Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 22:09:16
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icditp.bvo.0poczta.onet.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

z tego co widziałem wszystkie palniki są tej samej firmy, różnicą są przetwornice. Mam jedne które kupiłem 3 lata temu i przejechalem na nich już ładnych kilkadziesiąt tys km. Kosztowały 200zł razem z palnikami. mam też drugie które kupilem 2lata pozniej za 160 i są syfiaste (powoli rozpalają, bańka gazu drży)

Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie testowałem)

pozdrawiam
http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2010-11-22 20:29:00
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icem5t$4e6$1newsread1.aster.pl...
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

Jakie kolory?

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy
reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym
miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

No ja mam właśnie plastikowy i się obawiam.
Poza tym, obawiam się że reflektor jest również
przeźroczystego tworzywa z warstwą lustrzaną z tyłu.

[...]

Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie testowałem)

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj
proszę slangu i żargonu HIDowego bo nie będziesz dla mnie zrozumiały :-)

Data: 2010-11-23 18:00:39
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icejqc.7bo.0poczta.onet.pl...

A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

podobne
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17291.palnik.xenon.H7
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17292.Zarowka.halogenowa.H7

Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

producent to chińczycy. Poszukaj na allegro. To nie europejskie produkty gdzie każdy ma swoją markę, Chinskie xenony są wszystkie niemal identyczne a naklejka brandu dostaniesz jaką sobie zyczysz. Ale co trzeba przyznać są też różnej jakości te produkty. Nie potrafie wskazać który bedzie ok.

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj

allegro wpisz HID SLIM

Data: 2010-11-23 12:33:56
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icgs2t$2pit$1newsread1.aster.pl...
[...]

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

[...]

Kapuję.

Nie wiem co to są za "slimy"...  Jestem nowy w temacie - nie używaj

allegro wpisz HID SLIM

Dzięki.

Data: 2010-11-23 21:57:45
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icgcbl.880.0poczta.onet.pl...

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

do HB4 kupujesz xenona Hb4 i nie wymaga on przeróbek. Natomiast dobrze jest jak
reflektor ma konstrukcyjnie osłonkę

Zerknij jak wyglada fabryczny xenon FF - ma osłonę wokół żarówki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.reflektor.bez.soczewki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16195.Xenony.w.Volvo.S40

mój FF przewidziany fabrycznie na halogen też to ma
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17357.Reflektor.gladkoszybowy

Ale w niektórych samochodach tego moze nie byc, wtedy jest ryzyko większego
oślepiania. Nie robiłem jednak doświadczeń ze zdejmowaniem tego daszka więc
nie wiem jakie są efekty

Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą

Jeśli halogen HB4 troche oślepiał (wiązki błądzące) do xenon będzie oślepiał
proporcjonalnie mocniej. Poniżej porównanie:
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17311.zolty.halogen.bialy.xenon

Data: 2010-11-22 22:18:27
Autor: Arbiter
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:icem5t$4e6$1newsread1.aster.pl...

Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

tu jeszcze moja poprawka - czy masz na myśli światła typu "halogeny" czyli dodatkowe - przeciwmgielne? Bo jesli tak to rzeczywiscie się nie obawiać, bo na tych światłach nie jeździ się non stop. A jeśłi mijania to masz słuszne obawy. Ale przetestuj na ekranie. U mnie w mijania to wychodziło tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17344.Test.chinskiego.xenona

szału nie robi geometria ale tragedii w stosunku do oryginału HB3 też nie widać

Data: 2010-11-22 20:30:55
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message news:icemqc$o4m$1newsread1.aster.pl...
[...]

Mówię o światłach głównych do jazdy nocą, czyli halogenowe światła mijania.
Moje auto nie ma świateł przeciwmgielnych, niestety niepopularna opcja w USA.

Konwersja halogenów do HID