Kontrolka - za duzo oleju

Data: 2018-09-27 13:54:53
Autor: kacepr
Kontrolka - za duzo oleju
Witam
Czy w samochodach nowych jak jest za duzo oleju czy silnikowego czy plynu chlodniczego itd wyswietla sie kontrolka o nadmiarze ?

Data: 2018-09-27 18:20:10
Autor: Tomasz Pyra
Kontrolka - za duzo oleju
Dnia Thu, 27 Sep 2018 13:54:53 +0200, kacepr napisał(a):

Witam
Czy w samochodach nowych jak jest za duzo oleju czy silnikowego czy plynu chlodniczego itd wyswietla sie kontrolka o nadmiarze ?

Nie spotkałem się, a przydałoby się w dieslach w których jak wtrykiwacz
zacznie lać i jak właściciel nie widzi dymu za sobą, to nagle się robi
więcej ON w misce olejowej niż oleju.

Data: 2018-09-27 16:48:54
Autor: Dominik Ałaszewski
Kontrolka - za duzo oleju
Nie spotkałem się, a przydałoby się w dieslach w których jak wtrykiwacz
zacznie lać i jak właściciel nie widzi dymu za sobą, to nagle się robi
więcej ON w misce olejowej niż oleju.

Typowej kontrolki nie widziałem, ale bywa wskaźnik poziomu oleju
- analogowy lub cyfrowy. Cyfrowy może migać przy poziomie
wyższym od maksymalnego. Osobna kwestia to oczywiście dokładność
wskazań, ale IMHO można się raczej zorientować, że oleju "przybywa". --

Data: 2018-09-27 21:07:17
Autor: Mateusz Bogusz
Kontrolka - za duzo oleju
W dniu 27.09.2018 o 18:48, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Ja rozumiem mieszczaństwo, ale na prawdę raz w miesiącu można zajrzeć pod tą maskę i sprawdzić poza spryskiwaczem inne płyny, ciśnienie w kołach po tankowaniu...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-27 21:10:29
Autor: Mateusz Bogusz
Kontrolka - za duzo oleju
W dniu 27.09.2018 o 18:20, Tomasz Pyra pisze:
Nie spotkałem się, a przydałoby się w dieslach w których jak wtrykiwacz
zacznie lać i jak właściciel nie widzi dymu za sobą, to nagle się robi
więcej ON w misce olejowej niż oleju.

Tak jak "nagle" amortyzatory tracą skuteczność, znikają klocki hamulcowe oraz płyn chłodzący.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-27 22:30:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Kontrolka - za duzo oleju
-- Tak jak "nagle" amortyzatory tracą skuteczność, znikają klocki hamulcowe oraz płyn chłodzący.

ludzie sa wygodni taka ich natura i tego nie zmienisz wiec producent musi to uwzglednic albo pojdzie z torbami :-) mamy gadajace lodowki ktore przypominaja ze mleko sie konczy, pralki co nadaja sms jak pranie gotowe wiec te pare czujnikow to nie jest jakis mega wysilek czy koszt

ps a tak przy okazji w tesli czujnik zuzycia klockow tez jest tylko z przodu czy jakos inaczej to rozwiazali ?

Data: 2018-09-30 22:40:43
Autor: Irek.N.
Kontrolka - za duzo oleju
Nie spotkałem się, a przydałoby się w dieslach w których jak wtrykiwacz
zacznie lać i jak właściciel nie widzi dymu za sobą, to nagle się robi
więcej ON w misce olejowej niż oleju.

W niektórych jest wskaźnik poziomu oleju i sygnalizuje przekroczenie max-a. Ja po serwisie ująłem 0.2 litra żeby się nie darło :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-09-28 10:07:18
Autor: LordBluzg(R)
Kontrolka - za duzo oleju
W dniu 2018-09-27 o 13:54, kacepr pisze:
Witam
Czy w samochodach nowych jak jest za duzo oleju czy silnikowego czy plynu chlodniczego itd wyswietla sie kontrolka o nadmiarze ?

Hmm, za duzo płynu chłodniczego niczemu nie szkodzi. Nadmiar jest po prostu wyrzucany przez otwarcie zaworu ciśnieniowgo na zbiorniku wyrównawczym.
Co do oleju:
Wyjmujesz bagnet i tam jest analogowa kontrolka :) min-max.
Jak się ktoś uprze to może sobie zrobić taką elektroniczną, nawet ze skalą:)
https://autokult.pl/26159,elektroniczna-kontrola-oleju-czy-warto-jej-zaufac

https://obrazki.elektroda.pl/1595825500_1296059857.jpg

Inna sprawa, to jak się spierdoli to co, będziesz wiedział kiedy? I tak trzeba sprawdzić organoleptycznie no i kwestia zaufania do elektroniki :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Kontrolka - za duzo oleju