Data: 2012-07-29 00:07:17 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Witam!
PoszukujÄ korby do skĹadanego trekkinga. 1. 48 na blacie, trzyrzÄdowa 2. RamiÄ 170mm 3. Czarna 4. Z osĹonkÄ blatu (moĹźe byÄ opcjonalna, jeĹli jest do kupienia). 5. PorzÄ dna (Deore lub coĹ trochÄ lepszego) 6. Fajnie, jakby nie byĹ support zintegrowany z osiÄ - jakoĹ nie mam zaufania do zintegrowanych mechanizmĂłw i sÄ IMO nieserwisowalne poza wielkimi miastami. Nie musi byÄ Shimano, ale reszta napÄdu jest na komponentach Shimano. JakieĹ typy? chester |
|
Data: 2012-07-28 15:22:08 | |
Autor: rmikke | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On Sunday, July 29, 2012 12:07:17 AM UTC+2, chester wrote:
Witam! Alivio. Deore już jest HT, zintgegrowana. Powinno dać się dostać czarną. |
|
Data: 2012-07-29 00:22:55 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze:
Witam! Ja uĹźywam Shimano FC-M521. Jest wersja czarna/srebrna, 170/175, 44-32-22T/48-36-26T -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 07:51:43 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze: To jest bardzo dobra opcja ,ale do napędu 9x,więc jesli masz napęd 8x lub 7x to ta korba może obniżyć trwałość napędu(węższe tarcze korb). Ignac A jaka masz przerzutkę z tyłu i z przodu. -- |
|
Data: 2012-07-29 10:09:42 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 09:51, Ignac pisze:
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a): Mam (będę miał, bo kompletuję nowy rower) napęd 9x. A jaka masz przerzutkę z tyłu i z przodu. No sęk w tym, że rower będzie miał części klasy XT. A tu nagle korba Alivio. Nie mam nic do Alivio, ale wolałbym coś lżejszego z być może trwalszych materiałów. Shimano nowego >Alivio nie dostanę, ale może FSA/Truvativ/... robią dobry osprzęt o parametrach, jakich wymagam? Jestem przy tym w stanie pogodzić się z korbą 175, ale dość niechętnie. A może ktoś wie o zalegającym sprzęcie w jakimś sklepie i np. Deore z 2008 roku czy coś w tym stylu udałoby się kupić ? chester |
|
Data: 2012-07-29 09:07:00 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
chester <chesteroni@poczta.gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 29.07.2012 09:51, Ignac pisze: Przede wszystkim musisz Sobie odpowiedzieć na proste pytanie czy chcesz mieć rower trwały i przez to cięższy czy wypasiony i lekki i niestety mniej trwały Tych rzeczy pogodzić się nie da.Jeżeli to pierwsze to musisz się zatrzymać na komponenetach Acera/Alivio/Altus/8x,a jeżeli to drugie kupujesz elementy lekkie( modyfikowane aluminiowe wąskie tarcze korb i zębatki kaset oraz wąski łańcuch/9x) i masz.Wybór należy do Ciebie,ale zawsze powinieneś mieć w miarę obiektywne info w tym temacie i po to masz precla. Jak zapewne zauważyłeś pytanie jak żyć nie jest proste. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-30 18:30:00 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-29 11:07, Ignac wrote:
Eee tam, po zużyciu pierwszego aluminiowego największego blatu w korbie HT dokupiłem stalową z Alivio. Owszem, trochę cięższa niż oryginalna ale i tak ogólnie rzecz biorąc mam lżejszy zestaw niż całe Alivio przy tej samej trwałości :-) -- tms |
|
Data: 2012-07-29 10:40:40 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 10:09, chester pisze:
A może ktoś wie o zalegającym sprzęcie w jakimś sklepie i np. Deore z http://www.ebay.com/itm/Shimano-XTR-FC-M952-Crankset-46-34-24-175mm-crank-arms-9-Speed-Octalink-/190706363505?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2c66fc2c71 Tyle że wolałbym nowy sprzęt i z osłonką więc ten model sprzed 10 (!) lat raczej odpada. chester |
|
Data: 2012-07-29 13:35:04 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 10:09, chester pisze:
No sęk w tym, że rower będzie miał części klasy XT. A tu nagle korba FC-M521 używa zewnętrznych blatów od FC-M531/530 czyli od strony napędu to jest właściwie Deore. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 13:19:59 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 09:51, Ignac pisze:
To jest bardzo dobra opcja ,ale do napędu 9x,więc jesli masz napęd Tak, to jest 9x, ale rower jest właśnie składany i nie przypuszczam by ktoś obecnie wchodził w 8x czy 7x. Ja bardzo sobie chwalę 9x, bardzo mi się podoba zestopniowanie mojego SRAM X9. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 15:27:57 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):
Tak, to jest 9x, ale rower jest właśnie składany i nie przypuszczam by Ja jeżdzę wyłącznie na 8x (mam 2 takie rowery w tym jeden nowy), ponadto preferuje stalowe tarcze korb-18 kkm i suporty na kwadrat-30kkm. przerzytka przednia-30 kkm,przerzutka tylna z krótkim wózkiem 30 kkm-dwa razy wymieniane kółka 13 i 15 ząbków,ukł.hamulcowe V-ki-30kkm klock hamulcowe zużyte w około 50%,kaseta druga 8x-przebieg 18 kkm,łańcuch trzeci-9kkm Oczywiście nie muszę dodawać że precyzja w pracy napędu niezawodna,koszty zakupu części niziutkie(moja przerzutka tylna Acera/Altus kosztuje tyle co dwa kóła do przerzutki XT).Ostatnio kupiłem zapasowe korby ze stalowymi odkręcanymi tarczami-115zł,przerzutka tylna krótki wózek kosztuje-43zł. Ja bardzo sobie chwalę 9x, bardzo mi się podoba zestopniowanie mojego W miarę jak będziesz jeździł notuj jakie przebiegi osiągasz na poszczególnych komponentach i podawaj na grupie bo o takie dane nam chodzi. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-29 20:05:01 | |
Autor: biodarek | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 17:27, Ignac pisze:
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a): Mam pospisywane z dawnych lat ile przejechałem na jakim łańcuchu, na jakiej kasecie. Teraz widzę, że to stracony czas. Lepiej wykorzystać energię na coś innego. Dlaczego? Po pierwsze, aby testy były wiarygodne muszą być przeprowadzone w tych samych warunkach. Wiadomo, że każdy z nas jeździ inaczej. Asfaltowo lub nie. Jeden omija kałuże, drugi przeciwnie. Kiedyś Łuki zaproponował test - matkę wszystkich testów: skucie łańcucha z powiedzmy 3 kawałków: Shimano, Connex i SRAM. Po czasie sprawdzenie wyciągnięcia każdej z części. Wtedy miałoby to sens. O ile pamiętam, nikt tego nie zrobił. Po drugie przykład osobisty. Jeździłem sobie ci ja na łańcuchach Shimano, kiedy skończył się napęd zmieniłem na Connexy. Wszystko notowałem. Po skończeniu się Connexów i podsumowaniu wyników wyszło, że są lepsze. No to do sklepu... a tam ceny nowych Connexów o jakieś 50% większe od Shimano, gdzie można było kupić zestaw łańcuch plus kaseta. Więc zmienił się stosunek ceny do jakości i już nie kupiłem Connexów. Dlatego uważam, że szkoda czasu na takie zapiski, bo te dane nie są porównywalne oraz nie nadążają za cenami na rynku. Teraz kiedy kończy się napęd, to najpierw patrzę na ofertę w sklepach, potem kilka pytań do wujka googla i można kupować. -- biodarek |
|
Data: 2012-07-29 19:12:26 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> Nie chodzi mi o aptekarska dokładność ale o przybliżone dane i o orientacyjne warunki jazdy,żeby mieć jakiekolwiek odniesienie,bo
nie ma jasnego/czytelnego (nawet laboratoryjnego)systemu jakości, jest natomiast marketingowa manipulacja,a jakości komponentów nie ocenisz na oko to często przepłacamy.Bo jeżeli za łańcuch płacę 20 zł i przejeżdzam 10 kkm to kupując za 80 zł przejażdzę 4x tyle,życzyłbym sobie tego. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-30 01:16:10 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 21:12, Ignac pisze:
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> Ale to zależy od mnóstwa czynników. Taki "ja" - jeździec dobrze ponad 100kg, rower MTB 26", korba z blatem 44z. Żadnych maratonów, dojazdy do pracy i jazda rekreacyjna w stylu "dokądkolwiek mogę wędrować" - przez pola i lasy po Wzgórzach Trzebnickich - szutry, gruntówki, czasem na przełaj, często z przyczepą (i Pasażerem). W napędzie pył, błoto, sałatka z polnych ziół. Stary napęd (drugi dla tego roweru): 8rz Alivio, 2 x CH-HG50 (do około 18 tys. rotowane co około 500-700km, potem poskładane w jeden), CS-HG50, korba grupowa (kwadrat, oś suportu - stary poczciwy LX, rekomendowany także dla szosowej Tiagry), przerzutki Alivio - przód FD-M21 (downswing), tylna rocznik 2005 lub 2004, przeżyło to około 20 tys. km (tylna przerzutka - 30 tys km, "oryginalna"). Wymiana, bo "wyjechały" zęby na przełożeniach 5, 6, i 7, blat i środkowa tarcza z wyraźnymi oznakami zużycia - koszt wymiany był wyższy od kosztu nowej korby. Kiedyś przy czasie obfotografuję "złom" - sworznie zawleczki łańcucha straciły 1/4-1/3 przekroju. W tym sezonie prawie pełna wymiana napędu na 9 rzędów (została oś suportu oraz tylna przerzutka - ale dostała nowe kółka). Przednia przerzutka - jakieś niskie Deore sprzed kilku sezonów (downswing - stare Alivio luzów nie ma, ale za szeroki wózek dla łańcucha 9rz), kaseta, korby Alivio (kaseta HG-50-9), łańcuch (na razie jeden) HG53, manetki 9rz Alivio. Kilkukrotnie spotkałem się z opinią sprzedawców, że Alivio ma najlepszy współczynnik ceny do jakości i jednocześnie jest jakoby najtrwalszą z obecnie dostępnych grup Shimano (wymieniane jednym tchem z nieodżałowanym "starym XT", które uchodziło za nieomal niezniszczalne). Jak wspomniałem, wyczynowo nie jeżdżą, więc pakowanie się w korbę za jedyne 350zł było w moim przypadku bez sensu. I podpowiedź dla "kwadraciaków" - smar na kwadrat i dociągnąć śruby z książkowym momentem (albo ciut mocniej), początkowo sprawdzać dokręcenie po cięższym katowaniu (podjazdy ze staniem na pedałach czy skakanie po schodach) - nie ma prawa trzeszczeć. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2012-07-30 18:45:01 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-29 17:27, Ignac wrote: O ile dobrze pamiętam to jeździsz po Australii więc swoje doświadczenia w stylu zjechania klocków do 50% po 30kkm są jakby to Ci powiedzieć mało k.. reprezentatywne dla naszych regionów! Ja w okresie jesiennym potrafię zjechać klocki po 1.5kkm więc jest to lekka różnica co? -- tms |
|
Data: 2012-07-30 20:13:20 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a):
O ile dobrze pamiętam to jeździsz po Australii więc swoje doświadczenia w stylu zjechania klocków do 50% po 30kkm są jakby to Ci powiedzieć mało k.. reprezentatywne dla naszych regionów! No to kolega troszkę źle zapamiętał bo ja z Księżyca jestem a tam ciążenie powszechne wynosi 1/6 ziemskiego i stąd to niskie zużycie klocków,myślę,że teraz dopiero sytuacja się wyjaśniła. Ignac -- |
|
Data: 2012-09-08 10:42:52 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-30 22:13, Ignac wrote:
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a): Ok to przepraszam, coś mi się kompletnie pomieszało. Nie wiem jak osiągasz tak niskie zużycie klocków ale jedyne wyjaśnienie jakie przychodzi mi do głowy to głównie trasy szosowe poza miastem. Natomiast mój profil jazdy to głównie kombinacja podmiejsko-miejska. Hamuję nierzadko krótko mówiąc. Pozdro tms |
|
Data: 2012-07-29 11:43:59 | |
Autor: biodarek | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze:
Witam! Tak. Linkowałeś w sąsiednim wątku: http://aard.blox.pl/2009/04/SURLY-Long-Haul-Trucker-vol-3.html Ale nie spełnia pkt. 6. Może przekonasz się jednak do korby zintegrowanej? Nie wypowiem się o jej serwisie w terenie. Ale chyba potrzebny jest tylko jeden niezwykły klucz do miski. Ja sobie taki klucz kiedyś kupiłem. Profilaktycznie, bo się dużo naczytałem o padających suportach. Klucz od 2 lat leży nierozpakowany. W 2 rowerach mam korby Deore. W jednym zintegrowaną, w drugim starą na octalinku. I to z octalinkiem miałem problemy typu trzeszcząca korba i konieczność dokręcania ramienia. I to przy tej starej korbie jeżdżę na 3 środku suportu (1xdeore i 2xLX). Kosztowały pewnie drożej niż wymiana łożysk w korbie zintegrowanej. Aaaa... i ten nowy suport, to raczej z daleka od asfaltu jeżdżony. Kurz, błoto, woda itp. klimaty. Co do trwałości Deore, to ta moja stara ma chyba 8-9 lat. Kupiona do roweru, kiedy wahając się pomiędzy 8 i 9 rzędów postawiłem jednak na nowość. Tylko jeżdżę na 3 komplecie tarcz 44 i 32. 22 pozostała oryginalna. Korba ma przekręcone ok. 50 000 km. Może spróbuj obejść jeszcze lokalne sklepy rowerowe. Może coś tam znajdziesz. Mi tak udało się kupić ze dwa razy tylne przerzutki starszego rocznika. -- biodarek |
|
Data: 2012-07-29 22:37:17 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 11:43, biodarek pisze:
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze: Chyba nie ten link wkleiłeś ;-) Chyba, że chodzi Ci o korbę aarda FC-M532 z Hollowtech II Ale nie spełnia pkt. 6. Takich co nie spełniają jest trochę. Może przekonasz się jednak do korby Sęk w tym, że o ile kojarzę, to tam łożyska są na osi i jak coś się zacznie babrać, to całość korb mam do wymiany z racji niewymienności osi. Nie rozbierałem tego nigdy - może właśnie zrobiłem z siebie ignoranta, no ale lepiej teraz niż później :p. Wolałbym kupić fajne korby i wymieniać tylko tarcze i supporty - łatwiej w razie "w" o wymianę niż jak wszystko jest zintegrowane. Ja sobie taki klucz Może mnie trochę przekonałeś, choć akurat nie ceną wymiany supportu bo z tym się liczę. Ja na tym rowerku zamierzam głównie po szosie pomykać więc szczerze mówiąc, jak nie będzie tam dziury od wiertarki to raczej nic się nie powinno stać od okazjonalnego przejazdu po leśnej drodze w Bieszczadach (tak, wiem, jakie cudowne jest tam błoto ;-) , ale to nie rower do XC ) Co do trwałości Deore, to ta moja stara ma chyba 8-9 lat. Kupiona do I to ta stara ma Octalinka? To raczej nie świadczy tak źle o tym. Choć z drugiej strony Hollowtech II to nowość i nikt nie wie o trwałości tego sprzętu. A jak będzie wiedział, to przestaną produkować :p Może spróbuj obejść jeszcze lokalne sklepy rowerowe. Może coś tam Janek Leśniewski nie ma na stanie, a innych dobrze zaopatrzonych to raczej w Toruniu ni ma. Pod tym względem bardzo mi brakuje Szczecina. Do Bydgoszczy może się przejadę, tylko muszę adresy zdobyć i ruszyć d4 z rańca co by o 10:00 zapukać do pierwszego sklepu :p Coś polecasz? A może w Toruniu jest ktoś kto miewa takie rzeczy na stanie a ja jakoś nie trafiłem przez niewiedzę jako napływowy? chester |
|
Data: 2012-07-30 10:27:40 | |
Autor: Wilk | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 29 Lip, 22:37, chester <chester...@poczta.gazeta.pl> wrote:
Sęk w tym, że o ile kojarzę, to tam łożyska są na osi i jak coś się Zupełnie źle kojarzysz. Zintegrowana - to jest oś z korbą (z częścią z zębatkami), a nie łożyska. Minusem związanym z łożyskami w tym rozwiązaniu jest to - że są zewnętrzne, a nie zintegrowane. Innymi słowy - trochę bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia, w klasycznym suporcie - są schowane w mufie. Każde łożysko z miską wkręca się osobno z lewej i prawej strony, w to się wsuwa dopiero oś. Rozwiązanie nieco mniej trwałe, ale jeśli wymieniamy same łożyska, a nie razem z miskami - to kosztuje to niewiele, a i same łożyska są tańsze od całego pakietu. Wielką zaletą tego systemu jest łatwość demontażu (też większa sztywność); zdjąć zapieczoną korbę czy sam suport na Octalink czy kwadrat - to często ogromne problemy, miałem z tym nieraz jazdy; a w nowym systemie - do zdjęcia korby wystarczy imbus, a i łożyska dużo wygodniej ruszyć i łatwiej przyłożyć siłę (choć wymaga już specjalnego klucza). Nowszym rozwiązaniem łączącym plusy obu systemów są suportu typu "press-fit" - współdziałają z korbami zintegrowanymi, ale są schowane w mufie suportowej; ale nie interesowałem się bliżej tym rozwiązaniem, nie wiem czy nie wymaga to specjalnej ramy i jak jest to montowane - mam od nowości takie rozwiązanie w swoim rowerze górskim. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2012-07-30 19:53:18 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Wilk <m-wolff@wp.pl> napisał(a): kwadrat - to często ogromne problemy, miałem z tym nieraz jazdy; A próbowałeś tak:potrzebny jest klucz który po zdjęciu korb zakłada się na oś
suporu następnie nakłada tulejkę lub podkładki na klucz i całość dokręca śrubą mocującą korbę i teraz dopiero można obracać bo klucz Ci nie spadnie z ząbków adaptera.Nie używać tych specjalistycznych kluczy z rączką którymi można odkręcać/dokręcać adapter bez ściągania korby. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-30 20:37:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-30, Wilk wrote:
On 29 Lip, 22:37, chester <chester...@poczta.gazeta.pl> wrote:[..] WielkÄ zaletÄ tego systemu jest ĹatwoĹÄ demontaĹźu (teĹź wiÄksza Zdecydowanie wymaga specjalnej ramy, co wiÄcej, jest fafnaĹcie standardĂłw, ktĂłre sÄ ze sobÄ czasem kompatybilne (z adapterami), czasem nie. Do tego stosuje siÄ teraz korby z osiami o Ĺrednicach 24mm (stary standard, PF88/90/92) i 30mm (BB30 i PressFit30 oraz BB286). OgĂłlnie z tymi suportami jest teraz cyrk na kĂłĹkach i wypada siÄ dobrze zaznajomiÄ z tematem, zanim siÄ kupi. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-30 17:48:43 | |
Autor: biodarek | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 22:37, chester pisze:
Jakieś typy? Ten, ten. O tę korbę mi chodziło. Co do trwałości Deore, to ta moja stara ma chyba 8-9 lat. Kupiona do Tak, ta stara jest na Octalinku. HT II też już ma kilka lat i chyba już niczym nowym nie zaskoczy. Może spróbuj obejść jeszcze lokalne sklepy rowerowe. Może coś tam Najwięcej kupowałem w Bydgoszczy... nie, nie dlatego, że mam tutaj obrażone wszystkie sklepy ;) Ale od czasu połączenia CentrumRowerowego i Cykloturu wraz ze zmianą oprogramowania ich sklepu - zaniechałem. Przerzutki, o których pisałem znalazłem akurat u Kondeja. U Janka też kupuję i u Kwiatkowskiego. To chyba wszystko. Chociaż jest też na Mickiewicza sklep Michała Gołasia. Kolega kupił tam fajną szosówkę Jamisa. Muszę tam zajrzeć. Szukasz stalowej ramy, a teraz mi się skojarzyło, że Jamis robił coś takiego. Mam: http://www.jamisbikes.com/usa/thebikes/road/aurora/12_auroraelite.html Sąsiednie modele nie są z tarczówkami. Nie wgłębiałem się dokładnie, ale obejrzyj sobie czy Ci to pasuje. W każdym razie jest na miejscu dystrybutor. A korbę spełniającą Twoje wymagania widziałem dzisiaj w Łodzi w GoSporcie. Alivio z osłoną, 48z i na kwadrat - 159,99. Jeśli nie zależy Ci na masie, to będzie chyba przyzwoita korba. -- pozdrawiam biodarek |
|
Data: 2012-07-30 18:31:15 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 30.07.2012 17:48, biodarek pisze:
W dniu 2012-07-29 22:37, chester pisze: Hm, z zintegrowanych to się napaliłem na FC-M591 - chyba najfajniejsza z tych do kupienia za <500zł (wolałbym <400, ale jak upoluję nowe XT sprzed 10-ciu lat to nie będę marudził) Co do trwałości Deore, to ta moja stara ma chyba 8-9 lat. Kupiona do Hm, może się jednak skuszę bo z tego co widzę, to octalinkowe korby też nie urywają głowy i musiałbym jakąś super okazję ustrzelić albo kupić coś relatywnie ciężkiego. Najwięcej kupowałem w Bydgoszczy... nie, nie dlatego, że mam tutaj Ładna ta Aurora :-) Trochę cena mniej ładna, bo jak się VAT i cło doliczy to pewnie wyjdzie z 7k ale tak czy owak - ładny rower. Ja póki co jestem o krok od zamówienia ramy Surly LHT, gdyby nie nadchodzący urlop to pewnie byłoby po ptokach. A tak to się przejdę może do tego sklepu na Mickiewicza, zobaczę jak to finansowo wychodzi, a może i jakościowo też. A korbę spełniającą Twoje wymagania widziałem dzisiaj w Łodzi w No właśnie sęk w tym, że na masie też mi trochę zależy. Choć obecnie moje ciało wnosi tyle, że nie ma to znaczenia, ale proces cieniowania siebie samego jest już w toku z niezłymi efektami więc akurat jak będę miał trekkinga na wiosnę, to waga roweru zacznie mieć dla mnie znaczenie bo na sobie już nie oszczędzę ;-) Poza tym... kwadrat? To ja już widziałem jakieś w miarę ciekawe korby nieshimanowskie na kwadrat i się trochę zawahałem nad nimi... Tak czy owak, sam nic nie znalazłem, nie pojawiły się też tu typy które by mnie uwiodły więc spuszczam z tonu i kupię FC-M591, znalazłem parę sklepów mających jeszcze nówki czarne 170mm, choć nie w Polsce, niestety. Dziękuję za podpowiedzi - mimo braku typów "idealnych", pomogły mi w dokonaniu wyboru. chester |
|
Data: 2012-08-01 01:04:57 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 30.07.2012 17:48, biodarek pisze:
Chociaż jest też na Byłem tam dziś (tzn. po południu). Auror w Polsce ni ma. Gość obiecał, że zadzwoni jeszcze tu i tam i popyta, ile by rama kosztowała, ale wątpię w efekty. Przy okazji popyta o czarne FC-M591 170mm 48/36/26 bo może zrobędzie w PL. A ogólne wrażenie ze sklepu: mały, ciasny, niezbyt doświadczona obsługa, praktycznie więcej niż skromny wybór akcesoriów. Jest kilka ładnych rowerów, również sensownych, co się chwali. Jak dla mnie to albo padną, albo się rozwiną i przeniosą do czegoś sensownego, co np. Janek dawno powinien zrobić - obecny metraż u niego to jakiś żart w zderzeniu z asortymentem :/ chester |
|
Data: 2012-08-01 07:24:45 | |
Autor: biodarek | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-08-01 01:04, chester pisze:
Przy okazji popyta o czarne FC-M591 170mm 48/36/26 bo Doszedł mail na priv? Pisałem 2 dni temu. -- biodarek |
|
Data: 2012-08-02 00:55:24 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 01.08.2012 07:24, biodarek pisze:
W dniu 2012-08-01 01:04, chester pisze: Doszedł, ale ja nie odbieram poczty z tego konta normalnie - nieco zbyt publicznie tu jest i za dużo śmieci przychodzi ;-) Co do meritum - poczekam jeszcze trochę i potem będę badał :-) Dzięki za cynk :) chester |
|
Data: 2012-07-30 18:19:37 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-29 22:37, chester wrote:
Hę?Może przekonasz się jednak do korby Ja właśnie kupiłem korbę z łożyskami zintegrowanymi jak pierwszy suport padł a drugi rekomendowany Kinex okazał się mieć skrzywioną oś (ciężko było reklamować bo kupował kolega, wymieniał serwis i znalezienie winnego byłoby cokolwiek niełatwe). Po znalezieniu porad na forumszosowe ..org jak zmodyfikować Shimanowskie miski z łożyskami z HT żeby wchodziły standardowe, podwójnie uszczelniane łożyska 61805 2RS to doprawdy ciężko byłoby znaleźć tańsze w obsłudze rozwiązanie (komplet łożysk ~8PLN). Korba ma owszem zintegrowaną oś z zębatką, którą wsuwa się po prostu we wkręcone miski z łożyskami. Trudno o prostszą konstrukcję i jedyny mankament tego rozwiązania to plastiki wsuwane w łożyska, które zapewniają w oryginale uszczelnienie od zewnętrznej strony (zbędne po użyciu podwójnie uszczelnionych łożysk) oraz kasują luz pomiędzy łożyskiem a osią. Ale jeśli będziesz rozsądnie uważny przy montażu to posłużą Ci naprawdę długo. Krótko mówiąc to rozwiązanie mocno polecam - moja korba to LX M583 i wozi już czwartą zębatkę za to na osi nie widać śladów zużycia. Pozdro tms |
|
Data: 2012-07-30 18:04:52 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a):
Krótko mówiąc to rozwiązanie mocno polecam - moja korba to LX M583 i wozi już czwartą zębatkę za to na osi nie widać śladów zużycia. A jaka masz do tego:przerzutkę przednią ,tylną i kasetę? Ignac -- |
|
Data: 2012-09-08 11:01:13 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-30 20:04, Ignac wrote:
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a): A proszę Cię bardzo: - Przerzutka przednia - FD M660 (tak teoretycznie do 44T a mam 48T ale dało się wyregulować i działa naprawdę szybko i sprawnie) - Tylna - do niedawna RD M531, teraz M662 z długim wózkiem - Kaseta - wcześniej dwa razy HG80, teraz testuję HG61. Poza wagą specjalnie się nie różnią. - Łańcuch - jeżdżę na dwóch cyklicznie zmienianych CN-7701. Ostatnio zrobiłem na takim zestawie ~10kkm a zmieniłem tylko dlatego że zamontowałem nową przerzutkę tylną i chciałem się nacieszyć pracą świeżego napędu. Zostawiłem wszystko jeszcze na dojeżdżenie w zimie. Pozdro tms |
|
Data: 2012-09-08 09:45:06 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu sobota, 8 września 2012 11:01:16 UTC+2 użytkownik tms napisał:
On 2012-07-30 20:04, Ignac wrote: >> Krótko mówiąc to rozwiązanie mocno polecam - moja korba to LX M583 i A proszę Cię bardzo: A Shimano takie kombinacje poleca do korb FC-M583 (LX9): -przerzutka przednia FD-M581A - do korb z blatem 44 i 48 -przerzutka tylna RD-M581 -kaseta CS-M580 -łańcuch HG-73 Ignac |
|
Data: 2012-09-09 10:17:03 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-09-08 18:45, Ignac wrote:
W dniu sobota, 8 września 2012 11:01:16 UTC+2 użytkownik tms napisał:Przerzutkę przednią akurat kupiłem jak miałem jeszcze korbę SunTour-a bo potrzebny był mi model top-swing żeby nie kolidował z błotnikiem (przy down-swing ośka przerzutki ewidentnie odpychała błotnik i powodowało to czasem ocieranie o oponę). A tak w ogóle to te "rekomendacje" Shimano dotyczą po prostu tej samej grupy osprzętu czyli tu akurat LX. Nie widzę specjalnego powodu żeby się ich kurczowo trzymać. Najlepiej to właśnie widać po przednich zębatkach właśnie. Mają mieć dużą wytrzymałość chwilową (czytaj żeby zawodnik nie zerwał / wygiął) ale trwałość niestety wcale nie jest brana pod uwagę. Niestety najlepszy stop aluminium ma odporność na ścieranie dużo niższą niż stal. Pozdro tms |
|