Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 18:40:30
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:06:09 -0600, Pszemol napisał(a):

Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

W Polsce jest to bardzo popularne i dodatkowo nielegalne. Zacznij od
dowiedzenia się, czy w tam gdzie zamierzasz jeździć nie będziesz miał
problemów z władzami. Kopalnią wiedzy o przeróbkach halogen - HID jest
Arbiter: poszukaj na jego stronie. Z tego co pamiętam ogólne wnioski są
takie:
- soczewki z palnikami HID działają super: wiązka jest prawidłowa
- zwykłe lampy działają z HID różnie - nie ma reguły
- należy kupować palniki o jak najniższej temperaturze barwowej - nie są
wieśniacko niebieskie, coś widać w deszczu i nie zwraca się uwagi policji - czystość lamp i stan odblasków to podstawa!

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 13:15:30
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:15v748cmpj82f$.1ax985wp5466q.dlg40tude.net...
[...]

Dzięki. Pierwsza konkretna wypowiedź w tym wątku.
Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Data: 2010-11-22 20:24:05
Autor: Tadeusz
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

Data: 2010-11-22 11:33:47
Autor: Gom
Konwersja halogenów do HID
On 22 Lis, 20:24, "Tadeusz" <t...@aster.pl> wrote:
homologowane czyli legalne mają 4300K...

A co z najnowszym wynalazkiem Philipsa:
http://www.tinyurl.pl/?dBCBk3Gx
Xenon UltraBlue: Daylight - 6000K?

--
Gom

Data: 2010-11-22 20:01:59
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Tadeusz" <t@aster.pl> wrote in message news:iceg0l$18j$1newsread1.aster.pl...
Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

Data: 2010-11-23 10:11:24
Autor: Wmak
Konwersja halogenów do HID
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> homologowane czyli legalne mają 4300K...

10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą.
Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy HIDów to by się zgadzało.

Wmak

Data: 2010-11-23 09:31:27
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
" Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:icg40c$bm3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy

Temperaturę barwową światła wyraża się w Kelwinach
na całym świecie, z USA włącznie. Niezależnie od przyjętych
jednostek temperatury w meteorologii...

6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
praktycznie żółta i dlatego żarniki HID wydają się na tym tle
niebieskie. Postrzeganie barw przez oko jest bardzo względne
i im więcej aut z HIDami na drodze tym bardziej widać stare,
żółte lampy starych aut.

Powyżej 10000K mają już coraz silniejszy niebieski komponent.

Widziałem fotografie w eBay'u różnych wersji żarników i te
10000K i poniżej wyglądają na białe. 12000 i 13500K są wyraźnie
niebieskie a 15000 i 17000K wpadają już w kolor purpurowy.

Pytanie oczywiście jaką równowagę bieli ktoś ustawił w aparacie,
ale to już inny temat...

Data: 2010-11-23 16:45:55
Autor: PaPi
Konwersja halogenów do HID
6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
praktycznie żółta

Bzdura.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwowa.php
http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-swiatla.html

Data: 2010-11-23 09:55:12
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"PaPi" <1@2.3> wrote in message news:4cebe1d2$1news.home.net.pl...
[...]

OK, ok... teraz rozumiem że mi się pokiełbasiło.

W takim razie mówicie że fabryczne HIDy mają 4200K?

OK, takie sobie zamówię. Niech będzie :-)

Data: 2010-11-22 21:53:20
Autor: Agent
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:iceg0l$18j$1newsread1.aster.pl...

Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

czyli wsiowy stroboskop :(

homologowane czyli legalne mają 4300K...

Dokładnie. Posłuchaj kolegów. Jeśli ma już być przeróbka to tylko z soczewkowych H7 i coś w okolicach 4000-5000 K. Inaczej będzie naprawdę wiejski tuning który ani Tobie dużo nie polepszy a innym napewno pogorszy. Z soczewkami jest szansa że nie będzie tragedii.

Data: 2010-11-22 20:46:08
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icdqaq.7p0.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko... miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem, wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1 światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu których chcesz uprawiać.

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Ty może jedź lepiej do ASO. Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na gume do żucia, to jest pewne połączenie".

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci. Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW, w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.

Pozdr

Data: 2010-11-22 19:59:20
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:iceh8a$p71$1news.onet.pl...
To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko...

Nie mam soczewek.
Nie spotkałem jeszcze auta z halogenami i soczewkami.
Które tak mają?

[...]

Jakie szkła wymieniłeś?

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

Ty może jedź lepiej do ASO.

?? Z czym?

[...]

Ale ja nic nie naprawiam :-)

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.

Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
Co jest nie w porządku z optyką?

Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW,
w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.

Nie interesuje mnie zakup samochodu.

Data: 2010-11-23 08:59:59
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icei2p.7fg.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany).

Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
Ty może jedź lepiej do ASO.
?? Z czym?

Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać? Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie. Palniki 6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to około 4000K więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane palniki w samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł ksenonowych które widziałeś są żółte?

[...]

Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone. Jeśli masz sprawne reflektory to psujesz.

Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
Co jest nie w porządku z optyką?

Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić w spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon nie pomoże.

Pozdr

Data: 2010-11-23 09:36:11
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:icfs89$gsb$1news.onet.pl...
Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany).

Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
Nie jest to tematem dyskusji.

[...]

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

[...]

:-))

[...]

Nie wygląda na zużyty.

Data: 2010-11-23 19:57:42
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icg1n6.chs.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami. Temat ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże się, że Ciebie przypadkiem nie dotyczy...

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 13:47:13
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:ich2pf$kkc$1news.onet.pl...
[...]

Rozumiem.

OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

:-) Ale kupię 4300K lub 6000K, bo widzę że 4300K niepopularne na eBay.

Konwersja halogenów do HID