Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki

Data: 2011-02-25 07:01:34
Autor: Jacek Czerwinski
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
W dniu 2011-02-25 00:34, Piotr Sz. pisze:
Witam.
Czekajac na lepsze swiatlo postanowilem pobawic sie nowa dla mnie
technika cyfrowej obrobki zdjec i przeniesc czesc (samych dobrych
oczywiscie) "nawykow" wypracowanych w ciemni na pole Szopa. Jako ze mam
poki co cyfrowo dostepne tylko zeskanowane barwne slajdy, postanowilem
przekonwertowac je na czern i biel. Wynik tych trengow, jesli ktos ma
ochote je obejrzec i konstruktywnie skomentowac, pod ponizszym linkiem:

http://szkut.com/2011/

Zgodnie z ksiazkami, zabawa swiatlocieniem wychodzi najlepiej w cz-b, ta polna droga jest bardzo fajna jako przemyslana fotografia. To byl wschod slonca?
Landszafciki w czolowym oswietleniu, ot taka poprawna krajoznawcza fotka.

Data: 2011-02-25 09:46:08
Autor: Marek
[...]

Drobna uwaga - do komentowania przydałyby się numery zdjęć lub tytuły.
Udało Ci się zachować dużą dynamikę, szczególnie nieba - chętnie dowiedziałbym się, jak uzyskuje się takie efekty. Ciekaw jestem, czy to wynika z jakości skanu i z tego, że źródłem był negatyw.
Do mnie przemawia 1 i 2 - sielskie-anielskie,  8 - odcienie zimy, chociaż jak dla mnie dołu trochę za dużo, i 11 - podoba mi się takie zdjęcie architektury.
Zdecydowanie razi mnie korekcja perspektywy (bo chyba zastosowałeś) na zdjęciu 7 - wygląda jakby budowla rozszerzała się ku górze.

Do tworzenia galerii ciekawym programem jest Jalbum z jego licznymi skórkami. Osobiście polecam skórkę Banana, da się skonfigurować naprawdę minimalistycznie.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-02-25 01:02:22
Autor: Zygmunt Dariusz
On Feb 25, 3:46 am, "Marek" <guitarpla...@wp.pl> wrote:
> [...]

Drobna uwaga - do komentowania przyda yby si numery zdj lub tytu y.
Uda o Ci si zachowa du dynamik , szczeg lnie nieba - ch tnie
dowiedzia bym si , jak uzyskuje si takie efekty. Ciekaw jestem, czy to
wynika z jako ci skanu i z tego, e r d em by negatyw.

Slajd nie jest negatywem.

veri

Data: 2011-02-25 10:28:06
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
Zdecydowanie razi mnie korekcja perspektywy (bo chyba zastosowałeś) na zdjęciu 7 - wygląda jakby budowla rozszerzała się ku górze.

Numerki dodalem.

Co do nru 7 to korekcja perspektywy tylko przy robienu zdjecia obiektywrm shift (ten sam co dla fot 11).
Tak z ciekawosci pomierzylem linie pionowe tej budowli i odchylenie jest max 0,7* od pionu. Ustawialem to glowica 410 i majac na matowce Pentaxa67 dosyc drobna siatke linii. To chyba ne moze byc przyczyna Twojego odczucia perspektywy. Moze bryla samego budynku takie wrazenie wywoluje? Ten stromy dach jest "niepokojacy" :-)

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Data: 2011-03-05 12:10:09
Autor: Janek Wlodak

"Piotr Sz." <piotrNOSPAM@szkut.com> schrieb im Newsbeitrag news:3c9k38-q4q.ln1news.paranoicy.net...
[...]

Właśnie chyba za bardzo wyprostowałeś. Z tego miejsca (dobrze poniżej "bazy" kościoła) to on sie powinien odrobinę zbiegać, zgodnie z perpektywą. Takie jest moje wrażenie.

Data: 2011-03-11 14:45:07
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
Właśnie chyba za bardzo wyprostowałeś. Z tego miejsca (dobrze poniżej
"bazy" kościoła) to on sie powinien odrobinę zbiegać, zgodnie z
perpektywą. Takie jest moje wrażenie.

Zgodnie z perspektywa przy pionowym ustawieniu blony w aparacie raczej nie
powinno sie nic zbiegac. Niezaleznie od wysokowci aparatu wzgledam obiektu
(jesli obiekt ma pionowe sciany).
Tutaj w gre wchodzi raczej sibiektywne odbieranie "zbiegu
perspektywicznego". Przyzwyczajony moze jestes, ze takowy byc "powinien", a
na fotce go nie ma :-)

Piotr Sz.

Data: 2011-02-25 10:23:57
Autor: Piotr Sz.
Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki
To byl wschod slonca?

Zachod slonca.

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Konwersja slajdow na czern i biel - wprawki