Data: 2012-10-26 22:19:19 | |
Autor: biodarek | |
Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42 | |
W dniu 2012-10-26 21:49, ms.joda pisze:
Pytanie do znawców w temacie. Czy do korby Deore M590 Hollowtech 2 w miejsce zużytej aluminiowej tarczy 44 da się założyć tarczę stalową z niższego modelu M361 (ta jest z mocowaniem na kwadrat)? Mocowanie wygląda podobnie. Wbulwia mnie wytrzymałość tarcz aluminiowych.... Porównując dokumentację wygląda rzeczywiście podobnie. http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M590-2926B_v1_m56577569830696742.pdf http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M361-2793_v1_m56577569830646648.pdf Te same śruby i rozstaw 104 mm. Ale to jeszcze nic nie znaczy. Kupiłem kiedyś tarczę 32z do Deore, ale inny typ i nie pasowała do krzyżaka korby. Poza tym 590 jest z założenia 9-rzędowa, a 361, Acera, 8-rzędowa. Acera występuje tylko w wersji 42 i 48 zębów, więc chyba 44 nie dostaniesz. Czy tylko zużywa Ci się sam blat? Inne tarcze nie wymagają wymiany? Mi, a chyba ze 3 razy zmieniałem zużyte tarcze w korbie, zawsze jednocześnie kończyły się środkowa 32z (stalowa) i 44z (aluminiowa). Jeśli zużywa Ci się tylko sam blat, to może używasz rower niezgodnie z przeznaczeniem. Np. górala na szosie? Na Twoim miejscu nie brałbym pod uwagę tej M361. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-26 13:45:47 | |
Autor: rmikke | |
Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42 | |
W dniu pi±tek, 26 paĽdziernika 2012 22:19:26 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
Acera występuje tylko w wersji 42 i 48 zębów, więc chyba 44 nie dostaniesz. Ty, a spójrz na temat... |
|
Data: 2012-10-26 14:50:25 | |
Autor: Ignac | |
Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42 | |
W dniu pi±tek, 26 paĽdziernika 2012 22:19:26 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-10-26 21:49, ms.joda pisze:Wbulwia mnie wytrzymało¶ć tarcz aluminiowych.... A jaki przebieg te korby osi±gaj± u Ciebie Na Twoim miejscu nie brałbym pod uwagę tej M361. Oczywi¶cie,musz± te tarcze idealnie pasować do siebie geometrycznie wł±cznie ze wszystkiemi podcięciami bo nie będ± pasować na krzyżak korb. Mocno karkołomna zabawa z dużym prawdopodobieńtwem poniesiena kosztów i bez możliwo¶ci osi±gnięcia porz±danego efektu. Najefektywniejsza wydaje się wymiana całych korb plus suport,oczywi¶cie korb z t± sam± liczb± zębów i tarcz co pierwotne. Ignac |