Data: 2015-05-31 10:04:30 | |
Autor: PeJot | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
Czołem. Usiłuję pożenić korby FC-M 510 ( deore 9 rzędowe ) ze środkową koronką 8 rzędową i wniosek jest taki, ta środkowa koronka jest o jakieś 0.5 mm *dalej* od blatu niż w typowych systemach 8 rzędowych. Odległość od blatu do najmniejszej koronki jest praktycznie taka sama jak w systemach 8 rzędowych. Nie wiem czy po prostu korba 9 rzędowa tak ma mieć, czy to jest jakiś zamysł konstruktora Shimano. Przewiduję jednak pewne komplikacje przy przerzucaniu w systemie 8 rzędowym. Używa ktoś podobnej konfiguracji ? Te nadmierne 0.5 mm dało by się zredukować, ale nie mam pojęcia czy to jest niezbędne.
-- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-05-31 09:00:16 | |
Autor: Ignac | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu niedziela, 31 maja 2015 10:04:20 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Te nadmierne 0.5 mm dało by się zredukować, ale nie mam pojęcia czy to jest niezbędne. To jest wina niedokładności wykonania krzyżaka korby. Ja mam tak w jednej korbie 8, ale w drugą stronę przesunięcie(za cienkie są wypustki wspomnianego krzyżaka) i muszę podłożyć podkładki dystansowe. Jestem na etapie poszukiwania takowych o grubości od 0,25 do 1 mm. Też przydałyby mi się dłuższe śruby mocujące tarcze. W Twoim przypadku mankament jedynie może byś taki, że jeśli ustawisz łańcuch na kasecie na największej koronce i z przodu na średniej tarczy to podczas kręcenia łańcuch może ocierać o klatkę przerzutki przedniej. A na tarczy małej i blacie nie, bo na nich będzie dostateczny odstęp łańcucha od klatki przerzutki przedniej, przy analogicznym ustawieniu łańcucha z tyłu. Może również tak nie być, ale to zależy jaki odstęp masz między klatką a łańcuchem na tarczy małej i blacie na wyżej opisanych przełożeniach. A przy przerzucaniu nie ma żadnych mankamentów, u mnie w korbach 8 to przesunięcie tarcz wynosi grubo ponad 1mm. |
|
Data: 2015-05-31 20:26:55 | |
Autor: PeJot | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu 2015-05-31 o 18:00, Ignac pisze:
W dniu niedziela, 31 maja 2015 10:04:20 UTC+2 użytkownik PeJot napisał: Nie sądzę. Ten wymiar na 4 ramionach różni się może o 3 setki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-05-31 15:14:37 | |
Autor: Ignac | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu niedziela, 31 maja 2015 20:26:44 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2015-05-31 o 18:00, Ignac pisze:Niedokładność wykonania, to mam na myśli, że te wypustki krzyżaka pod śrubami mocującymi tarczę średnią i blat, mogą być wytoczone bliżej, lub dalej od ramy. W Twoim wypadku, zeszlifowałbym w miejscach styku łapki krzyżaka-tarcza średnia trochę jednego i drugiego elementu, aby uzyskać te 0,5 mm. Najpierw jednak bym wszystko skręcił i po zamontowaniu korb sprawdził, czy jest taka konieczność. To czy wszystkie tarcze są równo oddalone od siebie, sprawdzam względem klatki przerzutki przedniej, a konkretnie, względem prowadnicy klatki bliższej ramy, patrząc pionowo na klatkę, z góry. |
|
Data: 2015-06-01 06:33:36 | |
Autor: PeJot | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu 2015-06-01 o 00:14, Ignac pisze:
W Twoim wypadku, zeszlifowałbym w miejscach styku łapki krzyżaka-tarcza Wolę obrobić krzyżak, żeby na przyszłość mieć kompatybilność części. Co prawda korby 9, ja jeżdżę na 8, do której coraz ciężej o części, może jednak z tego względu przejść na 9 ? Najpierw jednak bym wszystko skręcił i po zamontowaniu korb sprawdził, czy A to się rozumie samo przez się, z drugiej strony skasowanie tych 0.5 mm wyjdzie tylko na dobre. -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-06-01 06:02:53 | |
Autor: Ignac | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 06:33:39 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Wolę obrobić krzyżak, żeby na przyszłość mieć kompatybilność części. Co prawda korby 9, ja jeżdżę na 8, do której coraz ciężej o części, może jednak z tego względu przejść na 9 ? A to znasz, są nie tylko tarcze korb, ale również pojedyncze koronki kaset: http://kastor-bike.pl/c/1189/tarcze-mechanizmu-korbowego-mtb-czesci-zuzywajace-sie.html Tam gdzie Ty musisz zeszlifować, ja muszę podłożyć podkładki dystansowe ok. 1,5 mm, nie wiem czy śruby mocujące tarcze nie będą za krótkie i czy w ogóle będzie się to trzymać kupy, bo tarcza wyjdzie poza podtoczenie w krzyżaku. Ale mimo to,przy (1,5mm) większym odstępie między tarczami, wrzucam łańcuch bez problemu z małej na średnią. To czy wszystkie tarcze są równo oddalone od siebie, sprawdzam względem klatki W tym celu, z tyłu wrzucam łańcuch na największą koronkę kasety, a z przodu na najmniejszą tarczę,i odstęp jak wyżej opisany wynosi ok. 1mm (można w tym miejscu przyświecić lampką). Potem kolejno wrzucam łańcuch na średnią tarczę z przodu i znowu oglądam powyższy odstęp i na końcu przerzucam łańcuch na blat i znowu patrzę. Odstępy łańcucha od prowadnicy na wszystkich tarczach mechanizmu korbowego muszą być takie same, u mnie 1 mm, a łańcuch z tyłu zawsze pozostaje na najwyższej koronce kasety. Odstęp może być mniejszy, chodzi o to, żeby łańcuch, za każdym razem nie ocierał o klatkę prowadnicy. |
|
Data: 2015-06-01 19:07:30 | |
Autor: PeJot | |
Korby pod koronki 9 i koronki 8 | |
W dniu 2015-06-01 o 15:02, Ignac pisze:
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 06:33:39 UTC+2 użytkownik PeJot napisał: Wybór części do 8 niestety taki sobie, no ale to kwestia polityki Shimano. Jak zwykle, na Shimano świat się nie kończy - widział ktoś w necie luźne koronki Srama ? Czasem bywają na Allegro, ale te najmniej potrzebne. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|