Data: 2012-02-03 09:05:11 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: różnice | |
Czołem.
Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice konstrukcyjne pomiędzy korbami FC-M431 ( Alivio 9 rzędowe ) oraz FC-M410 ( Alivio 8 rzędowe ). -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-02-03 04:45:46 | |
Autor: bartek mirek | |
Korby 9/8: różnice | |
czesc.
Na 90% roznica znaczaca to glebokosc osadzenia korby wzgledem srodka suportu. Czyli 9 drz. mechanizm korbowy nachodzi glebiej a 8rz. plycej, sa to nieznaczne roznice ale bedziesz pewnie musial dokonac regulacji przerzutki przedniej (ja mialem tak gdy z 9rz. miedzygrupowej korby (alivio-deore) zmienilem korbe na 8 rz. Alivio. Inna konsekwencja to tez zmiana na niekorzysc lini lancucha. Trzeba by wtedy ew. wymienic suport. (dodam ze mowie u o suportach na kwadrat, nie sprawdzalem jak to sie ma w Octalinku). Pozdr. |
|
Data: 2012-02-03 16:29:43 | |
Autor: mbut | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 12-02-03 09:05, PeJot pisze:
Czołem.Włącz Google i będziesz wiedział jaka jest różnica. Wystarczy trochę własnej inwencji |
|
Data: 2012-02-03 18:11:49 | |
Autor: kosik | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 2012-02-03 16:29, mbut pisze:
Włącz Google i będziesz wiedział jaka jest różnica. Wystarczy trochę No zabłysnąłeś. Gratulacje i w ogóle. Następnym razem mniej zgryźliwości a więcej myślenia nad sensem pytania. -- Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2012-02-04 20:32:43 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: różnice | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:jgg4fo$a73$1inews.gazeta.pl...
Czołem. Nie do końca w temacie, ale kiedyś mierzyłem grubość blatów w korbach 8sp vs 9sp i w 9 blaty były minimalnie cieńsze :) Innych różnic nie kojarzę :P -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-04 21:48:34 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 2012-02-04 20:32, kamil/Endurorider.pl pisze:
Właśnie o takie konstrukcyjne różnice mi chodzi. Swoją drogą z czego to wynika, jeśli *tylne* koronki z kaset 8 i 9 rzędowych mają praktycznie identyczną grubość. Innych różnic nie Cóż, trzeba pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej. ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9 rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2 wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach - czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-02-04 21:55:31 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: różnice | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@mm.pl> napisał w wiadomości news:jgk5j3$qha$1inews.gazeta.pl...
Nie do końca w temacie, ale kiedyś mierzyłem grubość blatów w korbach Z tego co widzę co ludzie jeżdzą na jednych i drugich korbach bez większego problemu bez względu na ilość koronek na kasecie. Cóż, trzeba pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej. Niestety tego nie sprawdzałem ;( ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9 rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2 wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach - czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ? Sie sprzedaje to sie produkuje ;) Przy takiej ilości gratów jakie oni robią to byłbym ogromnie zdziwiony gdyby cokolwiek im się do tej pory nie zwróciło po wielokroć ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-04 22:03:03 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze:
Z tego co widzę co ludzie jeżdzą na jednych i drugich korbach bez Też to widzę. A kilkanaście lat temu w katalogach Sh podawało *oficjalne* tabele kompatybilności komponentów z różnych grup, można było *oficjalnie* mieszać do woli :) ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9 Marketing słaby, czy po prostu cena czyni cuda ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-02-04 22:19:04 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: różnice | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@mm.pl> napisał w wiadomości news:jgk6e8$t69$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze: Kiedyś to były czasy :) Sie sprzedaje to sie produkuje ;) Stawiam na cenę :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-05 00:59:12 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 04.02.2012 22:03, PeJot pisze:
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze: Jeśli czyniąc przymiarki do zmiany napędu czytam, że wkłady octalink miewają problemy z łożyskami (większy przekrój osi, mniejsze kulki w łożyskach, łatwiej zajechać), to jak myślisz, jaką korbę kupiłem (nie mając wcześniej problemów z kwadratem mimo mojej masy ;) ? Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio (niezależnie od wariantu) wychodzi taniej od wymiany tarcz w starej. Suport jeszcze spokojnie pociągnie (stary LXowy zamiast katalogowego). Pozostaje kwestia klamkomanetek, tylnej przerzutki, łańcucha, kasety... Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2012-02-05 07:52:17 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: różnice | |
Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisał w wiadomości news:4f2dc651$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
Jeśli czyniąc przymiarki do zmiany napędu czytam, że wkłady octalink Stawiam na to, że doczytasz iż kupując suport accenta można wkładać standardowe łożyska o szerokości 7mm w miejsce 6mm w HT :) Pan Alfer mnie ostatnio oświecił w tej kwesti to teraz jestem mądry :D Między innymi z powodu dyskusyjnej żywotności suportu nie reanimowałem http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-firex-gxp/, która jest naprawdę fajną korbą tylko przeszedłem na http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-iso-flow/ w obydwu rowerach i poza kwestią zużytych blatów NIC się nie dzieje. Stary typ suportu plus oś na wielowypust okazały się połączeniem idealnym. Owszem samo połączenie nie jest tak sztywne jak oś 24mm w Firexie, ale za to nic z tym nie robię od chwili montażu. Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio Niestety zawsze tak było, że konieczność wymiany tarcz jest po prostu nie opłacalna :/ -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-05 11:11:45 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Sun, 5 Feb 2012 07:52:17 +0100, kamil/Endurorider.pl napisaĹ(a):
teĹź zrezygnowaĹem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze zintegrowanÄ osiÄ uwaĹźam za absolutnie poroniony. Nie doĹÄ ze ĹoĹźyska sie sypiÄ jak ulÄgaĹki (koszta moĹźna zminimalizowaÄ ale niestety bezobsĹugowe to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie czĹowiek zapomni to moĹźna suport zajechaÄ i caĹa korba do wymiany. WidaÄ dĹugowiecznoĹÄ korb byĹa producentom solÄ w oku⌠KupiĹem uĹźywane XT ale kosztowaĹo mniej niĹź alivio wiec jest git :) |
|
Data: 2012-02-05 13:53:29 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: róşnice | |
UĹźytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisaĹ w wiadomoĹci news:1gedzpdxrzw3e.41ibcm4gj206$.dlg40tude.net...
teĹź zrezygnowaĹem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze Gdyby suportu nie miaĹy tendencji do nagĹych padĂłw to zdecydowanie wolaĹbym korbÄ ze zintegrowanÄ osiÄ , ale teraz to wyglÄ da tak, ze trzeba kupiÄ komplet a potem zamiennik np accenta i dopiero wtedy moĹźna sobie ĹoĹźyska bez problemu wymieniaÄ. Nie chce mi siÄ tak bawiÄ dopĂłki Iso flowy dziaĹajÄ :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarowaÄ ĹaĹcuch |
|
Data: 2012-02-05 14:14:51 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Sun, 5 Feb 2012 13:53:29 +0100, kamil/Endurorider.pl napisaĹ(a):
UĹźytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisaĹ w wiadomoĹci news:1gedzpdxrzw3e.41ibcm4gj206$.dlg40tude.net... ja miaĹem tak iĹź nawet nie zauwaĹźyĹem iĹź ĹoĹźyska padaĹy i na osi zrobiĹy sie wĹźery. Nie doĹÄ ze korba miaĹa luzy przez to na dodatek ciÄĹźko byĹ zdjÄ Ä z suportu Ĺozyka bez uszkodzenia tych cholernych plastikĂłw. |
|
Data: 2012-02-05 14:17:17 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: róşnice | |
UĹźytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisaĹ w wiadomoĹci news:16voh0h61msku$.w3d5j0nf922y.dlg40tude.net...
ja miaĹem tak iĹź nawet nie zauwaĹźyĹem iĹź ĹoĹźyska padaĹy i na osi zrobiĹy IdeaĹem byĹby przelotowy suport wewnÄtrzny na oĹ 20 mm (co by miejsce na ĹoĹźska zostaĹo) :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarowaÄ ĹaĹcuch |
|
Data: 2012-02-05 14:32:48 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Sun, 5 Feb 2012 14:17:17 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:16voh0h61msku$.w3d5j0nf922y.dlg40tude.net... to raptem 2 mm wicej niz kwadrat :) swoją droga to bodajże canondejl robi korby w standardzie bb30 gdzie oś supportu nie jest zintegrowana z korbą i ma po ludzku wielowpusty i można sobie wymieniać osobno zarówno łozyka jak i oś. no ale to wyjatek. |
|
Data: 2012-02-05 14:39:03 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Korby 9/8: różnice | |
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:ve1y7p6obzwy$.cp34zygvorkm.dlg40tude.net...
to raptem 2 mm wicej niz kwadrat :) kwadrat to zuo! Nigdy nie miałem korby na kwadrat, która nie skończyłaby z rozbitym gniazdem w korbie :/ swoją droga to bodajże canondejl robi korby w standardzie bb30 gdzie oś Równoważony ultra drogimi łożyskami do sterów do headshocka :) Ostatnio na forumrowerowym org kolo się o to pytał i nie było tanio :( Poza tym cena cannona sprawia, że wymiana łożysk HT przestaje być aż takiem problemem :D -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-06 09:48:29 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Korby 9/8: róşnice | |
....::QRT::... napisaĹ:
teĹź zrezygnowaĹem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze zintegrowanÄ osiÄ uwaĹźam za absolutnie poroniony. Nie doĹÄ ze ĹoĹźyska sie sypiÄ jak ulÄgaĹki (koszta moĹźna zminimalizowaÄ ale niestety bezobsĹugowe to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie czĹowiek zapomni tomoĹźna suport zajechaÄ i caĹa korba do wymiany. Po pierwsze proszÄ rozwiĹ tÄ myĹl, nie kumam w czym rzecz z tÄ wymianÄ caĹej korby? Co ma suport do korby? Po drugie parÄ groszy ode mnie odnoĹnie HTII. W kilku rowerach uĹźywam (bÄ dĹş uĹźywaĹem) suportĂłw HTII Shimano o klasie Deore i XT oraz TruvatiwĂłw rĂłwnieĹź z zewnÄtrznymi ĹoĹźyskami (to siÄ nazywa GXP). Truvatiwy sypaĹy mi siÄ okrutnie, nawet w miejskim rowerze dostaĹy luzĂłw bodajĹźe w ciÄ gu jednego sezonu. Tymczasem Shimanowski HTII wytrzymaĹ spokojnie 2 sezony w MTB. Nie zmienia to faktu, Ĺźe "stare" suporty na kwadrat wytrzymywaĹy o wiele wiÄcej. Ale... - i tu moja bardzo subiektywna cecha suportĂłw HTII - jest jedna cecha, za ktĂłrÄ HT uwielbiam :-) ĹatwoĹÄ montaĹźu. Ile czasu i nerwĂłw straciĹem przy odkrÄcaniu zapieczonych suportĂłw na kwadrat. Ile razy klucz, ten wpustowy do suportu, wyskakiwaĹ, niszczyĹ zÄ bki i tak dalej. Jasne, teoretycznie trzeba smarowaÄ gwinty i uĹźywaÄ markowych debeĹciackich kluczy, ale w realu tak piÄknie nie jest. Tymczasem sposĂłb wkrÄcania i wykrÄcania HTII poprzez ten zewnÄtrzny klucz to sama przyjemnoĹÄ. ByÄ moĹźe dla innych jest to pierdoĹka, ale ja z tego jestem zadowolony. Przy okazji w tym temacie, wĹaĹnie korzystajÄ c z wolnego czasu wĹoĹźyĹem do padniÄtego HTII nowe ĹoĹźyska. Niestety nie miaĹem okazji wyprĂłbowaÄ w praktyce jak takie reanimowany suport bÄdzie dziaĹaĹ. Ale kilka sĹĂłw o samej wymianie. W Shimano zastosowane sÄ nietpowe ĹoĹźyska, a dokĹadniej typowe ale ĹciÄte czyli zwÄĹźone, przez co standardowe ze sklepu sÄ za szerokie. Zatem trzeba kombinowaÄ - w warunkach domowych u mnie skoĹczyĹo siÄ mozolnym zwÄĹźaniem zewnÄtrznych zaĹlepek, Ĺźeby wszystko do siebie pasowaĹo. Czyli: oszczÄdziĹem kilkadziesiÄ t zĹotych (cena nowego suportu), za to straciĹem godzinÄ albo dwie. Czy siÄ to opĹaca? Tak jak wspomniaĹem na razie tego nie testowaĹem w praktyce, powinno dziaĹaÄ choÄ to jest juĹź partyzantka. KaĹźdy musi sam oceniÄ czy koszty sÄ warte takiego rzeĹşbiarstwa. Chyba, Ĺźe ktoĹ ma dostÄp do maszyny, ktĂłrÄ pogĹÄbi miski ĹoĹźyska - wtedy bÄdzie idealnie, no ale znĂłw mamy dylemat "wydaÄ te parÄ zĹ na nowy suport czy wydaÄ je na fachowca od tokarki". I tyle gawÄdzenia z mojej strony :-) A. |
|
Data: 2012-02-06 09:54:58 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: róşnice | |
W dniu 2012-02-06 09:48, Alfer_z_pracy pisze:
PrzecieĹź wystarczy przycisnÄ Ä klucz do osi dĹuĹźszÄ ĹrubÄ z gwintem M8x1 i montaĹź kwadratu bÄdzie przyjemnoĹciÄ :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2012-02-06 10:04:16 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Korby 9/8: róşnice | |
PeJot napisaĹ:
PrzecieĹź wystarczy przycisnÄ Ä klucz do osi dĹuĹźszÄ ĹrubÄ z gwintem M8x1 i montaĹź kwadratu bÄdzie przyjemnoĹciÄ :> Tak, teoriÄ znam :-) PamiÄtam rĂłwnieĹź zmagania z wykrÄcaniem zapieczonych suportĂłw na kwadrat przy uĹźywaniu Ĺrub i przedĹuĹźek. PrzyjemnoĹciÄ tego bym nie nazwaĹ ;) A. |
|
Data: 2012-02-06 09:14:44 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Mon, 06 Feb 2012 10:04:16 +0100, Alfer_z_pracy napisaĹ(a):
Tak, teoriÄ znam :-) PamiÄtam rĂłwnieĹź zmagania z wykrÄcaniem Mi juĹź przy drugiej korbie urwaĹ siÄ gwint w trakcie odkrÄcania z powodu zapieczenia. Powoli rezygnujÄ z kwadratu. Po za tym raz mi siÄ w trakcie maratonu jedno ramiÄ odkrÄciĹo. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-02-06 10:23:37 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: róşnice | |
W dniu 2012-02-06 10:04, Alfer_z_pracy pisze:
PamiÄtam rĂłwnieĹź zmagania z wykrÄcaniem SwojÄ drogÄ , ciekawe ile wymian ĹoĹźysk wytrzymajÄ aluminiowe adaptery HT2, aĹź otwĂłr ulegnie rozbiciu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2012-02-06 23:31:22 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Korby 9/8: róşnice | |
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:jgo66r$gsm$1inews.gazeta.pl... SwojÄ drogÄ , ciekawe ile wymian ĹoĹźysk wytrzymajÄ aluminiowe adaptery HT2, aĹź otwĂłr ulegnie rozbiciu. miski Accenta chyba doĹÄ szybko siÄ wyrabiajÄ - odnoszÄ wraĹźenie, Ĺźe niedĹugo po wymianie ĹoĹźysk tworzÄ siÄ luzy, ktĂłrych w Shimanowskich miskach nie ma. pozdr |
|
Data: 2012-02-06 10:14:16 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Mon, 6 Feb 2012 09:48:29 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):
...::QRT::... napisał: http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg jeden obraz wart tysiąca słów :) |
|
Data: 2012-02-06 10:46:08 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Korby 9/8: różnice | |
"...::QRT::..." napisał"
Po pierwsze proszę rozwiń tę myśl, nie kumam w czym rzecz z tą wymianą całej http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg Aha. Tego nie wiedziałem. W sumie to ciekawe zjawisko, ja pół trzeciego sezonu na HTII przejechałem na sporym luzie spowodowanym padnięciem jednego z łożysk ale sama korba na tym nie ucierpiała i po wymianie suportu działa jak nówka. A. |
|
Data: 2012-02-06 18:05:14 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 2012-02-06 10:14, ...::QRT::... pisze:
http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg Dużo trzeba było, żeby zrobić taką masakrę ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-02-06 19:45:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Mon, 06 Feb 2012 18:05:14 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2012-02-06 10:14, ...::QRT::... pisze: powiem szczerze iż nawet sie nie zorientowałem jak do tego doszło. Naj sam przód wytarła sie taka warstwa na powierzchni osi. Ale to nie był jakiś problem bo z tym jezdziłem dość długo. A potem to poprostu miedzy jednym rozebraniem korby a drugim zobaczyłem taką niespodziankę - może to były 2 miesiace - fakt była to zima a wówczas jezdziłem tym rowerem do pracy. Łozysko padło, nie zorientowałem sie kiedy bo jakiegoś wielkiego oporu nie było. Jak pojawił sie luz to rozebrałem korbę a mym oczom ukazał sie taki widok. Łożysko było wręcz zabetonowane ale jak pisałem nie dawało to jakiś specjalnych symptomów bo korba pracowała praktycznie normalnie. |
|
Data: 2012-02-06 23:39:01 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Korby 9/8: różnice | |
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1ja3qigcf35dv$.h87vdnkny3a5.dlg40tude.net... http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg to raczej wada materiałowa tego egzemplarza była, może choroby wieku dziecięcego tego patentu, a może brak smaru przy montażu? Używam od lat bodaj tego samego modelu LX HTII oraz SLX i mimo że praktycznie po każdej chlapie łożyska betonieją - żadnych większych wżerów na korbach nie stwierdziłem (a już sporo kompletów łożysk te korby zaliczyły). Za to wyrobił się wielowypust w LX - ale to chyba z mojej winy, bo za słabo dokręciłem i przejechałem całą Transcarpatię na lekko obluzowanej korbie. Na szczęście osadzenie na Distalu rozwiązało problem i korba nadal dzielnie służy w mieszczuchu. Ale oczywiście octalinka uważam za zdecydowanie bardziej bezobsługowe i bezproblemowe rozwiązanie. pozdr |
|
Data: 2012-02-07 10:01:16 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Mon, 6 Feb 2012 23:39:01 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1ja3qigcf35dv$.h87vdnkny3a5.dlg40tude.net... możliwe bo to był fc-580 czyli chyba pierwszy LX HT2 też słyszałem ze to potem poprawili. Na szczęście osadzenie na Distalu rozwiązało problem i korba nadal dzielnie służy w mieszczuchu. a jak wymieniasz łozyska ? :) |
|
Data: 2012-02-05 10:57:29 | |
Autor: PeJot | |
Korby 9/8: różnice | |
W dniu 2012-02-05 00:59, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:
Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio U mnie temat dotyczy 5 rowerów w rodzinie które regularnie serwisuję. Na razie jeszcze części zamienne do 3 x 8 są dostępne, ale zamienniki trzeba szukać wśród części do systemów 3 x 9. U Shimano tylne koronki pasują, przerzutki też. Łańcuchy i korby, z tego co się czyta, *chyba* też. Czyżby kres systemu wyznaczało fizyczne zużycie manetek 8 ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-02-05 11:02:48 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Korby 9/8: różnice | |
Dnia Sat, 04 Feb 2012 21:48:34 +0100, PeJot napisał(a):
Cóż, trzeba pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej. ja jezdziłem w ośmiorzędowym napędzie z 8 rzedowymi korbami, 9 rzędowymi korbami, oraz z 9 rzędowymi korbami z koronkami 8 rzędowymi, i nie ma IMO żadnej róznicy. Nic nie mierzyłem co prawda a tylko zakładałem i jechałem, ale nic absolutnie nie odczułem aby coś sie zmieniło w jakości pracy napędu. Choć z drugiej strony niektórzy koledzy tutaj pisali ze 8 rzędowy łańcuch na 9 rzędowych koronkach zachowuje sie nieco inaczej. |
|
Data: 2012-02-05 11:38:10 | |
Autor: ToMasz | |
Korby 9/8: różnice | |
Choć z drugiej strony niektórzy koledzy tutaj pisali ze 8 rzędowy łańcuchłańcuch przy 8 i 9 rzędach ma inną szerokość. o ile pamiętam to jest 7.3mm i 6.8mm. natomiast różnica zasadnicza pomiędzy 8 i 9 jest taka, (bagatelizując oczywiście koszty) że jak jedziesz szybko i nagle musisz zwolnić to przerzucając z "dołu do góry" musisz raz wiecej kciukiem przycisnąć.... ToMasz |
|