|
Data: 2010-12-12 23:49:38 |
Autor: Eulalia Browarek |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Kontrolowany lot ku ziemi (ang. Controlled flight into terrain, CFIT, skrótu polskiego nie stosuje się) - pojęcie opisujące rodzaj wypadku, w którym pilot nieumyślnie sprowadza do poziomu ziemi (wody) sprawną pod względem technicznym maszynę[1]. Termin został ukuty przez inżynierów Boeing Company w późnych latach 70. XX wieku[2]. W trakcie kontrolowanego lotu ku ziemi piloci nie są świadomi grożącego im i pilotowanemu statkowi powietrznemu niebezpieczeństwa. Kiedy posiądą tę wiedzę, jest już zazwyczaj za późno na uratowanie się.
Głównym czynnikiem powodującym CFIT jest czynnik ludzki - zmęczenie, utrata świadomości, dezorientacja pilota, zwłaszcza w sytuacji pojawienia się znacznego ograniczenia widoczności i znaczących różnic w ukształtowaniu rzeźby terenu. CFIT często występuje przy podchodzeniu do lądowania, tuż przy lotnisku. Inną jego przyczyną może być niezauważalna dla pilotów awaria maszyny lub błędna kalibracja urządzeń pokładowych.
Ograniczenie ryzyka wystąpienia CFIT jest możliwe dzięki szkoleniu i treningom, a także ścisłemu przestrzeganiu procedur. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia statku powietrznego w systemy ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, działające w oparciu o radiowysokościomierze i GPS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain
Przed, przed ostatni akapit drugi wiersz od dołu.
Zennon
|
|
|
Data: 2010-12-13 10:52:00 |
Autor: Tomek |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@browar.pl> napisał w wiadomości news:ie3jjp$hm$1news.net.icm.edu.pl...
Kontrolowany lot ku ziemi (ang. Controlled flight into terrain, CFIT, skrótu polskiego nie stosuje się) - pojęcie opisujące rodzaj wypadku, w którym pilot nieumyślnie sprowadza do poziomu ziemi (wody) sprawną pod względem technicznym maszynę[1]. Termin został ukuty przez inżynierów Boeing Company w późnych latach 70. XX wieku[2]. W trakcie kontrolowanego lotu ku ziemi piloci nie są świadomi grożącego im i pilotowanemu statkowi powietrznemu niebezpieczeństwa. Kiedy posiądą tę wiedzę, jest już zazwyczaj za późno na uratowanie się.
Głównym czynnikiem powodującym CFIT jest czynnik ludzki - zmęczenie, utrata świadomości, dezorientacja pilota, zwłaszcza w sytuacji pojawienia się znacznego ograniczenia widoczności i znaczących różnic w ukształtowaniu rzeźby terenu. CFIT często występuje przy podchodzeniu do lądowania, tuż przy lotnisku. Inną jego przyczyną może być niezauważalna dla pilotów awaria maszyny lub błędna kalibracja urządzeń pokładowych.
Ograniczenie ryzyka wystąpienia CFIT jest możliwe dzięki szkoleniu i treningom, a także ścisłemu przestrzeganiu procedur. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia statku powietrznego w systemy ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, działające w oparciu o radiowysokościomierze i GPS.
No właśnie - był GPS, TAWS i radiowysokościomierz (barometrycznego nie liczę, bo tam było 6 jarów po drodze). I nagele, kuźwa, wszystkie te urządzenia zawiodły, a kontroler czły czas nadawał - "na kursie, na ścieżce"...
Tomek
|
|
|
Data: 2010-12-13 11:23:49 |
Autor: Bogdan Idzikowski |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d05ed0e$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@browar.pl> napisał w wiadomości news:ie3jjp$hm$1news.net.icm.edu.pl...
Kontrolowany lot ku ziemi (ang. Controlled flight into terrain, CFIT, skrótu polskiego nie stosuje się) - pojęcie opisujące rodzaj wypadku, w którym pilot nieumyślnie sprowadza do poziomu ziemi (wody) sprawną pod względem technicznym maszynę[1]. Termin został ukuty przez inżynierów Boeing Company w późnych latach 70. XX wieku[2]. W trakcie kontrolowanego lotu ku ziemi piloci nie są świadomi grożącego im i pilotowanemu statkowi powietrznemu niebezpieczeństwa. Kiedy posiądą tę wiedzę, jest już zazwyczaj za późno na uratowanie się.
Głównym czynnikiem powodującym CFIT jest czynnik ludzki - zmęczenie, utrata świadomości, dezorientacja pilota, zwłaszcza w sytuacji pojawienia się znacznego ograniczenia widoczności i znaczących różnic w ukształtowaniu rzeźby terenu. CFIT często występuje przy podchodzeniu do lądowania, tuż przy lotnisku. Inną jego przyczyną może być niezauważalna dla pilotów awaria maszyny lub błędna kalibracja urządzeń pokładowych.
Ograniczenie ryzyka wystąpienia CFIT jest możliwe dzięki szkoleniu i treningom, a także ścisłemu przestrzeganiu procedur. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia statku powietrznego w systemy ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, działające w oparciu o radiowysokościomierze i GPS.
No właśnie - był GPS, TAWS i radiowysokościomierz (barometrycznego nie liczę, bo tam było 6 jarów po drodze). I nagele, kuźwa, wszystkie te urządzenia zawiodły, a kontroler czły czas nadawał - "na kursie, na ścieżce"...
Jesteś w błędnym blędzie. Kontroler nadawał: "na kursie, na ścieżce" do wysokości decyzji - 120 metrów.
Później nadawał tylko żeby przerwali lądowanie i spieprzali w górę.
Tu masz coś do poczytania: http://www.fakt.pl/Piloci-wpadli-w-pulapke-,artykuly,90222,1.html
--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"
|
|
|
Data: 2010-12-13 12:02:09 |
Autor: Tomek |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4d05f460$1news.home.net.pl...
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d05ed0e$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@browar.pl> napisał w wiadomości news:ie3jjp$hm$1news.net.icm.edu.pl...
Kontrolowany lot ku ziemi (ang. Controlled flight into terrain, CFIT, skrótu polskiego nie stosuje się) - pojęcie opisujące rodzaj wypadku, w którym pilot nieumyślnie sprowadza do poziomu ziemi (wody) sprawną pod względem technicznym maszynę[1]. Termin został ukuty przez inżynierów Boeing Company w późnych latach 70. XX wieku[2]. W trakcie kontrolowanego lotu ku ziemi piloci nie są świadomi grożącego im i pilotowanemu statkowi powietrznemu niebezpieczeństwa. Kiedy posiądą tę wiedzę, jest już zazwyczaj za późno na uratowanie się.
Głównym czynnikiem powodującym CFIT jest czynnik ludzki - zmęczenie, utrata świadomości, dezorientacja pilota, zwłaszcza w sytuacji pojawienia się znacznego ograniczenia widoczności i znaczących różnic w ukształtowaniu rzeźby terenu. CFIT często występuje przy podchodzeniu do lądowania, tuż przy lotnisku. Inną jego przyczyną może być niezauważalna dla pilotów awaria maszyny lub błędna kalibracja urządzeń pokładowych.
Ograniczenie ryzyka wystąpienia CFIT jest możliwe dzięki szkoleniu i treningom, a także ścisłemu przestrzeganiu procedur. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia statku powietrznego w systemy ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, działające w oparciu o radiowysokościomierze i GPS.
No właśnie - był GPS, TAWS i radiowysokościomierz (barometrycznego nie liczę, bo tam było 6 jarów po drodze). I nagele, kuźwa, wszystkie te urządzenia zawiodły, a kontroler czły czas nadawał - "na kursie, na ścieżce"...
Jesteś w błędnym blędzie. Kontroler nadawał: "na kursie, na ścieżce" do wysokości decyzji - 120 metrów.
Później nadawał tylko żeby przerwali lądowanie i spieprzali w górę.
Tu masz coś do poczytania: http://www.fakt.pl/Piloci-wpadli-w-pulapke-,artykuly,90222,1.html
--
Tyle że oni nie byli na 120 m, ale już poniżej 60. Bo tak im pokazywały przyrządy.
Posłuchaj tego i spróbuj znaleźć nieścisłości:
http://niezalezna.pl/artykul/smolensk_ekspercka_analiza/42287/1
A tak naprawdę dopóki nie ma powiązania odsłuchu z kabiny położonego na zapis z czarnych skrzynek, to i tak tylko dywagacje. Tylko - jeśli Rosjanie są bez winy - dlaczego nie zależy im na jak najszybszym i najbardziej przecyzyjnym określeniu prawdy?
Widziałem jak traktowano wrak po Lockerbie i ten nasz... Ale to chyba po prostu inna kultura - to prawdziwi Hunowie, którym do cywilizacji brakuje ze 100 lat...
Tomek
|
|
|
Data: 2010-12-13 13:30:25 |
Autor: Azor jest pedałem |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał
Jesteś w błędnym blędzie.
Nie poprawiaj klasyka. Ma być w mylnym błędzie.
Przemysław Warzywny
--
"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."
|
|
Data: 2010-12-13 13:32:02 |
Autor: cyc |
Kontrolowany lot ku ziemi |
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d05ed0e$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@browar.pl> napisał w wiadomości news:ie3jjp$hm$1news.net.icm.edu.pl...
Kontrolowany lot ku ziemi (ang. Controlled flight into terrain, CFIT, skrótu polskiego nie stosuje się) - pojęcie opisujące rodzaj wypadku, w którym pilot nieumyślnie sprowadza do poziomu ziemi (wody) sprawną pod względem technicznym maszynę[1]. Termin został ukuty przez inżynierów Boeing Company w późnych latach 70. XX wieku[2]. W trakcie kontrolowanego lotu ku ziemi piloci nie są świadomi grożącego im i pilotowanemu statkowi powietrznemu niebezpieczeństwa. Kiedy posiądą tę wiedzę, jest już zazwyczaj za późno na uratowanie się.
Głównym czynnikiem powodującym CFIT jest czynnik ludzki - zmęczenie, utrata świadomości, dezorientacja pilota, zwłaszcza w sytuacji pojawienia się znacznego ograniczenia widoczności i znaczących różnic w ukształtowaniu rzeźby terenu. CFIT często występuje przy podchodzeniu do lądowania, tuż przy lotnisku. Inną jego przyczyną może być niezauważalna dla pilotów awaria maszyny lub błędna kalibracja urządzeń pokładowych.
Ograniczenie ryzyka wystąpienia CFIT jest możliwe dzięki szkoleniu i treningom, a także ścisłemu przestrzeganiu procedur. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia statku powietrznego w systemy ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, działające w oparciu o radiowysokościomierze i GPS.
No właśnie - był GPS, TAWS i radiowysokościomierz (barometrycznego nie liczę, bo tam było 6 jarów po drodze). I nagele, kuźwa, wszystkie te urządzenia zawiodły, a kontroler czły czas nadawał - "na kursie, na ścieżce"...
.....a potem wzial i zestrzelil pana prezydenta .
Wczesniej pomieszal w glowach pilotowi i..........tym ktorzy dzisiaj wierza w zamach !.
Tomek
cyc
|