Data: 2012-05-10 16:32:57 | |
Autor: Ignac | |
Korba na kwadrat | |
Krzysztof Naworyta <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał(a):
Nabijałem korbę najstaranniej jak potrafię, śruby podociągane kluczem na olbrzymiej wajsze... A po dokręceniu śruby korba ma wciąż luz na "kwadracie" osi? Bo taki defekt da się usunąć łatwo,zależy jak długo z takim luzem jeździła. Korb się nie nabija(młotkiem?)tylko wkłada na kwadrat i dokręca imbusem. Nawet nie trzeba przerzutki przedniej demontować i łańcucha. Tylko kwadrat ma tą wadę,że jeżeli nowa korba osiądzie inaczej(głębiej lub płycej)w stosunku do poprzedniej korby to trzeba na nowo wyregulować wychylenia przerzutki przedniej. Ignac -- |
|
Data: 2012-05-11 13:48:37 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
Korba na kwadrat | |
Ignac wrote:
|| Nabijałem korbę najstaranniej jak potrafię, śruby podociągane || kluczem na olbrzymiej wajsze... | | A po dokręceniu śruby korba ma wciąż luz na "kwadracie" osi? Może źle się wyraziłem... Nie mam luzów tylko tarcza "faluje" prawo-lewo w stosunku do przerzutki, nie jest prostopadle do osi korby. Korba shimanowska ale z najniższej grupy. Suport wymieniany stosunkowo niedawno, na maszynówkach. | Bo taki defekt da się usunąć łatwo,zależy jak długo z takim luzem | jeździła. Chętnie posłucham porad Osoby wiele bardziej doświadczonej. | Korb się nie nabija(młotkiem?)tylko wkłada na kwadrat i | dokręca imbusem. No właśnie! I nigdy największa tarcza Ci nie "pływała" po takim dokręceniu? | Tylko kwadrat ma tą wadę,że jeżeli nowa korba osiądzie | inaczej(głębiej lub płycej)w stosunku do poprzedniej korby to trzeba | na nowo wyregulować wychylenia przerzutki przedniej. To akurat nie przeraża mnie specjalnie :) -- KN |
|
Data: 2012-05-11 05:09:05 | |
Autor: rmikke | |
Korba na kwadrat | |
On Friday, May 11, 2012 1:48:37 PM UTC+2, Krzysztof Naworyta wrote:
Ignac wrote: Ale zawsze faluje, czy tylko jak mocno depniesz? Bo mi w serwisie tłumaczyli "zgrzyt-zgrzyt" łańcucha o klatkę przeniej przerzutki przy mocniejszym depnięciu tym, że wtedy blat się lekko odchyla... |
|
Data: 2012-05-12 11:12:36 | |
Autor: Ignac | |
Korba na kwadrat | |
Krzysztof Naworyta <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał(a):
Ignac wrote: Jeżeli nie ma luzów to to "falowanie" należy wyprostować na przykład przy pomocy klucza francuskiego,delikatnie żeby tych nitów mocujących tarcz nie pozrywać,jeżeli już nie są naruszone. jest prostopadle do osi korby. Ze względu na takie przypadki jak wyżej warto na przyszłości pomyśleć o korbach z wymiennymi tarczami zwłaszcza jeżeli jeździ się w terenie. | Bo taki defekt da się usunąć łatwo,zależy jak długo z takim luzem Istotą właściowego osadzenia korb jest to aby nie miała najmniejszego luzu na kwadracie suporu,aby to osiągnąć to kwadrat nie może wystawać poza piastę osadczą korby,jeżeli nie wystaje to dokręcamy śrubę mocującą i gotowe.A jeżel kwadrat wystaje poza piastę korb,wówczas należy na ten kwadrat założyć wąską podkładkę np. sprężynową która dzięki temu poszerzy piastę korb i umożliwi dokręcenie śruby mocującej korbę,lub można nieco skrócić-zeszlifować kwadrat często są to wielkości do 1mm długości.Nie ma obawy że przy dokręcaniu korba osadzi się krzywo,a samo dokręcanie robię kluczem nie dłuższym niż powiedzmy 20 cm. | Korb się nie nabija(młotkiem?)tylko wkłada na kwadrat i Nigdy.Jeżeli korba nie ma luzu na mocowaniu (na kwadracie),a faluje co jest również niedopuszczalne,to należy jak wyżej wyprostować to falowanie i dodatkowo spawdziłbym lekko ruszając tarczą na boki czy nie ma luzow na nitach mocujących tarczę między sobą i na krzyżaku korb. | Tylko kwadrat ma tą wadę,że jeżeli nowa korba osiądzieMam nadzieję że coś się rozjasniło w temacie. Ignac -- |
|
Data: 2012-05-14 12:04:23 | |
Autor: cytawa | |
Korba na kwadrat | |
Krzysztof Naworyta pisze:
Może źle się wyraziłem... Jesli jest troche krzywa to ja wyprostuj. Bardzo latwo sie to robi. Naciskaj czujnie kolanem z jednej strony a z przeciwnej ciagnij. Jan Cytawa |