Korba na kwadrat

Data: 2012-05-10 11:14:07
Autor: ms.joda
Korba na kwadrat
Niestety taki już "urok" tego rozwiązania, jest dosyć prymitywne i nic
dziwnego, że zostało wyparte przez nowsze rozwiązania. Inna sprawa to
jakość wykonania. W swoim rowerze szosowym mam korbę na kwadrat
Campagnolo Record i nawet przy ciśnięciu za peletonem 50km/h nic się
nie odgina na boki, a wózek przedniej przerzutki jest bardzo wąziutki
(10sp). Natomiast w MTB mam niską grupę 8sp z korbami na kwadrat,
śruby dobrze "dociągnięte", korby nigdy nie zdejmowane i nawet na
podjeździe 4% korba "pracuje" na boki, sic! Jedyne co mi przychodzi do
głowy, to zdjąć korbę obrócić względem osi o 90* i zamontować - może
wówczas się trochę lepiej "ułoży" na osi.

Korba na kwadrat