Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Korby 9/8: różnice

Korby 9/8: różnice

Data: 2012-02-03 09:05:11
Autor: PeJot
Korby 9/8: różnice
Czołem.

Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice konstrukcyjne pomiędzy korbami FC-M431 ( Alivio 9 rzędowe ) oraz FC-M410 ( Alivio 8 rzędowe ).

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-03 04:45:46
Autor: bartek mirek
Korby 9/8: różnice
czesc.

Na 90% roznica znaczaca to glebokosc osadzenia korby wzgledem srodka
suportu. Czyli 9 drz. mechanizm korbowy nachodzi   glebiej a 8rz.
plycej, sa to nieznaczne roznice ale bedziesz pewnie musial dokonac
regulacji przerzutki przedniej (ja mialem tak gdy z 9rz.
miedzygrupowej korby (alivio-deore) zmienilem korbe na 8 rz. Alivio.
Inna konsekwencja to tez zmiana na niekorzysc lini lancucha. Trzeba by
wtedy ew. wymienic suport. (dodam ze mowie u o suportach na kwadrat,
nie sprawdzalem jak to sie ma w Octalinku).
Pozdr.

Data: 2012-02-03 16:29:43
Autor: mbut
Korby 9/8: różnice
W dniu 12-02-03 09:05, PeJot pisze:
Czołem.

Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice konstrukcyjne pomiędzy korbami
FC-M431 ( Alivio 9 rzędowe ) oraz FC-M410 ( Alivio 8 rzędowe ).

Włącz Google i będziesz wiedział jaka jest różnica. Wystarczy trochę własnej inwencji

Data: 2012-02-03 18:11:49
Autor: kosik
Korby 9/8: różnice
W dniu 2012-02-03 16:29, mbut pisze:
Włącz Google i będziesz wiedział jaka jest różnica. Wystarczy trochę
własnej inwencji

No zabłysnąłeś. Gratulacje i w ogóle. Następnym razem mniej zgryźliwości a więcej myślenia nad sensem pytania.
--
Pozdrawiam
kosik

Data: 2012-02-04 20:32:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: różnice
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:jgg4fo$a73$1inews.gazeta.pl...
Czołem.

Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice konstrukcyjne pomiędzy korbami FC-M431 ( Alivio 9 rzędowe ) oraz FC-M410 ( Alivio 8 rzędowe ).

Nie do końca w temacie, ale kiedyś mierzyłem grubość blatów w korbach 8sp vs 9sp i w 9 blaty były minimalnie cieńsze :) Innych różnic nie kojarzę :P


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-04 21:48:34
Autor: PeJot
Korby 9/8: różnice
W dniu 2012-02-04 20:32, kamil/Endurorider.pl pisze:

Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice konstrukcyjne pomiędzy
korbami FC-M431 ( Alivio 9 rzędowe ) oraz FC-M410 ( Alivio 8 rzędowe ).

Nie do końca w temacie, ale kiedyś mierzyłem grubość blatów w korbach
8sp vs 9sp i w 9 blaty były minimalnie cieńsze :)

Właśnie o takie konstrukcyjne różnice mi chodzi. Swoją drogą z czego to wynika, jeśli *tylne* koronki z kaset 8 i 9 rzędowych mają praktycznie identyczną grubość.

Innych różnic nie
kojarzę :P

Cóż, trzeba  pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej.

ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9 rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2 wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach - czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-04 21:55:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: różnice
Użytkownik "PeJot" <PeJot@mm.pl> napisał w wiadomości news:jgk5j3$qha$1inews.gazeta.pl...

Nie do końca w temacie, ale kiedyś mierzyłem grubość blatów w korbach
8sp vs 9sp i w 9 blaty były minimalnie cieńsze :)

Właśnie o takie konstrukcyjne różnice mi chodzi. Swoją drogą z czego to wynika, jeśli *tylne* koronki z kaset 8 i 9 rzędowych mają praktycznie identyczną grubość.

Z tego co widzę co ludzie jeżdzą na jednych i drugich korbach bez większego problemu bez względu na ilość koronek na kasecie.

Cóż, trzeba  pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej.

Niestety tego nie sprawdzałem ;(

ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9 rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2 wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach - czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ?

Sie sprzedaje to sie produkuje ;) Przy takiej ilości gratów jakie oni robią to byłbym ogromnie zdziwiony gdyby cokolwiek im się do tej pory nie zwróciło po wielokroć ;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-04 22:03:03
Autor: PeJot
Korby 9/8: różnice
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze:

Z tego co widzę co ludzie jeżdzą na jednych i drugich korbach bez
większego problemu bez względu na ilość koronek na kasecie.

Też to widzę. A kilkanaście lat temu w katalogach Sh podawało *oficjalne* tabele kompatybilności komponentów z różnych grup, można było *oficjalnie* mieszać do woli :)

ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9
rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2
wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach -
czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ?

Sie sprzedaje to sie produkuje ;)

Marketing słaby, czy po prostu cena czyni cuda ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-04 22:19:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: różnice
Użytkownik "PeJot" <PeJot@mm.pl> napisał w wiadomości news:jgk6e8$t69$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze:

Z tego co widzę co ludzie jeżdzą na jednych i drugich korbach bez
większego problemu bez względu na ilość koronek na kasecie.

Też to widzę. A kilkanaście lat temu w katalogach Sh podawało *oficjalne* tabele kompatybilności komponentów z różnych grup, można było *oficjalnie* mieszać do woli :)

Kiedyś to były czasy :)

Sie sprzedaje to sie produkuje ;)

Marketing słaby, czy po prostu cena czyni cuda ?

Stawiam na cenę :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-05 00:59:12
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Korby 9/8: różnice
W dniu 04.02.2012 22:03, PeJot pisze:
W dniu 2012-02-04 21:55, kamil/Endurorider.pl pisze:

ATSD, ciekawe, dlaczego Sh utrzymuje 2 wersje Alivio, tj. 8 i 9
rzędową, a niższa Acera jest wyłącznie 9 rzędowa ? Po co utrzymują 2
wersje wkładów suportowych ( kwadrat i octalink ) w tych grupach -
czyżby narzędzia do produkcji się jeszcze nie zamortyzowały ?

Sie sprzedaje to sie produkuje ;)

Marketing słaby, czy po prostu cena czyni cuda ?


Jeśli czyniąc przymiarki do zmiany napędu czytam, że wkłady octalink
miewają problemy z łożyskami (większy przekrój osi, mniejsze kulki
w łożyskach, łatwiej zajechać), to jak myślisz, jaką korbę kupiłem
(nie mając wcześniej problemów z kwadratem mimo mojej masy ;) ?

Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio
(niezależnie od wariantu) wychodzi taniej od wymiany tarcz w starej.
Suport jeszcze spokojnie pociągnie (stary LXowy zamiast katalogowego).
Pozostaje kwestia klamkomanetek, tylnej przerzutki, łańcucha, kasety...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2012-02-05 07:52:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: różnice
Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisał w wiadomości news:4f2dc651$0$26699$65785112news.neostrada.pl...

Jeśli czyniąc przymiarki do zmiany napędu czytam, że wkłady octalink
miewają problemy z łożyskami (większy przekrój osi, mniejsze kulki
w łożyskach, łatwiej zajechać), to jak myślisz, jaką korbę kupiłem
(nie mając wcześniej problemów z kwadratem mimo mojej masy ;) ?

Stawiam na to, że doczytasz iż kupując suport accenta można wkładać standardowe łożyska o szerokości 7mm w miejsce 6mm w HT :) Pan Alfer mnie ostatnio oświecił w tej kwesti to teraz jestem mądry :D

Między innymi z powodu dyskusyjnej żywotności suportu nie reanimowałem http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-firex-gxp/, która jest naprawdę fajną korbą tylko przeszedłem na http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-iso-flow/ w obydwu rowerach i poza kwestią zużytych blatów NIC się nie dzieje. Stary typ suportu plus oś na wielowypust okazały się połączeniem idealnym. Owszem samo połączenie nie jest tak sztywne jak oś 24mm w Firexie, ale za to nic z tym nie robię od chwili montażu.

Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio
(niezależnie od wariantu) wychodzi taniej od wymiany tarcz w starej.
Suport jeszcze spokojnie pociągnie (stary LXowy zamiast katalogowego).
Pozostaje kwestia klamkomanetek, tylnej przerzutki, łańcucha, kasety...

Niestety zawsze tak było, że konieczność wymiany tarcz jest po prostu nie opłacalna :/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-05 11:11:45
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Sun, 5 Feb 2012 07:52:17 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):


Między innymi z powodu dyskusyjnej żywotności suportu nie reanimowałem http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-firex-gxp/, która jest naprawdę fajną korbą tylko przeszedłem na http://endurorider.pl/2009/02/truvativ-iso-flow/ w obydwu rowerach i poza kwestią zużytych blatów NIC się nie dzieje. Stary typ suportu plus oś na wielowypust okazały się połączeniem idealnym. Owszem samo połączenie nie jest tak sztywne jak oś 24mm w Firexie, ale za to nic z tym nie robię od chwili montażu.

też zrezygnowałem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze
zintegrowaną osią uważam za absolutnie poroniony. Nie dość ze łożyska sie
sypią jak ulęgałki (koszta można zminimalizować ale niestety bezobsługowe
to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie człowiek zapomni to
można suport zajechać i cała korba do wymiany. Widać długowieczność korb
była producentom solą w oku…
  Kupiłem uĹźywane XT ale kosztowało mniej niĹź alivio wiec jest git :)

Data: 2012-02-05 13:53:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: róşnice
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1gedzpdxrzw3e.41ibcm4gj206$.dlg40tude.net...

też zrezygnowałem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze
zintegrowaną osią uważam za absolutnie poroniony. Nie dość ze łożyska sie
sypią jak ulęgałki (koszta można zminimalizować ale niestety bezobsługowe
to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie człowiek zapomni to
można suport zajechać i cała korba do wymiany. Widać długowieczność korb
była producentom solą w oku…

Gdyby suportu nie miały tendencji do nagłych padów to zdecydowanie wolałbym korbę ze zintegrowaną osią, ale teraz to wygląda tak, ze trzeba kupić komplet a potem zamiennik np accenta i dopiero wtedy można sobie łożyska bez problemu wymieniać. Nie chce mi się tak bawić dopóki Iso flowy działają :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-05 14:14:51
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Sun, 5 Feb 2012 13:53:29 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1gedzpdxrzw3e.41ibcm4gj206$.dlg40tude.net...

też zrezygnowałem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze
zintegrowaną osią uważam za absolutnie poroniony. Nie dość ze łożyska sie
sypią jak ulęgałki (koszta można zminimalizować ale niestety bezobsługowe
to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie człowiek zapomni to
można suport zajechać i cała korba do wymiany. Widać długowieczność korb
była producentom solą w oku…

Gdyby suportu nie miały tendencji do nagłych padów to zdecydowanie wolałbym korbę ze zintegrowaną osią, ale teraz to wygląda tak, ze trzeba kupić komplet a potem zamiennik np accenta i dopiero wtedy można sobie łożyska bez problemu wymieniać. Nie chce mi się tak bawić dopóki Iso flowy działają :)

ja miałem tak iż nawet nie zauważyłem iż łożyska padały i na osi zrobiły
sie wżery. Nie dość ze korba miała luzy przez to na dodatek ciężko był
zdjąć z suportu łozyka bez uszkodzenia tych cholernych plastików.

Data: 2012-02-05 14:17:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: róşnice
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:16voh0h61msku$.w3d5j0nf922y.dlg40tude.net...

ja miałem tak iż nawet nie zauważyłem iż łożyska padały i na osi zrobiły
sie wżery. Nie dość ze korba miała luzy przez to na dodatek ciężko był
zdjąć z suportu łozyka bez uszkodzenia tych cholernych plastików.

Ideałem byłby przelotowy suport wewnętrzny na oś 20 mm (co by miejsce na łożska zostało) :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-05 14:32:48
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Sun, 5 Feb 2012 14:17:17 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:16voh0h61msku$.w3d5j0nf922y.dlg40tude.net...

ja miałem tak iż nawet nie zauważyłem iż łożyska padały i na osi zrobiły
sie wżery. Nie dość ze korba miała luzy przez to na dodatek ciężko był
zdjąć z suportu łozyka bez uszkodzenia tych cholernych plastików.

Ideałem byłby przelotowy suport wewnętrzny na oś 20 mm (co by miejsce na łożska zostało) :)

to raptem 2 mm wicej niz kwadrat :)

swoją droga to bodajże canondejl robi korby w standardzie bb30 gdzie oś
supportu nie jest zintegrowana z korbą i ma po ludzku wielowpusty i można
sobie wymieniać osobno zarówno łozyka jak i oś.  no ale to wyjatek.

Data: 2012-02-05 14:39:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Korby 9/8: różnice
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:ve1y7p6obzwy$.cp34zygvorkm.dlg40tude.net...

to raptem 2 mm wicej niz kwadrat :)

kwadrat to zuo! Nigdy nie miałem korby na kwadrat, która nie skończyłaby z rozbitym gniazdem w korbie :/

swoją droga to bodajże canondejl robi korby w standardzie bb30 gdzie oś
supportu nie jest zintegrowana z korbą i ma po ludzku wielowpusty i można
sobie wymieniać osobno zarówno łozyka jak i oś.

no ale to wyjatek.

Równoważony ultra drogimi łożyskami do sterów do headshocka :) Ostatnio na forumrowerowym org kolo się o to pytał i nie było tanio :(

Poza tym cena cannona sprawia, że wymiana łożysk HT przestaje być aż takiem problemem :D


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch

Data: 2012-02-06 09:48:29
Autor: Alfer_z_pracy
Korby 9/8: róşnice
....::QRT::... napisał:
też zrezygnowałem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze zintegrowaną osią uważam za absolutnie poroniony. Nie dość ze łożyska sie sypią jak ulęgałki (koszta można zminimalizować ale niestety bezobsługowe to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie człowiek zapomni to
można suport zajechać i cała korba do wymiany.

Po pierwsze proszę rozwiń tę myśl, nie kumam w czym rzecz z tą wymianą całej korby? Co ma suport do korby?

Po drugie parę groszy ode mnie odnośnie HTII. W kilku rowerach używam (bądź używałem) suportów HTII Shimano o klasie Deore i XT oraz Truvatiwów również z zewnętrznymi łożyskami (to się nazywa GXP). Truvatiwy sypały mi się okrutnie, nawet w miejskim rowerze dostały luzów bodajże w ciągu jednego sezonu. Tymczasem Shimanowski HTII wytrzymał spokojnie 2 sezony w MTB.

Nie zmienia to faktu, że "stare" suporty na kwadrat wytrzymywały o wiele więcej.

Ale... - i tu moja bardzo subiektywna cecha suportów HTII - jest jedna cecha, za którą HT uwielbiam :-) Łatwość montażu. Ile czasu i nerwów straciłem przy odkręcaniu zapieczonych suportów na kwadrat. Ile razy klucz, ten wpustowy do suportu, wyskakiwał, niszczył ząbki i tak dalej. Jasne, teoretycznie trzeba smarować gwinty i używać markowych debeściackich kluczy, ale w realu tak pięknie nie jest. Tymczasem sposób wkręcania i wykręcania HTII poprzez ten zewnętrzny klucz to sama przyjemność. Być może dla innych jest to pierdołka, ale ja z tego jestem zadowolony.

Przy okazji w tym temacie, właśnie korzystając z wolnego czasu włożyłem do padniętego HTII nowe łożyska. Niestety nie miałem okazji wypróbować w praktyce jak takie reanimowany suport będzie działał. Ale kilka słów o samej wymianie. W Shimano zastosowane są nietpowe łożyska, a dokładniej typowe ale ścięte czyli zwężone, przez co standardowe ze sklepu są za szerokie. Zatem trzeba kombinować - w warunkach domowych u mnie skończyło się mozolnym zwężaniem zewnętrznych zaślepek, żeby wszystko do siebie pasowało. Czyli: oszczędziłem kilkadziesiąt złotych (cena nowego suportu), za to straciłem godzinę albo dwie. Czy się to opłaca? Tak jak wspomniałem na razie tego nie testowałem w praktyce, powinno działać choć to jest już partyzantka. Każdy musi sam ocenić czy koszty są warte takiego rzeźbiarstwa. Chyba, że ktoś ma dostęp do maszyny, którą pogłębi miski łożyska - wtedy będzie idealnie, no ale znów mamy dylemat "wydać te parę zł na nowy suport czy wydać je na fachowca od tokarki".

I tyle gawędzenia z mojej strony :-)

A.

Data: 2012-02-06 09:54:58
Autor: PeJot
Korby 9/8: róşnice
W dniu 2012-02-06 09:48, Alfer_z_pracy pisze:

Ale... - i tu moja bardzo subiektywna cecha suportĂłw HTII - jest jedna
cecha, za którą HT uwielbiam :-) Łatwość montażu. Ile czasu i nerwów
straciłem przy odkręcaniu zapieczonych suportów na kwadrat. Ile razy
klucz, ten wpustowy do suportu, wyskakiwał, niszczył ząbki i tak dalej.


PrzecieĹź wystarczy przycisnąć klucz do osi dłuĹźszą śrubą z gwintem M8x1 i montaĹź kwadratu będzie przyjemnością  :>

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-06 10:04:16
Autor: Alfer_z_pracy
Korby 9/8: róşnice
PeJot napisał:
PrzecieĹź wystarczy przycisnąć klucz do osi dłuĹźszą śrubą z gwintem M8x1 i montaĹź kwadratu będzie przyjemnością  :>

Tak, teorię znam :-) Pamiętam również zmagania z wykręcaniem zapieczonych suportów na kwadrat przy używaniu śrub i przedłużek. Przyjemnością tego bym nie nazwał ;)

A.

Data: 2012-02-06 09:14:44
Autor: piecia aka dracorp
Korby 9/8: różnice
Dnia Mon, 06 Feb 2012 10:04:16 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

Tak, teorię znam :-) Pamiętam również zmagania z wykręcaniem
zapieczonych suportów na kwadrat przy używaniu śrub i przedłużek.
Przyjemnością tego bym nie nazwał ;)

Mi już przy drugiej korbie urwał się gwint w trakcie odkręcania z powodu zapieczenia. Powoli rezygnuję z kwadratu. Po za tym raz mi się w trakcie maratonu jedno ramię odkręciło. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-02-06 10:23:37
Autor: PeJot
Korby 9/8: róşnice
W dniu 2012-02-06 10:04, Alfer_z_pracy pisze:

Pamiętam również zmagania z wykręcaniem
zapieczonych suportów na kwadrat przy używaniu śrub i przedłużek.
Przyjemnością tego bym nie nazwał ;)

Swoją drogą, ciekawe ile wymian łożysk wytrzymają aluminiowe adaptery HT2, aż otwór ulegnie rozbiciu.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-06 23:31:22
Autor: Wojtek Paszkowski
Korby 9/8: róşnice

"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:jgo66r$gsm$1inews.gazeta.pl...

Swoją drogą, ciekawe ile wymian łożysk wytrzymają aluminiowe adaptery HT2, aż otwór ulegnie rozbiciu.

miski Accenta chyba dość szybko się wyrabiają - odnoszę wrażenie, że niedługo po wymianie łożysk tworzą się luzy, których w Shimanowskich miskach nie ma.

pozdr

Data: 2012-02-06 10:14:16
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Mon, 6 Feb 2012 09:48:29 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

...::QRT::... napisał:
też zrezygnowałem z korby HT2 (LX) na rzecz octalika. Patent ze zintegrowaną osią uważam za absolutnie poroniony. Nie dość ze łożyska sie sypią jak ulęgałki (koszta można zminimalizować ale niestety bezobsługowe to na pewno nie jest) to jeszcze na dodatek jak sie człowiek zapomni to
można suport zajechać i cała korba do wymiany.

Po pierwsze proszę rozwiń tę myśl, nie kumam w czym rzecz z tą wymianą całej korby? Co ma suport do korby?

http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

jeden obraz wart tysiąca słów :)

Data: 2012-02-06 10:46:08
Autor: Alfer_z_pracy
Korby 9/8: różnice
"...::QRT::..."  napisał"
Po pierwsze proszę rozwiń tę myśl, nie kumam w czym rzecz z tą wymianą całej
korby? Co ma suport do korby?

http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

Aha. Tego nie wiedziałem. W sumie to ciekawe zjawisko, ja pół trzeciego sezonu na HTII przejechałem na sporym luzie spowodowanym padnięciem jednego z łożysk ale sama korba na tym nie ucierpiała i po wymianie suportu działa jak nówka.

A.

Data: 2012-02-06 18:05:14
Autor: PeJot
Korby 9/8: różnice
W dniu 2012-02-06 10:14, ...::QRT::... pisze:

http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

Dużo trzeba było, żeby zrobić taką masakrę ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-06 19:45:59
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Mon, 06 Feb 2012 18:05:14 +0100, PeJot napisał(a):

W dniu 2012-02-06 10:14, ...::QRT::... pisze:

http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

Dużo trzeba było, żeby zrobić taką masakrę ?

powiem szczerze iż nawet sie nie zorientowałem jak do tego doszło. Naj sam
przód wytarła sie taka warstwa na powierzchni osi. Ale to nie był jakiś
problem bo z tym jezdziłem dość długo. A potem to poprostu miedzy jednym
rozebraniem korby a drugim zobaczyłem taką niespodziankę - może to były 2
miesiace - fakt była to zima a wówczas jezdziłem tym rowerem do pracy.
Łozysko padło, nie zorientowałem sie kiedy bo jakiegoś wielkiego oporu nie
było. Jak pojawił sie luz to rozebrałem korbę a mym oczom ukazał sie taki
widok. Łożysko było wręcz zabetonowane ale jak pisałem nie dawało to jakiś
specjalnych symptomów bo korba pracowała praktycznie normalnie.

Data: 2012-02-06 23:39:01
Autor: Wojtek Paszkowski
Korby 9/8: różnice

"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1ja3qigcf35dv$.h87vdnkny3a5.dlg40tude.net...
http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

jeden obraz wart tysiąca słów :)

to raczej wada materiałowa tego egzemplarza była, może choroby wieku dziecięcego tego patentu, a może brak smaru przy montażu? Używam od lat bodaj tego samego modelu LX HTII oraz SLX i mimo że praktycznie po każdej chlapie łożyska betonieją - żadnych większych wżerów na korbach nie stwierdziłem (a już sporo kompletów łożysk te korby zaliczyły). Za to wyrobił się wielowypust w LX - ale to chyba z mojej winy, bo za słabo dokręciłem i przejechałem całą Transcarpatię na lekko obluzowanej korbie. Na szczęście osadzenie na Distalu rozwiązało problem i korba nadal dzielnie służy w mieszczuchu.

Ale oczywiście octalinka uważam za zdecydowanie bardziej bezobsługowe i bezproblemowe rozwiązanie.

pozdr

Data: 2012-02-07 10:01:16
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Mon, 6 Feb 2012 23:39:01 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1ja3qigcf35dv$.h87vdnkny3a5.dlg40tude.net...
http://img807.imageshack.us/img807/4953/korba.jpg

jeden obraz wart tysiąca słów :)

to raczej wada materiałowa tego egzemplarza była, może choroby wieku dziecięcego tego patentu, a może brak smaru przy montażu?


możliwe bo to był fc-580 czyli chyba pierwszy LX HT2 też słyszałem ze to
potem poprawili.
Na szczęście osadzenie na Distalu rozwiązało problem i korba nadal dzielnie służy w mieszczuchu.

a jak wymieniasz łozyska ? :)

Data: 2012-02-05 10:57:29
Autor: PeJot
Korby 9/8: różnice
W dniu 2012-02-05 00:59, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

Teraz znów się przymierzam, i wygląda na to, że korba Alivio
(niezależnie od wariantu) wychodzi taniej od wymiany tarcz w starej.
Suport jeszcze spokojnie pociągnie (stary LXowy zamiast katalogowego).
Pozostaje kwestia klamkomanetek, tylnej przerzutki, łańcucha, kasety...

U mnie temat dotyczy 5 rowerów w rodzinie które regularnie serwisuję. Na razie jeszcze części zamienne do  3 x 8 są dostępne, ale zamienniki trzeba szukać wśród części do systemów 3 x 9. U Shimano tylne koronki pasują, przerzutki też. Łańcuchy i korby, z tego co się czyta, *chyba* też. Czyżby kres systemu wyznaczało fizyczne zużycie manetek 8 ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-02-05 11:02:48
Autor: ...::QRT::...
Korby 9/8: różnice
Dnia Sat, 04 Feb 2012 21:48:34 +0100, PeJot napisał(a):

 
Cóż, trzeba  pomierzyć samemu, ale nie mam pod ręką korb jak wyżej. Wydaje mi się że w korbach 9 koronki powinny być ustawione nieco ciaśniej.

ja jezdziłem w ośmiorzędowym napędzie z 8 rzedowymi korbami, 9 rzędowymi
korbami, oraz z 9 rzędowymi korbami z koronkami 8 rzędowymi, i nie ma IMO
żadnej róznicy. Nic nie mierzyłem co prawda a tylko zakładałem i jechałem, ale nic
absolutnie nie odczułem aby coś sie zmieniło w jakości pracy napędu.

Choć z drugiej strony niektórzy koledzy tutaj pisali ze 8 rzędowy łańcuch
na 9 rzędowych koronkach zachowuje sie nieco inaczej.

Data: 2012-02-05 11:38:10
Autor: ToMasz
Korby 9/8: różnice
Choć z drugiej strony niektórzy koledzy tutaj pisali ze 8 rzędowy łańcuch
na 9 rzędowych koronkach zachowuje sie nieco inaczej.
łańcuch przy 8 i 9 rzędach ma inną szerokość. o ile pamiętam to jest 7.3mm i 6.8mm. natomiast różnica zasadnicza pomiędzy 8 i 9 jest taka, (bagatelizując oczywiście koszty) że jak jedziesz szybko i nagle musisz zwolnić to przerzucając z "dołu do góry" musisz raz wiecej kciukiem przycisnąć....

ToMasz

Korby 9/8: różnice

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona