Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań

Data: 2010-01-09 21:12:07
Autor: garym
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań
rzymo pisze:

1. Czy znajdę gdzie¶ w sieci zestawienie piast wielobiegowych, czy
muszę szukać na stronach producentów? Chodzi mi głównie o zakres
przełożeń i masę cało¶ci. Na razie znalazłem przełożenia Nexusa 3b
(1:1 na drugim, 1.36 i 0.73), na stronie Srama s± jeszcze opisy

Tych producentów to aż tak dużo nie ma, praktycznie to tylko Nexus i SRAM, jeżeli chcesz mieć więcej niż 3 biegi. No chyba, że na Rohloffa się szarpniesz :) Więc z przegl±daniems tron producenta nie będzie problemu

2. Z tego co wyczytałem konstrukcje 3-biegowe s± nie do zajeżdżenia,
że s± dużo wytrzymalsze od 7, 8 - prawda to?
3. Tak się zastanawiam czy 3 biegi to nie za mało, gdzie¶ w piwnicy
mam korbę dwurzędow± i przerzutkę, po ich zamontowaniu przełożeń zrobi
się 6 - ma to sens? Czy jak już to piasta z większ± ilo¶ci± biegów, a
z przodu jedna zębatka?

3 biegi dla mnie nawet na miasto to za mało, a co dopiero mówić o różnych nawierzchniach i warunkach jazdy. Te 3 biegowe maj± bardzo duży skok pomiędzy biegami, więc ciężko znaleĽć optymaln± kadencję z nimi. Minimum to 5 moim zdaniem. Z t± przerzutk± to bym nie kombinował, bo po co sobie rower komplikować nie potrzebnie. Aczkolwiek jeżeli w ramie nie masz poziomych haków to bez jakiego¶ napinacza łańcucha się raczej nie obejdzie

4. Je¶li miałbym wybierać między biegami ciężkimi a lekkimi to
wolałbym miękki - jak to w końcu jest z kwesti± zębatki z przodu i z
tyłu, i dopuszczalnego przełożenia, czy np. 39/18 to za duże/małe/
odpowiednie przełożenie?

Masz chyba ramę do kół 26", a większo¶ć piast wielobiegowych robionych jest pod 28", więc z założenia masz już miękko. Ale dokładnie ile potrzebujesz to musisz sobie sprawdzić w terenie organoleptycznie na jakim¶ owerze z przerzutkami i potem to przeliczyć. Sugerowałbym skupic się na najlżejszym przełożeniu

5. Kwestia hamulców: a.) rolkowego do zwykłej piasty pewnie nie da się
przystosować? b.) torpedo + napinacz to zły pomysł?]

B) na pewno zły, ale z rolkowym chyba nie powinno być problemu

6. Montaż pełnych błotników do ramy i widelca bez otworów jest łatwy/
trudny/niemożliwy? :)

Możesz porobić sobie jakie¶ obejmy na widelec i ramy, albo spróbować przymocować błotnik do o¶ki (z drutu robisz oczko, wkładasz między dwie podkładki i skręcasz ¶rub±)

Data: 2010-01-09 13:26:21
Autor: rzymo
On 9 Sty, 21:12, garym <garym&do_wyciec...@gazeta.pl> wrote:
Masz chyba ramę do kół 26", a większo¶ć piast wielobiegowych robionych
jest pod 28", więc z założenia masz już miękko.

Tak, pod 26", z tym że opona specjalnie w±ska nie będzie (kwestia
przyzwyczajenia z kilku rowerów, zawsze miałem szerokie opony - piach
i bruk w okolicy), więc podejrzewam że dużych różnic nie będzie..

Ale dokładnie ile
potrzebujesz to musisz sobie sprawdzić w terenie organoleptycznie na
jakim¶ owerze z przerzutkami i potem to przeliczyć. Sugerowałbym skupic
się na najlżejszym przełożeniu

W "góralu" najlżejsze mam 0,94 (używam sporadycznie), drugie w
kolejno¶ci 1,15 i te już normalnie wykorzystuję. Z kolei najcięższe
3,25 co daje ~345% (napęd 2x8), dla mnie w zupełno¶ci wystarczaj±ce, a
i tak nie wykorzystuję wszystkich.

Data: 2010-01-10 00:04:03
Autor: garym
rzymo pisze:

[...]

Przekładnie dla SRAM S7 masz tutaj:
http://e.bike.free.fr/pdf//SRAM-SPECTRO-S7-maintenance_en.pdf
SRAM oferuje co prawda zębatki do tej piasty w zakresie od 14 do 24, ale najłatwiej i najtaniej dostać je z 18. Dlatego, jeżeli przyj±ć tak± zębatkę, to aby osi±gn±ć przełożenie całkowite 0,94 potrzebujesz korbę 30z, a dla przełożenia 1,15 36z. My¶lę że odpowiednia dla ciebie byłaby taka z 33z:
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=1886
Ja mam chyba z 38 i jest to trochę za dużo. Tzn. rzadko używam najwyższych przełożeń (jedynie za autobusem), a w wyj±tkowo ciężkich warunkach, lub gdy ci±gnę przyczepkę, przydałoby się co¶ lżejszego

Data: 2010-01-10 00:05:39
Autor: garym
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań
a i jeszcze taki artykuł znalazłem, co prawda stary ale akurat na tym rynku niezbyt dużo się zmieniło:
http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/490/redir:3/

Data: 2010-01-10 00:20:16
Autor: Saurus
W dniu 2010-01-10 00:04, garym pisze:
SRAM oferuje co prawda zębatki do tej piasty w zakresie od 14 do 24, ale
najłatwiej i najtaniej dostać je z 18.

7 biegow± przy kupnie miałem z zębatk± 19z. Ale za grosze (4-5 zł lub kilka zł więcej dobrej jako¶ci Shimano i co ważniejsze na w±ski łańcuch) można dostać bez problemu 16, 18,19,20 a czasem 22 zębowe.
Widziałe¶ gdziekolwiek tak± z 24 zębami? Przydałaby mi się.

Data: 2010-01-10 14:40:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań
On Sun, 10 Jan 2010 00:20:16 +0100
Saurus <saurus8USUN_TO@gmail.com> wrote:

W dniu 2010-01-10 00:04, garym pisze:
> SRAM oferuje co prawda zębatki do tej piasty w zakresie od 14 do 24, ale
> najłatwiej i najtaniej dostać je z 18.

7 biegową przy kupnie miałem z zębatką 19z. Ale za grosze (4-5 zł lub kilka zł więcej dobrej jakości Shimano i co ważniejsze na wąski łańcuch) można dostać bez problemu 16, 18,19,20 a czasem 22 zębowe.
Widziałeś gdziekolwiek taką z 24 zębami? Przydałaby mi się.

Przyłączę się do nagonki: gdyby ktoś spotkał 23-zębną, byłbym wdzięczny
za sygnał (38/23 ze SRAMem S7 daje praktycznie dokładnie ten sam zakres
co 32/11-34 z normalnÄ… przerzutkÄ… (tak mam teraz), a z przodu muszÄ™
zmienić na 38, bo nie ma Chaingliderów Hebiego na mniej zębów w tarczy).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Konwersja XC -> mieszczuch, parę pytań