Konwersja halogenów do HID

Data: 2010-11-22 23:34:26
Autor: Tomasz Pyra
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy zamknąć przy mijaniu się z takim cudem :)

Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji? Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

Będzie kiepski.
Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego, co ściśle określona pozycja żarnika w żarówce.

A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne będzie tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na mijania czy drogowych ;)

Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore pieniądze.

Data: 2010-11-22 20:43:16
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceaeff0$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?

Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji?
Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

Opisałem obok, w odpowiedzi dla Przembo...

Dodatkowo mam w moim aucie wahania napięcia w instalacji,
jakiś ekologiczny alternator, co ładuje akumulator tylko co jakiś
czas, więc mam wahania w instalacji - czasem mam 13V, czasem
12.5V i widać na lampach takie przygasanie co jakiś czas jak się
jakiś wentylator od klimy włączy czy sprzęgło kompresora itp.

Napisali mi tu na grupie że najlepszy sposób na takie wahania
to kupić sobie właśnie konwersję HIDów z własnymi zasilaczami :-)

[...]

Czym się różni ta geometria?

[...]

Lampy soczewkowe też mają przecież reflektor.

Data: 2010-11-23 09:55:00
Autor: Adam Szewczak
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icekl4.de8.0@poczta.onet.pl...
[...]

    Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie jebie tak po oczach.

A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.

Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie sie da.

I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-23 09:44:51
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message news:icfvhv$rbh$1news.onet.pl...
[...]

Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.

Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".

Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.

A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
Tak myśle...

Data: 2010-11-23 20:11:16
Autor: Adam Szewczak
Konwersja halogenów do HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:icg2bh.81k.0poczta.onet.pl...
[...]

    A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane wlasnie rozlozenie swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.
    W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-23 13:57:14
Autor: Pszemol
Konwersja halogenów do HID
"Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote in message news:ich3kt$ntt$1news.onet.pl...
[...]

No z całą pewnością reflektor do żarówki dwuwłóknowej
będzie inny niż dwa osobne reflektory do osobnych żarówek
dedykowanych osobno do długich i mijania. Ale od początku
mówię o konwersji w aucie które ma żarówkę HB4, czyli taką
dedykowaną tylko do świateł mijania, z pojedynczym włóknem.

   W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam
sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.

Niesymetryczność będzie załatwiona za pomocą innych reflektorów!
Żarówki przecież masz te same po lewej i prawej stronie :-)

Różnic pomiędzy USA i Europą nie powinno być żadnych w takiej
konwersji gdy w grę wchodzi oryginalna żarówka pojedyncza HB4/9006.

Data: 2010-11-23 22:04:48
Autor: Tomasz Pyra
Konwersja halogenów do HID
W dniu 2010-11-23 16:44, Pszemol pisze:

Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!

Tak, ale geometria reflektora zakłada że włókno tego wolframu generujące światło jest spiralą która daje świecący walec o dokładnie zadanej długości i średnicy.

AFAIK palnik ksenonowy nie jest w stanie utrzymać tych parametrów źródła światła i w przypadku palnika światło pochodzi z dużo większej objętości (w przybliżeniu to objętość tej okrągłej bańki znajdującej się wewnątrz szklanej obudowy)

Efekty są takie że granica światła i cienia się rozmywa.

Widziałem już takie reflektory, co prawda pewnie oryginalnie były to bardziej popularne H7, ale zasada ta sama.

Jeżeli chodzi o ksenony do żarówek dwużarnikowych (np. H4), no to w ogóle lipa, bo traci się też możliwość użycia świateł drogowych.

Konwersja halogenów do HID