Kopniak Wa³źsy

Data: 2016-03-01 17:32:55
Autor: Mark VVoydak
Kopniak Wa³źsy
http://goo.gl/f4y7w3

Wałęsa i Kaczyński byli bliskimi współpracownikami. Dlaczego teraz się nie
znoszą? Jest rok 1990. Bracia Kaczyńscy (i założona przez Jarosława partia
Porozumienie Centrum) wspierają kandydaturę Wałęsy na prezydenta. Gdy ten
wygrywa wybory, Lech zostaje szefem jego kancelarii, a Jarosław -
prezydenckim ministrem. Wkrótce pojawiają się pierwsze spory: o kandydatów
na premiera, o ludzi z otoczenia prezydenta, o przeprowadzenie szybkich
zmian i nową ordynację wyborczą.

Wałęsa i Kaczyński mają sprzeczne wizje stworzenia nowego rządu, atmosfera
jest ciężka. W końcu prezydent wybucha. - To ty obiecywałeś dekomunizację!
Ty obiecywałeś przyspieszenie! Ja głupi uwierzyłem w to wszystko!
Naopowiadałem ludziom i co? Mam się teraz powiesić, bo nie dotrzymałem? -
mówi Wałęsa do Kaczyńskiego i rzuca: „Zajmie się tobą prokurator!”. -
Jeszcze zobaczymy, kim się zajmie - mówi Kaczyński, wychodząc, opisuje
„Gazeta Wyborcza”.

Skończyło się tym, że Wałęsa zasunął kopa Jarosławowi, a Lech odszedł ze
spuszczoną głową.

--
Mark VVoydak

Kopniak Wa³źsy