Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 11:06:09
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp... W zestawie
oprócz dwu żarników pasujących do klosza HB4/9006 mam
dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
wiązki samochodowe...

Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

Data: 2010-11-22 17:13:09
Autor: Myjk
Konwersja halogenów do HID
Pszemol napisal:

Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie,
ale obawiam się, że efekt może być kiepski..

Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-22 11:35:32
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:xn0h1xs4l0000001_myjk_news.onet.pl...
Pszemol napisal:

Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie,
ale obawiam się, że efekt może być kiepski..

Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!

Dużo wniosłeś do dyskusji...
Musisz być bardzo z siebie dumny teraz, nie?

Data: 2010-11-23 07:42:34
Autor: Myjk
Konwersja halogenów do HID
2010-11-22 18:35:32 Pszemol

"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message
> Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!
Dużo wniosłeś do dyskusji...

Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla, co chce innym uprzykrzyć życie na drodze.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-23 09:18:36
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:icfr9a$e6h$1news.onet.pl...
2010-11-22 18:35:32 Pszemol

> [...]
Dużo wniosłeś do dyskusji...

Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla,
co chce innym uprzykrzyć życie na drodze.

Swoim trollowaniem nie odstraszysz mnie od mojej decyzji :-P

Data: 2010-11-24 07:30:30
Autor: Myjk
Konwersja halogenów do HID
2010-11-23 16:18:36 Pszemol

Swoim trollowaniem nie odstraszysz mnie od mojej decyzji :-P

To już nie mój problem, że będziesz także na drodze traktowany jako troll.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-22 17:50:57
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale, nawet kierowcy z przeciwka migają do mnie długimi z sympatią. Po za tym takie światła zużywają mniej energii co sprzyja obniżeniu emisji zabójczego dwutlenku węgla. --
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:17:59
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceaad81$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale,
nawet kierowcy z przeciwka migają do mnie długimi z sympatią.

Po czym odgadujesz, że mrugają z sympatią? :-)
Gdzie tym Priusem pomykasz w Europie?

Po za tym takie światła zużywają mniej energii co sprzyja
obniżeniu emisji zabójczego dwutlenku węgla.

Tu akurat nie mijasz się z prawdą - żarniki jakie widziałem
34W mają zastępować halogeny 55W. Pytanie tylko jaką
sprawność ma ten zasilacz elektroniczny... Niech ma te 70%
i już mamy prawie 50W poboru całego zestawu: żarnik+zasilacz.
A więcej pewnie mieć nie będzie tej sprawności...

Data: 2010-11-22 19:41:40
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Po czym odgadujesz, że mrugają z sympatią? :-) Gdzie tym Priusem
pomykasz w Europie?

Jednocześnie robią jakieś dziwne miny, a niektórzy nawet mi machają!

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 20:44:47
Autor: Lewis
W dniu 2010-11-22 20:41, to pisze:
begin Pszemol

Po czym odgadujesz, że mrugają z sympatią? :-) Gdzie tym Priusem
pomykasz w Europie?

Jednocześnie robią jakieś dziwne miny, a niektórzy nawet mi machają!

Środkowym palcem? ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-22 22:29:07
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icdqav.3vc.0poczta.onet.pl...

[...]

tu masz odp.
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12497.jaki.prad.pobiera.xenon

Data: 2010-11-22 20:07:15
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icenb4$19b4$2newsread1.aster.pl...
[...]

O... to by się zgadzało, choć nie ufałbym takiemu miernikowi
za bardzo przy pomiarze prądu w takiej sytuacji - ten zasilacz
jest z pewnością impulsowy i miernik sobie z dużą częstotliwością
impulsów prądu na pewno nie radzi sobie zbyt dobrze.

Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V
gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V,
może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC"
mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-)

Data: 2010-11-23 17:43:23
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:iceihj.dk4.0poczta.onet.pl...

[...]

to nie była instalacja samochodowa na pracującym silniku.
Pomiar był z małego akumulatora 5,6Ah co zreszta widac na obrazku
Jeśli napięcie wzrośnie, prawdopodobnie prąd spadnie (bo jak sądzę xenon pobiera stałą moc)

Data: 2010-11-22 21:45:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-22 18:54, Lewis pisze:
[...]

Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-22 21:53:24
Autor: Lewis
[...]

Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

Data: 2010-11-22 21:58:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-22 21:53, Lewis pisze:
[...]

Tylko tyle, co mi go ktoś wyciągnie. I to tylko po procentach, bo często na trzeźwo nie dzierżę.

Data: 2010-11-22 22:44:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Konwersja halogenów do HID
Hello Lewis,

[...]

Podziwiam Cię...
Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?
Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
sam dowcip? Ileż można?

--
Best regards,

Data: 2010-11-22 22:44:47
Autor: Lewis
[...]

sam dowcip? IleĹź moĹźna?

Wytrwałość w robieniu z siebie tego kogo robi...

Data: 2010-11-23 13:24:24
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin RoMan Mandziejewicz
I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
sam dowcip?

A mimo to wciąż działa. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-24 21:39:44
Autor: jerzu
Konwersja halogenów do HID
On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

Od kilku dni?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-11-29 17:01:33
Autor: Lewis
W dniu 2010-11-24 21:39, jerzu pisze:
On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

Od kilku dni?

A to już dłużej tak? Wcześniej nie rzucało mi się w oczy...

Data: 2010-11-29 17:23:56
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Lewis
A to już dłużej tak? Wcześniej nie rzucało mi się w oczy...

Jerzu ma jakieś zwidy. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 18:16:36
Autor: Pan Piskorz
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor

Zobacz na ulicach,
jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska.
Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu.

Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element, z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

P.

Data: 2010-11-22 11:35:07
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:ice8hb$i6i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie widzę na ulicach tego typu sytuacji...

Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element,
z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

??

Coś ściemniasz...
Przecież w tej konwersji z eBaya wszystko jest rozłączalne
i zawsze można wrócić do typowej żarówki halogenowej HB4..
Zasilacz jest na kablu pasującym normalnie w żarówkę.
Nawiasem mówiąc, ten zasilacz daje jakieś 90V w czasie pracy
i jakieś kilkanaście tysięcy Volt w czasie zapłonu, więc szczerze
wątpię że można nim zasilać typową żarówkę halogenową...

Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

Data: 2010-11-22 18:49:49
Autor: Pan Piskorz
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze:
Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.
P.

Data: 2010-11-22 13:13:19
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:iceafk$odg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
Masz problemy z czytaniem?

Poza tym, w jaki sposób mam stwierdzić bez unoszenia maski,
że to co na ulicy widzę to tania konwersja z halogena na HID
a nie coś innego, np brak styku w oprawce tradycyjnej żarówki?

Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.

Powiedz od razu że nigdy nie miałeś z takimi konwersjami do
czynienia - byłoby łatwiej rozmawiać...

Data: 2010-11-22 20:45:34
Autor: Przemysław Czaja
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok

Data: 2010-11-22 19:52:24
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:icehir$4ff$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

[...]

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Data: 2010-11-23 04:17:55
Autor: Filip KK
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Człowieku, nie kompromituj się już.

Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

Data: 2010-11-22 22:03:12
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message news:icfbtq$b2o$8news.task.gda.pl...
[...]

Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ
samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają
żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć?
Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo
potrzebne lub nie z halogenami czy HID.

Data: 2010-11-23 08:36:31
Autor: Ryszard G.
Konwersja halogenów do HID
[...]
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła.

Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe oślepianie)
Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp przybrudzone lub pada deszcz.
Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy kierowców z przeciwka.
Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo używane, kropka.

R.G.

[...]

Data: 2010-11-23 09:19:28
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Ryszard G." <ryglerDOUSUWANIA@poczta.onet.pl> wrote in message news:icfqu1$d24$1news.onet.pl...
[...]
[...]

Twoja głęboka, religijna wiara w homologację budzi respekt :-)))

Data: 2010-11-23 08:40:15
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icepb0.dv8.0poczta.onet.pl...

[...]

W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.
W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Artur(m)

Data: 2010-11-23 00:30:59
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
jezdni - to dopiero oslepia :)

pozdr
AA

Data: 2010-11-23 09:21:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01m35g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!

Data: 2010-11-25 08:39:52
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl...
[...]

Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
 odmówili mi wizy.

Artur(m)

Data: 2010-11-25 00:30:33
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 25 Lis, 08:39, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> napisał w wiadomościnews:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl...> "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!

Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie

Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

pozdr
AA

Data: 2010-11-25 09:56:32
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7bt35g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

***********
Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.

Data: 2010-11-25 08:29:46
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl8c6$fjs$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory,
lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła.

Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie
jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście)
ale i na normalnych dróżkach miejskich.

Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest
skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym,
że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie
w Europie.

Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami,
chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować
że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich
była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej
lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
"rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.

Data: 2010-11-26 10:08:28
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6pq.a64.0poczta.onet.pl...

[...]

Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
Byłem przez dłuższy czas w Chicago. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście
było stanem częstym (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu
Może na autostradach w deszczu się nie brudzą
(powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi
sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię.
Z czystości w Stanach??? Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto.
Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
Przez montowanie choćby omawianych HID ów.
Pszemol szkoda gadać (choć podobno Warto rozmawiać)

Artur(m)

Data: 2010-11-26 08:27:49
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icntei$1hac$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
Byłem przez dłuższy czas w Chicago.

Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago.
I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc.
Być może w Kielcach macie czyściej.

Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym
(o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu

Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem?

[...]

Stąd wziąłem że mieszkam tu od 12 lat.
Może miałeś pecha i mieszkałeś koło jakiegoś kamieniołomu
czy pylącej fabryki - w Krakowie jest dużo brudniej na ulicach.
Jest mnóstwo błota spływającego z trawników przez niezabezpieczone
krawężniki - każdy deszcz to błotna wyprawa po której samochód
jest nie do poznania.

Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
Przez montowanie choćby omawianych HID ów.

Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne
w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-)))

Data: 2010-11-29 13:18:42
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr25.1dg.0poczta.onet.pl...
[...]

E tam. Standardowo:)

Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym
(o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu

Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem?

róg Kedzie i ofkors Milłoki

Przeczytałem jeszcze raz i wynika że nie był, co było stanem częstym:)
Wtedy, gdy przebywałem w tym szikagu nie padało często mimo,
 że były to miesiące jesienno-zimowo-wiosenne

Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne
w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-)))

Jeżeli prawidłowo - to nie.
Ale nie wyobrażam sobie jak symetryczne będą świeciły,
a w dodatku czasem nieustawione

Artur(m)

Data: 2010-11-23 09:20:25
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icfr54$19dv$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

Bzdura.

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Data: 2010-11-25 08:35:35
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
 Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)

Data: 2010-11-25 08:31:29
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.

Data: 2010-11-26 10:29:55
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6t1.c6s.0poczta.onet.pl...

Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.
Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

Artur(m)

Data: 2010-11-26 08:28:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icnump$1hpt$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna?

Data: 2010-11-29 12:01:15
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr3e.47c.0poczta.onet.pl...

[...]

Przez kulturę (zwyczaj).

Data: 2010-11-26 15:35:01
Autor: kamil
Konwersja halogenów do HID
[...]

Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-26 11:01:32
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Artur właśnie poznał to nowe słowo i się popisuje tym co się nauczył :-)
Sam na sobie wrażenie robi :-)))

Data: 2010-11-29 12:03:10
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wiem, bo społeczeństwo (w tym ja), masowo się kształci:).

Artur(m)

Data: 2010-11-23 09:36:21
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
[...]

No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna precyzja.
Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej więcej tam gdzie w
poprzedniej ĹźarĂłwce.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-11-23 09:22:18
Autor: Pszemol
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message news:icfue2$ko9$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

więcej tam gdzie w poprzedniej żarówce.

Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Data: 2010-11-23 21:17:31
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Świetna metoda pomiarowa, gratuluję.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 17:46:14
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f6b$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Świetna metoda pomiarowa, gratuluję.

Co innego proponowalbys? To nie apteka...

Data: 2010-11-23 15:18:29
Autor: Jakub Witkowski
Konwersja halogenów do HID
[...]

Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
że pogorszy.

Data: 2010-11-23 09:25:03
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:icgifl$1mip$1news2.ipartners.pl...
[...]

Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami...
I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika...
Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć
"dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa
- to po prostu fizycznie niemożliwe.

[...]

Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym
odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku
do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana
posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki?
Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka.

Data: 2010-11-23 21:16:41
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają.

Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego też będzie w przybliżeniu 3x więcej.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 17:47:38
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

[...]

A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego?

Data: 2010-11-24 08:12:14
Autor: Przembo
*Pszemol* w wiadomości news:ichk9e$deq$3news.onet.pl napisał(a):
[...]

A czemu miało by się coś zmienić? Od tego jest regulacja, w moim autku reflektory świecą tak samo na pusto jak z 3ma teściowymi (chyba pow 500kg miałbym probelm wedle instrukcji). Fizyki nie zmienisz, przeróbka jest dziadowska również z powodu jaki podał "to", nie masz szans zachować norm i mocniejsze źródło światła wzmoże oślepianie, bez względu na to jakich "argumentów" uzyjesz. Poziom światła poza prawidłową wiązka zależy wprost od źródła światła.

Pozdr

Data: 2010-11-24 07:07:29
Autor: Pszemol
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icidqo$2jk$1news.onet.pl...
[...]

Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam. Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.
Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)

Data: 2010-11-25 15:33:37
Autor: Przembo
*Pszemol* w wiadomości news:icl44p.ceg.0poczta.onet.pl napisał(a):
Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam.

Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało, ale... było). Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)

Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.

To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo. Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się nigdy nie udało :)

Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)

Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają tego za dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są dla naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :)

Pozdr

Data: 2010-11-25 08:50:36
Autor: Pszemol
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icls29$gt3$1news.onet.pl...
[...]

W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji.

Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)

A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

[...]

Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

[...]

dla naiwnych, wiesz Ĺźe 4300K jest ok :)

Dobrze mi tu gdzie jestem - nie mam ochoty na amerykańskie fora o HID.

Data: 2010-11-25 16:42:46
Autor: Przembo
*Pszemol* w wiadomości news:icl80s.b2g.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Nie pamiętam jak w starych, ale na pewno od Caro, czyli początek lat 90tych.

Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)
A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

Regulacja to jest pewność tylko nie zawsze jest to regulacja ręczna, czasem automatyczna nieabsorbująca kierowcy, ale jest :)

[...]

Nie może być, ruszenie pokrętłem z kabiny większość przerasta, a tu miałby ktoś do lampy podchodzić? Rozwiązanie w najlepszym razie beznadziejne i głupie :)

Pozdr

Data: 2010-11-26 08:29:46
Autor: Pszemol
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icm03u$ump$1news.onet.pl...
[...]

Według Ciebie nie może być, a według producenta do tego służy właśnie.
Tak napisał w podręczniku użytkownika.

Data: 2010-11-26 19:16:02
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
[...]
 To już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz"

Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ  do samodzielnej regulacji strumienia światła w zależności od obciążenia !

To jest regulacja fabryczna/serwisowa.
Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki światła a dokładnie granicy światło/cień.
Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować wysokość granicy światło/cień.
Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów  i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w przepisach.
Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont.

Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca!
Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach.
Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie.

Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !

Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4 - włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!
Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej, raz niżej, zależy które włókno świeci.
Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika  doświetlać krawężnik.

Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było włączać takich świateł.
Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!
Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka.

Data: 2010-11-26 22:32:10
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik " Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icp11i$62q$1inews.gazeta.pl...

Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest
prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !

a moze mają mniej przepisów które ostatecznie s mało użyteczne. U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa.

Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.

Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

[...]

Spotkałem sięz H13 i tam nie ma ostrej granicy odcięcia

http://allegro.pl/h13-zarowka-60-55w-classic-led-design-f-vat-i1326802106.html

H13 to system USA. W H13 jedno włókno jest wysunięte dalej niż drugie. Światło drogowe jest w ognisku a mijania poza ogniskiem
"H13, the high-beam filament is at the focal point and the low-beam filament is off focus. For use in right-traffic countries, the low-beam filament is positioned slightly upward, forward and leftward of the focal point, so that when it is energised, the beam is widened and shifted slightly downward and rightward of the headlamp axis. "

Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią
poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!

to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia

Data: 2010-11-26 23:11:30
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:icp90q$9js$1newsread1.aster.pl...

 U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa.

W przypadku oryginalnych xenonów po tej stronie świata,
to akurat "samo" ma się używać
(bez wiedzy leniwego / olewającego interfejsu białkowego)
Chyba, że ma się hydropneumatyka,
to też j. w. :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-26 23:46:25
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Arbiter <niema@hotmail.com> napisał(a):
> [...]
Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

Ja ten wynalazek pamiętam z Dodge'a Neona sprzed 15 lat - nie pamiętam typu żarówki a może na przesunięcie włókien w poziomie nie zwróciłem uwagi.
Kolega kupił pojazd z takimi lampami i lewym, jak można się domyślać, dopuszczeniem do ruchu w Polsce.
Świeciły beznadziejnie, dopiero po stłuczce, na koszt ubezpieczyciela wymienił na europejskie z H4 - też słabowite, bo szkła zbyt płasko leżące i do przodu miały skierowaną niewielką powierzchnię odblasku - aha, europejskie powinny mieć motorki, dorabiałem ręczną regulację na cięgle.
Kolega wierny marce - teraz ma Sebringa Coupe i tam już są żarówki 2x HB3 i 2x HB4 - świeci nieźle, bez asymetrii ale jest odcięcie - władza nie czepia się.

to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia

Próżnia to była w żarówkach Łodygina , teraz w bańkach, tych wielkich też, są gazy obojętne pod sporym ciśnieniem, by zmniejszyć rozpylanie włókna na szkło.

Te zintegrowane pamiętam z lat 70-tych - w komisach można było kupić wkłady  pasujące idealnie do dużego fiata - dwie mijanki, dwa długie.
Były to lampy kanadyjskie - asymetryczne, tylko zamiast podniesionego klina po prawej dawały schodek i miały wycięcia w przesłonie dla doświetlania krawężników tuż przed autem.
Mimo mocy 37.5W całkiem fajnie oświetlały drogę, nie oślepiały przeciwnika.
Odblaski nie matowiały a takie komplety przechodziły na przeglądach.
Możliwe, że u kolegi w pakamerze jeszcze taki zestaw gdzieś leży.

Data: 2010-11-23 15:12:03
Autor: Jakub Witkowski
Konwersja halogenów do HID
[...]

Światło ma jasno oświetlać tylko drogę i ew. prawe pobocze.
Jeśli je widzisz jadąc naprzeciwno jako b.jasne, to jest źle.
Ba! Nawet ten sam reflektor zakurzony w środku może wydawać się z zewnątrz
jaśniejszy niż czysty, bo rozprasza światło nie tam, gdzie trzeba.
Sprawdzone na moich. To samo dotyczy przeróbek nieuwzględniających
nieco innej geometrii świecącego elementu.

Data: 2010-11-22 18:40:30
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:06:09 -0600, Pszemol napisał(a):

Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

W Polsce jest to bardzo popularne i dodatkowo nielegalne. Zacznij od
dowiedzenia się, czy w tam gdzie zamierzasz jeździć nie będziesz miał
problemów z władzami. Kopalnią wiedzy o przeróbkach halogen - HID jest
Arbiter: poszukaj na jego stronie. Z tego co pamiętam ogólne wnioski są
takie:
- soczewki z palnikami HID działają super: wiązka jest prawidłowa
- zwykłe lampy działają z HID różnie - nie ma reguły
- należy kupować palniki o jak najniższej temperaturze barwowej - nie są
wieśniacko niebieskie, coś widać w deszczu i nie zwraca się uwagi policji - czystość lamp i stan odblasków to podstawa!

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 13:15:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:15v748cmpj82f$.1ax985wp5466q.dlg40tude.net...
[...]

Dzięki. Pierwsza konkretna wypowiedź w tym wątku.
Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Data: 2010-11-22 20:24:05
Autor: Tadeusz
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

Data: 2010-11-22 11:33:47
Autor: Gom
Konwersja halogenów do HID
On 22 Lis, 20:24, "Tadeusz" <t...@aster.pl> wrote:
homologowane czyli legalne mają 4300K...

A co z najnowszym wynalazkiem Philipsa:
http://www.tinyurl.pl/?dBCBk3Gx
Xenon UltraBlue: Daylight - 6000K?

--
Gom

Data: 2010-11-22 20:01:59
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Tadeusz" <t@aster.pl> wrote in message news:iceg0l$18j$1newsread1.aster.pl...
Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

Data: 2010-11-23 10:11:24
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> homologowane czyli legalne mają 4300K...

10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą.
Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy HIDów to by się zgadzało.

Wmak

Data: 2010-11-23 09:31:27
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
" Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:icg40c$bm3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy

Temperaturę barwową światła wyraża się w Kelwinach
na całym świecie, z USA włącznie. Niezależnie od przyjętych
jednostek temperatury w meteorologii...

6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
praktycznie żółta i dlatego żarniki HID wydają się na tym tle
niebieskie. Postrzeganie barw przez oko jest bardzo względne
i im więcej aut z HIDami na drodze tym bardziej widać stare,
żółte lampy starych aut.

Powyżej 10000K mają już coraz silniejszy niebieski komponent.

Widziałem fotografie w eBay'u różnych wersji żarników i te
10000K i poniżej wyglądają na białe. 12000 i 13500K są wyraźnie
niebieskie a 15000 i 17000K wpadają już w kolor purpurowy.

Pytanie oczywiście jaką równowagę bieli ktoś ustawił w aparacie,
ale to już inny temat...

Data: 2010-11-23 16:45:55
Autor: PaPi
Konwersja halogenów do HID

http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwowa.php
http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-swiatla.html

Data: 2010-11-23 09:55:12
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"PaPi" <1@2.3> wrote in message news:4cebe1d2$1news.home.net.pl...
[...]

OK, ok... teraz rozumiem że mi się pokiełbasiło.

W takim razie mówicie że fabryczne HIDy mają 4200K?

OK, takie sobie zamówię. Niech będzie :-)

Data: 2010-11-22 21:53:20
Autor: Agent
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:iceg0l$18j$1newsread1.aster.pl...

Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

Dokładnie. Posłuchaj kolegów. Jeśli ma już być przeróbka to tylko z soczewkowych H7 i coś w okolicach 4000-5000 K. Inaczej będzie naprawdę wiejski tuning który ani Tobie dużo nie polepszy a innym napewno pogorszy. Z soczewkami jest szansa że nie będzie tragedii.

Data: 2010-11-22 20:46:08
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icdqaq.7p0.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko... miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem, wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1 światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu których chcesz uprawiać.

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Ty może jedź lepiej do ASO. Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na gume do żucia, to jest pewne połączenie".

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci. Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW, w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.

Pozdr

Data: 2010-11-22 19:59:20
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:iceh8a$p71$1news.onet.pl...
To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko...

Nie mam soczewek.
Nie spotkałem jeszcze auta z halogenami i soczewkami.
Które tak mają?

[...]

Jakie szkła wymieniłeś?

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Ty może jedź lepiej do ASO.

?? Z czym?

[...]

Ale ja nic nie naprawiam :-)

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.

Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
Co jest nie w porządku z optyką?

Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW,
w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.

Nie interesuje mnie zakup samochodu.

Data: 2010-11-23 08:59:59
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icei2p.7fg.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany).

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
Ty może jedź lepiej do ASO.
?? Z czym?

Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać? Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie. Palniki 6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to około 4000K więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane palniki w samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł ksenonowych które widziałeś są żółte?

[...]

Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone. Jeśli masz sprawne reflektory to psujesz.

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
Co jest nie w porządku z optyką?

Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić w spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon nie pomoże.

Pozdr

Data: 2010-11-23 09:36:11
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icfs89$gsb$1news.onet.pl...
Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany).

Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
Nie jest to tematem dyskusji.

[...]

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

[...]

:-))

[...]

Nie wygląda na zużyty.

Data: 2010-11-23 19:57:42
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icg1n6.chs.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami. Temat ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże się, że Ciebie przypadkiem nie dotyczy...

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 13:47:13
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:ich2pf$kkc$1news.onet.pl...
[...]

Rozumiem.

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

:-) Ale kupię 4300K lub 6000K, bo widzę że 4300K niepopularne na eBay.

Data: 2010-11-22 19:11:32
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl...
Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?
Codziennie na CB słychać co pozostali użytkownicy dróg
myślą na ten temat.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-22 13:18:39
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote in message news:iceboh$j75$1speranza.aioe.org...
[...]

Napisz co myślą... nie mam CB, nie mam okazji sam usłyszeć.
I skąd wiedzą że mają do czynienia z konwersją HID?

Data: 2010-11-24 00:23:26
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icfth3.7u4.0poczta.onet.pl...
Codziennie na CB słychać co pozostali użytkownicy dróg
myślą na ten temat.

Napisz co myślą... nie mam CB, nie mam okazji sam usłyszeć.
Do powtórzenia raczej się nie nadaje ;-)

I skąd wiedzą że mają do czynienia z konwersją HID?
Po kolorze, oślepianiu z racji brudnych szyb reflektorów + złe ustawienie, etc.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-22 19:25:41
Autor: Duch
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą mieć prawdziwe ksenony, ale ich nie stać i kupują jedynie tanią chińszczyznę imitującą fabryczne HIDy. Oczojebne to jest strasznie, a świeci wszędzie tylko nie na drogę. Naprawdę lepiej jest kupić dobre żarówki +90%.

--
Pzdr
Fun

Data: 2010-11-22 21:28:53
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:25:41 +0100, Duch napisał(a):

[...]

Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie nas
oślepiał. Znając Amerykanów, to może być u nich legalne. Ja nawet nie
miałbym nic przeciwko takim przeróbkom, ale u nas zwykle biorą się za nie
ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie
odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi
szyku. Tak, czy inaczej polecam:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji
Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze
poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
swoimi zenonami :-)  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 21:44:24
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 21:28, P.B. pisze:
(...)
[...]
http://swiatla.arb(...)ony.w.akcji

A ja nie polecam, ponieważ na podstawie takich tworzą się kolejne
legendy itd.

Adam wie co robi i nie dorabia ideologi.

Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
- z wieloma prezentowanymi tezami już nie.
Pierwszy z brzegu przykład:
<cite>
Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

Zalety sapomopoziomowania białkowego:
- potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
- potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
</cite>

Powodzenia.

Dobrze, by domorośli przerabiacze
poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
swoimi zenonami :-)

Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
stroboskopy itd.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 20:51:52
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Artur Maśląg
[...]
ktĂłry pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

[...]

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:55:44
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenĂłw do HID
W dniu 2010-11-22 21:51, to pisze:
(...)
Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

Tak - w Star Trek było o tym dużo. Borg, czy jakoś tak...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 22:32:13
Autor: Adam Płaszczyca
Konwersja halogenów do HID
Dnia 22 Nov 2010 20:51:52 GMT, to napisał(a):

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

Tak, niestety to technologia niedostepna dla Ciebie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-22 22:36:07
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cead7e8$0$27026$65785112news.neostrada.pl...

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy widzi kierowcę z przeciwka)

Data: 2010-11-22 23:20:56
Autor: Adam Płaszczyca
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:36:07 +0100, Arbiter napisał(a):

[...]

Adaś, kopnę Cię w d... Jak mogłeś zepsuć?!!!!!

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-23 21:11:58
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Adam Płaszczyca
[...]

Autokop?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 23:54:23
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:iceno8$1oou$1newsread1.aster.pl...

kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy widzi kierowcę z przeciwka)
Większość niestety nie widzi takiej potrzeby.
Także w przypadku wszystkich miejsc zajętych
i/lub pełnego bagażnika.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-23 21:12:22
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Arbiter
Co to jest samopoziomowanie biaÂłkowe? CoÂś z biotechnologii?

to znaczy interfejs bia³kowy jest Œród³em sygna³ów do si³owników
poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod rĂŞkÂą i krĂŞci jak widzi
potrzebĂŞ obniÂżenia (np na podjeÂżdzaniu pod szczyt, czy wjeÂżdzaniu w
prawy zakrĂŞt gdy widzi kierowcĂŞ z przeciwka)

Ty tak powaĹźnie? Powiedz, Ĺźe Ĺźartujesz...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 22:05:02
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:44:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Ale w czym problem? Poziomowanie reflektorów w samochodach nie działa w
oparciu o platformę żyroskopową i szybkie serwomechanizmy dzielące w czasie
rzeczywistym, ale jest durnym automatem, który pamięta za kierowcę, by
obniżyć lampy, gdy do bagażnika wrzucimy wór kartofli i posadzimy na tylnej
kanapie mamusię. Na dziurach, czy podczas pokonywania wzniesień to nie
działa. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 22:27:43
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:icekn9$2se$1inews.gazeta.pl...

Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
- z wieloma prezentowanymi tezami już nie.

gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie jestem przekonany do takich rozwiazań

Pierwszy z brzegu przykład:
<cite>
Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
stroboskopy itd.

i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze  i poziomowanie"

Data: 2010-11-22 22:50:46
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icenb4$19b4$1newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może działać, ale w większości przypadków to leczenie syfa pudrem i tanszy sposób na poprawe świateł niż regeneracja/wymiana lamp.

[...]

Troche szarżujesz teraz, darujmy automatyczną regulacje wysokości świecenia, pewnie twierdzisz że pokrętło wewnątrz wystarcza... Swoją drogą moje autko takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się zgadza, ale układ białkowy ze szmatką nie przejdzie, tak więc punkt dla AŚ :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus :)

Pozdr

Data: 2010-11-22 23:07:33
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:iceoi0$kl4$1news.onet.pl...

[...]

to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już to wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo świecą. Przykład tu
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.Avensis.III.T27
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Avensis.III.T27
auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne

takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się

zgodnei z przepisami to nie mam czegość takiego. Zreszta moja przeróbka wogole nie  jest zgodna z przepisami. Dla mnie jest ważne by była zgodna z rozsądkiem i nie przeszkadzała innym. Dostawczaki są zgodne z przepisami a oślepiają więcej niż chińśkie xenony (reflektory zamocowane są  w dostawczakach na wysokości lusterek osobówek)

Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je przecieram chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy chciałem wytrzec reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie wycierają szmatką tylko się mażą. Klosz był po tym jak abażur od żyrandola. I to jest zgodne z przepisami. Poza tym porysowany...

:) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus

spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

Data: 2010-11-23 08:56:56
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icepj5$ji6$1newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła prostopadła do strumienia świetlnego ma jakieś znaczenie, strumień nie musi się dzielić na użyteczny i na "samooślepianie" kierowcy :)

[...]

Fakt, szklane klosze mają swoje zalety, szczęsliwie też takie mam :)

:) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus
spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ściekający płyn, zaschniętego brudu to nie rusza. Wycieraczki choć działały, spryskiwacz to lepsze samopoczucie, funkcje oczyszczania spełniają na słowo honoru :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 17:44:20
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:icfs2h$gf7$1news.onet.pl...

Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła

niby dlaczego miałoby być lepsze?

Data: 2010-11-23 20:01:48
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icgr15$1sva$2newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Powód dla którego byłaby taka szansa raczyłeś wyciąc, przy podobnej sprawności źródła światła, reflektora i soczewki, a sądze że zostało to w obu przypadkach gruntownie zbadane, reflektor z mniejszymi stratami na "szybce" może wysunąć się na prowadzenie. Ostatnie zależy od mody, ladniejsze jest lepsze od efektywnego i tyle :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 21:11:23
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Przembo
[...]

Jeśli to było stare Avensis to miało akurat jedne z gorszych xenonów.

[...]

To znaczy tylko tyle, że masz uszkodzone lub źle zaprojektowane spryskiwacze. U mnie działają ok.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 08:56:45
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 22:27, Arbiter pisze:
(...)
gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie
jestem przekonany do takich rozwiazań

To nie jest czepianie się, tylko stwierdzenie faktu.

[...]

O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety
uważam wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów,
którzy eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to
zwał).

Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

Nie interesuje mnie Twoja sytuacja - świat nie jest złożony z
perfekcyjnych organizmów białkowych sterujących garażowymi wynalazkami.

[...]

A co, zaprzeczysz temu, że spryskiwacze i poziomowanie jest
obowiązkowe, a znakomita większość przeróbek nadaje się natychmiast do
utylizacji uzupełnionej mandatem + zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego?
Twoje przeróbki też pod to podpadają.

Data: 2010-11-23 21:10:03
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Artur Maśląg
O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam
wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów, którzy
eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to zwał).

Gloryfikowanie ręcznej regulacji reflektorów to jakaś bzdura, to mi przypomina brednie powtarzane przez niektórych o tym, jakoby ABS w typowych sytuacjach drogowych wydłużał drogę hamowania.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 21:07:04
Autor: Axel
Konwersja halogenów do HID

"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icenb4$19b4$1newsread1.aster.pl...

[...]

Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z tego nie korzysta.

--
Axel

Data: 2010-11-23 20:08:46
Autor: masti
Konwersja halogenów do HID
Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 21:07:04 +0100 osobnik zwany Axel wystukał:

[...]

chyba nie podyskutujesz. MĂłwie o swojej sytuacji gdzie uĹźywam tego na
[...]

jak nie jak tak. ustawiają najwyżej jak się da, żeby lepiej widzieć :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-22 22:33:52
Autor: Przemysław Czaja
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Artur Maśląg"

[...]

To chińskie palniki więc skąd to zdziwienie? Za każdym palnikiem siedzi mały żółty organizm białkowy i przeprowadza stosowne regulacje, potrafi nawet przewidywac zakrety, tyle to nawet ja potrafię a co dopiero organizm białkowy przystosowany specjalnie do tego celu.

Data: 2010-11-22 22:18:15
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*P.B.* w wiadomości news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg40tude.net
napisał(a):
[...]

Reflektory to dajmy na to 150-200pln sztuka, robocizna własna porównywalna do HID za 100pln komplet, dziwisz się że ludzie zaczynają robote od dupy strony?

[...]

Bo to może dobrze świecić, ale wielu domorosłych taka przeróbka przerasta, wkładają zestaw w coś co było reflektorem i cała para w gwizdek, świeci niebieskawo choć oświetla jak halogen w sprawnej lampie.

Pozdr

Data: 2010-11-22 22:24:42
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg40tude.net...

Tak, czy inaczej polecam:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji
Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze

dzięki za reklamę:)
Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale akurat w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi, pytałem na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna.

Data: 2010-11-22 20:16:23
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icen6c$16eo$1newsread1.aster.pl...
[...]

Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?  10000K?

Data: 2010-11-23 17:47:23
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icej2n.8ho.0poczta.onet.pl...

Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?  10000K?

4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki wybór

Data: 2010-11-23 11:55:15
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icgrag$2280$1newsread1.aster.pl...
[...]

Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.

Data: 2010-11-23 20:07:23
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icg9rv.55g.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci odpowiada...
Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana.

Pozdr

Data: 2010-11-23 13:49:21
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:ich3bl$mou$1news.onet.pl...
[...]

Wciąż nie wiem które zdjęcia lepiej oddadzą kolor - wszystko zależy
przecież od konkretnego aparatu i równowagi bieli w nim ustawionej.
Przekonywującym argumentem jest fakt, że w fabrycznie montownaych
HIDach montuje się 4300K, więc wszytko 6000K i wyżej będzie ciut
bardziej niebieskie. Ale to nic, różnice między 4300 i 6000 są minimalne.

Data: 2010-11-22 20:51:03
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga... A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da, ale po prostu nie warto.

[...]

Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID na halogen łącznie z naprawą optyki :)

Pozdr

Data: 2010-11-22 20:22:11
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icehhh$qaq$1news.onet.pl...
A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga...

Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok...
Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy
razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność.

Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-)
Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale
może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto
jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało
wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony
pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-)

A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da,
ale po prostu nie warto.

Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.
Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe
co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby
się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć
w akwarium...

Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID
na halogen łącznie z naprawą optyki :)

Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.

Data: 2010-11-23 09:05:45
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icejdj.120.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Według mnie nie tędy droga.

Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.

Czyli z żółtawego na niesamowicie mocno niebieskie...

Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.

Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 17:57:09
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:icfsj3$hv4$1news.onet.pl...

Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)

Premium są ok, ale płacisz dużo, poprawa nieduża (około 10%) i zużywają się szybko
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15141.H4.z.marketu.i.X-TREME.POWER
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16174.Trwalosc.zarowek.Philips.X-TREME.POWER

Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub krócej

Data: 2010-11-23 20:15:40
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icgrsm$2l79$1newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Ale można mieć barwe światła jak w xenonie :)

Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony
których  palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia
dłużej lub krócej

Relacje cenowe niestety nie są fajne :/

Pozdr

Data: 2010-11-23 19:59:57
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:ich3r5$ofg$1news.onet.pl...
[...]

Nie wiem czy światło z żarzącego się wolframu może dać taki sam
efekt kolorystyczny jak łuk elektryczny w bańce ksenonu...

Data: 2010-11-24 00:52:30
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 23 Lis, 17:57, "Arbiter" <ni...@hotmail.com> wrote:

Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których
palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub
krócej

Za to komplet Tungsram +90% kosztuje 35PLN, a swieca tak samo dobrze,
jak Philips (na przykladzie H4, bo HB4 na allegro nie widze).

pozdr
AA

Data: 2010-11-23 17:52:10
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icejdj.120.0poczta.onet.pl...

w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.

to niedobry wybór - mało światła, i kolor nie biały a raczej fiolet itp.

Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe
co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby

tu masz parę HB3 HB4
http://allegro.pl/toyota-corolla-e11-lift-lewa-oryginal-poznan-i1297062487.html

się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć
w akwarium...

nie wiem czy to będzie dobre. Ja testowałem w żyrandolu ale nie odpowiadała mi barwa (zbyt zimna)
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenony.w.zyrandolu

Data: 2010-11-23 11:54:45
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icgrjk$27ai$1newsread1.aster.pl...
[...]

Sugerujesz, abym wydłubał z całej lampy reflektor?
Mi chodziło o całe klosze, takie jak się montuje na dachu Jeepa.
Czy one biorą żarówki HB4/9006 czy jakieś inne? Są takie na HB4?

[...]

Ale akwarium morskie ma być niebieskawe... Symulujesz barwę światła
docierającego do rafy przefiltrowanego już przez grube warstwy wody.

Typowa świetlówka do akwarium morskiego ma barwę 10000K.

Data: 2010-11-22 21:03:08
Autor: freewolny
Konwersja halogenów do HID
[...]

Zauważ tylko proszę, jak szybko wszyscy producenci wycofali się z montowania ksenonów w zwykłych lampach. A trochę tego było: Renault, Volvo, Fiat, chyba nawet Mercedes.

Damian

Data: 2010-11-22 22:21:27
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "freewolny" <dnogiec_usun_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:icei8g$it$1node1.news.atman.pl...

Zauważ tylko proszę, jak szybko wszyscy producenci wycofali się z montowania ksenonów w zwykłych lampach. A trochę tego było: Renault, Volvo, Fiat, chyba nawet Mercedes.

może było za drogo? (każdy reflektor musuiał być indywidualnie projektowany) może dlatego ze nie dało sie zrobić bixenona?
Teraz pakują soczewkę bo są one uniwersalne, jest kilka modeli i powtarzają się w dużej części samochodów. Jest taniej i do tego prost bixenon za który się kosi $$

nie znam przyczyn dla których się wycofali, ale reflektor FF jest bardziej efektywnym reflektorem od soczewki. I co jeszcze ważne - trwalszym bo soczewki się wypalają
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.reflektor.bez.soczewki

Data: 2010-11-22 21:50:36
Autor: Agent
Konwersja halogenów do HID

[...]

Ja bym tego nie robił zwłaszcza do reflektorów nie soczewkowych? Jaka to Honda? Może dostępne są chociaż po lifcie reflektory halogenowe do niej?

Data: 2010-11-22 20:24:57
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> wrote in message news:icel2p$8ac$1news.onet.pl...
Ja bym tego nie robił zwłaszcza do reflektorów nie soczewkowych?
Jaka to Honda?

To jest amerykański 2004 Accord dwudrzwiowy, tzw "Coupe".
Nie mylić z europejską Hondą Accord, która sprzedaje się
w USA jako Acura TSX. Zupełnie inny samochód.

Może dostępne są chociaż po lifcie reflektory halogenowe do niej?

Nie rozumiem tej propozycji... Ja już mam reflektory halogenowe...

Data: 2010-11-22 22:09:16
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

z tego co widziałem wszystkie palniki są tej samej firmy, różnicą są przetwornice. Mam jedne które kupiłem 3 lata temu i przejechalem na nich już ładnych kilkadziesiąt tys km. Kosztowały 200zł razem z palnikami. mam też drugie które kupilem 2lata pozniej za 160 i są syfiaste (powoli rozpalają, bańka gazu drży)

Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie testowałem)

pozdrawiam
http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2010-11-22 20:29:00
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icem5t$4e6$1newsread1.aster.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

Jakie kolory?

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy
reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym
miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

No ja mam właśnie plastikowy i się obawiam.
Poza tym, obawiam się że reflektor jest również
przeźroczystego tworzywa z warstwą lustrzaną z tyłu.

[...]

Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie testowałem)

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj
proszę slangu i żargonu HIDowego bo nie będziesz dla mnie zrozumiały :-)

Data: 2010-11-23 18:00:39
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icejqc.7bo.0poczta.onet.pl...

A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

podobne
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17291.palnik.xenon.H7
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17292.Zarowka.halogenowa.H7

Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

producent to chińczycy. Poszukaj na allegro. To nie europejskie produkty gdzie każdy ma swoją markę, Chinskie xenony są wszystkie niemal identyczne a naklejka brandu dostaniesz jaką sobie zyczysz. Ale co trzeba przyznać są też różnej jakości te produkty. Nie potrafie wskazać który bedzie ok.

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj

allegro wpisz HID SLIM

Data: 2010-11-23 12:33:56
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icgs2t$2pit$1newsread1.aster.pl...
[...]

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

[...]

Kapuję.

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj

allegro wpisz HID SLIM

Dzięki.

Data: 2010-11-23 21:57:45
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icgcbl.880.0poczta.onet.pl...

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

do HB4 kupujesz xenona Hb4 i nie wymaga on przeróbek. Natomiast dobrze jest jak
reflektor ma konstrukcyjnie osłonkę

Zerknij jak wyglada fabryczny xenon FF - ma osłonę wokół żarówki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.reflektor.bez.soczewki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16195.Xenony.w.Volvo.S40

mój FF przewidziany fabrycznie na halogen też to ma
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17357.Reflektor.gladkoszybowy

Ale w niektórych samochodach tego moze nie byc, wtedy jest ryzyko większego
oślepiania. Nie robiłem jednak doświadczeń ze zdejmowaniem tego daszka więc
nie wiem jakie są efekty

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą

Jeśli halogen HB4 troche oślepiał (wiązki błądzące) do xenon będzie oślepiał
proporcjonalnie mocniej. Poniżej porównanie:
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17311.zolty.halogen.bialy.xenon

Data: 2010-11-22 22:18:27
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:icem5t$4e6$1newsread1.aster.pl...

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

tu jeszcze moja poprawka - czy masz na myśli światła typu "halogeny" czyli dodatkowe - przeciwmgielne? Bo jesli tak to rzeczywiscie się nie obawiać, bo na tych światłach nie jeździ się non stop. A jeśłi mijania to masz słuszne obawy. Ale przetestuj na ekranie. U mnie w mijania to wychodziło tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17344.Test.chinskiego.xenona

szału nie robi geometria ale tragedii w stosunku do oryginału HB3 też nie widać

Data: 2010-11-22 20:30:55
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icemqc$o4m$1newsread1.aster.pl...
[...]

Mówię o światłach głównych do jazdy nocą, czyli halogenowe światła mijania.
Moje auto nie ma świateł przeciwmgielnych, niestety niepopularna opcja w USA.

Data: 2010-11-22 23:34:26
Autor: Tomasz Pyra
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy zamknąć przy mijaniu się z takim cudem :)

Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji? Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

Będzie kiepski.
Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego, co ściśle określona pozycja żarnika w żarówce.

A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne będzie tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na mijania czy drogowych ;)

Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore pieniądze.

Data: 2010-11-22 20:43:16
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceaeff0$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?

Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji?
Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

Opisałem obok, w odpowiedzi dla Przembo...

Dodatkowo mam w moim aucie wahania napięcia w instalacji,
jakiś ekologiczny alternator, co ładuje akumulator tylko co jakiś
czas, więc mam wahania w instalacji - czasem mam 13V, czasem
12.5V i widać na lampach takie przygasanie co jakiś czas jak się
jakiś wentylator od klimy włączy czy sprzęgło kompresora itp.

Napisali mi tu na grupie że najlepszy sposób na takie wahania
to kupić sobie właśnie konwersję HIDów z własnymi zasilaczami :-)

[...]

Czym się różni ta geometria?

[...]

Lampy soczewkowe też mają przecież reflektor.

Data: 2010-11-23 09:55:00
Autor: Adam Szewczak
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icekl4.de8.0@poczta.onet.pl...
[...]

    Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie jebie tak po oczach.

A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.

Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie sie da.

I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-23 09:44:51
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message news:icfvhv$rbh$1news.onet.pl...
[...]

Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.

Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".

Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.

A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
Tak myśle...

Data: 2010-11-23 20:11:16
Autor: Adam Szewczak
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg2bh.81k.0poczta.onet.pl...
[...]

    A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane wlasnie rozlozenie swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.
    W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-23 13:57:14
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote in message news:ich3kt$ntt$1news.onet.pl...
[...]

No z całą pewnością reflektor do żarówki dwuwłóknowej
będzie inny niż dwa osobne reflektory do osobnych żarówek
dedykowanych osobno do długich i mijania. Ale od początku
mówię o konwersji w aucie które ma żarówkę HB4, czyli taką
dedykowaną tylko do świateł mijania, z pojedynczym włóknem.

   W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam
sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.

Niesymetryczność będzie załatwiona za pomocą innych reflektorów!
Żarówki przecież masz te same po lewej i prawej stronie :-)

Różnic pomiędzy USA i Europą nie powinno być żadnych w takiej
konwersji gdy w grę wchodzi oryginalna żarówka pojedyncza HB4/9006.

Data: 2010-11-23 22:04:48
Autor: Tomasz Pyra
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 16:44, Pszemol pisze:

Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!

Tak, ale geometria reflektora zakłada że włókno tego wolframu generujące światło jest spiralą która daje świecący walec o dokładnie zadanej długości i średnicy.

AFAIK palnik ksenonowy nie jest w stanie utrzymać tych parametrów źródła światła i w przypadku palnika światło pochodzi z dużo większej objętości (w przybliżeniu to objętość tej okrągłej bańki znajdującej się wewnątrz szklanej obudowy)

Efekty są takie że granica światła i cienia się rozmywa.

Widziałem już takie reflektory, co prawda pewnie oryginalnie były to bardziej popularne H7, ale zasada ta sama.

Jeżeli chodzi o ksenony do żarówek dwużarnikowych (np. H4), no to w ogóle lipa, bo traci się też możliwość użycia świateł drogowych.

Data: 2010-11-23 00:36:26
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 22 Lis, 18:06, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
[...]

Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko ustawic i nic
nie bedziesz widzial.

Kup sobie:

http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?cPath=24&products_id=237

rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
efektywniejsze, niz w TSXie.

pozdr
AA

Data: 2010-11-23 09:49:33
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:71343c3d-946e-4a97-a59c-1b6bd4e7efb8a30g2000vbt.googlegroups.com...
Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko
ustawic i nic nie bedziesz widzial.

Nie rozumiem tych ostrzeżeń...
No chyba że ktoś błędnie myśli że 9006/HB4 to żarówka podwójna...

[...]

Rozklej reflektor?? :-) Brzmi to ryzykownie... :-)
Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...

Data: 2010-11-23 08:05:48
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 23 Lis, 16:49, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:

> [...]

Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...

Poczytaj sobie hidplanet.com/forums - maja przystepny guide pt.
'Dlaczego za "HIDy" powinno sie nabijac na pal' ;)

pozdr
AA

Data: 2010-11-23 09:48:53
Autor: onet
Konwersja halogenów do HID
Zrobil to ktos w Alfie 156.
 Poszukaj na forum Alfaholicy.org

--
venioo z pracy

Data: 2010-11-25 15:44:31
Autor: Adam Szewczak
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icditp.bvo.0@poczta.onet.pl...
[...]

    A tak na marginesie jak sie sprawdza cos takiego ?
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html

gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-29 07:59:28
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 22 Lis, 18:06, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:

Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

Bardzo dobry artykul o reflektorach:

http://www.its.waw.pl/Analizator_swiatel,0,2127,1.html

pozdr
AA