Korby MTB 160mm

Data: 2016-11-03 20:54:50
Autor: Maciek
Korby MTB 160mm
Witam

Córka ukręciła pedał w prawej korbie (Suntour), a ja dobiłem jeszcze tę
korbę przy zdejmowaniu. Nie wiem, czy za słabo wkręciłem ściągacz, czy
to g* jest robione z plastiku, w każdym razie gwint wylazł razem ze
ściągaczem. Przyjdzie chyba wyciągać cały suport i wybijać go z
uszkodzonej korby :-(
Wracając jednak do meritum, okazało się, że korby są oczywiście z tych
nietypowych, czyli mają długość 160mm (rower na kołach 24"). Wszędzie
dostępne są dłuższe np. 170mm. Kupić dłuższe i nie przejmować się, czy
jednak szukać w takim rozmiarze jak byłe, bo w zakrętach zacznie
przycierać pedałami? :-)

Maciek

Data: 2016-11-04 05:18:20
Autor: Ignac
Korby MTB 160mm
W dniu czwartek, 3 listopada 2016 20:54:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
[...]

Ściągacz ma być dokręcony(z wyczuciem)do oporu,zwłaszcza w korbach z gwintem al.
Teraz musisz rozciąć korbę, szlifierką niestety, żeby nie uszkodzić oski
suportu. Bez tego, suportu i tak nie wykręcisz, bo na ośce jest owa korba.

Data: 2016-11-04 14:24:52
Autor: Andrzej Ozieblo
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 13:18, Ignac pisze:
Bez tego, suportu i tak nie wykręcisz, bo na ośce jest owa korba.

Nie rozumiem.

Data: 2016-11-04 18:25:23
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 14:24, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2016-11-04 o 13:18, Ignac pisze:
Bez tego, suportu i tak nie wykręcisz, bo na ośce jest owa korba.

Nie rozumiem.

Nie założysz klucza na miski/adaptery suportu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-04 20:01:08
Autor: Maciek
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 18:25, PeJot pisze:
Bez tego, suportu i tak nie wykręcisz, bo na ośce jest owa korba.
Nie rozumiem.
Nie założysz klucza na miski/adaptery suportu.
To nie jest suport z łożyskami maszynowymi. Spokojnie da się odkręcić
płaskim kluczem.

Maciek

Data: 2016-11-05 07:44:41
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 20:01, Maciek pisze:

To nie jest suport z łożyskami maszynowymi. Spokojnie da się odkręcić
płaskim kluczem.

Myślałem że takie coś wyginęło już dawno, ale jeżeli faktycznie jest dostęp kluczem to da się rozebrać całość bez ściągania korby.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-06 12:37:05
Autor: Maciek
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-05 o 07:44, PeJot pisze:
[...]
Też byłem zdziwiony, bo w 25 letnim Scottcie mam od nowości maszynówki,
ale do 7 letniej Meridy jeszcze ta technologia nie dotarła :-)

Maciek

Data: 2016-11-06 14:01:12
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-06 o 12:37, Maciek pisze:
[...]

To nie jest kwestia technologiczna tylko ekonomiczna. Widuje się w firmowych rowerach takie staroświeckie suporty, ale miski wkręca się kluczem typu shimano yc 26bb.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-04 11:16:14
Autor: piotrus
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-03 o 20:54, Maciek pisze:

Kupić dłuższe i nie przejmować się, czy
jednak szukać w takim rozmiarze jak byłe, bo w zakrętach zacznie
przycierać pedałami? :-)

Zdecydowanie szukać krótkiej korby!

To nie tyle kwestia "przycierania" na zakrętach, co zakresu ruchu w stawie kolanowym i obciążeń. Tym bardziej, że chodzi o rozwijający się organizm.

Polecam lekturę:
http://bikedynamics.co.uk/FitGuidecranks.htm

P.S.

Data: 2016-11-12 23:27:09
Autor: Maciek
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 11:16, piotrus pisze:
Kupić dłuższe i nie przejmować się, czy
jednak szukać w takim rozmiarze jak byłe, bo w zakrętach zacznie
przycierać pedałami? :-)
Zdecydowanie szukać krótkiej korby!
Bardzo bym chciał, ale dystrybutor Suntoura w naszym pięknym kraju
stwierdził, że lista zamówień na 2017 jest już zamknięta, a poza tym
musiałbym zamówić ze 200 szt., bo 1 mi przecież nie sprowadzą :->

[...]
Dzięki. Wychodzi na to, że u nas naród wysoki, bo korb poniżej 170 nie
uwidzisz.

Maciek

Data: 2016-11-14 09:17:57
Autor: piotrus
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-12 o 23:27, Maciek pisze:

Bardzo bym chciał, ale dystrybutor Suntoura w naszym pięknym kraju
stwierdził, że lista zamówień na 2017 jest już zamknięta, a poza tym
musiałbym zamówić ze 200 szt., bo 1 mi przecież nie sprowadzą :->

To powszechny problem. Korb np. szosowych 165 mm jak na lekarstwo, nie mówiąc już o dostaniu 160mm. Za to np. w Niemczech bez problemu.

P.S.

Data: 2016-11-15 00:55:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Korby MTB 160mm
-- To powszechny problem. Korb np. szosowych 165 mm jak na lekarstwo, nie mówiąc już o dostaniu 160mm. Za to np. w Niemczech bez problemu.

wiec w czym problem ? wiekszosc sklepow w DE wysyla przeciez po krajach EU

P.

Data: 2016-11-15 11:43:08
Autor: piotrus
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-15 o 09:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

wiec w czym problem ? wiekszosc sklepow w DE wysyla przeciez po krajach EU

Problem w cenie i czasie dostawy. Dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnych reklamacjach.

Nie wierzę, że nie dostrzegasz różnicy w zakupie krajowym a zagranicznym.

Kupowałem nietypowe/niedostępne u nas części w tych sklepach:
https://www.bike24.com/
https://www.evanscycles.com/en-pl/
i polecam je ze względu na szybkość obsługi i rozsądne podejście cenowe.

P.S.

Data: 2016-11-15 03:30:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Korby MTB 160mm
-- Problem w cenie i czasie dostawy. Dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnych reklamacjach.

nie znasz ceny ani czasu dostawy a tym bardziej warunkow reklamacji wiec to tylko spekulacje

- Nie wierzę, że nie dostrzegasz różnicy w zakupie krajowym a zagranicznym.

roznice dostrzegam ale nie widze problemu ... no chyba ze korba ma byc na dzis, w cenie 50% ponizej allegro no i 6-miesieczny okres zwrotu bo kolor nie podpasil oczywiscie na koszt sprzedawcy ...

P.

Data: 2016-11-16 01:10:00
Autor: mmateusz
Korby MTB 160mm
W dniu wtorek, 15 listopada 2016 11:43:11 UTC+1 użytkownik piotrus napisał:
W dniu 2016-11-15 o 09:55, p....j....@gmail.com pisze:
> wiec w czym problem ? wiekszosc sklepow w DE wysyla przeciez po krajach EU
Problem w cenie i czasie dostawy. Dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnych reklamacjach.

Ok, cena dostawy moze być duża przy małym zamówieniu. Na tyle duża, że zakup staje sie nieopłacalny, ale przy 40-60 EUR jest juz mala, albo darmowa.
Jeżeli chodzi o czas dostawy - dłużej tu na preclu dywagacje juz trwają, niż czas dostawy z de ;P
A ewentualne reklamacje - to cóż szybciej załatwisz z niemieckim sklepem, niż w PL :/ Czasami trzeba zapłacić te kilka za przesyłkę, ale to i tak lepsze niż dac się wysłać na drzewo w polskim sklepie.

Nie wierzę, że nie dostrzegasz różnicy w zakupie krajowym a zagranicznym.
ja dostrzegam, ale czasami na minus polskich :/
w niemieckich i chinskich sklepach nie mialem problemów z reklamacjami, w polskich juz tak.
ale mimo wszystko i tak wolę wspierac rodzimy e-commerence, powoli się uczą, ale jest coraz lepiej.
--
mk

Data: 2016-11-14 19:03:26
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
[...]

Ponieważ to chodzi o korby dla dziecka ( = raczej brak ekstremalnych obciążeń ) zastanowiłbym się nad skróceniem standardowych *stalowych* korb 170 mm, poprzez wycięcie ze środka 10 mm i zespawanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-15 07:58:34
Autor: cytawa
Korby MTB 160mm
PeJot pisze:

Ponieważ to chodzi o korby dla dziecka ( = raczej brak ekstremalnych
obciążeń ) zastanowiłbym się nad skróceniem standardowych *stalowych*
korb 170 mm, poprzez wycięcie ze środka 10 mm i zespawanie.

Poczekaj jeszcze rok i dziecku nogi urosna. Ja bym spawom nie wierzyl. Koledze peknieta korba weszla w lydke.

Jan Cytawa

Data: 2016-11-15 18:14:00
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-15 o 07:58, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

A takie statki to są spawane czy klejone ? :)

Koledze peknieta korba weszla w lydke.

To akurat można sobie wyobrazić, ale tu chodzi o korby dla dziecka, z pewnością nie mającego takiego "kopa", jak sam zauważyłeś na rok-dwa eksploatacji. Fakt, to jest robota dla *dobrego* spawacza.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-04 18:35:42
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
[...]

160 mm wydaje mi się cokolwiek dziwną wartością, najczęściej występuje 152 mm i w tej chwili na Alledrogo widzę kilka modeli. W każdym razie 152 mm będzie lepsze od 170 mm.

BTW: odnośnie zdejmowania korb z uszkodzonym gwintem ściągacza - spróbuj ściągacza do łożysk. Jeżeli i to zawiedzie, i nastawiasz się na nowe korby weź pod uwagę że *najprawdopodobniej* oś suportowa też będzie do wymiany z racji nieprawidłowej długości, stąd starą oś można pociąć gumówką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-04 20:03:44
Autor: Maciek
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 18:35, PeJot pisze:
160 mm wydaje mi się cokolwiek dziwną wartością, najczęściej występuje 152 mm i w tej chwili na Alledrogo widzę kilka modeli. W każdym razie 152 mm będzie lepsze od 170 mm.
Może i dziwna, ale taka była. Widać jakiś wymysł Suntoura, bo tylko od
tego producenta widzę taki rozmiar.

[...]
Muszę poszukać mniejszego ściągacza. Ten który mam nie chce wejść w
żaden zakamarek korby, żeby się jej złapać.

Maciek

Data: 2016-11-04 20:17:39
Autor: PeJot
Korby MTB 160mm
W dniu 2016-11-04 o 20:03, Maciek pisze:

Muszę poszukać mniejszego ściągacza. Ten który mam nie chce wejść w
żaden zakamarek korby, żeby się jej złapać.

Nie ma się co cackać ze złomem, tylko pociąć korby gumówką, zaczynając od blatów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Korby MTB 160mm