Data: 2010-11-22 18:16:36 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Konwersja halogenów do HID | |
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Obawiam się po Zobacz na ulicach, jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska. Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu. Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka. Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element, z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką. P. |
|
Data: 2010-11-22 11:35:07 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:ice8hb$i6i$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze: Nie widzę na ulicach tego typu sytuacji... Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka. ?? Coś ściemniasz... Przecież w tej konwersji z eBaya wszystko jest rozłączalne i zawsze można wrócić do typowej żarówki halogenowej HB4.. Zasilacz jest na kablu pasującym normalnie w żarówkę. Nawiasem mówiąc, ten zasilacz daje jakieś 90V w czasie pracy i jakieś kilkanaście tysięcy Volt w czasie zapłonu, więc szczerze wątpię że można nim zasilać typową żarówkę halogenową... Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają? |
|
Data: 2010-11-22 18:49:49 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Konwersja halogenów do HID | |
W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze:
Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią Poprzyglądaj się na ulicach. To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie. Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł. P. |
|
Data: 2010-11-22 13:13:19 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:iceafk$odg$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze: Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam... Masz problemy z czytaniem? Poza tym, w jaki sposób mam stwierdzić bez unoszenia maski, że to co na ulicy widzę to tania konwersja z halogena na HID a nie coś innego, np brak styku w oprawce tradycyjnej żarówki? Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł. Powiedz od razu że nigdy nie miałeś z takimi konwersjami do czynienia - byłoby łatwiej rozmawiać... |
|
Data: 2010-11-22 20:45:34 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" Poprzyglądaj się na ulicach. Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok |
|
Data: 2010-11-22 19:52:24 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:icehir$4ff$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol" No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi! |
|
Data: 2010-11-23 04:17:55 | |
Autor: Filip KK | |
Konwersja halogenów do HID | |
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi! Człowieku, nie kompromituj się już. Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg! Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący i spryskiwacze reflektorów. |
|
Data: 2010-11-22 22:03:12 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message news:icfbtq$b2o$8news.task.gda.pl...
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze: Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni... Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka... Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj... Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie, Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć? Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo potrzebne lub nie z halogenami czy HID. |
|
Data: 2010-11-23 08:36:31 | |
Autor: Ryszard G. | |
Konwersja halogenów do HID | |
[...]
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe oślepianie) Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp przybrudzone lub pada deszcz. Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy kierowców z przeciwka. Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo używane, kropka. R.G. [...] |
|
Data: 2010-11-23 09:19:28 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Ryszard G." <ryglerDOUSUWANIA@poczta.onet.pl> wrote in message news:icfqu1$d24$1news.onet.pl...
[...] Twoja głęboka, religijna wiara w homologację budzi respekt :-))) |
|
Data: 2010-11-23 08:40:15 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icepb0.dv8.0poczta.onet.pl...
W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować. W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz??? Artur(m) |
|
Data: 2010-11-23 00:30:59 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Konwersja halogenów do HID | |
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:
W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia jezdni - to dopiero oslepia :) pozdr AA |
|
Data: 2010-11-23 09:21:30 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01m35g2000vbn.googlegroups.com...
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote: Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem... Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby! |
|
Data: 2010-11-25 08:39:52 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl... "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> wrote in message news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01m35g2000vbn.googlegroups.com...Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie odmówili mi wizy. Artur(m) |
|
Data: 2010-11-25 00:30:33 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Konwersja halogenów do HID | |
On 25 Lis, 08:39, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> napisał w wiadomościnews:icg0rm.2rs.0poczta.onet.pl...> "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> wrote in message >> Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne. pozdr AA |
|
Data: 2010-11-25 09:56:32 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7bt35g2000yqj.googlegroups.com...
Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne. *********** Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych. |
|
Data: 2010-11-25 08:29:46 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl8c6$fjs$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7bt35g2000yqj.googlegroups.com... Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory, lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła. Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście) ale i na normalnych dróżkach miejskich. Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym, że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie w Europie. Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami, chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto. Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi "rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki... Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia. Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać. |
|
Data: 2010-11-26 10:08:28 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6pq.a64.0poczta.onet.pl... Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami, Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie Byłem przez dłuższy czas w Chicago. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu Może na autostradach w deszczu się nie brudzą (powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię. Z czystości w Stanach??? Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto. Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność? Przez montowanie choćby omawianych HID ów. Pszemol szkoda gadać (choć podobno Warto rozmawiać) Artur(m) |
|
Data: 2010-11-26 08:27:49 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icntei$1hac$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago. I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc. Być może w Kielcach macie czyściej. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem? Może na autostradach w deszczu się nie brudzą Stąd wziąłem że mieszkam tu od 12 lat. Może miałeś pecha i mieszkałeś koło jakiegoś kamieniołomu czy pylącej fabryki - w Krakowie jest dużo brudniej na ulicach. Jest mnóstwo błota spływającego z trawników przez niezabezpieczone krawężniki - każdy deszcz to błotna wyprawa po której samochód jest nie do poznania. Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-))) |
|
Data: 2010-11-29 13:18:42 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr25.1dg.0poczta.onet.pl... "Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icntei$1hac$1rekrutacja.tu.kielce.pl... E tam. Standardowo:) Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym róg Kedzie i ofkors Milłoki Przeczytałem jeszcze raz i wynika że nie był, co było stanem częstym:) Wtedy, gdy przebywałem w tym szikagu nie padało często mimo, że były to miesiące jesienno-zimowo-wiosenne Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne Jeżeli prawidłowo - to nie. Ale nie wyobrażam sobie jak symetryczne będą świeciły, a w dodatku czasem nieustawione Artur(m) |
|
Data: 2010-11-23 09:20:25 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icfr54$19dv$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icepb0.dv8.0poczta.onet.pl... Bzdura. W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia? |
|
Data: 2010-11-25 08:35:35 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl... W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*). Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją. Artur(m) *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca. - użyłem, by ubarwić tekst:) |
|
Data: 2010-11-25 08:31:29 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg0pk.dp0.0poczta.onet.pl... Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument. Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę na Twoją niepoprawną pisownię. |
|
Data: 2010-11-26 10:29:55 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6t1.c6s.0poczta.onet.pl... Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej. Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej). Artur(m) |
|
Data: 2010-11-26 08:28:30 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icnump$1hpt$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icl6t1.c6s.0poczta.onet.pl... Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna? |
|
Data: 2010-11-29 12:01:15 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icnr3e.47c.0poczta.onet.pl... Przez kulturę (zwyczaj).Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej. |
|
Data: 2010-11-26 15:35:01 | |
Autor: kamil | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-11-26 11:01:32 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:icl3kd$dqj$1rekrutacja.tu.kielce.pl... Artur właśnie poznał to nowe słowo i się popisuje tym co się nauczył :-) Sam na sobie wrażenie robi :-))) |
|
Data: 2010-11-29 12:03:10 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:icok36$msn$1inews.gazeta.pl...
Wiem, bo społeczeństwo (w tym ja), masowo się kształci:). Artur(m) |
|
Data: 2010-11-23 09:36:21 | |
Autor: PrzemysĹaw Gubernat | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message No wĹaĹnie "mniej wiÄcej", niestety tutaj musi byÄ chirurgiczna precyzja. Inaczej bÄdziesz ĹwieciĹ gdzie popadnie i bÄdzie to mniej wiÄcej tam gdzie w poprzedniej ĹźarĂłwce. -- [WRC] BiaĹy Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- PrzemysĹaw Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat SpĂłĹka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2010-11-23 09:22:18 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"PrzemysĹaw Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message news:icfue2$ko9$1pyro.tvk.wroc.pl...
PrzecieĹź oĹlepianie nie ma zwiÄ zku z jasnoĹciÄ a raczej z profilem Zamierzam tÄ kwestiÄ sprawdziÄ testujÄ c lampy przed jasnÄ ĹcianÄ . |
|
Data: 2010-11-23 21:17:31 | |
Autor: to | |
Konwersja halogenów do HID | |
begin Pszemol
Zamierzam tÄ kwestiÄ sprawdziÄ testujÄ c lampy przed jasnÄ ĹcianÄ . Ĺwietna metoda pomiarowa, gratulujÄ. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-23 17:46:14 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f6b$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol Co innego proponowalbys? To nie apteka... |
|
Data: 2010-11-23 15:18:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Konwersja halogenów do HID | |
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
Jeśli zatem żarnik HID do montażu Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie. Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się. Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse, że pogorszy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-23 09:25:03 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenów do HID | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:icgifl$1mip$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze: Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami... I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika... Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć "dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa - to po prostu fizycznie niemożliwe. Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki? Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka. |
|
Data: 2010-11-23 21:16:41 | |
Autor: to | |
Konwersja halogenów do HID | |
begin Pszemol
PrzecieĹź oĹlepianie nie ma zwiÄ zku z jasnoĹciÄ a raczej z profilem Ĺťarty sobie robisz? ;) Reflektor odbĹyĹnikowy nie ma ostrej granicy ĹwiatĹa i cienia, sporo ĹwiatĹa jest rozpraszane gdzie bÄ dĹş. JeĹli wsadzisz tam 3x mocniejsze ĹşrĂłdĹo ĹwiatĹa to tego rozproszonego teĹź bÄdzie w przybliĹźeniu 3x wiÄcej. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-23 17:47:38 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego? |
|
Data: 2010-11-24 08:12:14 | |
Autor: Przembo | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
*Pszemol* w wiadomoĹci news:ichk9e$deq$3news.onet.pl napisaĹ(a):
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2f38$0$20989$65785112news.neostrada.pl... A czemu miaĹo by siÄ coĹ zmieniÄ? Od tego jest regulacja, w moim autku reflektory ĹwiecÄ tak samo na pusto jak z 3ma teĹciowymi (chyba pow 500kg miaĹbym probelm wedle instrukcji). Fizyki nie zmienisz, przerĂłbka jest dziadowska rĂłwnieĹź z powodu jaki podaĹ "to", nie masz szans zachowaÄ norm i mocniejsze ĹşrĂłdĹo ĹwiatĹa wzmoĹźe oĹlepianie, bez wzglÄdu na to jakich "argumentĂłw" uzyjesz. Poziom ĹwiatĹa poza prawidĹowÄ wiÄ zka zaleĹźy wprost od ĹşrĂłdĹa ĹwiatĹa. Pozdr |
|
Data: 2010-11-24 07:07:29 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icidqo$2jk$1news.onet.pl...
*Pszemol* w wiadomoĹci news:ichk9e$deq$3news.onet.pl napisaĹ(a): Nic mi nie wiadomo o moĹźliwoĹci takiego ustawienia z kabiny kierowcy. Pewnie tego nie mam. CoĹ tam moĹźna regulowaÄ po podniesieniu klapy, ale nie sÄ dzÄ aby przeznaczone byĹo to do korekcji po zmianie obciÄ Ĺźenia. Tak jak pisaĹem wczeĹniej - widaÄ z tego Ĺźe Europejczycy sÄ bardziej uwraĹźliwieni na ĹwiateĹka a w USA lampy ĹwiecÄ we wszystkie strony i tak, bez konwersji, wiÄc konwersja niewiele tu zmienia :-) |
|
Data: 2010-11-25 15:33:37 | |
Autor: Przembo | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
*Pszemol* w wiadomoĹci news:icl44p.ceg.0poczta.onet.pl napisaĹ(a):
Nic mi nie wiadomo o moĹźliwoĹci takiego ustawienia z kabiny kierowcy. Nawet Polonez miaĹ regulacje wysokoĹci ĹwiateĹ z kabiny (instalacja hydrauliczna siÄ psuĹa po paru latach i w maĹo ktĂłrym później to dziaĹaĹo, ale... byĹo). SwojÄ drogÄ ja w swoim autku rĂłwnieĹź nie mam pokrÄtĹa, jest w uboĹźszych wersjach :) CoĹ tam moĹźna regulowaÄ po podniesieniu klapy, To regulacja ktĂłrej siÄ uĹźywa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w sumie wskazane byĹ sprawdziĹ po modyfikacji czy ĹwiatĹa ĹwiecÄ prawidĹowo. Znam takich co przestawiajÄ reflektor przy wymianie ĹźarĂłwki, co mnie siÄ nigdy nie udaĹo :) Tak jak pisaĹem wczeĹniej - widaÄ z tego Ĺźe Europejczycy sÄ bardziej Trzeba byĹo pytaÄ na amerykaĹskim forum o HID, tam moĹźe nie uznajÄ tego za dziadostwo. ChoÄ z drugiej strony dowiedzaiĹeĹ siÄ Ĺźe aukcje sÄ dla naiwnych, wiesz Ĺźe 4300K jest ok :) Pozdr |
|
Data: 2010-11-25 08:50:36 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icls29$gt3$1news.onet.pl...
*Pszemol* w wiadomoĹci news:icl44p.ceg.0poczta.onet.pl napisaĹ(a): W ktĂłrym roku?? Bo ja miaĹem poloneza w Polsce ale nie miaĹ tej opcji. SwojÄ drogÄ ja w swoim autku rĂłwnieĹź nie mam pokrÄtĹa, jest w uboĹźszych wersjach :) A widzisz. Czyli nie jest to taka pewnoĹÄ. CoĹ tam moĹźna regulowaÄ po podniesieniu klapy, Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma sĹuĹźyÄ wĹaĹnie do korekcji nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciÄ Ĺźenia samochodu... Ale zapewniam CiÄ - nikt tego nie robi. 99% kierowcĂłw nawet nie wie Ĺźe coĹ takiego jest i Ĺźe moĹźe to stanowiÄ jakiĹ problem. Tak jak pisaĹem wczeĹniej - widaÄ z tego Ĺźe Europejczycy sÄ bardziej Dobrze mi tu gdzie jestem - nie mam ochoty na amerykaĹskie fora o HID. |
|
Data: 2010-11-25 16:42:46 | |
Autor: Przembo | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
*Pszemol* w wiadomoĹci news:icl80s.b2g.0poczta.onet.pl napisaĹ(a):
Nawet Polonez miaĹ regulacje wysokoĹci ĹwiateĹ z kabiny (instalacja hydrauliczna siÄ psuĹa po paru latach i w maĹo ktĂłrym później toW ktĂłrym roku?? Bo ja miaĹem poloneza w Polsce ale nie miaĹ tej opcji. Nie pamiÄtam jak w starych, ale na pewno od Caro, czyli poczÄ tek lat 90tych. SwojÄ drogÄ ja w swoim autku rĂłwnieĹź nie mam pokrÄtĹa, jest w uboĹźszych wersjach :)A widzisz. Czyli nie jest to taka pewnoĹÄ. Regulacja to jest pewnoĹÄ tylko nie zawsze jest to regulacja rÄczna, czasem automatyczna nieabsorbujÄ ca kierowcy, ale jest :) Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma sĹuĹźyÄ wĹaĹnie do korekcji Nie moĹźe byÄ, ruszenie pokrÄtĹem z kabiny wiÄkszoĹÄ przerasta, a tu miaĹby ktoĹ do lampy podchodziÄ? RozwiÄ zanie w najlepszym razie beznadziejne i gĹupie :) Pozdr |
|
Data: 2010-11-26 08:29:46 | |
Autor: Pszemol | |
Konwersja halogenĂłw do HID | |
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icm03u$ump$1news.onet.pl...
Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma sĹuĹźyÄ wĹaĹnie do korekcji WedĹug Ciebie nie moĹźe byÄ, a wedĹug producenta do tego sĹuĹźy wĹaĹnie. Tak napisaĹ w podrÄczniku uĹźytkownika. |
|
Data: 2010-11-26 19:16:02 | |
Autor: Wmak | |
Konwersja halogenów do HID | |
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcjiTo już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz" Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ do samodzielnej regulacji strumienia światła w zależności od obciążenia ! To jest regulacja fabryczna/serwisowa. Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki światła a dokładnie granicy światło/cień. Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować wysokość granicy światło/cień. Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w przepisach. Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont. Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca! Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach. Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie. Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie ! Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania. Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4 - włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim! Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej, raz niżej, zależy które włókno świeci. Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika doświetlać krawężnik. Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było włączać takich świateł. Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp! Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka. -- |
|
Data: 2010-11-26 22:32:10 | |
Autor: Arbiter | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik " Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icp11i$62q$1inews.gazeta.pl... Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest a moze mają mniej przepisów które ostatecznie s mało użyteczne. U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa. Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008) Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4 Spotkałem sięz H13 i tam nie ma ostrej granicy odcięcia http://allegro.pl/h13-zarowka-60-55w-classic-led-design-f-vat-i1326802106.html H13 to system USA. W H13 jedno włókno jest wysunięte dalej niż drugie. Światło drogowe jest w ognisku a mijania poza ogniskiem "H13, the high-beam filament is at the focal point and the low-beam filament is off focus. For use in right-traffic countries, the low-beam filament is positioned slightly upward, forward and leftward of the focal point, so that when it is energised, the beam is widened and shifted slightly downward and rightward of the headlamp axis. " Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia |
|
Data: 2010-11-26 23:11:30 | |
Autor: J_K_K | |
Konwersja halogenów do HID | |
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:icp90q$9js$1newsread1.aster.pl...
W przypadku oryginalnych xenonów po tej stronie świata, to akurat "samo" ma się używać (bez wiedzy leniwego / olewającego interfejsu białkowego) Chyba, że ma się hydropneumatyka, to też j. w. :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-11-26 23:46:25 | |
Autor: Wmak | |
Konwersja halogenów do HID | |
Arbiter <niema@hotmail.com> napisał(a):
> Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć Ja ten wynalazek pamiętam z Dodge'a Neona sprzed 15 lat - nie pamiętam typu żarówki a może na przesunięcie włókien w poziomie nie zwróciłem uwagi. Kolega kupił pojazd z takimi lampami i lewym, jak można się domyślać, dopuszczeniem do ruchu w Polsce. Świeciły beznadziejnie, dopiero po stłuczce, na koszt ubezpieczyciela wymienił na europejskie z H4 - też słabowite, bo szkła zbyt płasko leżące i do przodu miały skierowaną niewielką powierzchnię odblasku - aha, europejskie powinny mieć motorki, dorabiałem ręczną regulację na cięgle. Kolega wierny marce - teraz ma Sebringa Coupe i tam już są żarówki 2x HB3 i 2x HB4 - świeci nieźle, bez asymetrii ale jest odcięcie - władza nie czepia się. to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia Próżnia to była w żarówkach Łodygina , teraz w bańkach, tych wielkich też, są gazy obojętne pod sporym ciśnieniem, by zmniejszyć rozpylanie włókna na szkło. Te zintegrowane pamiętam z lat 70-tych - w komisach można było kupić wkłady pasujące idealnie do dużego fiata - dwie mijanki, dwa długie. Były to lampy kanadyjskie - asymetryczne, tylko zamiast podniesionego klina po prawej dawały schodek i miały wycięcia w przesłonie dla doświetlania krawężników tuż przed autem. Mimo mocy 37.5W całkiem fajnie oświetlały drogę, nie oślepiały przeciwnika. Odblaski nie matowiały a takie komplety przechodziły na przeglądach. Możliwe, że u kolegi w pakamerze jeszcze taki zestaw gdzieś leży. -- |
|
Data: 2010-11-23 15:12:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Konwersja halogenów do HID | |
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:icehir$4ff$1mx1.internetia.pl... Światło ma jasno oświetlać tylko drogę i ew. prawe pobocze. Jeśli je widzisz jadąc naprzeciwno jako b.jasne, to jest źle. Ba! Nawet ten sam reflektor zakurzony w środku może wydawać się z zewnątrz jaśniejszy niż czysty, bo rozprasza światło nie tam, gdzie trzeba. Sprawdzone na moich. To samo dotyczy przeróbek nieuwzględniających nieco innej geometrii świecącego elementu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |