Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Konwersja halogenów do HID

Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 18:16:36
Autor: Pan Piskorz
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor

Zobacz na ulicach,
jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska.
Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu.

Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element, z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

P.

Data: 2010-11-22 11:35:07
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:ice8hb$i6i$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor

Zobacz na ulicach,
jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska.
Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu.

Nie widzę na ulicach tego typu sytuacji...

Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element,
z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

??

Coś ściemniasz...
Przecież w tej konwersji z eBaya wszystko jest rozłączalne
i zawsze można wrócić do typowej żarówki halogenowej HB4..
Zasilacz jest na kablu pasującym normalnie w żarówkę.
Nawiasem mówiąc, ten zasilacz daje jakieś 90V w czasie pracy
i jakieś kilkanaście tysięcy Volt w czasie zapłonu, więc szczerze
wątpię że można nim zasilać typową żarówkę halogenową...

Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

Data: 2010-11-22 18:49:49
Autor: Pan Piskorz
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze:
Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.
P.

Data: 2010-11-22 13:13:19
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:iceafk$odg$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze:
Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
Masz problemy z czytaniem?

Poza tym, w jaki sposób mam stwierdzić bez unoszenia maski,
że to co na ulicy widzę to tania konwersja z halogena na HID
a nie coś innego, np brak styku w oprawce tradycyjnej żarówki?

Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.

Powiedz od razu że nigdy nie miałeś z takimi konwersjami do
czynienia - byłoby łatwiej rozmawiać...

Data: 2010-11-22 20:45:34
Autor: Przemysław Czaja
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol"

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
Masz problemy z czytaniem?

Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok

Data: 2010-11-22 19:52:24
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:icehir$4ff$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
Masz problemy z czytaniem?

Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Data: 2010-11-23 04:17:55
Autor: Filip KK
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Człowieku, nie kompromituj się już.

Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

Data: 2010-11-22 22:03:12
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message news:icfbtq$b2o$8news.task.gda.pl...
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Człowieku, nie kompromituj się już.

Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ
samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają
żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć?
Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo
potrzebne lub nie z halogenami czy HID.

Data: 2010-11-23 08:36:31
Autor: Ryszard G.
Konwersja halogenów do HID
[...]
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła.

Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe oślepianie)
Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp przybrudzone lub pada deszcz.
Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy kierowców z przeciwka.
Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo używane, kropka.

R.G.

[...]

Data: 2010-11-23 09:19:28
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Ryszard G." <ryglerDOUSUWANIA@poczta.onet.pl> wrote in message news:icfqu1$d24$1news.onet.pl...
[...]
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła.

Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe oślepianie)
Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp przybrudzone lub pada deszcz.
Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło
omiata oczy kierowców z przeciwka.
Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane
i prawidłowo używane, kropka.

Twoja głęboka, religijna wiara w homologację budzi respekt :-)))

Data: 2010-11-23 08:40:15
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icepb0.dv8.0poczta.onet.pl...


Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,

W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.
W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Artur(m)

Data: 2010-11-23 00:30:59
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
jezdni - to dopiero oslepia :)

pozdr
AA

Data: 2010-11-23 09:21:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01m35g2000vbn.googlegroups.com...
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
jezdni - to dopiero oslepia :)

Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!

Data: 2010-11-25 08:39:52
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl...
"Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01m35g2000vbn.googlegroups.com...
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
jezdni - to dopiero oslepia :)

Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!
Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
 odmówili mi wizy.

Artur(m)

Data: 2010-11-25 00:30:33
Autor: Adam Adamaszek
Konwersja halogenów do HID
On 25 Lis, 08:39, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> napisał w wiadomościnews:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl...> "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> wrote in message

>> Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
>> gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
>> jezdni - to dopiero oslepia :)

> Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
> Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
> w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!

Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
 odmówili mi wizy.

Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

pozdr
AA

Data: 2010-11-25 09:56:32
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7bt35g2000yqj.googlegroups.com...



Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
odmówili mi wizy.

Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

***********
Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.

Data: 2010-11-25 08:29:46
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl8c6$fjs$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7bt35g2000yqj.googlegroups.com...
Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
odmówili mi wizy.

Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

***********
Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.

Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory,
lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła.

Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie
jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście)
ale i na normalnych dróżkach miejskich.

Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest
skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym,
że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie
w Europie.

Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami,
chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować
że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich
była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej
lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
"rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.

Data: 2010-11-26 10:08:28
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6pq.a64.0poczta.onet.pl...

Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami,
chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować
że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich
była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej
lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
"rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.

Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
Byłem przez dłuższy czas w Chicago. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście
było stanem częstym (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu
Może na autostradach w deszczu się nie brudzą
(powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi
sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię.
Z czystości w Stanach??? Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto.
Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
Przez montowanie choćby omawianych HID ów.
Pszemol szkoda gadać (choć podobno Warto rozmawiać)

Artur(m)

Data: 2010-11-26 08:27:49
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icntei$1hac$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
Byłem przez dłuższy czas w Chicago.

Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago.
I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc.
Być może w Kielcach macie czyściej.

Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym
(o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu

Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem?

Może na autostradach w deszczu się nie brudzą
(powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi
sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię.
Z czystości w Stanach???
Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto.

Stąd wziąłem że mieszkam tu od 12 lat.
Może miałeś pecha i mieszkałeś koło jakiegoś kamieniołomu
czy pylącej fabryki - w Krakowie jest dużo brudniej na ulicach.
Jest mnóstwo błota spływającego z trawników przez niezabezpieczone
krawężniki - każdy deszcz to błotna wyprawa po której samochód
jest nie do poznania.

Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
Przez montowanie choćby omawianych HID ów.

Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne
w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-)))

Data: 2010-11-29 13:18:42
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr25.1dg.0poczta.onet.pl...
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icntei$1hac$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
Byłem przez dłuższy czas w Chicago.

Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago.
I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc.
Być może w Kielcach macie czyściej.

E tam. Standardowo:)


Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym
(o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu

Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem?

róg Kedzie i ofkors Milłoki

Przeczytałem jeszcze raz i wynika że nie był, co było stanem częstym:)
Wtedy, gdy przebywałem w tym szikagu nie padało często mimo,
 że były to miesiące jesienno-zimowo-wiosenne




Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne
w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-)))


Jeżeli prawidłowo - to nie.
Ale nie wyobrażam sobie jak symetryczne będą świeciły,
a w dodatku czasem nieustawione

Artur(m)

Data: 2010-11-23 09:20:25
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icfr54$19dv$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icepb0.dv8.0poczta.onet.pl...


Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,

W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.

Bzdura.

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Data: 2010-11-25 08:35:35
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
 Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)

Data: 2010-11-25 08:31:29
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)

Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.

Data: 2010-11-26 10:29:55
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6t1.c6s.0poczta.onet.pl...


Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.
Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

Artur(m)

Data: 2010-11-26 08:28:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icnump$1hpt$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6t1.c6s.0poczta.onet.pl...

Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.
Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna?

Data: 2010-11-29 12:01:15
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr3e.47c.0poczta.onet.pl...

Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.
Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna?
Przez kulturę (zwyczaj).

Data: 2010-11-26 15:35:01
Autor: kamil
Konwersja halogenów do HID
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)


Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-26 11:01:32
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)


Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :)

Artur właśnie poznał to nowe słowo i się popisuje tym co się nauczył :-)
Sam na sobie wrażenie robi :-)))

Data: 2010-11-29 12:03:10
Autor: Artur\(m\)
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...

W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

Artur(m)
*)  osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)


Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :)


Wiem, bo społeczeństwo (w tym ja), masowo się kształci:).

Artur(m)

Data: 2010-11-23 09:36:21
Autor: Przemysław Gubernat
Konwersja halogenĂłw do HID
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message
news:icfbtq$b2o$8news.task.gda.pl...
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Człowieku, nie kompromituj się już.

Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od
nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo
będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna precyzja.
Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej więcej tam gdzie w
poprzedniej ĹźarĂłwce.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-11-23 09:22:18
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message news:icfue2$ko9$1pyro.tvk.wroc.pl...
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna
precyzja. Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej
więcej tam gdzie w poprzedniej żarówce.

Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Data: 2010-11-23 21:17:31
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Świetna metoda pomiarowa, gratuluję.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 17:46:14
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f6b$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.

Świetna metoda pomiarowa, gratuluję.

Co innego proponowalbys? To nie apteka...

Data: 2010-11-23 15:18:29
Autor: Jakub Witkowski
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:

Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce

Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
że pogorszy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-11-23 09:25:03
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:icgifl$1mip$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:

Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce

Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami...
I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika...
Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć
"dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa
- to po prostu fizycznie niemożliwe.

Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
że pogorszy.

Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym
odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku
do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana
posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki?
Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka.

Data: 2010-11-23 21:16:41
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Pszemol
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają.

Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego też będzie w przybliżeniu 3x więcej.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 17:47:38
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają.

Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy
światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli
wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego
też będzie w przybliżeniu 3x więcej.

A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego?

Data: 2010-11-24 08:12:14
Autor: Przembo
Konwersja halogenĂłw do HID
*Pszemol* w wiadomości news:ichk9e$deq$3news.onet.pl napisał(a):
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają.
Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy
światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli
wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego
też będzie w przybliżeniu 3x więcej.
A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego?

A czemu miało by się coś zmienić? Od tego jest regulacja, w moim autku reflektory świecą tak samo na pusto jak z 3ma teściowymi (chyba pow 500kg miałbym probelm wedle instrukcji). Fizyki nie zmienisz, przeróbka jest dziadowska również z powodu jaki podał "to", nie masz szans zachować norm i mocniejsze źródło światła wzmoże oślepianie, bez względu na to jakich "argumentów" uzyjesz. Poziom światła poza prawidłową wiązka zależy wprost od źródła światła.

Pozdr

Data: 2010-11-24 07:07:29
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icidqo$2jk$1news.onet.pl...
*Pszemol* w wiadomości news:ichk9e$deq$3news.onet.pl napisał(a):
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają.
Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy
światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli
wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego
też będzie w przybliżeniu 3x więcej.
A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego?

A czemu miało by się coś zmienić? Od tego jest regulacja, w moim autku reflektory świecą tak samo na pusto jak z 3ma teściowymi (chyba pow
500kg miałbym probelm wedle instrukcji).

Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam. Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.
Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)

Data: 2010-11-25 15:33:37
Autor: Przembo
Konwersja halogenĂłw do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icl44p.ceg.0poczta.onet.pl napisał(a):
Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam.

Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało, ale... było). Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)

Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.

To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo. Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się nigdy nie udało :)

Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)


Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają tego za dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są dla naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :)

Pozdr

Data: 2010-11-25 08:50:36
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icls29$gt3$1news.onet.pl...
*Pszemol* w wiadomości news:icl44p.ceg.0poczta.onet.pl napisał(a):
Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam.

Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało, ale... było).

W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji.

Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)

A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.

To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo. Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się nigdy nie udało :)

Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)


Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają
tego za dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są
dla naiwnych, wiesz Ĺźe 4300K jest ok :)

Dobrze mi tu gdzie jestem - nie mam ochoty na amerykańskie fora o HID.

Data: 2010-11-25 16:42:46
Autor: Przembo
Konwersja halogenĂłw do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icl80s.b2g.0poczta.onet.pl napisał(a):
Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to
działało,  ale... było).
W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji.

Nie pamiętam jak w starych, ale na pewno od Caro, czyli początek lat 90tych.

Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych wersjach :)
A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

Regulacja to jest pewność tylko nie zawsze jest to regulacja ręczna, czasem automatyczna nieabsorbująca kierowcy, ale jest :)

Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

Nie może być, ruszenie pokrętłem z kabiny większość przerasta, a tu miałby ktoś do lampy podchodzić? Rozwiązanie w najlepszym razie beznadziejne i głupie :)

Pozdr

Data: 2010-11-26 08:29:46
Autor: Pszemol
Konwersja halogenĂłw do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icm03u$ump$1news.onet.pl...
Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

Nie może być, ruszenie pokrętłem z kabiny większość przerasta, a tu miałby ktoś do lampy podchodzić? Rozwiązanie w najlepszym razie beznadziejne
i głupie :)

Według Ciebie nie może być, a według producenta do tego służy właśnie.
Tak napisał w podręczniku użytkownika.

Data: 2010-11-26 19:16:02
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.
 To już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz"

Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ  do samodzielnej regulacji strumienia światła w zależności od obciążenia !

To jest regulacja fabryczna/serwisowa.
Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki światła a dokładnie granicy światło/cień.
Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować wysokość granicy światło/cień.
Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów  i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w przepisach.
Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont.

Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca!
Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach.
Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie.

Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !

Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4 - włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!
Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej, raz niżej, zależy które włókno świeci.
Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika  doświetlać krawężnik.

Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było włączać takich świateł.
Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!
Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka.

--


Data: 2010-11-26 22:32:10
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik " Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icp11i$62q$1inews.gazeta.pl...

Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest
prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !

a moze mają mniej przepisów które ostatecznie s mało użyteczne. U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa.

Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.

Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4
- włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na
tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w
tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!

Spotkałem sięz H13 i tam nie ma ostrej granicy odcięcia

http://allegro.pl/h13-zarowka-60-55w-classic-led-design-f-vat-i1326802106.html

H13 to system USA. W H13 jedno włókno jest wysunięte dalej niż drugie. Światło drogowe jest w ognisku a mijania poza ogniskiem
"H13, the high-beam filament is at the focal point and the low-beam filament is off focus. For use in right-traffic countries, the low-beam filament is positioned slightly upward, forward and leftward of the focal point, so that when it is energised, the beam is widened and shifted slightly downward and rightward of the headlamp axis. "


Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią
poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!

to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia

Data: 2010-11-26 23:11:30
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:icp90q$9js$1newsread1.aster.pl...

 U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa.

W przypadku oryginalnych xenonów po tej stronie świata,
to akurat "samo" ma się używać
(bez wiedzy leniwego / olewającego interfejsu białkowego)
Chyba, że ma się hydropneumatyka,
to też j. w. :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-26 23:46:25
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Arbiter <niema@hotmail.com> napisał(a):
> Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
> ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

Ja ten wynalazek pamiętam z Dodge'a Neona sprzed 15 lat - nie pamiętam typu żarówki a może na przesunięcie włókien w poziomie nie zwróciłem uwagi.
Kolega kupił pojazd z takimi lampami i lewym, jak można się domyślać, dopuszczeniem do ruchu w Polsce.
Świeciły beznadziejnie, dopiero po stłuczce, na koszt ubezpieczyciela wymienił na europejskie z H4 - też słabowite, bo szkła zbyt płasko leżące i do przodu miały skierowaną niewielką powierzchnię odblasku - aha, europejskie powinny mieć motorki, dorabiałem ręczną regulację na cięgle.
Kolega wierny marce - teraz ma Sebringa Coupe i tam już są żarówki 2x HB3 i 2x HB4 - świeci nieźle, bez asymetrii ale jest odcięcie - władza nie czepia się.

to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia

Próżnia to była w żarówkach Łodygina , teraz w bańkach, tych wielkich też, są gazy obojętne pod sporym ciśnieniem, by zmniejszyć rozpylanie włókna na szkło.

Te zintegrowane pamiętam z lat 70-tych - w komisach można było kupić wkłady  pasujące idealnie do dużego fiata - dwie mijanki, dwa długie.
Były to lampy kanadyjskie - asymetryczne, tylko zamiast podniesionego klina po prawej dawały schodek i miały wycięcia w przesłonie dla doświetlania krawężników tuż przed autem.
Mimo mocy 37.5W całkiem fajnie oświetlały drogę, nie oślepiały przeciwnika.
Odblaski nie matowiały a takie komplety przechodziły na przeglądach.
Możliwe, że u kolegi w pakamerze jeszcze taki zestaw gdzieś leży.




--


Data: 2010-11-23 15:12:03
Autor: Jakub Witkowski
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:icehir$4ff$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

Poprzyglądaj się na ulicach.
To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie.

Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
Masz problemy z czytaniem?

Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok

No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

Światło ma jasno oświetlać tylko drogę i ew. prawe pobocze.
Jeśli je widzisz jadąc naprzeciwno jako b.jasne, to jest źle.
Ba! Nawet ten sam reflektor zakurzony w środku może wydawać się z zewnątrz
jaśniejszy niż czysty, bo rozprasza światło nie tam, gdzie trzeba.
Sprawdzone na moich. To samo dotyczy przeróbek nieuwzględniających
nieco innej geometrii świecącego elementu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Konwersja halogenów do HID

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona