Korba - dlugosc ramienia

Data: 2009-06-07 22:49:29
Autor: Wooyek
Korba - dlugosc ramienia

Zdecydowalem sie na SLX, teraz nastepny dylemat - jiej dlugosc ramie
wybrac:170 czy 175mm? Nie wiem jakie to ma znaczenie. Mozecie mnie
oswiecic? :) Jesli to byloby istotne mam 192cm wzrostu.

Krótka korba ma sens w dwóch przypadkach:
1) Niski wzrost (~160 cm).
2) Niski suport (zwlaszcza w polaczeniu z duzym skokiem zawieszenia).

Przy Twoim wzroscie na 100% bierz 175 mm. Krótka korba powoduje wkurzajace poczucie "braku powera" - ostatnio zmienilem ze 170 na 175, a mam 170 cm wzrostu.

Mozna dyskutowac oczywiscie o kolanach, ukrwieniu itp., ale to raczej niszowa ciekawostka - dominujacym standardem jest 175 mm i moim zdaniem nie bez powodu.

Data: 2009-06-07 14:04:39
Autor: Saurus
Korba - dlugosc ramienia
On 7 Cze, 22:49, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

[...]dominujacym standardem jest 175 mm i moim zdaniem nie
bez powodu.

Powód jest prosty - łatwiej wszystkim sprzedawać to samo niż mieć na
stanie czy montować do rowerów różne długości. A to, że większość
ludzi nie wie jak duże może mieć to znaczenie tylko sprzyja
sprzedawcom.

Data: 2009-06-07 23:34:08
Autor: Wooyek
Korba - dlugosc ramienia
> [...]

stanie czy montować do rowerów różne długości. A to, że większość
ludzi nie wie jak duże może mieć to znaczenie tylko sprzyja

A tam, wymyślasz teorie spiskowe... Niektórzy producenci (np. Scott) montują w małych rozmiarach krótsze korby i jak ktoś jest niski, to ma to sens - co też napisałem. Ale korba 170 mm przy ponad 190 cm wzrostu to IMO jakiś absurdalny pomysł.

Data: 2009-06-08 09:59:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Korba - dlugosc ramienia
Dnia 07.06.2009 23:04 użytkownik Saurus napisał :
[...]

Kompletna bzdura i jak Ci już napisano teoria spiskowa. Zwłaszcza patrząc na sprzęty z najwyższej półki. A straszenie niszczeniem kolan na rowerze to już powoli zakrawa na urban legend.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-08 12:43:20
Autor: raviz
Korba - dlugosc ramienia
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Widze, ze to jest temat rzek i nie ma zlotego srodka. Po powrocie do domu musze zmierzyc moja stara korbe.
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2009-06-08 14:15:45
Autor: Wooyek
Korba - dlugosc ramienia
Widze, ze to jest temat rzek i nie ma
zlotego srodka.

Wręcz przeciwnie... Widzę, że jedna osoba (Saurus) zdołała skutecznie namącić Ci w głowie ;)

Data: 2009-06-08 14:21:17
Autor: Rafał VFR
Korba - dlugosc ramienia
Witam
Ja też jestem za 175.
Wielokrotnie już w gazetach rowerowych w opisach rowerów typu lady lub women piszą, że standardem jest korba 170 mm głównie spowodowana zwyczajową (krótszą) długością nóg jak i ogólnie wzrostem kobiet - sumując panie są po prostu mniejsze - choć jak dla mnie fajniejsze niż faceci ;-) nawet ci wysocy :-)
Dla Twojego wzrostu naturalnym wyborem 175 cm.
Ja osobiście 185 cm i korba 175.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Wręcz przeciwnie... Widzę, że jedna osoba (Saurus) zdołała skutecznie namącić Ci w głowie ;)

Data: 2009-06-08 14:26:39
Autor: Wooyek
Korba - dlugosc ramienia
Witam

Odpowiadamy POD cytatem => netykieta.

Data: 2009-06-16 10:46:58
Autor: Jan Cytawa
Korba - dlugosc ramienia
nospam napisał:

niszowa ciekawostka - dominujacym standardem jest 175 mm i moim zdaniem nie bez powodu.

Cos mi sie wydaje, ze dominujacym standardem jest 170. Jan Cytawa

Data: 2009-06-16 10:48:34
Autor: Wooyek
Korba - dlugosc ramienia
> niszowa ciekawostka - dominujacym standardem jest 175 mm i moim
> zdaniem nie bez powodu.

Cos mi sie wydaje, ze dominujacym standardem jest 170.

Masz rację, wydaje Ci się.

Data: 2009-06-16 18:30:30
Autor: budfox
Korba - dlugosc ramienia
Wooyek pisze:

Masz rację, wydaje Ci się.

Mając 181cm wzrostu i dość długie nogi jeździłem na korbach 170mm i 175mm i następną moją korbą będzie jednak 170mm, jednak lepiej się kręciło.

Inna sprawa, że wtedy brałem środki dopingujące i nie uprawiałem seksu po 23

Data: 2009-06-17 09:17:19
Autor: Jan Cytawa
Korba - dlugosc ramienia
nospam napisał:

> Cos mi sie wydaje, ze dominujacym standardem jest 170.

Masz rację, wydaje Ci się.

slowo dominujacy, znaczy tyle, ze tego czegos jest najwiecej.
Sprawdzilem w sklepie i wiekszosc rowerow ma 170. I to nie tylko tych
tanszych. Wiec nie wiem o co ci chodzi. I jak ktos wczesniej dobrze napisal dlugosc korb dobiera sie do wzrostu
i dlugosci nog. A takze w pewnym sensie do stosowanej w czasie jazdy
kadencji. Im szybciej ktos kreci tym krotsze korby powinien miec. A tak naprawde to nie wiem czy istnieja obiektywne kryteria, ktore
potrafia powiedziec, ktore korby sa lepsze. Czy przypadkiem nie opiera
to sie na osobistych upodobaniach i opiniach. Byc moze na jakims
cykloergometrze takie rzeczy daja sie zmierzyc.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-16 18:23:13
Autor: Adrian S.
Korba - dlugosc ramienia
Jan Cytawa wrote:

nospam napisał:

niszowa ciekawostka - dominujacym standardem jest 175 mm i moim zdaniem
nie bez powodu.

Cos mi sie wydaje, ze dominujacym standardem jest 170.

 ale nie w mtb tylko w rowerach supermarketowych, tudzież korbach do 50zł.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Korba - dlugosc ramienia