Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42

Data: 2012-10-26 22:19:19
Autor: biodarek
Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42
W dniu 2012-10-26 21:49, ms.joda pisze:
Pytanie do znawców w temacie. Czy do korby Deore M590 Hollowtech 2 w miejsce zużytej aluminiowej tarczy 44 da się założyć tarczę stalową z niższego modelu M361 (ta jest z mocowaniem na kwadrat)? Mocowanie wygląda podobnie. Wbulwia mnie wytrzymałość tarcz aluminiowych....

Porównując dokumentację wygląda rzeczywiście podobnie.
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M590-2926B_v1_m56577569830696742.pdf

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M361-2793_v1_m56577569830646648.pdf

Te same śruby i rozstaw 104 mm. Ale to jeszcze nic nie znaczy. Kupiłem kiedyś tarczę 32z do Deore, ale inny typ i nie pasowała do krzyżaka korby. Poza tym 590 jest z założenia 9-rzędowa, a 361, Acera, 8-rzędowa. Acera występuje tylko w wersji 42 i 48 zębów, więc chyba 44 nie dostaniesz.

Czy tylko zużywa Ci się sam blat? Inne tarcze nie wymagają wymiany? Mi, a chyba ze 3 razy zmieniałem zużyte tarcze w korbie, zawsze jednocześnie kończyły się środkowa 32z (stalowa) i 44z (aluminiowa). Jeśli zużywa Ci się tylko sam blat, to może używasz rower niezgodnie z przeznaczeniem. Np. górala na szosie?

Na Twoim miejscu nie brałbym pod uwagę tej M361.

--
biodarek

Data: 2012-10-26 13:45:47
Autor: rmikke
W dniu pi±tek, 26 paĽdziernika 2012 22:19:26 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Acera występuje tylko w wersji 42 i 48 zębów, więc chyba 44 nie dostaniesz.

Ty, a spójrz na temat...

Data: 2012-10-26 14:50:25
Autor: Ignac
Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42
W dniu pi±tek, 26 paĽdziernika 2012 22:19:26 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-10-26 21:49, ms.joda pisze:
 Wbulwia mnie wytrzymało¶ć tarcz aluminiowych....

A jaki przebieg te korby osi±gaj± u Ciebie

Na Twoim miejscu nie brałbym pod uwagę tej M361.

Oczywi¶cie,musz± te tarcze idealnie pasować do siebie geometrycznie
wł±cznie ze wszystkiemi podcięciami bo nie będ± pasować na krzyżak korb.
Mocno karkołomna zabawa z dużym prawdopodobieńtwem poniesiena kosztów i
bez możliwo¶ci osi±gnięcia porz±danego efektu.
Najefektywniejsza wydaje się wymiana całych korb plus suport,oczywi¶cie korb
z t± sam± liczb± zębów i tarcz co pierwotne.

 Ignac

Korby MTB Hollowtech 2 (Deore) a stalowa tarcza 42