Data: 2011-03-24 10:37:41 | |
Autor: Myjk | |
Kontrolka oleju. | |
2011-03-24 11:21:28 MMS
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu. Oryginalnego, czy "drugi" wĹaĹciciel? Nie dmucha Ci przypadkiem z wlewu oleju po odkrÄceniu korka? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-03-24 11:44:47 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 11:37, Myjk pisze:
2011-03-24 11:21:28 MMS Drugi wĹaĹciciel. Nie, nic nie dmucha. Silnik zachowuje siÄ bardzo dobrze. OprĂłcz tego nie mam Ĺźadnych zastrzeĹźeĹ co do jego pracy. Ĺťadnych wyciekĂłw itp. Teraz porĂłwnaĹem sobie oleje, bo do tej pory byĹ zalewany SeleniÄ 20K, a meches miesiÄ c temu zalaĹ mi go tym Elfem. Selenia 20K to 10w40, a ten elf to 5w40. Co prawda w ksiÄ Ĺźce serwisowej mam, Ĺźe moĹźe byÄ 5w40. MoĹźe to wĹaĹnie jest powodem ? |
|
Data: 2011-03-24 13:25:28 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
Kontrolka oleju. | |
UĹźytkownik "MMS" elf to 5w40. Co prawda w ksiÄ Ĺźce serwisowej mam, Ĺźe moĹźe byÄ 5w40. MoĹźe Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od zawsze byĹ zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niĹź szkodzi ;-) ponadto te silniki sÄ doĹÄ wraĹźliwe na poziom oleju - tyle, Ĺźe u mnie sÄ dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi siÄ czasem zapaliÄ jak zauwaĹźyĹem przewaĹźnie wtedy gdy stan jest poniĹźej 1/2 pola pomiÄdzy znacznikami - ta od ciĹnienia (czerwona) nie zapaliĹa siÄ jeszcze nigdy |
|
Data: 2011-03-24 13:54:46 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 14:25, PrzemysĹaw Czaja pisze:
No to szukam dalej ;) |
|
Data: 2011-03-24 11:51:40 | |
Autor: PH | |
Kontrolka oleju. | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:imf6tl$i9t$1news.onet.pl... 2011-03-24 11:21:28 MMSa jak dmucha to co? |
|
Data: 2011-03-24 11:19:57 | |
Autor: Myjk | |
Kontrolka oleju. | |
2011-03-24 11:51:40 PH
a jak dmucha to co? Tzn. że podkładka lub podkładki pod wtryskami są wybite i trzeba je wymienić. Dmuchanie spalinami w olej może powodować utratę jego właściwości powstawanie nagaru. W przypadku M6 CiTD zasklepiany jest smok olejowy, na poczatku są to gluty, później twardnieją na skorupę: http://img141.imageshack.us/img141/4439/20080104030no0.jpg Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka przy dynamicznych zakrętach. Niedługo po tych objawach silnik idzie do śmieci (a z pewnością czwarty cylinder dostaje ostro w kość). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-03-24 12:27:06 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 24.03.2011 12:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH Właśnie nie dawno miałem wymieniane podkładki pod wtryskami. Już po zmianie oleju właśnie na Elf. Jednak z korka nie dmuchało i nie dmucha. |
|
Data: 2011-03-24 13:23:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze:
Pierwsze objawy "niedokrwienia" silnika to właśnie migająca kontrolka Ale chyba pomiar ciśnienia oleju powinien rozstrzygnąć czy faktycznie przepływ jest przytkany? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-24 13:56:39 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 14:23, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-24 12:19, Myjk pisze: Ściągnę misę i będzie wszystko jasne. To parę śrubek. Tylko czas muszę zorganizować ;) I wcześniej sprawdzę kable. |
|
Data: 2011-03-24 14:00:34 | |
Autor: MMS | |
Kontrolka oleju. | |
W dniu 2011-03-24 13:19, Myjk pisze:
2011-03-24 11:51:40 PH A, czy nie powinien być też zasyfiony filtr oleju ? Mechanik go wymieniał i pamiętam jak mi mówił, że filtr był w całkiem dobrym stanie (cokolwiek to oznacza). |