Kopiowanie starego dysku na nowy.

Data: 2014-09-12 11:14:12
Autor: neelix
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Prawie 7-letni  HDD  WDC 320GB jest już zapchany i dodatkowo pojawił się komunikat (z CristalDiskInfo) : C5 - Liczba sektorów niestabilnych oczekujących na remapowanie-9. WXP długo się uruchamia (ok. 6 minut). Kupiłem nowy HDD WD Green 2TB. Chcę skopiować stary na nowy. Mam Norton Ghost 14, Partition Magic 8.0 (Power Quest). Partycja C ma ok. 80GB. Zrobiłem na nowym dysku za pomocą Partition Magic partycję podstawową G (NTFS)  200 GB i uruchomiłem w Norton Ghost f-kcję Kopiuj dysk. Zaznaczyłem: Ustaw dysk jako aktywny w celu rozruchu systemu i Kopiuj główny rekord rozruchowy + sprawdzenie starego dysku. Ruszyło. Chechłalo 5,5 godziny z sukcesem. Odpiąłem stary dysk i uruchomiłem kompa. Niestety uruchamianie zatrzymało się na niebieskim ekranie z Windowsem. Nie ma sukcesu.
Do nowego dysku polecili program True Image 2013. Jest tam f-kcja Klonuj dysk i możliwość doboru wielkości partycji. Na starym dysku mam 4 partycje (podstawowa+3 logiczne) zakładane za pomocą wspomnianego PM8. Chcialem zrobić C, D, E, F: 200, 200, 100 GB i reszta (ok. 1,4 GB). True Image chechłał 10 godzin. Zrobił G, H, J, K: 200, 200, 100 i ok. 800 GB (!).  600 GB przepadło! Nie po to kupiłem 2 GB by stracić 25% pojemności. Oczywiście WXP uruchomił się bez problemu i trochę szybciej niż na starym dysku. No to zdałem się na podział automatyczny. Tru Image tym razem wykonał robotę w 4 -5 godzin i podzielił G, H, J, K: ok. 500, ok. 400, 250 i wspomniane ok. 800. Niestety na systemowym nie chcę 500 i 250 też za dużo. Chciałem poprzesuwać nadwyżki na ostatnią partycję by tam mieć te  1,4 GB. Niestety Partitiom Magic którym mogłem swobodnie przesuwać gigabajty partycji nie widzi. Jest tylko Unallocated 1907726 MB. Dodam, że kolejność postępowania była odwrotna. Najpierw na czystym HDD robiłem za pomocą True Image. PM i NG było potem.
Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym użyszkodnikiem komputera i zabraklo pomysłów.

neelix

Data: 2014-09-12 12:15:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 12 Sep 2014 11:14:12 +0200, neelix napisał(a):

Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt?

Do takich zabaw używałem z niezłym efektem snapshoot.exe. Przenieś nim
partycję systemową. Możesz ją nawet przenieść na partycję o innym
rozmiarze.  Sprawdź czy działa a potem inne partycje po prostu przekopiuj
na partycje założone uprzednio na nowym dysku dowolnym narzędziem. Stare
filesystemy mogą nie chcieć obsługiwać dużych partycji, sprawdź czy nie
masz jakichś ograniczeń.
--
Jacek

Data: 2014-09-12 16:24:41
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1n1lz737ik2mn.7i4kj8d85dla.dlg40tude.net...
[...]

Zamiast snapshoot wyświetla się snapshot.exe. Tych snapshotów jest wiele. Znalazłem jakiś Drive Snapshot na stronie Komputer Świat.

neelix

Data: 2014-09-12 17:06:56
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 12 Sep 2014 16:24:41 +0200, neelix napisał(a):

Zamiast snapshoot wyświetla się snapshot.exe.

I to jest ten właściwy: http://www.drivesnapshot.de/en/down.htm
Zasysasz i działa przez miesiąc za darmo. 1. Podłączasz drugi dysk
2. Robisz na nim partycje
3. Za pomocą snapshot.exe robisz obraz partycji systemowej (i jeszcze
jakichś które mogą mieć powiązania programowe z systemową)
4. Zapisujesz obraz w dowolnym miejscu nowego dysku (oprócz docelowej
systemowej)
5. Rozpakowywujesz obraz na docelowej systemowej.
6. Odłączasz stary dysk, próbujesz czy system wstanie z nowego dysku.
7. itd, dalej to juz sam :)
--
Jacek

Data: 2014-09-12 17:59:58
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1uor7iho4ndb5$.1sqa7by5zxahe.dlg40tude.net...
[...]

Mam Snapshot v 1.43. Mam 3 okienka: Backup Disk to file, Restore Disk from File i View contents. Czym zrobić partycje i obraz systemowej?

neelix

Data: 2014-09-12 18:12:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 12 Sep 2014 17:59:58 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Najpierw robisz "backup to file" partycji systemowej, wskazując gdzie ten
"file" czyli plik obrazu ma zostać zapisany. Niektórzy zalecają zrobić
porządek na systemowej przed robieniem obrazu, czyli przeskanowac chkdsk
/f, antywirusem, przelecieć rejestr CCsetup, pokasować niepotrzebne rzeczy
itd.
A potem jak juz masz obraz zapisany robisz "restore" tego obrazu na
systemową docelową na nowym dysku. Jak nowa będzie np. większa, to program
się zapyta czy ma powiększyć rozpakowywany obraz do nowej wielkości, mówisz
"tak".
--
Jacek

Data: 2014-09-12 18:45:52
Autor: neelix
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Przepraszam. Muszę wyjść na godzinę.

neelix

Data: 2014-09-12 20:52:27
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:8a1bscwtl5e7$.efcvfczpf20r$.dlg40tude.net...
[...]

Robię partycje.

neelix

Data: 2014-09-12 18:14:56
Autor: Jacek Maciejewski
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Dnia Fri, 12 Sep 2014 17:59:58 +0200, neelix napisał(a):

Mam Snapshot v 1.43

I uwaga: programu się nie instaluje, odpalasz i jedziesz.
--
Jacek

Data: 2014-09-12 13:04:25
Autor: 666
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Przede wszystkim z uwagi na Win XP powinieneś najpierw zapuścić na nowym dysku WD Align (Acronis Align Tool ze strony WD), lub potrzebne partycje i formatowanie zrobić na nowym dysku (np. w obudowie usb, firewire lub esata) pod Win 7 (nie wiem, jak z Vistą) i dopiero tak przygotowany dysk wstawić do Win XP.
Nie używałeś Acronisa ze strony WD?, czy ten True Image to właśnie ze strony WD?
Do partycji bardzo dobry jest darmowy EaseUS Partition Master.

-- -- -
Chcę skopiować stary na nowy.
[...]

Data: 2014-09-12 15:54:44
Autor: neelix

Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w wiadomości news:luujvp$59n$1news.supermedia.pl...
[...]

To jest Acronis ze strony WD. Do Win7 nie mam dostępu. A co robi ten Align Tool?

neelix

Data: 2014-09-12 16:38:35
Autor: Michal Lukasik

http://superuser.com/questions/393914/what-is-partition-alignment-and-why-whould-i-need-it

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-09-12 17:47:23
Autor: platformowe głupki
Kopiowanie starego dysku na nowy.
mogę o coś zapytać? pewnie nie mogę ale zapytam
czy podczas instalacji Win7 i Win 8/8.1 gdy sami instalatorem tworzymy partycje, partycje tworzą się optymalnie?
to samo przy formatowaniu partycji po zainstalowaniu windy?

Data: 2014-09-12 18:13:40
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 12 Sep 2014 17:47:23 +0200, platformowe głupki napisał(a):

gdy sami instalatorem tworzymy partycje, partycje tworzą się optymalnie?

Soro my tworzymy to nie "tworzą się" :) --
Jacek

Data: 2014-09-12 20:18:25
Autor: Przemysław Ryk
[...]

To zależy, czy kompa Ci właściwie pobłogosławiono.

[ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci.                      (Platon) ]

Data: 2014-09-13 18:08:24
Autor: jakson
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym

A nie mozesz po prostu podzielic "recznie" tego nowego dysku
i "sklonowac" tylko partycje systemowa a reszte przekopiowac?

Data: 2014-09-14 14:13:52
Autor: neelix

Użytkownik "jakson" <john.smith@example.org> napisał w wiadomości news:lv1q6r$p46$1node1.news.atman.pl...
Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym
A nie mozesz po prostu podzielic "recznie" tego nowego dysku
i "sklonowac" tylko partycje systemowa a reszte przekopiowac?

Ostatecznie podzieliłem za pomocą Partition Magic. Zrobiłem kopię systemowej. Robię też inne kopie. Jak nie da się automatycznie to skopiuję ręcznie. Wczoraj kopiowałem partycję D i ustawiłem snapshota na weryfikację kopii ale po północy przerwałem weryfikację kopii ręcznie. Komp nie chciał się wyłączyć więc go zgasiłem klawiszem startowym. Dzisiaj mam problem z uruchomieniem. Restartował więcej niż 6 razy przez ponad 50 minut. Widzę, że Norton robił backup. Może dlatego nie chciał się wyłączyć? Na razie nie restartuje się więc może zdążę odpowiedzieć. Dla innych rozmówców informacja, że robię to co zalecali a to wymaga czasu. Co mnie zdziwiło? Partycja 80 GB z weryfikacją kopiowała się krócej niż 65 GB bez weryfikacji o 2 godziny. Potraktowanie Align Tool nie było konieczne. Program uznał że jest OK.

neelix

Data: 2014-09-14 14:39:34
Autor: neelix
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Jest jeszcze jeden kłopot. Komp na starym dysku restartuje po włoźeniu pendriva. Potem restart chwilę po muzyce. Sprawdzone na dwóch pendrivach.

Data: 2014-09-14 15:34:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Sep 2014 14:39:34 +0200, neelix napisał(a):

Jest jeszcze jeden kłopot. Komp na starym dysku restartuje po włoźeniu pendriva. Potem restart chwilę po muzyce. Sprawdzone na dwóch pendrivach.

Wiesz co? Prędziej ci pójdzie jak zainstalujesz sobie nowy system na nowo
na nowym dysku. Do tego oczywiście odepnij stary. A potem sobie
przekopiujesz co tam potrzebujesz.
--
Jacek

Data: 2014-09-14 16:36:42
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:396qp07lvbqi$.a182jxuyo7q0$.dlg40tude.net...
[...]

Za dużo do instalowania. Dlatego robiłem backupy Nortonem na drugim dysku (Seagate) by tego nie instalować.
Zrobiłem jak pisałeś. Snapshotem zrobiłem obraz C i przywróciłem na G. Odpiąłem stary dysk. Przy uruchamianiu z nowego dysku pojawia się MBR Error. Żąda uruchomienia z floppy. Ponieważ jeden z programów ma powiązanie z dyskiem D to jeszcze obraz D zainstalowałem na H. Nadal MBR Error. Jest jeszcze powiązanie z drugim starym dyskiem na którym Norton robił backupy, ale tego nie podłączałem.

neelix

Data: 2014-09-14 16:48:20
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:36:42 +0200, neelix napisał(a):

Zrobiłem jak pisałeś. Snapshotem zrobiłem obraz C i przywróciłem na G. Odpiąłem stary dysk. Przy uruchamianiu z nowego dysku pojawia się MBR Error.

1. mam nadzieję że to G to pierwsza partycja nowego dysku i to tego samego
typu (primary) co stara C. Jak do tej pory nie miewałem schodów z takimi
operacjami :)
2. jeśli to dyski ATA to być może trzeba nowy podłaczyć jako master (o ile
stary też tak był podłączony)
3. Do tej pory nie wiem jaki właściwie system przenosisz :)
--
Jacek

Data: 2014-09-14 16:53:44
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:12xmtqey3widc$.12fizjmfar598.dlg40tude.net...
[...]

Ttak. G to C, H to D, ... itd. Primary zrobione przez wspomniane PM8.

2. jeśli to dyski ATA to być może trzeba nowy podłaczyć jako master (o ile
stary też tak był podłączony)
3. Do tej pory nie wiem jaki właściwie system przenosisz :)

WXP. Nie ma zworki przy dysku. Stary dysk też nie ma zworki.

Data: 2014-09-14 18:14:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:53:44 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Hmm, może sprawdź czy to partycja butowalna :) i jak nie to ustaw flagę
(choćby za pomocą PM8)
--
Jacek

Data: 2014-09-14 18:15:08
Autor: platformowe głupki
Kopiowanie starego dysku na nowy.
ja się nie znam, ale to by było dziwne, gdyby program oddtwarzający partycję modyfikował też bootsektor... może niech zainstaluje XOSL testowo...

Data: 2014-09-15 22:00:33
Autor: jakson
Kopiowanie starego dysku na nowy.
ja się nie znam, ale to by było dziwne, gdyby program oddtwarzający partycję modyfikował też bootsektor... może niech zainstaluje XOSL testowo...

Usuniecie sygnatury dysku polega wlasnie na modyfikacji
boot sektora, bo tam wlasnie znajduje sie owa sygnatura.

Data: 2014-09-14 18:24:23
Autor: Jacek Maciejewski
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:53:44 +0200, neelix napisał(a):

Nie ma zworki przy dysku. Stary dysk też nie ma zworki.

"Nie ma zworki" to znaczy że jest miejsce na zworki tylko zworki nie ma czy
też nie ma miejsca na zworki :) Inaczej, czy oba dyski są ATA czy SATA? IMO
to nie powinno mieć wpływu, ale jeśli SATA to może nowy dysk podłącz do
tego samego fizycznego portu na którym był stary (o ile stary to też SATA)
:)
--
Jacek

Data: 2014-09-14 18:37:34
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1iqsjjif78qel.1kjhk18l02vbu.dlg40tude.net...
[...]

SATA. Nie dołączyli zworki. Stary dysk nie potrzebował zworki do instalacji systemu. Jak sklonowałem za pomocą Acronis True Image nowy dysk hulał z tego portu. Nie pasowały mnie rozmiary partycji i brak ich widoczności w PM8 co oznacza że w przyszłości będę miał problem z przesunięciem wolnych GB tam gdzie ich brakuje. Martwi mnie też to, że nie mogę włożyć do gniazda usb pendriva bo się komp restaruje po muzyczce przy ładowaniu WXP, zaraz po ukazaniu się pulpitu, a następnym razem nawet do pulpitu nie dochodzi. Jeśli wszystko się załaduje i włożę pendrive to od razu restartuje.

Data: 2014-09-14 19:38:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Sep 2014 18:37:34 +0200, neelix napisał(a):

[...]

To IMO wskazuje że masz rozwalony system. Takiego systemu nie warto
przenosić. Ja bym się nie podjął naprawy choć IMO jestem deko bardziej
kumaty od ciebie. Ja bym zainstalował system na nowo.
--
Jacek

Data: 2014-09-14 22:09:47
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:18tt7sncoj5oj$.fisznddi3hda$.dlg40tude.net...
[...]

Pendrive wrócił do normy. Może nie jest tak źle.

Data: 2014-09-14 22:45:55
Autor: animka
[...]

To IMO wskazuje Ĺźe masz rozwalony system. Takiego systemu nie warto
przenosić. Ja bym się nie podjął naprawy choć IMO jestem deko bardziej
kumaty od ciebie. Ja bym zainstalował system na nowo.

No i oczywiście szybciej to trwa, nie trzeba się głowić i pisać po grupach, pytać.
Pliki osobiste, które mam na innym dysku-podpinanym do USB (zdjęcia, dokumenty, programy, a właściwie całą partycję) przeniosłabym sobie bez problemu na drugą partycję na tym nowym dysku.

--
animka

Data: 2014-09-15 11:58:24
Autor: Stregor
[OT] Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
No i oczywiście szybciej to trwa,

Naprawdę miałaś na myśli, że "szybciej trwa"? A nie "krócej"? Bo jeśli tak, to wyjaśnij, dlaczego trwanie tego czegoś jest szybsze, intryguje mnie to.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-09-15 12:54:26
Autor: neelix

Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:lv6bg9$jo1$1node1.news.atman.pl...
[...]

To nie jest kwestia systemu tylko tego co z systemem współpracuje. Klonowanie całego dysku przez True Image trwa 5,5 godziny tyle że program klonujący ustawia wielkość partycji jak mu najbardziej pasuje. Inny program do obsługi dysku tych partycji nie widzi i nie da się nim poprzesuwać wolne GB. Chyba że ktoś wie jak sobie potem z tym poradzić.

neelix

Data: 2014-09-16 10:31:02
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 15 Sep 2014 12:54:26 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Używałem parę razy Acronisa i AFAIR to akurat docelowe rozmiary
przenoszonych partycji można sobie ustawić po swojemu. Natomiast cudów, żeby
po takim klonowaniu soft do obsługi partycji nie widział ich na nowym dysku,
to jeszcze nie spotkałem.

[ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to            ]
[ niewykluczone, że to prokurator.                                         ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-09-16 10:54:06
Autor: neelix

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1o4iziw7ea1fk$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Mnie zastanawia dlaczego po Acronisie ostatnia partycja ma ok. 800 GB. Różnica jest taka, że jak robi automat czyli dzieli jak chce to wykorzystuję dysk w pełni, a jak sam ustawię wielkość partycji czyli np. 200, 200, 100 to ostatnia i tak ma 800 a nie 1400. Partition Magic 8  partycji z Acronisa nie widzi, a nim bym sobie poprzesuwał jak chcę.

neelix

Data: 2014-09-16 16:30:07
Autor: Krystek
W dniu 2014-09-16 10:54, neelix pisze:
Mnie zastanawia dlaczego po Acronisie ostatnia partycja ma ok. 800 GB.
Róşnica jest taka, şe jak robi automat czyli dzieli jak chce to
wykorzystuję dysk w pełni, a jak sam ustawię wielkość partycji czyli np.
200, 200, 100 to ostatnia i tak ma 800 a nie 1400. Partition Magic 8
partycji z Acronisa nie widzi, a nim bym sobie poprzesuwał jak chcę.

Ale wiesz, że Partition Magic jest już od 10 lat nierozwijany? Nie obsługuje nowych typów partycji, nie rozpoznaje partycji GPT i nie da się nim wielu innych operacji na dysku wykonać? Poczytaj (szczególnie komentarze) - <http://www.dobreprogramy.pl/Partition-Magic,Program,Windows,11470.html>

A jeśli już chcesz dobry (i darmowy) program do partycjonowania dysków to pobierz MiniTool Partition Wizard - <http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html> (jako dodatkowy program możesz zainstalować AOMEI Partition Assistant - <http://www.disk-partition.com/free-partition-manager.html>)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-16 17:47:53
Autor: neelix

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:lv9hhf$om$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dzięki za info.

neelix

Data: 2014-09-17 00:11:30
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 16 Sep 2014 10:54:06 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Hmm. Ja w Acronisie ustawiałem co i jak ma przeskalować (jeżeli była taka
potrzeba) lub nie i partycjoner całość widział. Fakt - Partition Magic 8 nie
używałem, bo to narzędzie AFAIR trącące prehistorią (sorry - jestem po
14-godzinnym zasuwie przy składzie, więc mogę już nie go końca jarzyć :D).

[ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better      ]
[ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right     ]
[ means you don't remember much of it at all.                              ]
[                                  ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

Data: 2014-09-17 08:38:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 17 Sep 2014 00:11:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

 Fakt - Partition Magic 8 nie
używałem, bo to narzędzie AFAIR trącące prehistorią

Racja. Wczoraj usiłowałem założyć partycję na dziwnie zachowującym się
twardzieli za pomocą PM8 pod windą XP i nie dało rady. Co ciekawe, również
gparted z linuksa wymiękał. Dopiero Parted Magic 5.7 z Hirens 15.2 nie miał
problemów.

--
Jacek

Data: 2014-09-14 23:37:57
Autor: neelix
[...]

Restarty od pendriva wiążą się z Acronis True Image. Deinstalacja przywróciła pendriva, a ponowna instalacja znowu powoduje restarty po włożeniu pendriva.

Data: 2014-09-15 00:05:54
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Sep 2014 23:37:57 +0200, neelix napisał(a):

Restarty od pendriva wiążą się z Acron

No OK, ale co z butowalnościa partycji? :)
--
Jacek

Data: 2014-09-15 11:22:45
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 15 Sep 2014 10:55:36 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Powinieneś mieć dysk CD z zestawem narzędzi. Np. któryś Hiren's BootCD.
Wklep w google, znajdziesz kilka wersji w tym takie na butowalne peny. W
zestawie oprócz innych jest wiele narzędzi do partycjonowania. Ja używam
Partition Magic. Odpalasz (nawiasem mówiąc, jest też takie coś pod XP) i
widzisz czy masz ustawiona jakąś partycję jako butowalną.
--
Jacek

Data: 2014-09-15 16:52:05
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:oyp2b87fosfr$.5gvk3jc61sl9$.dlg40tude.net...
[...]

Hirens Boot CD nie chce się wypalić. Stwarza problemy. Płyta mu nie pasuje a jak zaczął wypalać to czegoś w nim zabrakło i jedna płyta poszła do kosza. Przypomnę, że na tej nowej partycji Acronis True Image zainstalował partycję C z sukcesem tzn. pozwalającą na uruchomienie kompa.

Data: 2014-09-15 17:20:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 15 Sep 2014 16:52:05 +0200, neelix napisał(a):

Hirens Boot CD nie chce się wypalić. Stwarza problemy. Płyta mu nie pasuje a jak zaczął wypalać to czegoś w nim zabrakło i jedna płyta poszła do kosza.
Mimo wszystko powinieneś mieć coś takiego. jak masz pena, to spróbuj na
nim.
Przypomnę, że na tej nowej partycji Acronis True Image zainstalował partycję C z sukcesem tzn. pozwalającą na uruchomienie kompa.
Nie znam programu, nie wiem co on wyprawia. --
Jacek

Data: 2014-09-15 18:03:53
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:qndqz41tcxps.d6hmqw8dgyqj$.dlg40tude.net...
[...]

Nagrałem Hirens BootCD. Musiał skasować nową płytę RW (?). To co sprawdziłem podczas startu to startuje z 1 partycji na dysku 1 i 2, ale nie startuje z MBR z dysku 2. To jest to co pisałem wcześniej: MBR Error. Startu z MBR dysku 1 nie sprawdzałem ale to chyba stary dysk więc powinno być dobrze. Co ma jeszcze sprawdzić?

Data: 2014-09-15 18:46:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 15 Sep 2014 18:03:53 +0200, neelix napisał(a):

To co sprawdziłem podczas startu

Niezbyt rozumiem co zrobiłeś. Musisz zrobić to:
1. Wybrać w BIOS (lub klawiszem F8 podczas starty kompa) butowanie z CD
(tego Hiren's)
2. Wybrać w opcjach jakiś program do partycjonowania. Ponieważ nie wiem
jaką wersję CD masz, nie poprowadzę za rączkę.
3. Uruchomić ten program i sprawdzić czy pierwsza partycja nowego dysku ma
flagę "boot". 4. Powiadomic mnie o rezultacie :)
--
Jacek

Data: 2014-09-15 19:36:17
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1xj1htngp85f0$.8z9f7k8erf1p$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 15 Sep 2014 18:03:53 +0200, neelix napisał(a):

To co sprawdziłem
podczas startu
[...]

Od razu startuje z płyty Hiren (v. 15.2).

3. Uruchomić ten program i sprawdzić czy pierwsza partycja nowego dysku ma
flagę "boot".
4. Powiadomic mnie o rezultacie :)

Resztę sprawdzę.

Data: 2014-09-15 20:28:01
Autor: neelix
[...]

Nie wiem czy to coś wyjaśni. Smart Fdisk pokazuje:
1.Na obu dyskach Bot Manager-Not installed
2.Drugi dysk: Active-No, przestawiłem na Yes. Nie spowodowało systemu startu z dysku 2.
Power Quest Partition Table pokazuje:
1. Drive 1: Installable File System, Bootable 80003 MB,
2. Drive 2: Installable File System, Bootable 204805 MB.
Jeśli to mało to szukam dalej.

Data: 2014-09-15 20:30:14
Autor: platformowe głupki
Kopiowanie starego dysku na nowy.
kiedyś było polecenie format -coś tam odbudowujące bootsektor...

Data: 2014-09-16 09:28:35
Autor: Jacek Maciejewski
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Dnia Mon, 15 Sep 2014 20:28:01 +0200, neelix napisał(a):

Bootable 204805 MB.

No to tu moja wiedza się kończy. Skoro partycja jest bootable to zapewne
masz coś sknocone w obrazie. Może powinieneś podszlifować ten MBR na starym
dysku zanim zrobisz (jeszcze raz) kopię partycji systemowej? Są jakieś
zaklęcia typu fixmbr: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ht/repairmbr.htm
--
Jacek

Data: 2014-09-15 21:11:04
Autor: neelix
[...]

Wracając do Partition Magic. Mam PM8. Gdzie jest info że jest lub nie jest bootowalna? Widzę tylko Primary, Active, Size i NTFS.

Data: 2014-09-16 05:53:48
Autor: jureq
Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:11:04 +0200, neelix napisał(a):

Wracając do Partition Magic. Mam PM8. Gdzie jest info że jest lub nie
jest bootowalna? Widzę tylko Primary, Active, Size i NTFS.

To się właśnie nazywa active.

Data: 2014-09-16 09:29:12
Autor: Jacek Maciejewski
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:11:04 +0200, neelix napisał(a):

Active

Tu właśnie :) Active to partycja butowalna.
--
Jacek

Data: 2014-09-16 17:45:53
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:ogfxcmgs5a6m.1i6mc8cya6zo8.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:11:04 +0200, neelix napisał(a):
Active
Tu właśnie :) Active to partycja butowalna.

Ale to Active to JA ręznie ustawiłem w PM8. Była taka opcja Set Active.

Data: 2014-09-16 20:44:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 16 Sep 2014 17:45:53 +0200, neelix napisał(a):

Ale to Active to JA ręznie ustawiłem w PM8. Była taka opcja Set Active.

No i fajno. Teraz wróć do starego dysku i spróbuj naprawić MBR. A potem
jeszcze raz obraz, i rozpakować na nowym.
--
Jacek

Data: 2014-09-16 21:11:19
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:20c01o3oyny9$.y2bm11s4hqoj$.dlg40tude.net...
[...]

Naprawić MBR? Nie wiem czy mam tyle odwagi. :-) Jak coś schrzanię to cxzeka mnie instalka wszystkiego. Kiedy sklonowałem dysk Acronisem to nie było problemu z uruchomieniem systemu z nowego dysku.

Data: 2014-09-17 10:00:41
Autor: neelix
[...]

A mam jeszcze taki pomysł. Może najpierw spróbować naprawić MBR nowego dysku? Przecież to tam pojawił się MBR Error przy rozruchu?

neelix

Data: 2014-09-17 12:34:53
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 17 Sep 2014 10:00:41 +0200, neelix napisał(a):

A mam jeszcze taki pomysł. Może najpierw spróbować naprawić MBR nowego dysku? Przecież to tam pojawił się MBR Error przy rozruchu?

Fixmbr to polecenie wykonywane przez windowsa wiec najpierw musisz go
uruchomić :) Ponieważ nowego nie daje rady, zrób to na starym i miej
nadzieję że zadziała po przeniesieniu partycji. Jak nie, to trzeba będzie
spróbować naprawić na nowym ale tu lepiej będzie jak ktoś mądzejszy ode
mnie podpowie jak. Ja mam pewien pomysł. na Hirens jest okrojony XP.
Zapuścić go i z niego wykonać fixmbr.
 A tu kilka informacji do poczytania:
http://forum.pclab.pl/topic/171431-Fixmbr-fixboot-czy-cos-innego/
--
Jacek

Data: 2014-09-17 16:35:23
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:135z065kueuhl.15219kpnojgml$.dlg40tude.net...
[...]

A jest taka możliwość? Zainstalować WXP na partycji G(odpowiednik C) nowego dysku, zainstalować Norton Ghost 14 i na ten nowy dysk wgrać backup C z drugiego starego dysku?

Data: 2014-09-17 18:49:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 17 Sep 2014 16:35:23 +0200, neelix napisał(a):

A jest taka możliwość? Zainstalować WXP na partycji G(odpowiednik C) nowego dysku, zainstalować Norton Ghost 14 i na ten nowy dysk wgrać backup C z drugiego starego dysku?

Że co?? Chcesz na partycji instalować system po to żeby na tą partycję
rozpakować inny system? Jakiś nonsens :)
Masz już w końcu CD z tym Hierns 15.2?
--
Jacek

Data: 2014-09-17 18:59:19
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:s7zxeuia2sag.ayy5nakxayam$.dlg40tude.net...
[...]

Przecież inaczej backupu C nie przywrócę. Mam taki backup z początku roku. Nie da się wgrać tego backupu na nowy dysk? Płytę z Hirens 15.2 mam wypaloną.

Data: 2014-09-17 20:12:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 17 Sep 2014 18:59:19 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Acha, chcesz po prostu nie przenoscić systemu, tylko zainstalować na nowo a
dodatkowo przegrać backup systemowej partycji. Jasne że tak można ale
będziesz miał wtedy komplet plików starego systemu który będziesz musiał
wykasować i zostawić jedynie pliki osobiste. No i oczywiście, nie licz na
to że poinstalowane na starym systemie a zawarte w backupie (a nawet w
jakichkolwiek partycji backupach, o ile instalowałeś na nich jakieś
programy) programy bedą działać :) Skoro masz Hirens, to zabutuj z niej kompa z nowym dyskiem, tym na którym
rozpakowany stary system nie chce wstać i spróbuj naprawić MBR uruchamiając
"krótki" XP z tej płyty i wykorzystując polecenie fixmbr. Może się obędzie
bez reinstalacji. Wtedy jesli ci się uda wystartować system mozesz mieć
nadzieję że stare programy będą działać. IMO to jedyny powód dla którego
warto zadawać sobie trud z przenoszeniem partycji systemowej.

--
Jacek

Data: 2014-09-17 20:52:18
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:wvwtrxs45wtu.9ep3w9apal3f.dlg40tude.net...
[...]

Spróbuję. Tylko kiedy i gdzie wpisać fixmbr? Poprzednio płyta z WXP sama udostępniła taką opcję w trakcie instalacji. Czy to będzie szybka zamiana płyt na starcie?
I nadal zastanawia mnie fakt jak udało się z sukcesem sklonować stary dysk na nowy z sukcesem. Problemem było to, że jak podzielił tak jak ja chcialem to ostatnia partycja miała 800 GB zamiast 1,4TB i 600 przepadło oraz brak widoczności partycji w PM8 co skutkuje brakiem możliwości przesunięcia wolnych GB w przyszłości.

Data: 2014-09-17 22:03:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 17 Sep 2014 20:52:18 +0200, neelix napisał(a):

Spróbuję. Tylko kiedy i gdzie wpisać fixmbr?
Nie wiem :) poguglaj, może w tym krótkim XP z Hirens w wierszu poleceń,
wiesz, cmd i fixmbr albo wetknij płytkę instalacyjną XP i wywołaj
uruchomienie z wierszem poleceń. Składnię polecenia znajdziesz w goglach :)
zamiast 1,4TB i 600 przepadło oraz brak widoczności partycji w PM8 co skutkuje brakiem możliwości przesunięcia wolnych GB w przyszłości.
Daj spokój z PM8, używaj softu z Hirens, tam jest pod linuksem live Parted
Magic. Zresztą, jest tam sporo innego softu do dydków, na pewno jest i taki
którym naprawisz MBR.

--
Jacek

Data: 2014-09-17 22:20:35
Autor: neelix

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1snw209z560et.yibufdf6xb5k$.dlg40tude.net...
[...]

Po uruchomieniu mini XP znalazłem na pulpicie skrót do HBCD i tam szereg programów. Jeden z nich to MBRfix. Zapuściłem. Jest tam wiele przykładowych poleceń ale trudno mi skumać jak to użyć. Jestem w coraz większym lesie. :-(

Data: 2014-09-17 23:43:36
Autor: neelix
[...]

MBRfix. Wpisałem komendę: .....> MbrFix /drive 0 fixmbr    i Enter. Potwierdza, że jestem blisko wykonania.
Are you shure? (Y/N). To ja mu Y a on przeskakuje do początku komendy ( ....> ) tak jakby nie wykonał. Za każdym razem to samo. Oczywiście z dysku nie startuje.

Data: 2014-09-19 16:10:17
Autor: neelix
[...]

No to zrobiłem po swojemu. Uruchomiłem kompa z Symantec Recovery Disk i wgrałem Backup C z początku roku. Po 17 minutacch WXP odpalił i teraz z niego piszę. Niestety PM8 nie widzi tej partycji. Widzi tylko 2TB z adnotacją BAD. Programy działają. Nie wiem czy wszystkie. Jak pisałem to pojawił się bluescreen i zrestartował. Piszę drugi raz. Jest podobnie jak po Acronisie tyle że tam miałem skopiowaną zawartość całego dysku (C D E F). Tu mam tylko te ok. 80 GB systemowej C starego dysku. Jak teraz założyć kolejne partycje jeszcze nie wiem. Hiren założy?

neelix

Data: 2014-09-19 17:57:34
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Sep 2014 16:10:17 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Czegoś się tak uparł na tego Partition Magica? Użyj czegoś normalnego,
choćby:
AOMEI Partition Assistant Standard -
http://www.disk-partition.com/free-partition-manager.html
EaseUS Partition Master Free - http://www.easeus.com/partition-manager/
Mini Tool Partition Wizzard Home -
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Już nie wspominając o systemowym zarządzaniu dyskami...

[ A teraz prędko, zanim dotrze do nas, Ĺźe to bez sensu!                    ]
[                                              (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2014-09-19 20:57:07
Autor: neelix

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:xgwlqi5a77gv$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Wieloletnie przyzwyczajenie jest jak druga natura. :-) Przejrzysty i prosty program. Widać w im jak na dloni. Te DOSowe jakoś do mnie słabiej trafiają. Nurtuje mnie to, Ĺźe PM8 nie widzi partycji. Partycja C (na razie G) powinna być trochę większa niĹź te 80 GB. Czy da się ją powiększyć np. do 200 GB bez utraty leżącego na niej systemu i programĂłw? Zassać z największej K. To jest teraz priorytetem. Kolejne partycje H  J  K zrobiłem "Narzędziem administracyjnym" WXP. Mam więc 80GB, 200GB, 100GB i robię ostatnią 1,5TB. Co to jest ten BAD widoczny w PM8 za pojemnością dysku? I tak będę musiał teraz zrobić ostatni Backup C i dopiero go sklonować (przywrĂłcić) na G, ale muszę zrobić miejsce na 2-gcim starym dysku.

neelix

Data: 2014-09-19 22:17:33
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Sep 2014 20:57:07 +0200, neelix napisał(a):

[...]

Wejdź na podane przeze mnie linki i sprawdź, jak wyglądają te programy...

Nurtuje mnie to, że PM8 nie widzi partycji. Partycja C (na razie G) powinna być trochę większa niż te 80 GB. Czy da się ją powiększyć np. do 200 GB bez utraty leżącego na niej systemu i programów? Zassać z największej K. To jest teraz priorytetem. Kolejne partycje H  J  K zrobiłem "Narzędziem administracyjnym" WXP. Mam więc 80GB, 200GB, 100GB i robię ostatnią 1,5TB. Co to jest ten BAD widoczny w PM8 za pojemnością dysku? I tak będę musiał teraz zrobić ostatni Backup C i dopiero go sklonować (przywrócić) na G, ale muszę zrobić miejsce na 2-gcim starym dysku.

Wypieprz tego Partition Magica i zapomnij o jego istnieniu. Na wieki wieków
amen.
Potem ściągnij któryś z podanych przeze mnie programów, zainstaluj i sobie
partycjonuj, zmieniaj rozmiary do upadłego. Pamiętając oczywiście o kopiach
zapasowych. :)

[ Nie ma układów między lwami, a ludźmi,                                   ]
[ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie.                             (Homer) ]

Data: 2014-09-19 22:34:30
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 Sep 2014 20:57:07 +0200  doszła do mnie wiadomość <541c7c83$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
 od "neelix" <aneelix@wp.pl>  :

Wieloletnie przyzwyczajenie jest jak druga natura. :-) Przejrzysty i prosty program. Widać w im jak na dloni. Te DOSowe jakoś do mnie słabiej trafiają. Nurtuje mnie to, że PM8 nie widzi partycji. Partycja C (na razie G) powinna być trochę większa niż te 80 GB. Czy da się ją powiększyć np. do 200 GB bez utraty leżącego na niej systemu i programów? Zassać z największej K. To jest teraz priorytetem. Kolejne partycje H  J  K zrobiłem "Narzędziem administracyjnym" WXP. Mam więc 80GB, 200GB, 100GB i robię ostatnią 1,5TB. Co to jest ten BAD widoczny w PM8 za pojemnością dysku? I tak będę musiał teraz zrobić ostatni Backup C i dopiero go sklonować (przywrócić) na G, ale muszę zrobić miejsce na 2-gcim starym dysku.

Uparłeś się, żeby używać wykopaliska(PM8), które nie nadaje się do
współczesnych dysków(Advanced Format), w dodatku na dysku źódłowym
masz błędy C5(Windows może nie wystartować po skopiowaniu, do
naprawienia za pomocą MHDD).
Dodatkowo będziesz miał zły partition alignment:
http://en.wikipedia.org/wiki/4_KB_sector_alignment

Ja w takich sytuacjach używam Gparted(kopiowanie i przeskalowywanie
partycji oraz pilnowanie align):
http://gparted.org/livecd.php
lub Clonezilla:
http://clonezilla.org/
W przypadku XP pozostaje jeszcze naprawa sektora rozruchowego, konsola
i fixboot oraz fixmbr.
Poszukaj, w sieci jest sporo tutoriali.
--
Gdy się urodziłem, Polska miała Kościół katolicki.
Dziś Kościół katolicki ma Polskę.

Data: 2014-09-20 10:51:17
Autor: neelix

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:yde2thjlnxve.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Dobra. dzięki. :-)

neelix

Data: 2014-09-19 23:50:53
Autor: Krystek
W dniu 2014-09-19 17:57, Przemysław Ryk pisze:
[...]

2-3 dni temu zasugerowałem mu to samo, ale z rady jak widać nie skorzystał i płacze, że mu programy dysku nie widzą...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-20 01:57:34
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Sep 2014 23:50:53 +0200, Krystek napisał(a):

[...]

Nie tyle programy, co jedno wykopalisko arcehologiczne. :D

[ Kobieta, to jedyna zdobycz, która czatuje na swojego łowcę...            ]
[                                                              (Jörg Knör) ]

Data: 2014-09-20 10:53:56
Autor: neelix

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:lvi8ft$ski$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zmiana sposobu myślenia wymaga czasu. :-)

neelix

Data: 2014-09-17 18:54:18
Autor: neelix
[...]

Spróbowałem z nowym dyskiem. Pojawiła się info o możliwości uszkodzenia tablicy partycji i stracie partycji. Uruchomiłem. Proces trwał kilka sekund, ale jest gorzej niż było. Zatrzymuje się zaraz po starcie. Poprzednio proces uruchamiania z partycji G dochodził aż za muzykę do niebieskiego ekranu z flagą WXP. Boję się by taka sytuacja nie wystąpiła na starym dysku bo wtedy już nikogo nie zapytam co dalej. Jeszcze nie czytałem tego co pod linkiem.

Data: 2014-09-14 15:35:37
Autor: JoteR
"neelix" napisał:

Jest jeszcze jeden kłopot. Komp na starym dysku
restartuje po włoźeniu pendriva.

Jeśli to nie sprawa sprzętowa ino systemowa, to daj sobie spokój z klonowaniem tego dysku. Postaw od nowa na tym SSD jakiś współczesny system.

JoteR

Data: 2014-09-14 16:23:20
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-12 11:14, neelix pisze:
[...]

Weź sobie HDClone od Miray i sobie sklonuj w locie, poustawiaj przy tym jak chcesz te patrycje i tyla.
Działa na tyle fajnie i bezproblemowo, że program kupiłem w wersji Pro ponad rok temu i używam na najróżniejszych kompach/maszynach.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2014-09-14 16:39:43
Autor: neelix

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:5415a4d9$0$26854$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A darmowa wersja jest? Z tym kupowaniem bywa różnie i wymaga czasu.

neelix

Data: 2014-09-14 19:47:38
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-14 16:39, neelix pisze:

[...]

Googla zamknęli?
http://www.miray-software.com/products/applications/hdclone.html

Zawsze możesz też znaleźć wersję "pełnodemonstracyjną" i sprawdzić działanie, i zakupić.
Ja tak zrobiłem. Niby bee.. ale musiałem sprawdzić czy na pewno downsizing dysku działa w trybie klona. I tak jestem szczęśliwym posiadaczem wersji Pro (jeszcze w wersji 4.2.12).
Po zakupie otrzymałem linka do pobrania, program ma wtopione dane i numer licencji. Aktualizacje darmowe przychodzą na majla (w ramach numerka serii, więc na wersję 5 nie mam niestety bezpłatnej aktualizacji, ale seria 4 jest nadal wspierana i w razie bugów otrzymuję aktualizacje, ostatnia z czerwca jest).

Pozdro

--
Irokez

Data: 2014-09-16 21:14:21
Autor: neelix
[...]

Czy on aby nie klonuje primary na logical bo coś takiego widzę w sugerowanych operacjach? Np. taka: logical 1:1.

neelix

Data: 2014-09-17 17:12:54
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-16 21:14, neelix pisze:

[...]

Jak dasz klona dysku? Logical?
po prostu kopia dysku, zaznaczasz źródło, cel, ewentualne opcje których nigdy nie ruszam, program proponuje wielkości partycji i start.

--
Irokez

Data: 2014-09-17 18:48:49
Autor: neelix

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:5419a4f9$0$30065$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Widzę w oknie, na górze przy dysku Source: Primary a przy Target: logical. Nie ustawiałem na logical. Chyba nawet po drodze nie było takiej możliwości tylko wybranie Sorce i Target. Kopiowałem samą systemową. Chechłał 5,5 godziny by zakomunikować przy 90% że zakończył i są błędy więc kopii nie ma.

neelix

Data: 2014-09-17 22:36:42
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-17 18:48, neelix pisze:

[...]

Nie wiem jak to robisz, nigdy nie miałem problemu z klonem czy to dysków wpiętych do komputera czy też z dysku w laptopie na dysk podłączony pod USB (tak przenosiłem system z laptopa HDD na SSD wpięte przez przejściówkę USB).
HClone uruchamiam zawsze z systemu startującego z pendrive USB (chociażby wspomniany Hirens BootCD/DVD) lub z płyty CD którą program może Ci wypalić.

--
Irokez

Data: 2014-09-17 23:51:59
Autor: neelix

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:5419f0dc$0$26835$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zaznacza  się co i na co więc raczej nie ma żadnej filozofii i next a potem start. Nawet SmartCopy wyłączyłem bo tam było coś "logical 1:1". I tak Target wyskakuje logical.

Data: 2014-09-18 21:15:36
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-17 23:51, neelix pisze:

[...]

Nie mam pojęcia o co chodzi z tym "Logical". Podłączasz oba dyski bezpośrednio do PC czy nowy przez jakiś wynalazek USB-SATA?
http://www.youtube.com/watch?v=iB0EFkUU82o&feature=player_detailpage#t=185

--
Irokez

Data: 2014-09-18 21:33:01
Autor: neelix

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:541b2f5b$0$2370$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Standardowo - SATA.

neelix

Data: 2014-09-18 21:38:44
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-18 21:33, neelix pisze:

[...]

To wygląda na to, że płyta główna nie lubi się z dyskami 2TB lub akurat z tym dyskiem.
Jak uruchamiasz HDClone z płyty CD lub z poziomu Hirens BootCD to nie powinno być takiego numeru.

--
Irokez

Data: 2014-09-18 21:45:32
Autor: Irokez
Kopiowanie starego dysku na nowy.
W dniu 2014-09-18 21:33, neelix pisze:

Standardowo - SATA.

No nie ma bata, masz problem ze strony sprzętowej dysk-płyta główna.
Teraz sobie przypominam, że miałem podobne problemy ze skopiowaniem systemu z karty CF (Windows Embeded na maszynie produkcyjnej) na drugą CF Kingstona. Cuda się działy przy odpalaniu Windowsa po takim klonie. Okazało się, że potrzebna była karta z włączonym trybem True-IDE, a ten Kingston tego nie potrafił. Sprawę rozwiązała karta Trascend Industrial z włączonym "True-IDE Fixed Disk" i działa piknie.

--
Irokez

Data: 2014-09-18 22:42:03
Autor: neelix

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:541b365f$0$2229$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Płyta to MSI P35 Neo2, dysk WD Green. Acronis True Image sklonował dysk. Primary w Primary. Dało się wystartować WXP. Jutro jeszcze raz sklonuję bo inne metody zawodzą. Gdybym miał więcej miejsca na trzecim dysku na backup C to bym podjął próbę podrasowania MBR w C, ale zwolnienie miejsca wymaga czasu. Już nie raz przekonałem się że w teorii wszystko gra a w praktyce staje dęba. Po Acronis nie widać partycji w PM8, bo nie byłoby problemu z klonowaniem.

neelix

Data: 2014-09-14 17:07:08
Autor: jakson
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Mam Norton Ghost 14

Ojej, przeciez to nie nadaje sie do niczego :).

Sklonuj partycje norton ghostem pod DOSa / Win32
(taki jeden malutki ghost32.exe)
i nie zapomnij o wyczyszczeniu sygnatury dysku (ghost32 -FDSZ)
albo usunieciu odpowiednich wpisow w rejestr.

Jesli wymieniasz tylko dysk, to wszystko powinno dzialac,
nawet w AHCI.

Data: 2014-09-15 09:19:23
Autor: Chris
W dniu 2014-09-14 17:07, jakson pisze:
Mam Norton Ghost 14

Ojej, przeciez to nie nadaje sie do niczego :).

Sklonuj partycje norton ghostem pod DOSa / Win32
(taki jeden malutki ghost32.exe)

Albo cały pakiet który przyda się każdemu:

http://getintopc.com/softwares/operating-systems/hirens-boot-dvd-free-download/

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-09-15 22:05:34
Autor: jakson
[...]

Rowniez polecam Hirens.Boot.DVD.15.2.Restored.Edition.1.1
aka hbcd-15.2-Restored-V1.1-dvd-proteus.iso.

2.8 GB cukru :)

Data: 2014-09-15 22:16:59
Autor: Irokez
W dniu 2014-09-15 22:05, jakson pisze:
[...]

A w nim jest nawet HDClone :)

--
Irokez

Data: 2014-09-15 21:06:26
Autor: marfi
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:5412b966$0$26848$65785112news.neostrada.pl...
Prawie 7-letni  HDD  WDC 320GB jest już zapchany i dodatkowo pojawił się

  Do takich celów od kilku lat używam Image for Widows (http://www.terabyteunlimited.com/image-for-windows.htm).
W ubiegłym tygodniu za pomocą tego narzędzia przenosiłem DOS z dysku Quantum Daytona 256MB na w miarę współczesny HDD 40GB.
Ponadto odtworzyłem obraz dysku na dysku wirtualnym VMWare i uruchomiłem to w maszynie wirtualnej.
Dla mnie same zalety :)

BTW: w/w oprogramowanie używam do zmniejszania dysków wirtualnych VMWare przez zwykły backup/restore.

--
marfi

Data: 2014-09-26 13:58:41
Autor: neelix
Kopiowanie starego dysku na nowy.
Witajcie. Na wstępie chciałbym Wam wszystkim bez wyjątków podziękować za cierpliwość i zaangażowanie w pomoc. :-). Bez niej nie byłoby efektów.
Wypróbowałem wiele Waszych pomysłów z różnym skutkiem. Wina kilku niepowodzeń leży pewnie w tym, że kopiowany system jest prawdopodobnie mocno zjechany. Mam jednak ostatecznie jakiś efekt końcowy. Wykorzystałem swojego Norton Ghost 14 i zrobiłem nowy-ostatni Backup C (partycja systemowa 80 GB) starego dysku w celu przekopiowania go na nowy dysk. Wygoda bo przywracanie trwa mniej niż 20 minut. Przywróciłem ten Backup C na nowy dysk. Następnie wykorzystałem AOMEI Partition Assistant (podobny do PM8  :-)  ), który utworzył partycje logiczne oczekiwanych rozmiarów (200, 200, 100 GB), pozwolił na przekopiowanie zawartości partycji logicznych ze starego na nowy dysk i co najbardziej cieszy-powiększyłem systemową z 80 GB do 200 GB. Zostało jeszcze do zagospodarowania wolne miejsce i utworzenie ostatniej dużej partycji-odpowiednik F starego dysku, ale ostatnie operacje są już chyba jak przyklejenie znaczka na kopertę listu. Nie próbowałem opcji "Migracja OS ..." bo zabrakło już cierpliwości a Backup C zadziałał. Tak więc udała się ucieczka przed ewentualną awarią starego dysku.
Mam jeszcze pytanie jaka jest kondycja starego dysku WD? Czy te niestabilne sektory oczekujące na remapowanie, których liczba ostatnio wzrosła z 9 do 11 są do naprawienia a dysk do uratowania i przywrócenia pełnej (prawie pełnej) sprawności czy raczej dysk odłożyć do archiwum jako ewentualne zabezpieczenie danych póki jeszcze nie padł całkowicie? I wrócę do zadanego wcześniej pytania o info jakie pojawiło sie w "Partition Magic 8" przy nowym dysku. Co znaczył ten Unallocated ..... BAD? Chodzi o BAD.

neelix

Kopiowanie starego dysku na nowy.