Kopiowanie karty SIM

Data: 2009-06-23 16:16:01
Autor: DooMiniK
Kopiowanie karty SIM
Witam serdecznie.
Może pytanie naiwne (nie znam się zupełnie na telefonach komórkowych): czy "domowym sposobem" (ew. w punktach "usługowych") można skopiować
kartę SIM telefonu komórkowego?

Chcę miec możliwosc korzystania z dwóch aparatów (oczywiscie nie w tym
samym czasie, jeden będzie zalogowany...). Czy po zgłoszeniu zaginięcia
karty SIM do operatora i uzyskaniu nowej (pewnie po dokonaniu odpowiedniej
opłaty...) obie karty SIM będą aktywne? Czy różnią się one jakos?

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-06-23 08:21:24
Autor: raz-dwa-trzy
Kopiowanie karty SIM
On 23 Cze, 17:16, DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:
Witam serdecznie.
Mo¿e pytanie naiwne (nie znam siê zupe³nie na telefonach komórkowych):
czy "domowym sposobem" (ew. w punktach "us³ugowych") mo¿na skopiowaæ
kartê SIM telefonu komórkowego?

Nie. Zbyt du¿y high tech i zabezpieczenia nie pozwalaj± na klonowanie
tera¼niejszych kart.

Chcê miec mo¿liwosc korzystania z dwóch aparatów (oczywiscie nie w tym
samym czasie, jeden bêdzie zalogowany...). Czy po zg³oszeniu zaginiêcia
karty SIM do operatora i uzyskaniu nowej (pewnie po dokonaniu odpowiedniej
op³aty...) obie karty SIM bêd± aktywne? Czy ró¿ni± siê one jakos?

Nie.
Na swoim przyk³adzie podam:
By³em w salonie play, poprosi³em o wymianê sima, ch³opak wbi³ w
komputer nr. dotychczasowego sima, wzi±³ czyst± kartê, wbi³ jej numer
i da³ mi obydwie. Po wyj¶ciu z salonu stara karta nie z³apa³a sieci i
nadawa³a siê do wywalenia.

Data: 2009-06-23 16:24:57
Autor: DooMiniK
Kopiowanie karty SIM
raz-dwa-trzy wrote:
[...]

[...]

Szkoda, bo idea by³a mo¿e dosc dziwna, ale szlachetna ;-)
P³acê dosc spory abonament w Orange, mieszkam obecnie poza RP.
Z uwagi, ¿e zostaje mi sporo kwoty z abonamentu, to najczêsciej
wysylalem na rozne akcje humanitarne (innych pomyslow nie widze,
pornoli nie ogladam, wiec kasa sie marnuje). Wysylanie
smsa kosztuje dodatkowe pare zlotych (poza tym 1.22PLN w góre).
Chcia³em wiêc pod³±czyæ sobie drug± komórkê do serwera w PL
i od czasu do czasu wysy³aæ z niej smsy ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w ca³o¶æ z³ó¿ to sobie sam...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Piszê tylko i wy³±cznie korzystaj±c z serwera
home.net.pl: Message-ID: <cyfry@news.home.net.pl>
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-23 17:35:40
Autor: MarekM
Kopiowanie karty SIM
DooMiniK pisze:

[...]

Je¶li to jedna z taryf: Jedna Idea, Twój Plan, Nowy Twój Plan, Orange
Abonament, to kwotê abonamentu mo¿esz tak¿e wykorzystaæ na po³±czenia
g³osowe w roamingu.

Marek

Data: 2009-06-23 18:52:19
Autor: DooMiniK
Kopiowanie karty SIM
MarekM wrote:
DooMiniK pisze:

[...]

Z tego te¿ powodu utrzymujê numer w sieci, dzwoniæ do PL mi siê
nie op³aca, bo mam z Meteora (operator w Irlandii) 9c na stacjonarne
i 15c na komórkowe...

Data: 2009-06-23 19:03:26
Autor: ToMasz
Kopiowanie karty SIM
DooMiniK pisze:
raz-dwa-trzy wrote:
[...]

je¶li tego jest du¿o, to mozesz odzyskac pieni±dze, na zasadzie zarobku
za wysokop³atne smsy. mniejwiecje jesz to tak ze z firm± podpisujesz
umowe o dzie³o, i ¶lesz im smsy, za co dostajesz zap³ate ok 50%
przesmsowanej kwoty
szczegó³ów nieznam, ale kto¶ pisa³ nie dalej jak miesi±c temu

ToMasz

Data: 2009-06-23 17:45:22
Autor: Piotr M
Kopiowanie karty SIM
Dnia 23-06-2009 o 17:21:24 raz-dwa-trzy <i.tomasz.i@gmail.com> napisa³(a):

[...]

Zim± kto¶ teroryzowa³ rzekomymi pod³ozonymi bombami, niewa¿ne, policja  powiedzia³a ¿e ma skopiowane karty sim..

--
Pzdr, Piotr M

Data: 2009-06-23 17:58:10
Autor: Mane
Kopiowanie karty SIM
Piotr M pisze:

Zim± kto¶ teroryzowa³ rzekomymi pod³ozonymi bombami, niewa¿ne, policja powiedzia³a ¿e ma skopiowane karty sim..

Znajaz ¿ycie to wypowiada³ siê kto¶ nie maj±cy to tym zielonego pojecia :)

Albo zrobili to przy pomocy operatora.

Data: 2009-06-23 18:04:33
Autor: Flo
Kopiowanie karty SIM
Mane pisze:

[...]

A kto powiedzia³, ¿e nie mo¿na mieæ 2 aktywnych SIM z tym samym numerem?

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-06-24 07:01:14
Autor: Arti
Kopiowanie karty SIM

U¿ytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h1quej$hea$1@inews.gazeta.pl...

A kto powiedzia³, ¿e nie mo¿na mieæ 2 aktywnych SIM z tym samym numerem?

aktywnych w tym samym czasie? obie dzia³aj± na raz?
mój tandem jako¶ o tym nie wie, zawsze zadzwoni tylko jeden (ten który ostatnio siê zalogowa³).

Arti

Data: 2009-06-24 06:19:59
Autor: barum
Kopiowanie karty SIM
Arti <artik17@wp.pl> napisa³(a):
mój tandem jako¶ o tym nie wie, zawsze zadzwoni tylko jeden (ten który ostatnio siê zalogowa³).

Masz dwie karty sim na które mo¿na dzwoniæ na ten sam numer? W jednej sieci? Maj± ró¿ne numery IMSI?

barum

Data: 2009-06-24 18:22:09
Autor: Arti
Kopiowanie karty SIM

U¿ytkownik "barum" <barumbarum1@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h1sgif$l43$1@inews.gazeta.pl...
Arti <artik17@wp.pl> napisa³(a):
[...]

tak dwa simy z tym samym numerem - us³uga era tandem. Mam dwa telefony - g³ównie u¿ywam g1 a raz na jaki¶ czas samsunga u800 (min jak idê z m³odym na dwór czy co¶ robiê i tel móg³by mi wypa¶æ :)). Poniewa¿ z g1 ciê¿ko wyjmuje siê sima (a dok³adnie to bojê siê ¿e po³amiê klapkê jak bêdê j± zdejmowa³) to korzystam z us³ugi era tandem. 2 simy - ten sam numer karty te same piny i puki.

Arti

Data: 2009-06-24 18:26:41
Autor: Pawe³ G±ska
Kopiowanie karty SIM
Witam,

W odpowiedzi na maila od Arti
z dnia: 2009-06-24 18:22:

[...]

jednak nie jest to przekierowanie

cyt.
# Aby aparat z kart± EraTandem móg³ przyjmowaæ rozmowy telefoniczne, nale¿y zawsze po w³±czeniu i wpisaniu kodu PIN uaktywniæ go poprzez wybranie numeru 9600.
# W³±czony powinien byæ tylko ten aparat, z którego siê aktualnie korzysta.

Pawe³

Data: 2009-06-24 19:03:20
Autor: Arti
Kopiowanie karty SIM

U¿ytkownik "Pawe³ G±ska" <ch03@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h1tk3v$c25$1@news.onet.pl...

[...]

nie bawiê siê w dzwonienie pod 9600 (wystarczy po prostu wykonaæ po³., wys³aæ smsa itp. i juz ta karta jest aktywna), wy³. jeden a w³. drugi. Nic nie pisa³em o przekierowaniu.
A nawet teraz le¿± obok mnie oba w³±czone. Zadzwoni ten który ostatnio siê zalogowa³. Po prostu muszê pamiêtaæ o wy³. tego który zostawiam w domu.

Arti

Data: 2009-06-24 19:18:16
Autor: Pawe³ G±ska
Kopiowanie karty SIM
Witam,

W odpowiedzi na maila od Arti
z dnia: 2009-06-24 19:03:

[...]

ok, tylko my¶la³em, ¿e to przekierowanie

czyli jak wyjdziesz z domu, a nie zadzwonisz z tego co masz przy sobie, to ten domowy bêdzie wci±¿ zalogowany i tam bêd± sz³y wszystkie rozmowy?

Pawe³

Data: 2009-06-24 19:27:22
Autor: Arti
Kopiowanie karty SIM

U¿ytkownik "Pawe³ G±ska" <ch03@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h1tn4m$nbj$1@news.onet.pl...

ok, tylko my¶la³em, ¿e to przekierowanie

czyli jak wyjdziesz z domu, a nie zadzwonisz z tego co masz przy sobie, to ten domowy bêdzie wci±¿ zalogowany i tam bêd± sz³y wszystkie rozmowy?

tak, to jest ma³y minus - wymagaj±cy wyrobienia nawyku wy³. telefonu którego nie u¿ywasz. Najczê¶ciej prze³±czam samsunga (gdy korzystam z g1) na profil offline (bo i tak g³ównie korzystam z jego funkcji budzik :)) - prze³±czenie z jednego do drugiego profilu trwa znacznie krócej i ni wymaga wpisywania PIN, w przeciwieñstwie do wy³ i w³. :).

Arti

Data: 2009-06-24 08:21:26
Autor: Flo
Kopiowanie karty SIM
Arti pisze:

aktywnych w tym samym czasie? obie działają na raz?
mój tandem jakoś o tym nie wie, zawsze zadzwoni tylko jeden (ten który ostatnio się zalogował).

Byłem troszkę nieprecyzyjny. Są 2 numery ale ze sobą ściśle zestawione.

Personal Number
UsÅ‚uga umożliwia odbieranie poÅ‚Ä…czeÅ„ przychodzÄ…cych na jednym z dwóch aparatów – 2  karty SIM z różnymi numerami
W systemie jest ustawiona kolejność odbierania połączeń:
numer dodatkowy (np. telefon w samochodzie)
numer główny (np. telefon w kieszeni)
Przy wykonywaniu połączeń z numeru dodatkowego (samochód) numer jest ukrywany – usługa CLIR
SMS’y przychodzą na numer główny
Poczta Głosowa oddzwania na numer główny
Usługa jest bezpłatna
Klient ponosi tylko koszty drugiej karty SIM:
- aktywacja
- opłaty miesięczne

Jak to działa?
Połączenie przychodzi na numer w samochodzie, a po 3-5 sygnałach jest przekierowane na numer w kieszeni. Jeśli ten telefon nie odbierze połączenia to wywołanie idzie na pocztę głosową.
Osoba dzwoniąca nie musi znać numeru dodatkowego, a połączenia inicjuje wyłącznie z numerem głównym. Numer dodatkowy jest niezbędny wyłącznie dla systemu operatora w celu prawidłowego działania usługi.

Wyłączenie 1 numeru automatycznie przekierowuje połączenie na numer główny.

--
Doradca Handlowy Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-06-24 14:11:19
Autor: Mane
Kopiowanie karty SIM
Czym to sie rozni od zwyklego przekierowania, poza ewentulanie kosztami?

Data: 2009-06-24 17:29:35
Autor: Pawe³ G±ska
Kopiowanie karty SIM
Witam,

W odpowiedzi na maila od Mane
z dnia: 2009-06-24 14:11:
Czym to sie rozni od zwyklego przekierowania, poza ewentulanie kosztami?
wygl±da, ¿e niczym, w której sieci to jest za free?

bo ja chêtnie bym przekierowa³ w ten sposób numer s³u¿bowy na prywatny, ¿eby dwóch cegie³ nie nosiæ :]
oba s± w Erze, ale Era nic takiego za free nie proponuje :(

Pawe³

Data: 2009-06-25 18:56:02
Autor: adresss
Kopiowanie karty SIM
On Wed, 24 Jun 2009 17:29:35 +0200, Pawe³ G±ska <ch03@op.pl> wrote:

[...]

ja mam stara karte w Plus z abonamentem Bonus za 10 zl, gdzie
przekierowanie na inny numer w Plus jest za free. Mam stale
przekierowanie na inny numer, dzwonie tylko z tego nowszego, bo z tego
starego to min. rozmowy cos kolo 2 zl (tak, tak kiedys bylo tak
drogo). Teraz to bylaby masakra.

--
ThinkXtra

Kopiowanie karty SIM