Data: 2012-07-10 16:08:19 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Witam!
Czy dla niższych i średnich klas istnieje jakaś korba 48/32/24 lub 22? Czy taki układ (ten I-szy) będzie wogóle działał sprawnie i obsłuży go tradycyjna przerzutka. Względnie bezproblemowo oczywiście. Jesli takie rozwiązanie istnieje zależałoby mi na względnie przyzwoitym materiale (niska klasa ścieralności) ponieważ korbka ta najprawdopodobniej będzie poddawana dość dużym obciązeniom. Myślałem o czymś takim: http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html Jest jakaś alternatywa? Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 07:38:21 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 4:08:19 PM UTC+2, Vince wrote:
Witam! To w końcu 48, czy 44? |
|
Data: 2012-07-10 16:54:46 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Potraktuj to jako dwa pytania:
- co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html - czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 08:10:19 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote:
Potraktuj to jako dwa pytania: OK :D - co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html Nie znam. - czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22) Tak prosto z taśmy produkcyjnej, to pewnie nie, ale powinno dać się sklecić - część korb jest rozbieralna, i to zarówno trekingowych (blat 48), jak i górskich (pozostałe zębatki). Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym blatem do dokręcania na asfalcie. |
|
Data: 2012-07-10 17:44:44 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to Otóż to. Natomiast, czy tradycyjne blaty shimanowskie pasują do tegoż "ustrojstwa" ;) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 09:03:53 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote:
> Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm... |
|
Data: 2012-07-14 16:29:43 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Postanowiłem zasięgnąć opinii u źródła i zwróciłem się w tej sprawie o względnie wyczerpującą odpowiedź do firmy EUROBIKE, polskiego dystrubutora SR`ów. Zobaczymy co odpiszą. Oczywiście w miarę możliwości tym, czego się tam dowiem oczywiście się z Szanownymi Kolegami podzielę
Pozdrawiam, M. BTW: tak na logikę jest takie powiedzenie - popyta napędza podaż. Wcale nie zdziwiłbym się, gdyby jakaś mała chałupnicza firma w najbliższym czasie zainteresowała się tematem. Takie zamienniki to rzeczywiście mógłby być całkiem niezły biznes ;) -- -- See also: facebook.com/milosz.klemens Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:908e63f6-1738-44bd-8e82-c07cf2ad8764googlegroups.com... On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote: > Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm... |
|
Data: 2012-07-11 10:50:25 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Korba XC R | |
W dniu 2012-07-10 17:10, rmikke pisze:
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote: Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-07-11 18:10:34 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da. Ok. W takim razie kolejna kwestia. Spotkałem sie na jednym z forów z opinią, że w.w. XCR jest beznadziejny jeśli chodzi o wytrzymałość. Podobno miękki jak masło i lepiej zainwestować w Alivio. W takim razie kolejne pytanie. Jak jest z tarczami do w.w. i czy w przypadku FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka. Gdzie coś takiego dostać i jaką proponowalibyście konfigurację, żeby jednocześnie mieć mozliwość z korzystania z przeożenia 22 (ew. 24) i jakiegoś większego biegu 46-48. No i oczywiście żeby to nie kosztowało 300 zeta. Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-11 19:20:21 | |
Autor: | |
Korba XC R | |
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka. Przeglądnąłem kilknaście instrukcji serwisowych Shimano(isS)i problemem głównym jest rozpiętość zębów (różnica zębów między tarczą najwiekszą i najmniejszą) dzięki której przerzutka przednia jest w stanie obsłużyć wszystkie tarcze korb. Najwiekszą rozpiętość przerzutki p. jaką znalazłem to 22 zęby,czyli korby przykładowo takie (które dałoby się sklecić z tarcz 48,46,32,34,36,26,24,22) 48-32-22 czy takie 46-32-22 nie ma dla nich przerzutki przedniej która by je obsłużyła.Możliwe konfiguracje to np.44-32-22-jak wyżej cytowana,czy 46-32-24,lub 48-32-26 (zaznaczam,że przeglądnąłem może z 1/3 isS przerzutek przednich) Oczywiście dostępność tarcz stalowych (talerzyków) to jest następny problem, a ceny są takie że lepiej kupić gotowe kpl.korby Wniosek mam jeden,"producenty" robią wszystko żeby nas znichęcić do samodzielnego ulepszania/poprawiania tak wspaniale przez nich skonstruowanych produkowanych rowerów.Nie wiem czemu ma służyć ta cała marketingowa polityka,chyba jedynie tylko wku****niu przyzwoitych ludzi. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-10 18:28:56 | |
Autor: Ignac | |
Korba XC R | |
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
Myślałem o czymś takim:i2445854936.h Do tego co zostało powiedziane dodam tylko żebyś zwrócił uwagę na długość osi suportu-113 mm i linię łańcucha-50 mm i jeżeli u siebie masz takie same te wymiary i działało poprawnie to będą pasować. Ponadto sprzedawca pisze że pasują również do napędu 9x a to oznacza że wszystkie tarcze są węższe od korb do napędu 8x czy 7x co może mieć istotny wpływ na skrócenie ich żywotnośći(między 8x i 9x odległości środków symetrii tarcz są takie same tylko szerokości tarcz inne-węższe dla napędu 9x).I jeszcze wypadałoby żeby zamienniki które kupujesz miały te same ilości zębów tarcz co korby pierwotne bo przerzutka przednia nie koniecznie musi pasować (np.długość i podgięcia klatki przerzutki p.) Po prostu nie wszystkie korby które Tobie odpowiadają będą do napędu pasować. Jeżeli jakikolwiek z tych parametrów nie będzie kompatybilny z pierwotnymi korbami nie kupowałbym ich. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-14 14:42:55 | |
Autor: Milosz K. | |
Korba XC R | |
Jeżeli jakikolwiek z tych parametrów nie będzie kompatybilny z pierwotnymi Tak, natomiast można przecież zastosować miękki łańcuch (np. UG/IG). W tedy nie powinno to mieć aż takiego wpływu na żywotność korby. poza tym łańcuch taki kosztuje 10-20 zł, zaś support to już wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset zeta Pozdrawiam, M. -- |
|
Data: 2012-07-19 00:11:20 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Do tego co zostało powiedziane dodam tylko żebyś zwrócił uwagę No i tu jest właśnie problem. Zdecydowałem się w końcu na XCR Takie cuś: http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/3967/Suntour.XCT.V3.T312.T318/ Długość osi: 113 mm (zmierzyłem ośkę, zgadza się) Mocowanie na kwadrat: jest Długość ramion: 175 mm (toże się zgadza) Przy czym: - wielkość tarcz (na I-szy rzut oka) ta sama - rozstaw pomiędzy poszczególnymi tarczami: korba stara i nowa idento Innymi słowy powinny być ok. No i tu jest malutki problem, bo coś nie pasuje z mocowaniem. Po zamocowaniu nowej korby odstęp między ramą, a korbą wynosi ok 10mm (1 cm), podczas gdy w poprzednim było to ok 5 mm. Przyczyna? Jak widać na załączonym obrazku: http://imageshack.us/f/201/clipboard02ku.jpg/ W związku powyższym: - zwrot do sprzedawcy? - zeszlifowanie feralnych kilku mm? - obcięcie ośki supportowej (to raczej odpada) lub wymiana środka suppoortu? Najbardziej logicznym rozwiązaniem wydaje się zeszlifowanie owych feralnych kilku mm. Natomiast czy nie będzie to miało wpływu na osadzenie supportu i bezpieczeństwo jazdy? Pozdrawiam, M. - |
|
Data: 2012-07-19 00:15:40 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R (JEDNAK JEST PROBLEM!!!!) | |
Do tego co zostało powiedziane dodam tylko żebyś zwrócił uwagę No i tu jest właśnie problem. Zdecydowałem się w końcu na XCR Takie cuś: http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/3967/Suntour.XCT.V3.T312.T318/ Długość osi: 113 mm (zmierzyłem ośkę, zgadza się) Mocowanie na kwadrat: jest Długość ramion: 175 mm (toże się zgadza) Przy czym: - wielkość tarcz (na I-szy rzut oka) ta sama - rozstaw pomiędzy poszczególnymi tarczami: korba stara i nowa idento Innymi słowy powinny być ok. No i tu jest malutki problem, bo coś nie pasuje z mocowaniem. Po zamocowaniu nowej korby odstęp między ramą, a korbą wynosi ok 10mm (1 cm), podczas gdy w poprzednim było to ok 5 mm. Przyczyna? Jak widać na załączonym obrazku: http://imageshack.us/f/201/clipboard02ku.jpg/ W związku powyższym: - zwrot do sprzedawcy? - zeszlifowanie feralnych kilku mm? - obcięcie ośki supportowej (to raczej odpada) lub wymiana środka suppoortu? Najbardziej logicznym rozwiązaniem wydaje się zeszlifowanie owych feralnych kilku mm. Natomiast czy nie będzie to miało wpływu na osadzenie supportu i bezpieczeństwo jazdy? Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-19 07:26:29 | |
Autor: Ignac | |
Korba XC R (JEDNAK JEST PROBLEM!!!!) | |
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
W związku powyższym: Wyłącznie,bo egzotyczne korby nie mają oficjalnej kompatybilności z np.Shimano i takie niespodziańki to porządek dzienny. Jedynie fizyczna przymiarka przesądza o tym. Ponadto czy obie mają tą samą linię łańcucha (stara i nowa) Ignac -- |
|
Data: 2012-07-19 10:14:39 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Korba XC R (JEDNAK JEST PROBLEM!!!!) | |
Dnia 19-07-2012 o 09:26:29 Ignac <ignac88@wytnij.gazeta.pl> napisał(a):
,bo egzotyczne korby nie mają oficjalnej kompatybilnościshimano tez nie zawsze ma. bywają identyczne korby z roznym osadzeniem. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2012-07-19 00:15:40 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R (JEDNAK JEST PROBLEM!!!!) | |
Do tego co zostało powiedziane dodam tylko żebyś zwrócił uwagę No i tu jest właśnie problem. Zdecydowałem się w końcu na XCR Takie cuś: http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/3967/Suntour.XCT.V3.T312.T318/ Długość osi: 113 mm (zmierzyłem ośkę, zgadza się) Mocowanie na kwadrat: jest Długość ramion: 175 mm (toże się zgadza) Przy czym: - wielkość tarcz (na I-szy rzut oka) ta sama - rozstaw pomiędzy poszczególnymi tarczami: korba stara i nowa idento Innymi słowy powinny być ok. No i tu jest malutki problem, bo coś nie pasuje z mocowaniem. Po zamocowaniu nowej korby odstęp między ramą, a korbą wynosi ok 10mm (1 cm), podczas gdy w poprzednim było to ok 5 mm. Przyczyna? Jak widać na załączonym obrazku: http://imageshack.us/f/201/clipboard02ku.jpg/ W związku powyższym: - zwrot do sprzedawcy? - zeszlifowanie feralnych kilku mm? - obcięcie ośki supportowej (to raczej odpada) lub wymiana środka suppoortu? Najbardziej logicznym rozwiązaniem wydaje się zeszlifowanie owych feralnych kilku mm. Natomiast czy nie będzie to miało wpływu na osadzenie supportu i bezpieczeństwo jazdy? Pozdrawiam, M. |