Data: 2012-07-29 00:22:55 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze:
Witam! Ja uĹźywam Shimano FC-M521. Jest wersja czarna/srebrna, 170/175, 44-32-22T/48-36-26T -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 07:51:43 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):
W dniu 2012-07-29 00:07, chester pisze: To jest bardzo dobra opcja ,ale do napędu 9x,więc jesli masz napęd 8x lub 7x to ta korba może obniżyć trwałość napędu(węższe tarcze korb). Ignac A jaka masz przerzutkę z tyłu i z przodu. -- |
|
Data: 2012-07-29 10:09:42 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 09:51, Ignac pisze:
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a): Mam (będę miał, bo kompletuję nowy rower) napęd 9x. A jaka masz przerzutkę z tyłu i z przodu. No sęk w tym, że rower będzie miał części klasy XT. A tu nagle korba Alivio. Nie mam nic do Alivio, ale wolałbym coś lżejszego z być może trwalszych materiałów. Shimano nowego >Alivio nie dostanę, ale może FSA/Truvativ/... robią dobry osprzęt o parametrach, jakich wymagam? Jestem przy tym w stanie pogodzić się z korbą 175, ale dość niechętnie. A może ktoś wie o zalegającym sprzęcie w jakimś sklepie i np. Deore z 2008 roku czy coś w tym stylu udałoby się kupić ? chester |
|
Data: 2012-07-29 09:07:00 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
chester <chesteroni@poczta.gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 29.07.2012 09:51, Ignac pisze: Przede wszystkim musisz Sobie odpowiedzieć na proste pytanie czy chcesz mieć rower trwały i przez to cięższy czy wypasiony i lekki i niestety mniej trwały Tych rzeczy pogodzić się nie da.Jeżeli to pierwsze to musisz się zatrzymać na komponenetach Acera/Alivio/Altus/8x,a jeżeli to drugie kupujesz elementy lekkie( modyfikowane aluminiowe wąskie tarcze korb i zębatki kaset oraz wąski łańcuch/9x) i masz.Wybór należy do Ciebie,ale zawsze powinieneś mieć w miarę obiektywne info w tym temacie i po to masz precla. Jak zapewne zauważyłeś pytanie jak żyć nie jest proste. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-30 18:30:00 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-29 11:07, Ignac wrote:
Eee tam, po zużyciu pierwszego aluminiowego największego blatu w korbie HT dokupiłem stalową z Alivio. Owszem, trochę cięższa niż oryginalna ale i tak ogólnie rzecz biorąc mam lżejszy zestaw niż całe Alivio przy tej samej trwałości :-) -- tms |
|
Data: 2012-07-29 10:40:40 | |
Autor: chester | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 10:09, chester pisze:
A może ktoś wie o zalegającym sprzęcie w jakimś sklepie i np. Deore z http://www.ebay.com/itm/Shimano-XTR-FC-M952-Crankset-46-34-24-175mm-crank-arms-9-Speed-Octalink-/190706363505?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2c66fc2c71 Tyle że wolałbym nowy sprzęt i z osłonką więc ten model sprzed 10 (!) lat raczej odpada. chester |
|
Data: 2012-07-29 13:35:04 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 10:09, chester pisze:
No sęk w tym, że rower będzie miał części klasy XT. A tu nagle korba FC-M521 używa zewnętrznych blatów od FC-M531/530 czyli od strony napędu to jest właściwie Deore. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 13:19:59 | |
Autor: Andrzej W. | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 09:51, Ignac pisze:
To jest bardzo dobra opcja ,ale do napędu 9x,więc jesli masz napęd Tak, to jest 9x, ale rower jest właśnie składany i nie przypuszczam by ktoś obecnie wchodził w 8x czy 7x. Ja bardzo sobie chwalę 9x, bardzo mi się podoba zestopniowanie mojego SRAM X9. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2012-07-29 15:27:57 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):
Tak, to jest 9x, ale rower jest właśnie składany i nie przypuszczam by Ja jeżdzę wyłącznie na 8x (mam 2 takie rowery w tym jeden nowy), ponadto preferuje stalowe tarcze korb-18 kkm i suporty na kwadrat-30kkm. przerzytka przednia-30 kkm,przerzutka tylna z krótkim wózkiem 30 kkm-dwa razy wymieniane kółka 13 i 15 ząbków,ukł.hamulcowe V-ki-30kkm klock hamulcowe zużyte w około 50%,kaseta druga 8x-przebieg 18 kkm,łańcuch trzeci-9kkm Oczywiście nie muszę dodawać że precyzja w pracy napędu niezawodna,koszty zakupu części niziutkie(moja przerzutka tylna Acera/Altus kosztuje tyle co dwa kóła do przerzutki XT).Ostatnio kupiłem zapasowe korby ze stalowymi odkręcanymi tarczami-115zł,przerzutka tylna krótki wózek kosztuje-43zł. Ja bardzo sobie chwalę 9x, bardzo mi się podoba zestopniowanie mojego W miarę jak będziesz jeździł notuj jakie przebiegi osiągasz na poszczególnych komponentach i podawaj na grupie bo o takie dane nam chodzi. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-29 20:05:01 | |
Autor: biodarek | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 2012-07-29 17:27, Ignac pisze:
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a): Mam pospisywane z dawnych lat ile przejechałem na jakim łańcuchu, na jakiej kasecie. Teraz widzę, że to stracony czas. Lepiej wykorzystać energię na coś innego. Dlaczego? Po pierwsze, aby testy były wiarygodne muszą być przeprowadzone w tych samych warunkach. Wiadomo, że każdy z nas jeździ inaczej. Asfaltowo lub nie. Jeden omija kałuże, drugi przeciwnie. Kiedyś Łuki zaproponował test - matkę wszystkich testów: skucie łańcucha z powiedzmy 3 kawałków: Shimano, Connex i SRAM. Po czasie sprawdzenie wyciągnięcia każdej z części. Wtedy miałoby to sens. O ile pamiętam, nikt tego nie zrobił. Po drugie przykład osobisty. Jeździłem sobie ci ja na łańcuchach Shimano, kiedy skończył się napęd zmieniłem na Connexy. Wszystko notowałem. Po skończeniu się Connexów i podsumowaniu wyników wyszło, że są lepsze. No to do sklepu... a tam ceny nowych Connexów o jakieś 50% większe od Shimano, gdzie można było kupić zestaw łańcuch plus kaseta. Więc zmienił się stosunek ceny do jakości i już nie kupiłem Connexów. Dlatego uważam, że szkoda czasu na takie zapiski, bo te dane nie są porównywalne oraz nie nadążają za cenami na rynku. Teraz kiedy kończy się napęd, to najpierw patrzę na ofertę w sklepach, potem kilka pytań do wujka googla i można kupować. -- biodarek |
|
Data: 2012-07-29 19:12:26 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> Nie chodzi mi o aptekarska dokładność ale o przybliżone dane i o orientacyjne warunki jazdy,żeby mieć jakiekolwiek odniesienie,bo
nie ma jasnego/czytelnego (nawet laboratoryjnego)systemu jakości, jest natomiast marketingowa manipulacja,a jakości komponentów nie ocenisz na oko to często przepłacamy.Bo jeżeli za łańcuch płacę 20 zł i przejeżdzam 10 kkm to kupując za 80 zł przejażdzę 4x tyle,życzyłbym sobie tego. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-30 01:16:10 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
W dniu 29.07.2012 21:12, Ignac pisze:
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> Ale to zależy od mnóstwa czynników. Taki "ja" - jeździec dobrze ponad 100kg, rower MTB 26", korba z blatem 44z. Żadnych maratonów, dojazdy do pracy i jazda rekreacyjna w stylu "dokądkolwiek mogę wędrować" - przez pola i lasy po Wzgórzach Trzebnickich - szutry, gruntówki, czasem na przełaj, często z przyczepą (i Pasażerem). W napędzie pył, błoto, sałatka z polnych ziół. Stary napęd (drugi dla tego roweru): 8rz Alivio, 2 x CH-HG50 (do około 18 tys. rotowane co około 500-700km, potem poskładane w jeden), CS-HG50, korba grupowa (kwadrat, oś suportu - stary poczciwy LX, rekomendowany także dla szosowej Tiagry), przerzutki Alivio - przód FD-M21 (downswing), tylna rocznik 2005 lub 2004, przeżyło to około 20 tys. km (tylna przerzutka - 30 tys km, "oryginalna"). Wymiana, bo "wyjechały" zęby na przełożeniach 5, 6, i 7, blat i środkowa tarcza z wyraźnymi oznakami zużycia - koszt wymiany był wyższy od kosztu nowej korby. Kiedyś przy czasie obfotografuję "złom" - sworznie zawleczki łańcucha straciły 1/4-1/3 przekroju. W tym sezonie prawie pełna wymiana napędu na 9 rzędów (została oś suportu oraz tylna przerzutka - ale dostała nowe kółka). Przednia przerzutka - jakieś niskie Deore sprzed kilku sezonów (downswing - stare Alivio luzów nie ma, ale za szeroki wózek dla łańcucha 9rz), kaseta, korby Alivio (kaseta HG-50-9), łańcuch (na razie jeden) HG53, manetki 9rz Alivio. Kilkukrotnie spotkałem się z opinią sprzedawców, że Alivio ma najlepszy współczynnik ceny do jakości i jednocześnie jest jakoby najtrwalszą z obecnie dostępnych grup Shimano (wymieniane jednym tchem z nieodżałowanym "starym XT", które uchodziło za nieomal niezniszczalne). Jak wspomniałem, wyczynowo nie jeżdżą, więc pakowanie się w korbę za jedyne 350zł było w moim przypadku bez sensu. I podpowiedź dla "kwadraciaków" - smar na kwadrat i dociągnąć śruby z książkowym momentem (albo ciut mocniej), początkowo sprawdzać dokręcenie po cięższym katowaniu (podjazdy ze staniem na pedałach czy skakanie po schodach) - nie ma prawa trzeszczeć. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2012-07-30 18:45:01 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-29 17:27, Ignac wrote: O ile dobrze pamiętam to jeździsz po Australii więc swoje doświadczenia w stylu zjechania klocków do 50% po 30kkm są jakby to Ci powiedzieć mało k.. reprezentatywne dla naszych regionów! Ja w okresie jesiennym potrafię zjechać klocki po 1.5kkm więc jest to lekka różnica co? -- tms |
|
Data: 2012-07-30 20:13:20 | |
Autor: Ignac | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a):
O ile dobrze pamiętam to jeździsz po Australii więc swoje doświadczenia w stylu zjechania klocków do 50% po 30kkm są jakby to Ci powiedzieć mało k.. reprezentatywne dla naszych regionów! No to kolega troszkę źle zapamiętał bo ja z Księżyca jestem a tam ciążenie powszechne wynosi 1/6 ziemskiego i stąd to niskie zużycie klocków,myślę,że teraz dopiero sytuacja się wyjaśniła. Ignac -- |
|
Data: 2012-09-08 10:42:52 | |
Autor: tms | |
Korba trekkingowa poszukiwana! | |
On 2012-07-30 22:13, Ignac wrote:
tms <tms@nowhere.invalid> napisał(a): Ok to przepraszam, coś mi się kompletnie pomieszało. Nie wiem jak osiągasz tak niskie zużycie klocków ale jedyne wyjaśnienie jakie przychodzi mi do głowy to głównie trasy szosowe poza miastem. Natomiast mój profil jazdy to głównie kombinacja podmiejsko-miejska. Hamuję nierzadko krótko mówiąc. Pozdro tms |
|