Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kontrolka oleju.

Kontrolka oleju.

Data: 2011-03-24 10:37:41
Autor: Myjk
Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-03-24 11:44:47
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 11:37, Myjk pisze:
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?


Drugi właściciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje się bardzo
dobrze. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Żadnych
wyciekĂłw itp.
Teraz porównałem sobie oleje, bo do tej pory był zalewany Selenią 20K, a
meches miesiąc temu zalał mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten
elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Data: 2011-03-24 13:25:28
Autor: Przemysław Czaja
Kontrolka oleju.

UĹźytkownik "MMS"

elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle, że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2 pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się jeszcze nigdy

Data: 2011-03-24 13:54:46
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 14:25, Przemysław Czaja pisze:

UĹźytkownik "MMS"

elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40. Może
to właśnie jest powodem ?

Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
jeszcze nigdy

No to szukam dalej ;)

Data: 2011-03-24 11:51:40
Autor: PH
Kontrolka oleju.

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:imf6tl$i9t$1news.onet.pl...
2011-03-24 11:21:28 MMS

Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.

Oryginalnego, czy "drugi" właściciel?
Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju
po odkręceniu korka?

a jak dmucha to co?

Data: 2011-03-24 11:19:57
Autor: Myjk
Kontrolka oleju.
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:

http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030no0.jpg

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-03-24 12:27:06
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego

Właśnie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po
zmianie oleju właśnie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha.

Data: 2011-03-24 13:23:24
Autor: Jakub Witkowski
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).

Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-03-24 13:56:39
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 14:23, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:

Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka
przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do
śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość).

Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie
przepływ jest przytkany?


Ściągnę misę i będzie wszystko jasne. To parę śrubek.
Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcześniej sprawdzę kable.

Data: 2011-03-24 14:00:34
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH

a jak dmucha to co?

Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je
wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego
właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest
smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę:

A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ?
Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem dobrym stanie (cokolwiek to oznacza).

Kontrolka oleju.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona