Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi suportu.

Data: 2009-08-04 22:22:56
Autor: The One
Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi suportu.
Moj badziewny suport juz praktycznie umarl wiec polazlem do sklepu z zamiarem kupienia nowego + korby.
Wczesniej byla to seria Altus na kwadrat. Bylem zdecydowany na zestaw alivio na kwadrat. Sprzedawca polecil mi octalink jako sztywniejszy i nie sprawiajacy problemow po zdjeciu i ponownym zalozeniu korb (podobno korba na kwadrat moze z kazdym dokrecaniem wchodzic coraz glebiej na os suportu). Nie wazne zreszta. Doplata niewielka a polaczenie na pierwszy rzut oka nie robi archaicznego wrazenia.
Do korb z serii alivio FC-M410-8
http://img.nodari.com.ar/Platopalanca_FC-M410_-_Shimano_Alivio_octalink_1_1207646994_grande.jpg
sprzedawca dobral mi suport o dlugosci 126mm (ja myslalem ze suport dobiera sie do ramy ale glupi bylem i czlowiek uczy sie cale zycie).
Po zainstalowaniu w rowerze prawa strona osi suportu jakos nienaturalnie mocniej wystawala mi z ramy. Ale nic, tam przeciez sa blaty wiec musi mocnej wystawac. Jednak po zainstalowaniu korb zglupialem. Tam gdzie orginalnie mialem srodkowe kolo (nie zmienialem ustawienia przerzutki) przerzutka ustawila mi sie na najmniejszym kole. Po wlaczeniu na starym ustawieniu przerzutki na najwieksze kolo, na nowym nawet nie udalo mi sie wrzucic z malego na srednie kolo. Wszystko mi sie przesunelo o ponad 1 kolo zebate w prawo!
Po przestawieniu przerzutki ledwo udaje mi sie na jej maksymalnym wychyleniu (przerzutka tez alivio) wciepnac na najwiekszy blat. Do tego jesli z przodu mam najwiekszy to juz na najmniejszym kole z tylu lancuch wydaje sie byc wygiety w luk.
Niestety na stronie shimano nie moge sie doszukac co z czym mozna zestawiac. Czy ktos ma magiczna ksiege ktora maja w sklepach i moze mi sprawdzic czy do korb FC-M410-8 nie powinien byc jakis suport o krotszej osi?
A moze cos zwalilem z montazem?
I co jesli sprzedawca sie pomylil a ja wywalilem folie w ktora byl zapakowany suport (paragon mam) i przeciez zamontowalem go juz w rowerze (bedzie nosil slady od kluczy).

Pozdrawiam

Data: 2009-08-04 13:35:41
Autor: Mateusz
Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi supor tu.
my¶lę, że sprzedawca Ľle dobrał długo¶ć osi suportu. Poza tym,
przerzutkę przedni± jednak powinno się wyregulować po zmianie korby -
już nawet nie mówi±c o wkładzie suporu, mogę się mylić, ale pewnie
będzie się to sprowadzało do ustalenia granicy dolnej i górnej, jednak
w sytuacji tak skrajnej jak ty masz - wcze¶niej miałe¶ na blacie
¶rodkowym a teraz zeszło Ci na najmniejszy - to naprawdę co¶ z
długo¶ci± osi przesadził. Nie znam się na mechanice rowerowej ale
jednak między blatami jest duża odległo¶ć. Tak co najmniej 0,7 cm
(pewnie się mylę).

jeszcze zapytam jak z blatami ? masz teraz większe czy s± takie same ?
moliwe że zwaliłe¶ montaż - niestety nigdy nie miałem do czynienia z
octalinkiem - poprostu nie jest mi potrzebny. JeĽdziłem przez lata na
kwadracie i nie miałem żadnych problmów - teraz zmieniłem sprzęt i mam
isis - dla mnie to jet wystarczaj±ce - a robię rocznie w warunkach
szosowych ponad 30k. Zapewne różnice pracy jeżeli chodzi o sztywno¶ć
oc i kwadratu s± znacz±ce ale prwd± jst też, ze jak jest dobrze korba
na kwadrat skręcona + nawet bez wkładu suportu tylko z łożyskami
tradycyjnymi to nic przez conajmnej pół sezonu nie ma prawa sięodezwać
- potem ewentualnie koryguje się luzy.

Data: 2009-08-04 22:40:19
Autor: The One
Korby a w3a?ciwe dobranie d3ugo?ci osi suportu.
jeszcze zapytam jak z blatami ? masz teraz większe czy s± takie same ?
Takie same

moliwe że zwaliłe¶ montaż
Moze tak. Ale tam niewiele jest miejsca na "tworczosc wlasna". Wkrecam suport zwracajac uwage na oznaczenia (L/R), potem z drugiej strony dokrecam nakretke (z tworzywa) i suport siedzi. Korby zaklada sie lekko a dociska sruba z lbem na imbus. Niewiele mozna tutaj skopac. Ale moze i mozna? Cholera wie.

Data: 2009-08-04 22:38:07
Autor: reme.k
[...]

Chyba powinno być 118mm?
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

Data: 2009-08-04 22:44:05
Autor: The One
Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi suportu.

Chyba powinno być 118mm?
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

Dzieki wielkie. Jak byk 118. Czyli jestem o 8mm w prawo, to by sie zgadzalo.
I co teraz? Przeciez juz zamontowalem suport w rowerze. Sprzedawca moze mi odmowic wymiany z powodu "nosi slady uzytkowania" czy cus?

Data: 2009-08-04 20:54:49
Autor: Jan Srzednicki
Korby a właściwe dobranie długości osi suportu.
On 2009-08-04, The One wrote:

Chyba powinno być 118mm?
[...]

Jeśli Cię wprowadził w błąd, to jak dla mnie masz pełne prawo do
awantury i zwrotu/wymiany.

suporty były identycznie symetrycznie wkręcone.

Data: 2009-08-04 23:01:47
Autor: click
Jan Srzednicki pisze:

Jeśli Cię wprowadził w błąd, to jak dla mnie masz pełne prawo do
awantury

LOL
nie widzialem na stronie UOKiK takiego "prawa konsumenckiego"

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-08-05 22:17:08
Autor: Moper
"click" <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote in message news:h5a7js$hgj$1news.onet.pl...
Jan Srzednicki pisze:

Jeśli Cię wprowadził w błąd, to jak dla mnie masz pełne prawo do
awantury

LOL
nie widzialem na stronie UOKiK takiego "prawa konsumenckiego"

Nie jestem specem od prawa, ale zdaje się to, co sprzedawca mówi o produkcie, jest wiążące. Jeśli powiedział, że jedno z drugim pasuje, to jest to informacja na podstawie której klient podjął decyzję o zakupie. I jak nie pasuje, to może od zakupu odstąpić. Tutaj nie ma napisu na dole strony, że słowa sprzedawcy "nie stanowią oferty..."

Czy na sali jest prawnik?

Data: 2009-08-05 23:04:17
Autor: click
Jan Srzednicki pisze:

[...]

jeszcze raz: "prawo do awantury"
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-05 21:13:42
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-05, click wrote:
Moper pisze:

[...]

Aś się uczepił. Myślałem, że oczywistym będzie, że awantura jest jako
ostateczność.

Data: 2009-08-06 14:19:07
Autor: click
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-05, click wrote:
Moper pisze:
[...]

ach i dlatego od niej zaczales? ;P

Data: 2009-08-04 23:03:22
Autor: reme.k
Korby a w�a�ciwe dobranie d�ugo�ci osi suportu.

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

> Dzieki wielkie. Jak byk 118. Czyli jestem o 8mm w prawo, to by sie zgadzalo.
> I co teraz? Przeciez juz zamontowalem suport w rowerze. Sprzedawca moze mi > odmowic wymiany z powodu "nosi slady uzytkowania" czy cus? JeĹ&#65533;li CiÄ&#65533; wprowadziĹ&#65533; w bĹ&#65533;Ä&#65533;d, to jak dla mnie masz peĹ&#65533;ne prawo do
awantury i zwrotu/wymiany.

A tam zaraz awantury.
Po prostu idĽ do sklepu i zapytaj co z tym teraz zrobić.
Skoro to sprzedawca się pomylił a sklep jest rzetelny to powinni wymienić na
taki jaki ma być.
Jak przy sklepie jest serwis to nie będzie to dla nich problemem.
Może wydrukuj ten pdf i idĽ z rowerem i tym wydrukiem?

Data: 2009-08-04 23:17:11
Autor: The One
Korby a wlasciwe dobranie dlugosci osi suportu.
Jak przy sklepie jest serwis to nie będzie to dla nich problemem.

Jakos  nie mam zaufania do serwisow. Wole sam to sobie zainstalowac. Tym bardziej ze to czesc ktorej nie da rady sprawdzic bo jest wewnatrz ramy. Nie chce dostac jakiegos uzywanego suportu w ramach "wymiany".

Data: 2009-08-04 23:40:25
Autor: reme.k
> [...]

Jakos  nie mam zaufania do serwisow. Wole sam to sobie zainstalowac. Tym bardziej ze to czesc ktorej nie da rady sprawdzic bo jest wewnatrz ramy. Nie chce dostac jakiegos uzywanego suportu w ramach "wymiany".

Rozumiem - mam tak samo.
To nie wiem... jak tak to może wykręć ten suport, jak go nie poharatasz to może
nie będzie problemu.
Albo zapytaj jako¶ co zrobić? (sugeruj±c że sam to wymienisz)
Jak każ± przyprowadzić rower to spróbuj umówić się na wymianę "od ręki", wtedy
będziesz może mógł zerkn±ć jak to robi±.

Data: 2009-08-04 23:07:23
Autor: The One
Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi suportu.

Anyway, te 8mm to jeste¶ "w obie strony" - w prawo jeste¶ 4mm, o ile oba
suporty były identycznie symetrycznie wkręcone.

Z tego co ja zaobserwowalem to oski w ramach tej samej grupy rosna tylko w jedna strone i sa dobierane do korb/blatow.

Data: 2009-08-04 23:12:38
Autor: The One
Korby a wlasciwe dobranie dlugosci osi suportu.
Pierwszy lepszy przyklad
http://www.sheldonbrown.com/harris/images/ta-bb-axles.gif
Widac ze dla 1 dlugosci z lewej (19mm) strony jest kilka dlugosci prawej strony (22;25,5;29;32,5).

Data: 2009-08-04 21:16:09
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-04, The One wrote:
Pierwszy lepszy przyklad
http://www.sheldonbrown.com/harris/images/ta-bb-axles.gif
Widac ze dla 1 dlugosci z lewej (19mm) strony jest kilka dlugosci prawej strony (22;25,5;29;32,5).

OK, masz rację. Byłem przekonany, że dotyczy to obu końców. ;)

Data: 2009-08-04 22:57:15
Autor: click
Korby a właściwe dobranie długości osi suportu.
The One pisze:
Chyba powinno byæ 118mm?
[...]

moze, ale nie powinien
idz z tym rowerem
zrob mine: "prosze pana tu sie cos nie zgadza"
powinien ci *sam* wymienic na wlasciwy

Data: 2009-08-04 23:07:34
Autor: Wojtek Paszkowski

<reme.k@vp.pl> wrote in message news:0560.00000cd1.4a789c2fnewsgate.onet.pl...

Chyba powinno być 118mm?
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

albo też, dla "staromodnej" linii łańcucha 47,5mm, o¶ 113mm (je¶li rama - rozstaw i grubo¶ć tylnych widełek - na to pozwoli). Zawsze ciut więcej zębatek z tyłu do wykorzystania bez dużego przekosu.

pozdr

Data: 2009-08-04 23:36:19
Autor: reme.k
> [...]

albo też, dla "staromodnej" linii łańcucha 47,5mm, o¶ 113mm (je¶li rama - rozstaw i grubo¶ć tylnych widełek - na to pozwoli). Zawsze ciut więcej zębatek z tyłu do wykorzystania bez dużego przekosu.

A czy wiesz na 100% że przednia przerzutka obsłuży to?
Czy zrzuci łańcuch na najmniejsz± zębatkę?
Hę? :)
Ale pytam tylko bo nie wiem.

Data: 2009-08-05 08:40:41
Autor: Wojtek Paszkowski
<reme.k@vp.pl> wrote in message news:0560.00000ce0.4a78a9d3newsgate.onet.pl...

[...]

mój plastikowy ultralajtowy (hehe, xtr się nie umywa) Sram 3.0 nie ma problemu. Może niektóre nowe przerzutki mog± mieć problem z LŁ 47.5, te prostsze Shimano raczej nie powinny - jeszcze nie tak dawno widziałem w PDFach Shimano obydwie LŁ jako dopuszczalne (o¶ 110/113 dla kwadratów, 113/118 dla wielowypustu).

pozdr

Korby a wła¶ciwe dobranie długo¶ci osi suportu.