Korba 48/38/28 vs 52/42/30

Data: 2015-06-07 21:10:45
Autor: TheGhost
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
Pytanie: jest korba fabryczna 48/38/28. Da radę jakoś tak pokombinować, żeby założyć 52/42/30? Czy standardowa przerzutka "bezboleśnie obsłuży coś takiego? Jak z długością łańcucha? Da radę założyć wolnobieg Mega Range? :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-06-07 21:50:14
Autor: PeJot
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
W dniu 2015-06-07 o 21:10, TheGhost pisze:
Pytanie: jest korba fabryczna 48/38/28. Da radę jakoś tak pokombinować,
żeby założyć 52/42/30?

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-06-07 23:21:14
Autor: Rowerex
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 21:49:59 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2015-06-07 o 21:10, TheGhost pisze:
> Pytanie: jest korba fabryczna 48/38/28. Da radę jakoś tak pokombinować,
> żeby założyć 52/42/30?

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

I technicznie niemożliwe - przynajmniej bez dużego kombinowania. Zależy co to za rama i co to za korba. Najpierw trzeba sprawdzić, czy większe zębatki nie zaczną zahaczać o dolne widełki, a jeśli to ma być wymiana całej korby, to domyślam się, że teraz jest to jakaś korba z grupy MTB (chyba, że to rower przełajowy...) o linii łańcucha 50mm, a korba 52/42/30 to raczej z grupy szosowej o linii łańcucha zaledwie 45mm - czyli zębatki 5mm bliżej ramy - nawet do roweru krosowego może nie wejść!

Lepiej poszukać zębatek do obecnej korby, a najrozsądniej popracować nad zwiększeniem kadencji.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-06-08 10:58:49
Autor: bans
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
W dniu 2015-06-07 o 21:10, TheGhost pisze:
Pytanie: jest korba fabryczna 48/38/28. Da radę jakoś tak pokombinować,
żeby założyć 52/42/30?

Z czystej ciekawości - po co? Chcesz dokręcać na długich zjazdach?

--
bans

Data: 2015-06-08 16:16:53
Autor: TheGhost
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
Z czystej ciekawości - po co? Chcesz dokręcać na długich zjazdach?

Nie, chciałem drugi rowerek na szosę :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-06-09 07:45:56
Autor: bans
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
W dniu 2015-06-08 o 16:16, TheGhost pisze:

Z czystej ciekawości - po co? Chcesz dokręcać na długich zjazdach?

Nie, chciałem drugi rowerek na szosę :-)

Hm, no właśnie o to pytam. Czy konieczne jest to 52? Bo jeśli zależy ci, żeby sobie pocisnąć szybko szosą, to kup szosówkę, a nie baw się w półśrodki. Serio piszę.

--
bans

Data: 2015-06-18 22:47:53
Autor: TheGhost
Korba 48/38/28 vs 52/42/30
Hm, no właśnie o to pytam. Czy konieczne jest to 52? Bo jeśli zależy ci, żeby sobie pocisnąć szybko szosą, to kup szosówkę, a nie baw się w półśrodki. Serio piszę.

Chodziło raczej o to, aby nadać konkretne przeznaczenie całkiem względnemu rowerkowi, który ma już ok 20 lat, chodzi całkiem nieźle i po prostu trochę mi żal aby gnił w piwnicy :-)

Pozdro, M.

Korba 48/38/28 vs 52/42/30