Data: 2010-01-09 14:33:02 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
2. Z tego co wyczytałem konstrukcje 3-biegowe są nie do zajeżdżenia,Mój Nexus 8 po 2 czy tam 3 roku (razem z zimą) działa strasznie opornie (tzn są duże opory toczenia) ale zmienia biegi. 4. Jeśli miałbym wybierać między biegami ciężkimi a lekkimi toto Ty wiesz ile masz pary w nogach 5. Kwestia hamulców: a.) rolkowego do zwykłej piasty pewnie nie da się napinacz i tak będziesz musiał użyć ale z hamulcem nie da rady, zastanów się sam dlaczego :-) 6. Montaż pełnych błotników do ramy i widelca bez otworów jest łatwy/odradzam jakiekolwiek ingerencje w ramę aluminiową. Aluminium nie lubi jak się je rusza. mp. |
|
Data: 2010-01-09 09:45:45 | |
Autor: rzymo | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
On 9 Sty, 14:33, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> czy np. 39/18 to za duże/małe/odpowiednie przełożenie? Chodziło mi o wytrzymałość mechanizmów w piaście - coś mi się obiło o uszy że kombinacja zębatek nie może być dowolna. To zapytam inaczej - 40/20 czy 30/20, przy którym przełożeniu jest większa szansa uszkodzenia piasty, dobrze myślę że przy mniejszym? (większy moment) napinacz i tak będziesz musiał użyć ale z hamulcem nie da rady, zastanów Zastanowiłem się, już wiem :) odradzam jakiekolwiek ingerencje w ramę aluminiową. Aluminium nie lubi Przyznam że o tym nie słyszałem. |
|
Data: 2010-01-09 19:30:47 | |
Autor: Fabian | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
rzymo pisze:
Chodziło mi o wytrzymałość mechanizmów w piaście - coś mi się obiło o u mnie w góralu występują przełożenia od 42/11 do 24/30 (chyba) i przy żadnym z nich jakoś szczególnie piasta się nie uszkadza ;) Fabian. |
|
Data: 2010-01-09 11:18:08 | |
Autor: rzymo | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
On 9 Sty, 19:30, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
u mnie w góralu występują przełożenia od 42/11 do 24/30 (chyba) i przy Cały czas chodzi o piasty wielobiegowe, które jednak mają w środku "trochę" więcej elementów i skoro w paru miejscach o tym czytałem (niezbyt dokładne informacje, dlatego pytam na preclu), to znaczy że raczej coś jest na rzeczy. |
|
Data: 2010-01-09 20:17:12 | |
Autor: kosik | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Fabian" <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał w wiadomości news:hiai0q$2ni$1news.task.gda.pl... u mnie w góralu występują przełożenia od 42/11 do 24/30 (chyba) i przy Coś mi się zdaje, ze jeździsz na klasycznej piaście a tu jest mowa o przekładni w piaście. Jakby nie patrzeć to troche inny rodzaj konstrukcji. Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-01-09 21:00:05 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Chodziło mi o wytrzymałość mechanizmów w piaście - coś mi się obiło oJa mam przy kołach 28 i Nexusie 8 coś w okolicach 42:18. Ale to trzeba dobrać do przełożenia w piaście oraz pary w nogach. Ja tam 40km/h nie muszę jeździć non stop więc 42/18 mi starcza, ale dla niektórych może być za wolno. No to teraz możesz kombinować jak to ominąć.napinacz i tak będziesz musiał użyć ale z hamulcem nie da rady, zastanówZastanowiłem się, już wiem :) Najlepiej mieć ramę z poziomymi hakami ale ja takiej niestety nie mam i pewnie podobnie jak Ty nie mam ochoty do mieszczucha kupować kolejną. odradzam jakiekolwiek ingerencje w ramę aluminiową. Aluminium nie lubiPrzyznam że o tym nie słyszałem. No to najlepiej by dopytać kogoś kto się zna, ja mam złe doświadczenia. W miejscu ingerencji poprostu może zacząć pękać. mp. |
|
Data: 2010-01-12 07:32:18 | |
Autor: kml | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:hia0gs$sf9$1srv.cyf-kr.edu.pl... 2. Z tego co wyczytałem konstrukcje 3-biegowe są nie do zajeżdżenia,Mój Nexus 8 po 2 czy tam 3 roku (razem z zimą) działa strasznie opornie (tzn są duże opory toczenia) ale zmienia biegi. To go rozbierz i zrób mu serwis. Świeży smar i olej czynią cuda. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010. |
|
Data: 2010-01-17 21:14:11 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
W dniu 2010-01-12 07:32, kml pisze:
Sugerujesz, że to się jakoś da serwisować? Ja już planowałem kupić nową piastę poprostu. A znasz serwis, który to zrobi? Tzn nie mam czasu na zabawę pozatym pewnie bym nie dał rady. To jest o rząd wielkości bardziej skomplikowane niż założenie amora czy zalanie hampli. mp. |
|
Data: 2010-01-19 04:41:35 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Dnia Sun, 17 Jan 2010 21:14:11 +0100, MichaĹ Pysz napisaĹ(a):
Sugerujesz, Ĺźe to siÄ jakoĹ da serwisowaÄ?Daje sie. Nawet sa czesci zamienne. Ja swoje od razu rozebralem, zeby zobaczyc co jest w srodku :) Pamietaj tylko, ze smar nie moze miec za duzej lepkosci. Ten oryginalnie zapakowany ma konsystencje jak rozwodnione g. i sie zastanawialem jaki podobny nieoryginalny kupic, bo ten rekomendowany jakas chora cene ma. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-01-19 17:37:24 | |
Autor: kml | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parÄ pytaĹ | |
UĹźytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:f8mf27-4j9.ln1news.yarross.net.pl... Sugerujesz, Ĺźe to siÄ jakoĹ da serwisowaÄ?Daje sie. Nawet sa czesci zamienne. Ja swoje od razu rozebralem, zeby CzÄĹci sÄ dostÄpne? W moim egzemplarzu sprawdziĹ siÄ olej do skrzyni biegĂłw a na koĹa zÄbate odrobina Ĺt 43. Niestety nie sprawdzaĹem jak to bÄdzie na dĹuĹźszÄ metÄ ale wyglÄ daĹo to bardzo obiecujÄ co. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010. |
|
Data: 2010-01-17 21:15:14 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
W dniu 2010-01-12 07:32, kml pisze:
A jeszcze ostatni zaczął chrobotać nieźle i linka nie odbija. Ale warunki są paskudne wszystko zasolone i zapiaszczone w bajku. mp. |
|
Data: 2010-01-17 21:41:46 | |
Autor: kml | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:hivr2a$2s7$2srv.cyf-kr.edu.pl... A jeszcze ostatni zaczął chrobotać nieźle i linka nie odbija. Ja rozbierałem tego nexusa com go do testów miałem i powiem tak: robi sie to _relatywnie_ łatwo - info jest na hubstripping.wordpress.org (BODAJŻE) Pisałem o tym u siebie na stronie troszkę. Jak wyjmiesz bebechy z obudowy to kluczem do sukcesu jest nie demontowanie wszystkiego tylko tego co się łatwo da zdjąć i nie ma żadnych wątpliwości gdzie to z powrotem włożyć :D Są w sieci manuale, które naprawde dobrze pokazują o co chodzi. Z narzędzi nietypowych to tylko imadło i miska z olejem - reszta jak do serwisu piasty normalnej. Powierzchowny, ale dokładnie zrobiny serwis naprawdę będzie wystarczający jednak gdyby nadal linka nie chciał "się wciągać" to trzeba rozebrać to głębiej. Mechanizm to sprężyna, która napina element odpowiedzialny za uciąg cięgła. Jest to kłopotliwe przy składaniu o tyle, że trzeba tę sprężynę zaczepić i potem obrócić wszystko o 360* tak żeby to "miało siłę" linkę ciągnąć i z tym było mi ciężko. Jeżeli u Ciebie coś jest nie tak to zapewne jest to wszystko mocno brudne i natychmiast trzeba interweniować. Udało mi się to wszystko wykonać bo robiłem to na spokojnie i bez pośpiechu. Momentami jest trudno, ale naprawdę jest to do zrobienia. Niestety nie znam żadnych warsztatów wyspecjalizowanych w piastach planetarnych :( Jeżeli nie czujesz się na siłach to lepiej się za to nie bierz bo jezeli coś źle złożysz albo, co gorsza, zgubisz bądź zniszczysz to zestaw naprawczy nazywa się "nowa piasta" :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010. |
|
Data: 2010-01-17 22:04:34 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Ja rozbierałem tego nexusa com go do testów miałem i powiem tak: robi Ta piasta od samego początku chodziła dość ciężko, to nie wzbudzało moich podejrzeń, dopiero brak odbijania i odgłosy mnie zaniepokoiły. Udało mi się to wszystko wykonać bo robiłem to na spokojnie i bezKłopot jest taki, że nie mam warunków na taką reparacje. Zwykłą piastę rozbiera się/czyści i składa w parę minut więc mogę to na balkonie robić jak potrzeba. A do nexusa przydałby się stół, imadło, trochę miejsca i czasu. Popytam w Krakowie kto by się podjął rozebrania tego jakoś szybko. dzięki mp. |
|
Data: 2010-01-17 21:08:58 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parÄ pytaĹ | |
On 2010-01-17, MichaĹ Pysz wrote:
JeĹźeli nie czujesz siÄ na siĹach to lepiej siÄ za to nie bierz bo jezeliKĹopot jest taki, Ĺźe nie mam warunkĂłw na takÄ reparacje. Jak siÄ dowiesz, to napisz na grupÄ, moĹźe mi kiedyĹ teĹź siÄ przyda. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-01-17 22:46:23 | |
Autor: MichaĹ Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parÄ pytaĹ | |
Jak siÄ dowiesz, to napisz na grupÄ, moĹźe mi kiedyĹ teĹź siÄ przyda. ;) Narazie przychodzi mi do gĹowy: Kali albo Cyklo. Jak znajdÄ czas to jutro podzwoniÄ. Najgorsze, Ĺźe rower jest potrzebny i nie mam ochoty go komuĹ na tydzieĹ oddawaÄ. mp. |
|
Data: 2010-01-17 22:58:17 | |
Autor: MichaĹ Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parÄ pytaĹ | |
Narazie przychodzi mi do gĹowy: Kali albo Cyklo. A moĹźe poprostu sobie kupiÄ innego bajka na miasto, np: http://allegro.pl/item883410081_trek_l_600.html http://allegro.pl/item887630508_trek_s720_22_5cala_po50km_2009r_piekna_sztuka.html MĂłj nexus jest wolnobiegowy a moja miejska damka ma pionowe haki. ZamontowaĹem jakÄ Ĺ Shimany Ty jako napinacz ale czÄsto ĹaĹcuch spada. MoĹźe wiÄc rozwiÄ ĹźÄ dwa problemy z jednym razem, starego opchnÄ i niech ktoĹ inny siÄ martwi. mp. |
|
Data: 2010-01-17 23:03:05 | |
Autor: Rzaq | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości Narazie przychodzi mi do głowy: Kali albo Cyklo. Nie wiem czy Kali robi takie piasty ale zapytać możesz, Kali pomimo sezonu ogórkowego tak sobie organizuje czas że z reguły ma co robić. W CycloCentrum chyba tylko Marian mógby się tym zająć ale on z tego co mi wiadomo teraz jest na urlopie jak co roku w zimie. Spaceman też się w to bawi ale oni teraz mają wysyp nart na ferie i raczej nic rowerowego nie robią. -- Rzaq |
|
Data: 2010-01-17 23:34:17 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Nie wiem czy Kali robi takie piasty ale zapytać możesz, Kali pomimo sezonuKto to: Spaceman? Z tego co pisze kml to nie jest taka straszna sprawa więc może każdy rzetelny mechanik da sobie radę. mp. |
|
Data: 2010-01-18 06:52:44 | |
Autor: kml | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:hj0371$81f$1srv.cyf-kr.edu.pl... Z tego co pisze kml to nie jest taka straszna sprawa więc może każdy rzetelny mechanik da sobie radę. Naprawdę powinien, ale zaznaczam że ja pisze o takim serwisie bez rozkładania i składania wszystkiego na części pierwsze ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010. |
|
Data: 2010-01-18 11:54:01 | |
Autor: Rzaq | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości Kto to: Spaceman? To Rowmix JPII, a dokładniej Czyżyńska. -- Rzaq |
|
Data: 2010-01-30 13:51:56 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Nie wiem czy Kali robi takie piasty ale zapytać możesz, Kali pomimo sezonuW cyclo kts kto moze to zrobic bedzie po 15 lutego wiec pewnie to ten gostek, o ktorym piszesz.. Kali powiedzial, ze zrobi, tzn wyjmie pakiet, przeczysci, namsaruje/naolei. mp. |
|
Data: 2010-01-17 22:18:07 | |
Autor: kml | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:hivtuq$4mu$1srv.cyf-kr.edu.pl... Kłopot jest taki, że nie mam warunków na taką reparacje. True, true... trzeba mieć warunki do tego. BTW: ciekawe ile taki serwis kosztuje :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010. |
|
Data: 2010-01-31 23:09:08 | |
Autor: Michał Pysz | |
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań | |
Udało mi się to wszystko wykonać bo robiłem to na spokojnie i bez Jednak się zdecydowałem i w przedpokoju zrobiłem szybki przegląd piasty. Zdemontowałem nakrętkę i konus i wyjąłem pakiet ze środka. Okazało się, że wszystko chodzi leciutka po wyjęciu z korpusu. Wnioskuję więc, ze piasta była za mocno skręcona konusem. Skręciłem tak by było na granicy luzu na tym konusie i wygląda całkiem OK. Jazda testowa jutro do pracy. Powodem braku zmiany biegów była zapieczona/zasolona linka w pancerzu. Odpowiednie skręcenie piasty pomogło na : - chroboty z piasty (nie ma ich) - potworny opór piasty (kręcenie kołem i kręcenie pedałami do tyłu) W sumie ciekawe bo na to kręcenie do tyłu to chyba odpowiednie skręcenie nie powinno mieć wpływu, ale może to jakieś zależne sprawy. Dzięki za namowy do rozebrania piasty samemu. mp. |