Kopia dowodu rejestracyjnego a policja,ha k holowniczy zamontowany na sta??e

Data: 2011-02-24 00:17:47
Autor: karbar
Kopia dowodu rejestracyjnego a policja,ha k holowniczy zamontowany na sta??e
Witam,

Jaka byłaby reakcja policjantów, gdyby podczas kontroli przedstawić im kserokopię dowodu rejestracyjnego i dowodu zawarcia ubezpieczenia oc. Oba dokumenty potwierdzone notarialnie.

Sprawa rozchodzi się o maksymalizację wykorzystania auta, niestety nie zawsze wygodnie jest się spotkać osobiście z drugim użytkownikiem, nie mogę również zostawić dokumentów w domu/pracy, gdyż i jedna i druga osoba jest w ruchu, a auto często bezużytecznie parkuje w strategicznych miejscach w mieście ;)

Kwestia kolejna. Jak wyglądają przepisy dotyczące jeżdżenia z hakiem do holowania przyczep w momencie, gdy przyczepa nie jest ciągnięta? W Polsce dużo aut tak śmiga, ale obiło mi się coś o uszy, że na przykład w Niemczech nieużywany hak musi być zdemontowany, a ja niestety mam hak na stałe. Czy jest ktoś zorientowany w temacie? Chodzi mi głównie o Niemcy, Czechy i Słowację.

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-02-23 23:57:58
Autor: Michał
karbar <karbar@wp.pl> napisał(a):
[...]

dokumenty i OC trzymać w aucie ?

pozdrawiam.

Data: 2011-02-24 00:29:59
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 23.02.2011 =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

A kluczyk pod wycieraczka.

BP, PPNMSP

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2011-02-24 15:48:53
Autor: Michał
Kopia dowodu rejestracyjnego a policja,hak holowniczy zamontowany na sta?e
> dokumenty i OC trzymać w aucie ?
A kluczyk pod wycieraczka.

Oszalałe¶ ? żeby AUTO ukradli ?
kluczyk z pilotem chowasz w klapce od paliwa !

Pozdrawiam!

Data: 2011-02-24 15:49:54
Autor: Kamil
Kopia dowodu rejestracyjnego a policj a,hak holowniczy zamontowany na sta??e
On 23/02/2011 23:57,  MichaĹ‚ wrote:
karbar<karbar@wp.pl>  napisaĹ‚(a):

Witam,

Jaka by�aby reakcja policjantów, gdyby podczas kontroli przedstawi� im
kserokopi� dowodu rejestracyjnego i dowodu zawarcia ubezpieczenia oc.
Oba dokumenty potwierdzone notarialnie.

Sprawa rozchodzi si� o maksymalizacj� wykorzystania auta, niestety nie
zawsze wygodnie jest si� spotka� osobi�cie z drugim uşytkownikiem, nie
mog� równieş zostawi� dokumentów w domu/pracy, gdyş i jedna i druga
osoba jest w ruchu, a auto cz�sto bezuşytecznie parkuje w strategicznych
miejscach w mie�cie ;)

dokumenty i OC trzymać w aucie ?

Heheh, polska.

Kamil

Data: 2011-02-24 10:12:21
Autor: Lew2
On 24 Lut, 00:17, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
[...]

zawsze wygodnie jest się spotkać osobi¶cie z drugim użytkownikiem, nie
mogę również zostawić dokumentów w domu/pracy, gdyż i jedna i druga
osoba jest w ruchu, a auto często bezużytecznie parkuje w strategicznych
miejscach w mie¶cie ;)

Kwestia kolejna. Jak wygl±daj± przepisy dotycz±ce jeżdżenia z hakiem do
holowania przyczep w momencie, gdy przyczepa nie jest ci±gnięta? W
Polsce dużo aut tak ¶miga, ale obiło mi się co¶ o uszy, że na przykład w
Niemczech nieużywany hak musi być zdemontowany, a ja niestety mam hak na
stałe. Czy jest kto¶ zorientowany w temacie? Chodzi mi głównie o Niemcy,
Czechy i Słowację.

pozdrawiam
karbar

W Niemczech to jest normalne że korzysta się z kserokopii dokumentów.
W Polsce nie wiem, ale chyba musi być oryginał.
Je¶li chodzi o hak, to w polskie przepisy dopuszczaj± jazdę z hakiem
zamontowanym na stałe jak i odpinanym, ale nie odpiętym.
Je¶li auto masz zarejstrowane w Polsce i tu przechodzisz badania
techniczne, to możesz jeĽdzić w dowolnym kraju Konwencji Wiedeńskiej
(w tym w Niemczech) z samochodem który spełnia POLSKIE warunki
techniczne, w tym posiadanie niezdejmowalnego haka.

Data: 2011-02-24 21:26:50
Autor: karbar
On 24.02.2011 19:12, Lew2 wrote:

[...]

Dzięki za rzeczow± odpowiedĽ.

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-02-24 18:36:16
Autor: Kartrait
Kopia dowodu rejestracyjnego a policja,hak holowniczy zamontowany na sta?e
Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d65959c$0$2457$65785112news.neostrada.pl...

Kwestia kolejna. Jak wygl±daj± przepisy dotycz±ce jeżdżenia z hakiem do holowania przyczep w momencie, gdy przyczepa nie jest ci±gnięta? W Polsce dużo aut tak ¶miga, ale obiło mi się co¶ o uszy, że na przykład w Niemczech nieużywany hak musi być zdemontowany, a ja niestety mam hak na stałe. Czy jest kto¶ zorientowany w temacie? Chodzi mi głównie o Niemcy, Czechy i Słowację.

ostatnio czytałem gdzie¶, że je¶li kula haka nie demontuje się w sposoób szybki (bez użycia kluczy, kładzenia się pod autem itp...) to spokojnie możesz tak jeĽdzić...

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Kopia dowodu rejestracyjnego a policja,ha k holowniczy zamontowany na sta??e