Kopiowanie dowodu osobistego?

Data: 2013-09-05 00:19:32
Autor: Tony
Kopiowanie dowodu osobistego?
Uzytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisal w wiadomosci news:mb1f29pp3n03agnngtm16cuc03b6kn3gv84ax.com...
Pewien biznes z ktorym robilem biznes zazadal okazania dowodu
osobistego i chcial zrobic kopie dowodu.

Czy wymaganie kopiowanie dowodu osobistego jest legalne? Dowod zawiera
rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"

Czy prawo mowi cos na ten temat?

A.L.

Osobiscie takiej firmie kazalbym spierdalac na drzewo. Niestety jest tez minus - jak nie dasz sobie zeskanowac dowodu to zazwyczaj nie zalatwisz sprawy.

Niektorzy operatorzy telefoniczni uzalezniaja podpisania umowy na abonament od wykonania ksera, niektorzy wymagaja kopii rachunku za gaz czy energie z widocznymi danymi. Ja po wielu bojach niektorych oduczylem, ze w przypadku pre-paidow nie ma potrzeby kserowania dowodu osobistego.

W ostatecznosci jesli juz musze dac komus ksero dowodu to wykonuje je sam w domu, dodatkowo przekreslam iksem awers i rewers (marker, flamaster) pisze czytelnie dla kogo i ostatnio wpisuje date (jak ktos mi podpowiedzial)

Ale.. w 99% przypadkach okazuje paszport i jak cos, mowie ze patalach moze wykonac sobie skan/ksero paszportu (i ewentualnie tez skreslam, wpisuje date i dla kogo).

W 99,99% na pytanie a dlaczego? otrzymuje odpowiedz: mamy takie wytyczne. To ja odpowiadam, ze moje wytyczne nie pozwalaja mi udostepniac plastiku w celu wykonania ksera/skanu.

Zawsze zas pytam, czy taki pizdzielec na zgode GIODO na przetwarzania danych wrazliwych innych niz wymagane do umowy...

Wypuscisz gdzies ksero dowodu i mozesz miec przejebane do konca zycia.

Data: 2013-09-05 00:25:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-05 00:19, Tony pisze:
Wypuscisz gdzies ksero dowodu i mozesz miec przejebane do konca zycia.

Jaki¶ przykład?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-05 15:30:29
Autor: A.L.
Kopiowanie dowodu osobistego?
On Thu, 5 Sep 2013 00:19:32 +0200, "Tony" <robie@co.mi.sie.podoba>
wrote:

[...]

"Colowa" firma internetowa, sklep w nejsiwkszej "galerii" w Warszawie.
Odmowili wykonania uslugi bez ksero dowodu. Dyskusja sie skonczyla gdy
zagrozili wezwaniem ochroniarza. Wyszedlem po prostu

A.L.

Kopiowanie dowodu osobistego?