Korba Shimano Hollowtech II

Data: 2015-03-10 07:46:36
Autor: mbut
Korba Shimano Hollowtech II
Witam
Może ktoś mi podpowie co lepiej kupić Shimano Hollowtech II SLX czy DEORE. bo moja LX "zachorowała" i nie ma na nią leków, dostała luzów. SLX jest droższa od DEORKI o 100 zł, dlatego się zastanawiam co kupić. Jeżdżę po drogach szutrowych i ścieżkach leśnych bez szaleństw. Tylko nie piszcie: "wydaje mi się, że lepiej by było itd". Może ktoś przerabiał ten temat i mógłby pomóc.
dzięki
pozdr

Data: 2015-03-10 11:25:20
Autor: qrt
Korba Shimano Hollowtech II
Dnia Tue, 10 Mar 2015 07:46:36 +0100, mbut napisał(a):

Witam
Może kto¶ mi podpowie co lepiej kupić Shimano Hollowtech II SLX czy DEORE. bo moja LX "zachorowała" i nie ma na ni± leków, dostała luzów. SLX jest droższa od DEORKI o 100 zł, dlatego się zastanawiam co kupić. Jeżdżę po drogach szutrowych i ¶cieżkach le¶nych bez szaleństw. Tylko nie piszcie: "wydaje mi się, że lepiej by było itd". Może kto¶ przerabiał ten temat i mógłby pomóc.
dzięki

pozdr

Nikt Ci na to pytanie nie odpowie. Czemu? Bo nikt nie tego nie wie. LX jest lżejszy od deore o jakie¶ 100g i to jest
głowna óżnica jak± można stwierdzić miedzy nimi. Tłumaczy też ona różnice w cenie. Różnia sie też łożyskami dostarczanymi w komplecie. Ale s± one kompatybilne
wiec nie ma problemu by w jednej korbie stosować łożyska przeznaczone do
drugiej. Różnica w cenie miedzy łożyskami do deore a slx to jakie¶ 30 zł. Prawdziwy myk polega na osi. O¶ w korbach HT2 może sie wycierać w miejscach łożyskowania. Jak sie wytrze
i zrobi± sie wżery - korba w smietnik. Ale to czy jedna korba ma twardsz± w tym miejscu o¶ do innej,  shimano sie
nie chwali.

Data: 2015-03-11 02:41:53
Autor: Kuba Abuk
W dniu wtorek, 10 marca 2015 11:26:08 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

[...]

Wycierała się na pewno w pierwszym LX z HT2; FC-M580. Aluminium schodzi płatami w miejscu kontaktu z łożyskami. Po męce z m580 wróciłem do "kwadratu". Mniejsz± sztywno¶ć osi rekompensuje jednak długowieczno¶ć starych suportów na kwadrat. Jak jest z SLX? Nie wiem. Założyłem M660 (bo ładniejszy i dużo tań¶zy od XT, a waga +50g jest raczej pomijalna) do stalowego Marina żony z 5 lat temu. Czę¶ciej jeĽdzi na szosie, więc przebieg ma(korba, nie Żona) <5kkm. Do SLX-a jeszcze nie zagl±dałem. Nie było potrzeby.

Zdravim,
Kuba

Data: 2015-03-11 11:06:56
Autor: qrt
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:41:53 -0700 (PDT), Kuba Abuk napisał(a):

[...]

miałem dokładnie to samo. na tej samej korbie. Po tych do¶wiadczeniach ma
octalika :)
[...]

to była też kwestia tego iż ma poczatku nie było zwyczaju planowania ram
pod te suporty. Być może też z łożyskami zrobiono porzadek iż nie padaj±
jak ulęgałki. Wycieranie się osi było też na bank spowodowane zacieraniem sie lożysk.  Teraz sie już o takich przypadkach nie słyszy i być może jest to bezpieczne
rozwi±zanie. Co jednak nie zminia faktu iż jak je widze to zapala mi sie
czerwona lampka :)

Data: 2015-03-11 11:58:35
Autor: PeJot
W dniu 2015-03-11 o 11:06, qrt pisze:

to była też kwestia tego iż ma poczatku nie było zwyczaju planowania ram
pod te suporty.

Albo prostu *producenci ram* trochę dokładniej przykładaj± się do roboty.

--
P.Jankisz

Data: 2015-03-11 17:40:27
Autor: mbut
W dniu 10.03.2015 o 07:46, mbut pisze:
[...]
dzięki za te informacje
pozdr

Data: 2015-03-25 14:15:31
Autor: MichałG
mbut pisze:
[...]

nie wiem co lepiej i dla kogo.
Miałem też taki przypadek i wymieniłem na deore bo po pierwsze była, a po drugie była tańsza. Jak nie jezdzisz w maratonach to nie zauważysz róznicy (jak jezdzisz to tez nie).
dziła juz 6 sezon, w zeszłym zmieniałem tarcze korby zostały.

PozdrawiamM

Korba Shimano Hollowtech II