Kopia dysku PATA sektor za sektorem

Data: 2015-12-20 13:59:30
Autor: Adam
Kopia dysku PATA sektor za sektorem
W dniu 2015-12-20 o 13:00,  ąćęłńóśźż pisze:
Chcę odzyskać dane (niechcący usunięty folder Outlooka Express) z dysku 3,5'' WD 80GB ATA.
W tym celu chcę najpierw skopiować dysk źródłowy sektor za sektorem na inny dysk, przykładowo kupiony z demobilu inny WD 80GB, i pracować na takiej kopii.
Pytania:
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był SATA, a nie ATA?
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był powiedzmy 100-160GB?
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był 2,5'' w miejsce 3,5''?
Podłączał i tak będę do jakiegoś laptopa przez przejściówkę/przejściówki USB.
Teoretycznie żadne z powyższych nie jest przeszkodą, no ale jest może jakaś praktyka poza teorią?
A może z tego źródłowego 80GB zrobić obraz na NAS i pracować na takim obrazie? Jeżeli tak, to jakim programem?
Dyski w lapkach są SSD i nie zmieści mi się na nich obraz aż 80GB.

Dysk jest tylko nośnikiem, więc nie ma znaczenia (poza wyjątkiem: sektor 4k), na jaki go kopiujesz sektorowo: może być PATA, SATA, SCSI, iSCSI, itp.
Równie dobrze możesz go skopiować jako obraz jakiejś maszyny wirtualnej, czyli przykładowo *.VMD, *.HDD, *.VHDX, *.VMDK, *.VDI, *.VHD.

Narzędzi jest multum, kilka podstawowych znajdziesz na płytce Hirensa. Te lepsze są niestety płatne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-20 15:17:00
Autor: platformowe głupki
Kopia dysku PATA sektor za sektorem
Narzędzi jest multum, kilka podstawowych znajdziesz na płytce Hirensa.
Te lepsze są niestety płatne.

może tak jakieś nazwy?

Kopia dysku PATA sektor za sektorem