Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki

Data: 2011-02-25 00:34:06
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
Witam.
Czekajac na lepsze swiatlo postanowilem pobawic sie nowa dla mnie technika cyfrowej obrobki zdjec i przeniesc czesc (samych dobrych oczywiscie) "nawykow" wypracowanych w ciemni na pole Szopa. Jako ze mam poki co cyfrowo dostepne tylko zeskanowane barwne slajdy, postanowilem przekonwertowac je na czern i biel. Wynik tych trengow, jesli ktos ma ochote je obejrzec i konstruktywnie skomentowac, pod ponizszym linkiem:

http://szkut.com/2011/

Pewnie nim zdejme jakies dla mnie warte uwagi ujecie syfrowka minie jeszcze niestety troszke czasu, ale technika konwersji dla kolorowych ujec powinna byc chyba identyczna. Niestety taki material juz sie ni jak nie zakwalifikuje na ta grupe. A szkoda, bo sentyment do techniki opartej o srebro mam o wiele wiekszy niz do "krzemowej". :-)

BTW:
W czym teraz zrobic jakas wywazona galerie bez wodotryskow, zeby dziala "standardowo" w przegladarce bez instalowania roznych dziwnych dodatkow?

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Data: 2011-02-25 07:01:34
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2011-02-25 00:34, Piotr Sz. pisze:
[...]

Zgodnie z ksiazkami, zabawa swiatlocieniem wychodzi najlepiej w cz-b, ta polna droga jest bardzo fajna jako przemyslana fotografia. To byl wschod slonca?
Landszafciki w czolowym oswietleniu, ot taka poprawna krajoznawcza fotka.

Data: 2011-02-25 09:46:08
Autor: Marek
[...]

Drobna uwaga - do komentowania przydałyby się numery zdjęć lub tytuły.
Udało Ci się zachować dużą dynamikę, szczególnie nieba - chętnie dowiedziałbym się, jak uzyskuje się takie efekty. Ciekaw jestem, czy to wynika z jakości skanu i z tego, że źródłem był negatyw.
Do mnie przemawia 1 i 2 - sielskie-anielskie,  8 - odcienie zimy, chociaż jak dla mnie dołu trochę za dużo, i 11 - podoba mi się takie zdjęcie architektury.
Zdecydowanie razi mnie korekcja perspektywy (bo chyba zastosowałeś) na zdjęciu 7 - wygląda jakby budowla rozszerzała się ku górze.

Do tworzenia galerii ciekawym programem jest Jalbum z jego licznymi skórkami. Osobiście polecam skórkę Banana, da się skonfigurować naprawdę minimalistycznie.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-02-25 01:02:22
Autor: Zygmunt Dariusz
On Feb 25, 3:46 am, "Marek" <guitarpla...@wp.pl> wrote:
> [...]

Drobna uwaga - do komentowania przyda yby si numery zdj lub tytu y.
Uda o Ci si zachowa du dynamik , szczeg lnie nieba - ch tnie
dowiedzia bym si , jak uzyskuje si takie efekty. Ciekaw jestem, czy to
wynika z jako ci skanu i z tego, e r d em by negatyw.

Slajd nie jest negatywem.

veri

Data: 2011-02-25 10:28:06
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
Zdecydowanie razi mnie korekcja perspektywy (bo chyba zastosowałeś) na zdjęciu 7 - wygląda jakby budowla rozszerzała się ku górze.

Numerki dodalem.

Co do nru 7 to korekcja perspektywy tylko przy robienu zdjecia obiektywrm shift (ten sam co dla fot 11).
Tak z ciekawosci pomierzylem linie pionowe tej budowli i odchylenie jest max 0,7* od pionu. Ustawialem to glowica 410 i majac na matowce Pentaxa67 dosyc drobna siatke linii. To chyba ne moze byc przyczyna Twojego odczucia perspektywy. Moze bryla samego budynku takie wrazenie wywoluje? Ten stromy dach jest "niepokojacy" :-)

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Data: 2011-03-05 12:10:09
Autor: Janek Wlodak

"Piotr Sz." <piotrNOSPAM@szkut.com> schrieb im Newsbeitrag news:3c9k38-q4q.ln1news.paranoicy.net...
[...]

Właśnie chyba za bardzo wyprostowałeś. Z tego miejsca (dobrze poniżej "bazy" kościoła) to on sie powinien odrobinę zbiegać, zgodnie z perpektywą. Takie jest moje wrażenie.

Data: 2011-03-11 14:45:07
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
Właśnie chyba za bardzo wyprostowałeś. Z tego miejsca (dobrze poniżej
"bazy" kościoła) to on sie powinien odrobinę zbiegać, zgodnie z
perpektywą. Takie jest moje wrażenie.

Zgodnie z perspektywa przy pionowym ustawieniu blony w aparacie raczej nie
powinno sie nic zbiegac. Niezaleznie od wysokowci aparatu wzgledam obiektu
(jesli obiekt ma pionowe sciany).
Tutaj w gre wchodzi raczej sibiektywne odbieranie "zbiegu
perspektywicznego". Przyzwyczajony moze jestes, ze takowy byc "powinien", a
na fotce go nie ma :-)

Piotr Sz.

Data: 2011-02-25 10:23:57
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
To byl wschod slonca?

Zachod slonca.

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki