Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 19:25:41
Autor: Duch
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą mieć prawdziwe ksenony, ale ich nie stać i kupują jedynie tanią chińszczyznę imitującą fabryczne HIDy. Oczojebne to jest strasznie, a świeci wszędzie tylko nie na drogę. Naprawdę lepiej jest kupić dobre żarówki +90%.

--
Pzdr
Fun

Data: 2010-11-22 21:28:53
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:25:41 +0100, Duch napisał(a):

[...]

Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie nas
oślepiał. Znając Amerykanów, to może być u nich legalne. Ja nawet nie
miałbym nic przeciwko takim przeróbkom, ale u nas zwykle biorą się za nie
ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie
odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi
szyku. Tak, czy inaczej polecam:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji
Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze
poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
swoimi zenonami :-)  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 21:44:24
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 21:28, P.B. pisze:
(...)
[...]
http://swiatla.arb(...)ony.w.akcji

A ja nie polecam, ponieważ na podstawie takich tworzą się kolejne
legendy itd.

Adam wie co robi i nie dorabia ideologi.

Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
- z wieloma prezentowanymi tezami już nie.
Pierwszy z brzegu przykład:
<cite>
Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

Zalety sapomopoziomowania białkowego:
- potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
- potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
</cite>

Powodzenia.

Dobrze, by domorośli przerabiacze
poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
swoimi zenonami :-)

Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
stroboskopy itd.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 20:51:52
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Artur Maśląg
[...]
ktĂłry pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

[...]

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:55:44
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenĂłw do HID
W dniu 2010-11-22 21:51, to pisze:
(...)
Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

Tak - w Star Trek było o tym dużo. Borg, czy jakoś tak...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 22:32:13
Autor: Adam Płaszczyca
Konwersja halogenów do HID
Dnia 22 Nov 2010 20:51:52 GMT, to napisał(a):

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

Tak, niestety to technologia niedostepna dla Ciebie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-22 22:36:07
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cead7e8$0$27026$65785112news.neostrada.pl...

Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy widzi kierowcę z przeciwka)

Data: 2010-11-22 23:20:56
Autor: Adam Płaszczyca
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:36:07 +0100, Arbiter napisał(a):

[...]

Adaś, kopnę Cię w d... Jak mogłeś zepsuć?!!!!!

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-23 21:11:58
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Adam Płaszczyca
[...]

Autokop?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 23:54:23
Autor: J_K_K
Konwersja halogenów do HID
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:iceno8$1oou$1newsread1.aster.pl...

kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy widzi kierowcę z przeciwka)
Większość niestety nie widzi takiej potrzeby.
Także w przypadku wszystkich miejsc zajętych
i/lub pełnego bagażnika.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-23 21:12:22
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Arbiter
Co to jest samopoziomowanie biaÂłkowe? CoÂś z biotechnologii?

to znaczy interfejs bia³kowy jest Œród³em sygna³ów do si³owników
poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod rĂŞkÂą i krĂŞci jak widzi
potrzebĂŞ obniÂżenia (np na podjeÂżdzaniu pod szczyt, czy wjeÂżdzaniu w
prawy zakrĂŞt gdy widzi kierowcĂŞ z przeciwka)

Ty tak powaĹźnie? Powiedz, Ĺźe Ĺźartujesz...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 22:05:02
Autor: P.B.
Konwersja halogenów do HID
Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:44:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Ale w czym problem? Poziomowanie reflektorów w samochodach nie działa w
oparciu o platformę żyroskopową i szybkie serwomechanizmy dzielące w czasie
rzeczywistym, ale jest durnym automatem, który pamięta za kierowcę, by
obniżyć lampy, gdy do bagażnika wrzucimy wór kartofli i posadzimy na tylnej
kanapie mamusię. Na dziurach, czy podczas pokonywania wzniesień to nie
działa. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-22 22:27:43
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:icekn9$2se$1inews.gazeta.pl...

Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
- z wieloma prezentowanymi tezami już nie.

gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie jestem przekonany do takich rozwiazań

Pierwszy z brzegu przykład:
<cite>
Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
stroboskopy itd.

i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze  i poziomowanie"

Data: 2010-11-22 22:50:46
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icenb4$19b4$1newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może działać, ale w większości przypadków to leczenie syfa pudrem i tanszy sposób na poprawe świateł niż regeneracja/wymiana lamp.

[...]

Troche szarżujesz teraz, darujmy automatyczną regulacje wysokości świecenia, pewnie twierdzisz że pokrętło wewnątrz wystarcza... Swoją drogą moje autko takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się zgadza, ale układ białkowy ze szmatką nie przejdzie, tak więc punkt dla AŚ :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus :)

Pozdr

Data: 2010-11-22 23:07:33
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:iceoi0$kl4$1news.onet.pl...

[...]

to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już to wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo świecą. Przykład tu
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.Avensis.III.T27
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Avensis.III.T27
auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne

takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się

zgodnei z przepisami to nie mam czegość takiego. Zreszta moja przeróbka wogole nie  jest zgodna z przepisami. Dla mnie jest ważne by była zgodna z rozsądkiem i nie przeszkadzała innym. Dostawczaki są zgodne z przepisami a oślepiają więcej niż chińśkie xenony (reflektory zamocowane są  w dostawczakach na wysokości lusterek osobówek)

Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je przecieram chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy chciałem wytrzec reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie wycierają szmatką tylko się mażą. Klosz był po tym jak abażur od żyrandola. I to jest zgodne z przepisami. Poza tym porysowany...

:) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus

spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

Data: 2010-11-23 08:56:56
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icepj5$ji6$1newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła prostopadła do strumienia świetlnego ma jakieś znaczenie, strumień nie musi się dzielić na użyteczny i na "samooślepianie" kierowcy :)

[...]

Fakt, szklane klosze mają swoje zalety, szczęsliwie też takie mam :)

:) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus
spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ściekający płyn, zaschniętego brudu to nie rusza. Wycieraczki choć działały, spryskiwacz to lepsze samopoczucie, funkcje oczyszczania spełniają na słowo honoru :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 17:44:20
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:icfs2h$gf7$1news.onet.pl...

Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła

niby dlaczego miałoby być lepsze?

Data: 2010-11-23 20:01:48
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Arbiter* w wiadomości news:icgr15$1sva$2newsread1.aster.pl napisał(a):
[...]

Powód dla którego byłaby taka szansa raczyłeś wyciąc, przy podobnej sprawności źródła światła, reflektora i soczewki, a sądze że zostało to w obu przypadkach gruntownie zbadane, reflektor z mniejszymi stratami na "szybce" może wysunąć się na prowadzenie. Ostatnie zależy od mody, ladniejsze jest lepsze od efektywnego i tyle :)

Pozdr

Data: 2010-11-23 21:11:23
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Przembo
[...]

Jeśli to było stare Avensis to miało akurat jedne z gorszych xenonów.

[...]

To znaczy tylko tyle, że masz uszkodzone lub źle zaprojektowane spryskiwacze. U mnie działają ok.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 08:56:45
Autor: Artur Maśląg
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 22:27, Arbiter pisze:
(...)
gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie
jestem przekonany do takich rozwiazań

To nie jest czepianie się, tylko stwierdzenie faktu.

[...]

O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety
uważam wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów,
którzy eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to
zwał).

Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

Nie interesuje mnie Twoja sytuacja - świat nie jest złożony z
perfekcyjnych organizmów białkowych sterujących garażowymi wynalazkami.

[...]

A co, zaprzeczysz temu, że spryskiwacze i poziomowanie jest
obowiązkowe, a znakomita większość przeróbek nadaje się natychmiast do
utylizacji uzupełnionej mandatem + zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego?
Twoje przeróbki też pod to podpadają.

Data: 2010-11-23 21:10:03
Autor: to
Konwersja halogenów do HID
begin Artur Maśląg
O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam
wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów, którzy
eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to zwał).

Gloryfikowanie ręcznej regulacji reflektorów to jakaś bzdura, to mi przypomina brednie powtarzane przez niektórych o tym, jakoby ABS w typowych sytuacjach drogowych wydłużał drogę hamowania.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 21:07:04
Autor: Axel
Konwersja halogenów do HID

"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icenb4$19b4$1newsread1.aster.pl...

[...]

Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z tego nie korzysta.

--
Axel

Data: 2010-11-23 20:08:46
Autor: masti
Konwersja halogenów do HID
Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 21:07:04 +0100 osobnik zwany Axel wystukał:

[...]

chyba nie podyskutujesz. MĂłwie o swojej sytuacji gdzie uĹźywam tego na
[...]

jak nie jak tak. ustawiają najwyżej jak się da, żeby lepiej widzieć :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-22 22:33:52
Autor: Przemysław Czaja
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Artur Maśląg"

[...]

To chińskie palniki więc skąd to zdziwienie? Za każdym palnikiem siedzi mały żółty organizm białkowy i przeprowadza stosowne regulacje, potrafi nawet przewidywac zakrety, tyle to nawet ja potrafię a co dopiero organizm białkowy przystosowany specjalnie do tego celu.

Data: 2010-11-22 22:18:15
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*P.B.* w wiadomości news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg40tude.net
napisał(a):
[...]

Reflektory to dajmy na to 150-200pln sztuka, robocizna własna porównywalna do HID za 100pln komplet, dziwisz się że ludzie zaczynają robote od dupy strony?

[...]

Bo to może dobrze świecić, ale wielu domorosłych taka przeróbka przerasta, wkładają zestaw w coś co było reflektorem i cała para w gwizdek, świeci niebieskawo choć oświetla jak halogen w sprawnej lampie.

Pozdr

Data: 2010-11-22 22:24:42
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg40tude.net...

Tak, czy inaczej polecam:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji
Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze

dzięki za reklamę:)
Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale akurat w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi, pytałem na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna.

Data: 2010-11-22 20:16:23
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icen6c$16eo$1newsread1.aster.pl...
[...]

Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?  10000K?

Data: 2010-11-23 17:47:23
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icej2n.8ho.0poczta.onet.pl...

Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?  10000K?

4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki wybór

Data: 2010-11-23 11:55:15
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icgrag$2280$1newsread1.aster.pl...
[...]

Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.

Data: 2010-11-23 20:07:23
Autor: Przembo
Konwersja halogenów do HID
*Pszemol* w wiadomości news:icg9rv.55g.0poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci odpowiada...
Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana.

Pozdr

Data: 2010-11-23 13:49:21
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote in message news:ich3bl$mou$1news.onet.pl...
[...]

Wciąż nie wiem które zdjęcia lepiej oddadzą kolor - wszystko zależy
przecież od konkretnego aparatu i równowagi bieli w nim ustawionej.
Przekonywującym argumentem jest fakt, że w fabrycznie montownaych
HIDach montuje się 4300K, więc wszytko 6000K i wyżej będzie ciut
bardziej niebieskie. Ale to nic, różnice między 4300 i 6000 są minimalne.

Konwersja halogenów do HID