Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kontrolka oleju.

Kontrolka oleju.

Data: 2011-03-24 22:59:17
Autor: Tomasz Pyra
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego połączenia z pompą oleju.

Data: 2011-03-25 07:39:30
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.

Data: 2011-03-25 09:47:52
Autor: Tomasz Pyra
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-25 06:39, MMS pisze:
W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.


Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak poziom oleju spadnie.

Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu - musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym niż właściwe.

Data: 2011-03-25 12:54:20
Autor: MMS
Kontrolka oleju.
W dniu 2011-03-25 10:47, Tomasz Pyra pisze:

Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
połączenia z pompą oleju.

Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.


Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
poziom oleju spadnie.

Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
- musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
niż właściwe.

No masz racjÄ™.
Nic mi nie pozostało jak ściągnąć misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok.

Kontrolka oleju.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona