Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?

Data: 2013-03-05 04:16:20
Autor: konradczakor
Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?
Dzwonili do mnie przed chwilą z US, żebym złożył korektę PIT-36, ponieważ nie wpisałem zaliczek za na podatek za poszczególne miesiące (czyli nie wypełniłem pól 253-264).
Pytanie, jak to można uzasadnić w ORD-ZU?

Znalazłem w Internecie taki szablon wyjaśnienia przyczyny korekty, który odpowiednio uzupełniłem:

"Mając na uwadze przepis art. 81 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w załączeniu przedkładam korektę zeznania rocznego PIT-36 za 2012 r. Jednocześnie wyjaśniam, że konieczność złożenia korekty jest spowodowana faktem braku wpisania w PIT-36 w polach 253-264 należnych zaliczek, o których mowa w art. 44 ust. 1 ustawy W związku z powyższym koniecznym stało się skorygowanie wskazanego na wstępie zeznania PIT- 36 za rok 2012.

W przedmiotowej sprawie nie jest prowadzone postępowanie podatkowe ani kontrola podatkowa."

Źródło: http://www.prawnik-online.eu/wyjasnienie-przyczyn-korekty-zeznania-rocznego-pit-- -wzor,3,3344.html

Tylko, czy takie wyjaśnienie będzie prawidłowe?

Data: 2013-03-05 04:52:17
Autor: konradczakor
Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?
OK.

A jeżeli PIT-36 składałem elektronicznie, to korektę mogę złożyć w tradycyjny sposób, zanosząc ją do US?

Data: 2013-03-05 13:36:51
Autor: elephanto
W dniu 05-03-2013 13:16, konradczakor@gmail.com pisze:
[...]

Bedzie. Jak napiszesz po ludzku : skladam korekte, poniewaz nie wpisalem zaliczek za poszczegolne miesiace w polach 253-264" tez zrozumieja.

--
Adam

Data: 2013-03-05 14:55:09
Autor: Slawek Kotynski
Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?
A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

--
Zasady bolszewizmu zagrażają bezpieczeństwu życia i mienia, i prowadzą
do popełniania zbrodni. http://dorzeczy.pl/ http://wiadomosci.wp.pl/

Data: 2013-03-05 11:59:04
Autor: witek
Slawek Kotynski wrote:
A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

zeby urzednik nie musial zgadywac co ma jeszcze raz sprawdzic zamiast całości.

Data: 2013-03-05 17:26:01
Autor: cef
Slawek Kotynski wrote:

A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

Nie dodatkowe, tylko wymagane - art 81par 2 ordynacji

Data: 2013-03-17 14:03:23
Autor: radekp@konto.pl
Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?
Tue, 5 Mar 2013 04:16:20 -0800 (PST), w
<33af4efd-7866-452b-a0e8-32bedcce4877@googlegroups.com>, konradczakor@gmail.com
napisał(-a):

Tylko, czy takie wyjaśnienie będzie prawidłowe?

Ja ostatnio napisałem tak: "... ponieważ pomyłkowo fakturę z miesiąca X
wpisałem w rozliczenie miesiąca Y".
Mimo, że nie wieli wypunkowanych ustępów i paragrafów, chyba dobrze odczytali
powód korekty.

Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?