty, przymocować, sprawdzić
jeszcze raz.
Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby bł±d w ECU. Niska
lub wysoka warto¶ć. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
Jednak sprawdzić warto.

A póĽniej zmniejszyć prędko¶ć w zakrętach ;-)
Jest to wyj¶cie ale ten pusty plac parkingowy co wieczór gdy wracam z
pracy mówi do mnie "Dawaj! Jeszcze ten jeden raz ;)"

Data: 2011-03-24 11:05:15
Autor: Waldek Godel
Kontrolka oleju.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:00:08 +0100, MMS napisał(a):

Kabel... hm... ok, sprawdzę. Tylko, że kabel wykazałby bł±d w ECU. Niska
lub wysoka warto¶ć. Tak mi się przynajmniej wydaje. A błędu ani jednego.
Jednak sprawdzić warto.


czujnik zwiera kabel do masy albo do drugiej żyły. Jeżeli jest przetarty,
ale wisi, to nie będzie zwarcia, natomiast siła od¶rodkowa może dopchn±ć go
do metalu i zadziała jak normalne zadziałanie czujnika.
Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.

Inna możliwo¶ć to możesz mieć co¶ z pomp±/smokiem oleju, że zasysa
powietrze, może miska zgięta?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-24 12:10:50
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 12:05, Waldek Godel pisze:

Przypadek bardzo rzadki, ale czasem się zdarza.
Dla tego też sprawdzę.

Inna możliwo¶ć to możesz mieć co¶ z pomp±/smokiem oleju, że zasysa
powietrze, może miska zgięta?

Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się gło¶niejszy ale
stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.

Data: 2011-03-24 11:13:50
Autor: Waldek Godel
Kontrolka oleju.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):

Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się gło¶niejszy ale
stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.

chyba, że się waln±ł i zalał czym¶ w stylu 5w30

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-24 12:19:58
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 12:13, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:10:50 +0100, MMS napisał(a):

Nie, wgięcie miski nie jest możliwe. Prędzej by pękła.
Zastanawiam się cały czas nad tym olejem, co pisałem powyżej. Teraz
sprawdziłem, że meches mi zalał 5w40, a do tej pory był seleni 10w40.
Wydawało mi się, że po zmianie oleju stał się gło¶niejszy ale
stwierdziłem, że to subiektywne odczucie. Może jednak.

chyba, że się waln±ł i zalał czym¶ w stylu 5w30

Nie, dał mi litrówkę w której zostało 0,6 l, więc zalał 4,4 litra. Na
pewno jest to 5W40.
W sumie, to nie wielkie pieni±dze i mogę wrócić na Selenię. Tylko czy
istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że to może być powodem ?
Czy tak duża byłabby różnica między elfem 5w40 i seleni± 10w40 ?
Gęsto¶ci± się różni± tak w 15 stopniach jak i w 100. Większa gęsto¶c
jest seleni.

Data: 2011-03-24 13:29:32
Autor: Przemysław Czaja
Kontrolka oleju.

Użytkownik "Waldek Godel"

chyba, że się waln±ł i zalał czym¶ w stylu 5w30

Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkuj±c i zalewaj±c notorycznie te silniki 5W30 ;-)

Data: 2011-03-24 12:38:58
Autor: Waldek Godel
Kontrolka oleju.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 13:29:32 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkuj±c i zalewaj±c notorycznie te silniki 5W30 ;-)

A Citroen pewnie wie lepiej od ZF, że oleju w skrzyniach ZF się nie
wymienia...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-24 13:59:22
Autor: Przemysław Czaja
Kontrolka oleju.

Użytkownik "Waldek Godel"

Buahaaha - w takim razie Opel wali się już od dłuższego czasu produkuj±c
i zalewaj±c notorycznie te silniki 5W30 ;-)

A Citroen pewnie wie lepiej od ZF, że oleju w skrzyniach ZF się nie
wymienia...

Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek marki, jak mniemam wystrzały słyszałe¶ wyraĽnie?

Data: 2011-03-24 13:01:47
Autor: Waldek Godel
Kontrolka oleju.
Dnia Thu, 24 Mar 2011 13:59:22 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Najważniejsze, że Waldek wie lepiej niż inżynierowie jakiejkolwiek marki, jak mniemam wystrzały słyszałe¶ wyraĽnie?

Inżynierowie już dawno s± na bezrobociu, od wielu lat auta produkuj±
księgowi i marketingowcy. Tylko ciężki frajer my¶li, że producentowi zależy
na trwało¶ci auta. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-24 14:29:00
Autor: szufla
Kontrolka oleju.

Tylko ciężki frajer my¶li, że producentowi zależy
na trwało¶ci auta.

Do 2 lat zalezy :) Ciezki "frajer" tez czesto nie wie, ze ma np. w innej marce silniki fiata, albo wahacze:
Saab 1800zl, Opel 1200, Fiacisz 700 w ASO, jakos tak :)

sz.

Data: 2011-03-24 11:34:24
Autor: WOJO
Kontrolka oleju.
Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?
Dolać do górnego znacznika...
WOJO

Data: 2011-03-24 11:46:46
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze:
Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?
Dolać do górnego znacznika...
WOJO

Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje książka. Jak jest wlany
do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według książki, to
kierunek ASO i odciÄ…ganie nadwyĹĽki ;)
SwojÄ… drogÄ…, to ciekawe jak to robiÄ… ? Przez bagnet ?

Data: 2011-03-24 12:49:07
Autor: szufla
Kontrolka oleju.
Swoj± drog±, to ciekawe jak to robi± ? Przez bagnet ?

Oczywiscie.

sz.

Data: 2011-03-24 23:22:24
Autor: MarcinJM
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 11:46, MMS pisze:
W dniu 24.03.2011 11:34, WOJO pisze:
Co z tym zrobić oprócz zmniejszenia prędko¶ci w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?
Dolać do górnego znacznika...
WOJO

Ale wlane było 4.4 lutra, czyli tyle ile podaje ksi±żka. Jak jest wlany
do MAX, to z kolei jest komunikat - Maximum oil i według ksi±żki, to
kierunek ASO i odci±ganie nadwyżki ;)
Swoj± drog±, to ciekawe jak to robi± ? Przez bagnet ?

Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie stanie.

Prawdopodobnie smok wylazi poza lustro oleju.

Zsada opisywal kiedys, nie pamietam  w ktorej ksiazce, ze na nurburgringu, na dlugim luku jechal go na "kwadratowo", zeby nie pozbawic silnik smarowania. On dojechal, sporo konkurencji wykonczylo silniki.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-25 07:36:45
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-25 00:22, MarcinJM pisze:

Zatankuj jeszcze z pol litra i pojezdzij. Powaznie mowie, nic sie nie
stanie.

Prawdopodobnie smok wylazi poza lustro oleju.

Zsada opisywal kiedys, nie pamietam w ktorej ksiazce, ze na
nurburgringu, na dlugim luku jechal go na "kwadratowo", zeby nie
pozbawic silnik smarowania. On dojechal, sporo konkurencji wykonczylo
silniki.


Jak dolałem do max i zrobiłem test. Objaw pokazał się tylko raz na cztery przejazdy. Więcej nie chciałem próbować.
Zaznaczam, że to nie jest długi ostry zakręt tylko jazda na granicy przyczepno¶ci. Więc siła od¶rodkowa musi być do¶ć znaczna.
Podczas normalnej jazdy nie ma najmniejszych objawów aby co¶ było z ci¶nieniem oleju.

Data: 2011-03-24 14:05:03
Autor: sth
Kontrolka oleju.
Zmienić olej na 10W40 ?

dostales juz kupe przyglupawych odpowiedzi, czyli jak zwykle na pms.
a teraz sprawdz kabelek o czym juz wiesz, nastepnie organoleptycznie sprawdz czy miski nie masz wgniecionej.

Data: 2011-03-24 22:59:17
Autor: Tomasz Pyra
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego połączenia z pompą oleju.

Data: 2011-03-25 07:39:30
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.

Data: 2011-03-25 09:47:52
Autor: Tomasz Pyra
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-25 06:39, MMS pisze:
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.


Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak poziom oleju spadnie.

Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu - musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym niż właściwe.

Data: 2011-03-25 12:54:20
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-25 10:47, Tomasz Pyra pisze:

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.


Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
poziom oleju spadnie.

Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
- musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
niż właściwe.

No masz racjÄ™.
Nic mi nie pozostało jak ściągnąć misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok.

Data: 2011-03-26 13:57:05
Autor: Grzexs
Kontrolka oleju.
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
Zmienić olej na 10W40 ?

Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest nie tak.
--
Grzexs

Data: 2011-03-26 14:29:16
Autor: sth
Kontrolka oleju.
Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest nie tak.

chlopie co ty gadasz. jaka obejma na jakim przewodzie...

Data: 2011-03-27 10:46:19
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-26 14:57, Grzexs pisze:

obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach
jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u
mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem,
co jest nie tak.

Mniej więcej w którym miejscu ?

Kontrolka oleju.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona